STP Timișoara Forum: Cluj-Napoca - Kolozsvár - Klausenburg - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cluj-Napoca - Kolozsvár - Klausenburg jud. Cluj

#301 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 05 august 2013 - 18:53

Vezi postareaChagall, la 05 august 2013 - 18:01, a spus:

"Suntem prima primărie din România care a investit fonduri europene modernizarea liniei de tramvai“, a afirmat primarul." :eusa_think:

Si Timisoara din ce fonduri a reabilitat liniile de tramvai? Din tezaurul de aur a Rusiei? :lol:

SI Iasul, Aradul, Bucurestiu din ce fonduri? tot europene. :rolleyes:
0

#302 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 08 august 2013 - 09:24

Sarmanu' bocalete, nici cand e sa se laude, nu o face ca lumea... Declaratia corecta ar fi fost ca e prima Primarie din tara care a folosit fonduri europene nerambursabile (in sensul de finantare a proiectului in proportie de 85% - restul de 15% e cofinantare, obligatie ce-i revine municipalitatii - prin FEDR, unul dintre fondurile structurale prin intermediul carora sunt finantate programele operationale, implementate pentru atingerea obiectivelor politicii regionale - numita si "de coeziune" - a UE) pentru reabilitarea infrastructurii pentru tramvaie pe un numar atat de mare de km si a facut-o si intr-un timp scurt. Insa, ce nu spune bocalete, dragul de el, e ca probabil proiectelul protejatului sau primar, devenit ulterior puscarias, a beneficiat de prioritate maxima la aprobarea finantarii la nivel de guvern (tanti Nuti si al ei minister-pusculita sa traiasca!).

La Arad s-au folosit doar fonduri BERD - europene, dar fara legatura cu bugetul comunitar si cat se poate de rambursabile, cu tot cu dobanda. Basca, vor sa-si cumpere o mana de tramvaie noi pe acelasi tip de finantare - vreo 6, parca, am si uitat exact cate, pentru ca nu poate fi decat distractiv, pe de o parte, si trist, pe de alta parte, sa vezi cum nimic nu e facut cu adevarat pentru nevoile comunitatii (6 tramvaie noi luate pe fonduri rambursabile si trantite printre 200 de rable in ultimul hal doar pentru a da satisfactie catorva idioti care se vor uita la primar ca la Dumnezeu pentru ca le-a dat abonament social si tramvai nou in care sa zaca toata ziua, e bataie de joc, in conditiile in care peste vreun an ar putea eventual sa depuna proiecte de finantare comunitara nerambursabila pentru transportul public), ci doar pentru aruncatul de firimituri .... , in cautare de capital politic. In privinta infrastructurii e de inteles, insa, decizia de a lucra cu BERD, pentru ca cererea de proiecte pentru finantare comunitara a fost lansata foarte tarziu la nivel central (he, he, a cui o fi vina?!) si linia nu mai putea astepta fara sa puna probleme mari de siguranta a circulatiei. Nu am date complete pentru a cunoaste numarul total de km reabilitati dupa '89 pe diverse proiecte. Daca este cineva care cunoaste (adica stie precis, documentat, ce spune) rog sa dea aceste date.

Bucuresti - e o nebuloasa - cel putin pentru mine - deci daca poate face cineva o trecere in revista a reabilitarilor (cu precizarea finantarii) de dupa '89, jos palaria!

Timisoara - eu am facut un calcul la un moment dat pe Tramclub, dar ii rog pe cei din RATT care activeaza pe forum sa faca o lista defalcata pe tronsoane cu tot cu finantare (banuiesc ca nu e secret de stat).

