Piata Unirii in reabilitare - zona pietonala in cartierul Cetate (finalizat) - din fonduri UE, constructor: ROMPREST
#382
Postat 19 martie 2014 - 13:57
cseh_17, la 17 martie 2014 - 21:58, a spus:
Nu vei vedea nici unde in DE strada intr-o zona istorica asfaltata, sau pavata cu dale mari...
Landau in der Pfalz, zona a fost reabilitata anul trecut, eram acolo cand pavau cu dale mari, chiar arata foarte bine. Din pacate n-am poze! Se poate pava si cu dale mici, dar trebuie facute si un fel de alei din dale mari.
#383
Postat 20 martie 2014 - 07:54
Vazand imaginea postata mai sus de catre lkalexandru, sincer, mie nu-mi place cum a arata componenta cu piatra cubica a pavajului din acea piata din Sibiu.
Habar n-am cum se simte la pasit, dar nu-mi place distanta lasata de neumplerea rosturilor.
Habar n-am cum se simte la pasit, dar nu-mi place distanta lasata de neumplerea rosturilor.
#384
Postat 20 martie 2014 - 11:36
Ce am observat de curand in Sibiu in Piata Mare au fost multitudinea mucurilor de tigari ramase intre piatra cubica, chiar daca se vede ca este o piata ingrijita.
#385
Postat 20 martie 2014 - 11:54
Cateva poze cu reabilitarea centrului istoric din Alba Iulia. Dupa parerea mea arata mult mai bine, pavarea si nu numai:
Centrul istoric Alba Iulia
Centrul istoric Alba Iulia
#389
Postat 25 martie 2014 - 15:37
"Strada fara nume"? Personal sper sa si ramana asa.. Pavajul arata ca si cand ar fi pus acu 200 de ani.
#392
Postat 26 martie 2014 - 11:03
Daca va uitati acum pe webcam-ul din Unirii, aveti ocazia sa vedeti o echipa "operativa", desprinsa parca din filmele cu Mr. Bean, care cosmetizeaza iarba in mijlocul santierului.
Cateva capturi pentru arhiva...





Cateva capturi pentru arhiva...

#395
Postat 27 martie 2014 - 13:00
Citeaza
Bătaie de joc în zona istorică a Timişoarei. Primarul i-a trimis pe arhitecţi să înveţe cum se amenajează o piaţă la Sibiu şi Alba Iulia
Ii dau si eu o mana de ajutor domnului primar, cu exemple din Szeged.

Pozele sunt recente, le-am realizat alaltaieri 25.03.2014.
La Szeged o mare parte din reabilitare s-a facut in anul 2000. Au trecut 14 ani de atunci, iar pavajul arata si acum impecabil.

Capace de canal personalizate cu numele orasului si anul reabilitarii.



Cam asa ar trebui sa arate strada Eugen de Savoia

Ar fi fain sa avem si cateva personalitati, reprezentate prin statuie de bronz, in marine naturala, cu care trecatorii sa se poata poza (Tarzan, Merci, Eugen de Savoia etc.).
Un exemplu concret (pe treptele Rectoratului Universitatii din Szeged)




De ce trebuie neaparat piatra cubica peste tot? Exista multe alte metode elegante care sa se integreze in centrul istoric.




Restul pozelor:
#398
Postat 27 martie 2014 - 17:09
Si eu dau ca exemplu mai mereu orasul Szeged. Am fost acolo (doar) o singura data (am postat si poze cu ceva timp in urma) si am ramas surprins deosebit de placut...
Scriam si mai sus ca este o prostie sa pavezi tot centrul cu piatra cubica. Iata ca si la Szeged pe strazile pietonale pavajul s-a facut cu dale iar piatra cubica a fost pusa doar pentru a delimita niste culoare (coridoare) de-a lungul strazii si "de-a aduce aminte" trecatorilor ca, candva se circula pe piatra cubica. O imbinare foarte reusita a istoriei cu prezezentul, cu modernismul...
Apoi, legat de strada Marasesti, stim cu totii ca ea nu a figurat si nici nu figureaza in marele proiect de reabilitare a centrului istoric (si nu stiu de ce) si ca atare a fost facuta in varianta ieftina si in viteza, fiind unul din primele obiective realizate de Robu dupa preluarea mandatului. O prefer asa decat cu piatra cubica....
Insa problema cea mare a acestei strazi este faptul ca ea nu este una comerciala in cea mai mare parte a ei. Si cu toate astea este plina de sute de oameni in orele dupa amiezii. In mod sigur traficul pietonal de pe ea va mai scadea dupa ce si celelate strazi ultracentrale vor fi terminate...
Un alt aspect total neplacut este sa folosesti in zona Cetate a Timisoarei capace de canal din Bucuresti sau din alte parti...Sper mult de tot ca lucrurile sa nu ramana asa...
PS Chagall, n-ai putut face si niste poze cu piste pentru biciclete, respectiv intersectia lor cu carosabilul...Avem si acolo acei cativa cm de "zdruncinatura" la fiecare bordura?....
Scriam si mai sus ca este o prostie sa pavezi tot centrul cu piatra cubica. Iata ca si la Szeged pe strazile pietonale pavajul s-a facut cu dale iar piatra cubica a fost pusa doar pentru a delimita niste culoare (coridoare) de-a lungul strazii si "de-a aduce aminte" trecatorilor ca, candva se circula pe piatra cubica. O imbinare foarte reusita a istoriei cu prezezentul, cu modernismul...
Apoi, legat de strada Marasesti, stim cu totii ca ea nu a figurat si nici nu figureaza in marele proiect de reabilitare a centrului istoric (si nu stiu de ce) si ca atare a fost facuta in varianta ieftina si in viteza, fiind unul din primele obiective realizate de Robu dupa preluarea mandatului. O prefer asa decat cu piatra cubica....
Insa problema cea mare a acestei strazi este faptul ca ea nu este una comerciala in cea mai mare parte a ei. Si cu toate astea este plina de sute de oameni in orele dupa amiezii. In mod sigur traficul pietonal de pe ea va mai scadea dupa ce si celelate strazi ultracentrale vor fi terminate...
Un alt aspect total neplacut este sa folosesti in zona Cetate a Timisoarei capace de canal din Bucuresti sau din alte parti...Sper mult de tot ca lucrurile sa nu ramana asa...
PS Chagall, n-ai putut face si niste poze cu piste pentru biciclete, respectiv intersectia lor cu carosabilul...Avem si acolo acei cativa cm de "zdruncinatura" la fiecare bordura?....