La Iasi... In perioada 2008 - 2013 s-au reabilitat 28,58 km de cale simpla (39% din lungimea totala a retelei, exceptand depourile, care insumeaza si ele aproape 10 km de cale) pe diverse proiecte, cu diverse tipuri de finantare, atat rambursabila (motivul e acelasi ca la Arad - fonduri europene disponibile la Sfantu' Asteapta din cauza autoritatilor centrale si o cale de rulare execrabila, dincolo de orice limita a sigurantei in exploatare, ce nu mai putea astepta), cat si nerambursabila: BERD+suplimentare de la bugetul local (18,83 km c.s.), PHARE+suplimentare de la bugetul local pentru a acoperi diferenta de solutie tehnica de la nivelul proiectului initial, elaborat cu multi ani in urma, pe solutie proprie, depasita, pana la nivelul proiectului implementat pe BERD cu o solutie moderna) (1,15 km c.s.), imprumut bancar contractat de municipalitate de la Dexia Kommunalkredit+alocatii bugetare (3,74 km c.s.) si fonduri comunitare nerambursabile (prin POR)+cofinantare de la bugetul local (4,86 km c.s.). Mai avem in derulare 2 proiecte cu finantare comunitara (adica UE) nerambursabila 85% prin POR, care au fiecare cate o componenta legata de reabilitarea caii de rulare a tramvaielor (un total de 18,1 km c.s.) si se vor finaliza in 2015. Pe unul dintre ele lucrarile au inceput deja, pe celalalt avem in desfasurare procedura pentru desemnarea constructorului si inca speram ca vom putea incepe si la el lucrarile in acest an. De asemenea, mai avem in evaluare la Guvern pentru aprobarea finantarii comunitare nerambursabile 85% (tot prin POR) un proiect din lista de rezerva a PIDPCI, ce contine o componenta de reabilitare a infrastructurii pentru tramvai pe o lungime de 3 km c.s. La sfarsitul acestor 3 proiecte, Iasul va putea spune ca in perioada 2008 - 2015 a reabilitat 49,68 km c.s. (67,5% din lungimea retelei). Acestia se vor adauga celor 13,2 km c.s. reabilitati in perioada 1996 - 2007, rezultand un total de 62,88 km c.s. (85,4% din lungimea retelei) reabilitati dupa 1989.

Deci, depinde la ce te raportezi cand faci declaratii. In plus, Clujul are o "retea" mica, data gata la reabilitare in doar 2 ani. Deci, daca o comite in procente, iti zice 100% (ma rog, nu e chiar 100%, dar hai sa spunem asa) si te-a dat pe spate. La o retea de 70-80 de km c.s., insa, reabilitarea completa, cauzata de ani de zacut in nesimtire a autoritatilor locale, nu e lucru usor si cere timp mult. Iar cand zici 40%, 60% sau 80% iti stramba lumea din nas, numai ca nu e corect sa compari 100% dintr-un flintic cu 80% dintr-un urias. Evident, nicaieri nu se includ depourile, lasate mai peste tot (cu exceptia catorva - chiar, cate din cate la ora actuala? - din Bucuresti) la urma urmei.

Atasata e harta retelei de tramvai din Iasi cu marcarea tronsoanelor reabilitate/in curs de reabilitare/care vor fi reabilitate:

Fisiere atasate


2

#303 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 08 august 2013 - 10:04

Si mai e o chestiune: bocaletele a facut reabilitarea totala a liniei de tramvai care acopera traseele din Cluj fara a deranja prea mult sistemul de transport public din oras, pentru ca asa e natura "retelei" clujene. Pe chestia asta si-a putut deschide n-spe fronturi de lucru pe fiecare tronson mare. La Iasi, spre exemplu, nu putem face asa ceva, din cauza conformatiei retelei de transport public, pentru ca am face varza orasul. De aceea suntem nevoiti sa impartim tronsoanele pe segmente (ceea ce implica fronturi de lucru mai putine) si sa facem modificari de trasee si suplinire cu autobuze in mod flexibil, de la o etapa la alta. Deci, intr-un fel curge timpul la reabilitarea retelei de transport cu tramvaiul de aici, si in alt fel pe cea de la Cluj. Si e valabil si la voi, si la Arad, si pe orice retea de mari dimensiuni si cu o acoperire mare a orasului. Ma doare capul cand vad cum compara toti tembelii de politicieni mere cu pere.

Aceasta postare a fost editata de radub: 08 august 2013 - 10:04

0

#304 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 august 2013 - 12:11

Nu stiu, dar Boc asta, e atat de putin credibil in tot ce spune, ca nu stiu cine il mai asculta si cati mai si cred ceva din ce spune el. Papagalul lui Basescu.
0

#305 Useril este offline   FerraryTm 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 1258
  • Inregistrat: 08 ianuarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Formula 1
    Tramvaie
    Autobuze
    Troleibuze
    Poze
    Filme
    Jocurii
    Distractia

Postat 14 august 2013 - 16:09

Cluj: Troleibuze de 2 milioane de lei bucata, cu aer condiţionat şi camere video, puse în circulaţie

Citeaza

Primăria Cluj-Napoca a pus în circulaţie, miercuri, primele patru troleibuze noi, dintr-un lot de zece, acestea fiind dotate cu camere de luat vederi, aer condiţionat şi computer de bord, precum şi cu rampă pentru persoanele cu dizabilităţi.






Sursa MediaFax

Aceasta postare a fost editata de FerraryTm: 14 august 2013 - 16:09

0

#306 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 august 2013 - 16:48

Cam atat au costat si ale noastre.
0

#307 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 14 august 2013 - 22:40

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 14 august 2013 - 16:48, a spus:

Cam atat au costat si ale noastre.

Doar ca ale lor sunt articulate.
0

#308 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 14 august 2013 - 22:50

Si asamblate in Romania...

Cand am fost cu Raoul la Cluj, si am circulat cu acelasi model cumparat cam in acelasi timp cu ale noastre (modelul scurt), nu vreau sa-ti enumar cam cate si ce fel de probleme aveau... Cel mai enervant era aparent un tâiâit de la motorul electric (ceva la o frecventa extrem de ridicata si deranjanta), sau ceamurile care se miscau, sau pur-si-simplu usile care se pocneau mai ceva ca la Timis-uri...
1

#309 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 15 august 2013 - 23:46

Da' totusi, n-avea mila de inimile noastre sensibile, taie in carne si enumera toate problemele (ma rog, "...") nenorocitelor de troleibuze de la Cluj, poate o fi pe receptie si careva de la RATUC sa se ingrozeasca... Sau sa se prapadeasca de ras?!...

Apropos de tiuitul de la invertor, ce solutie s-a adoptat la Skode pentru a diminua efectul (ma refer la producatorul echipamentelor electronice de tractiune)? Rog raspuns de la specialisti RATT.

Aceasta postare a fost editata de radub: 16 august 2013 - 00:06

0

#310 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 august 2013 - 16:15

Pai, frecventa e destul de mare si amplasarea pe acoperis , face ca acest zgomot sa fie aproape insesizabil. Si plafonul e insonorizat, nici chiar motorul compresorului instalatiei AC, neauzindu-se prea tare. Vara functioneaza la greu toate cele patru ventilatoare ale condensorului si practic astea acopera orice alt sunet.

Imagine postata Invertor Skoda.
1

#311 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 17 august 2013 - 09:25

Tocmai, de la frecventa mare se trage acel tiuit (bobine care vibreaza cu frecvente din banda audio). La toate vehiculele cu motoare in c.a. pe care le-am intalnit pana acum invertoarele care le actioneaza sunt montate in cofrete amplasate pe acoperis. Este si cazul Irisbus Citelis 12 care circula la Bucuresti si Cluj, dotate cu echipamente electronice de tractiune de la ICPE SAERP Bucuresti (echipare realizata in cadrul Astra Bus Arad - a nu se confunda cu Astra Vagoane Calatori, care e cu asamblarea tramvaielor Imperio printre altele si e cu totul alta firma). Interesant este ca tiuitul este perceptibil la un nivel ridicat in troleibuzele Citelis 12 si Agora L (ultimele fiind troleibuze articulate din Cluj convertite din autobuze) si mult diminuat (insesizabil, chiar) la cele 4 troleibuze Citelis 18 (articulate) aduse de curand la Cluj (comanda electronica tot de la SAERP, probabil imbunatatita de catre producator pentru diminuarea acestui disconfort reclamat de unii calatori - pe mine unul nu ma deranjeaza deloc, dimpotriva, la auzul acestui sunet stiu ca am langa mine un vehicul modern, dar na, pe calatorul obisnuit, neinteresat de tehnica, e normal sa-l lase rece chestiunea asta, deci sa doreasca "remedierea" "problemei") si care, chiar daca au fost blagoslovite de bocalete saptamana asta, au venit si au intrat in circulatie rand pe rand incepand din iunie.

Irisbus Citelis 12 din Cluj: (asculta in intregime inregistrarea)

In concluzie, producatorii echipamentelor electronice de tractiune (SAERP pentru Citelis 18, respectiv Skoda (?), pentru Skodele voastre) au intreprins ceva pentru diminuarea zgomotului (de aici si intrebarea mea).

Aceasta postare a fost editata de radub: 17 august 2013 - 09:43

0

#312 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 august 2013 - 11:47

Cand ziceam frecventa mare ma refeream la una peste 20 kHz (cam asa lucreaza cele de pe Skoda, din cate imi spune cineva care lucreaza la depanarea lor), mai greu de auzit, chiar daca (teoretic) e in spectrul audio. Cu capacele deschise, sus pe acoperis, le auzi, dar din cupeu nu prea spre deloc. :) Poate cele despre care vorbesti lucreaza la o frecventa mai joasa (3-4 kHz) :intrebare:
0

#313 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 17 august 2013 - 13:29

Da, in jur de 3 kHz (raportez la echipamentul de pe tramvaiul modernizat de la Iasi).

Aceasta postare a fost editata de radub: 17 august 2013 - 18:57

0

#314 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 august 2013 - 18:47

Posibil ca solutia sa fie o frecventa mai mare, spre limita superioara a benzii audio, chiar daca tehnic devine mai complicat. Sunt invertoare moderne (HF inverter) care lucreaza la 25 kHz sau mai mult, dar o mare influenta o are aici pretul (dar si pierderile, de aceea spuneam ca tehnic e mai complicat) semiconductoarelor si marimea/greutatea transformatoarelor (si desigur pretul lor).
0

#315 Useril este offline   Felix 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 16 februarie 10
  • Sexul:masculin

Postat 25 februarie 2014 - 23:19

Citelis 18:

Imagine postata
4

#316 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 februarie 2014 - 22:20

Partea de pe acoperis imi pare mult mai grosolan realizata fata de ce au reusit cei de la Skoda. -_-
1

#317 Useril este offline   Felix 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 16 februarie 10
  • Sexul:masculin

Postat 27 februarie 2014 - 21:35

Sa vezi atunci interiorul!ma refer la finisaje..

Aceasta postare a fost editata de Felix: 27 februarie 2014 - 21:43

0

#318 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 februarie 2014 - 22:50

Am vazut ce pot chinezii si nu ma astept la ceva mai grozav nici de la aradeni, mai ales dupa ce am vazut cum arata ce au lucrat ei, in poza de mai sus.
0

#319 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 02 martie 2014 - 11:20

Nivelul nostru economic nu ne permite (inca :naughty1: ) sa circulam cu "ferrari" sau "maserati".

Iar lucrul pozitiv este ca banii raman in tara si nu in afara ei (asa cred), balanta import - export imbunatatindu-se in favoarea Romaniei...

Sunt sigur ca si cele mai performante modele pot avea unele neajunsuri (constructive) din anumite puncte de vedere.

Apoi, degeaba achizitionam mtc_uri cu dotatri de tot felul daca ai nostri soferi si vatmani refuza cu tupeu sa le foloseasca si nimeni nu la face nimic. Nici macar domnul Goia! Am in vedere afisajele cu dublu sens, sistemul de anuntare a statiilor si altele mai putin vizibile....
0

#320 Useril este offline   Felix 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 16 februarie 10
  • Sexul:masculin

Postat 07 martie 2014 - 22:39

DAC 117E:
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Felix: 07 martie 2014 - 22:40

2

Arata acest topic


  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi