Stiri de interes general - altele decat despre transportul in comun
#22
Postat 17 ianuarie 2014 - 10:10
Citeaza
Exact asta citam din colegi. Iar parerea mea legata de acest aspect am expus-o de multe ori. Nu calea ferata este un obstacol ci numarul mic sau inexistent de pasaje si in unele cazuri unde acestea exista sunt si inguste...
Mergand mai departe pe firul logicii mele si constatand ca toate cele trei porti de "intrare-iesire" din oras, si ma refer la gara, autogara si aeroport, sunt dispersate, ma gandeam ca ar fi bine sa fie una langa cealalta si cum nu se poate aduce aeroportul langa gara, putem duce gara langa aeroport si la fel si autogara si in aceste conditii s-ar justifica (poate) un metrou usor catre acestea...
#23
Postat 17 ianuarie 2014 - 13:14
#24
Postat 17 ianuarie 2014 - 17:16
#25
Postat 17 ianuarie 2014 - 23:44
Ce ar putea cauta un tren acolo? pai e evident ca transporta ceva peacolo ca nu il trimite dispecerul peacolo daca linia e dezafectata. Pe langa asta uitate la google maps la oras sa vezi de ce e acolo .
Pe langa asta, or fii Statele mari dar uitativa unde se afla amplasat orasul, e intr-o vale. Pe partea de vest se afla Pacificul iar pe partea de Est Nord si Sud sunt munti. Totodata, e normal ca toti sa fi vrut sa investeasca in deacursul istoriei, mai aproape de tarm, pentru ca e o zona prospera fiind oras port. Avem portul, santierul naval, faleza, plaja ,cartiere rezidentiale, zona industriala, rafinarie, spatii de agrement, hoteluri, o baza militara navala, aeroport, depou, triaj multe puncte care au nevoie de o cale ferata de aceea tarmul e strabatut de o linie ferata (tot langa tarm e si gara), si in paralel e o linie de metrou usor.
Sa facem un tur si sa vedem cateva obiective.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 18 ianuarie 2014 - 10:42
#27
Postat 28 ianuarie 2014 - 16:57
TIMISOARA. Licitatia pentru desemnarea celor care vor moderniza tramvaiele vechi ale Timisoarei s-a desfasurat marti. Doua firme s-au inscris si au depus toata documentatia, fiecare dintre ele dorindu-si cele 85 de milioane de lei, adica peste 18 milioane de euro. Atat cat ofera Primaria Timisoara pentru reabilitarea tramvaielor vechi ale RATT care circula prin oras de ani si ani.
Licitatia trebuia sa aiba loc in 16 ianuarie, pe SEAP, insa cei care administreaza Sistemul de Achizitii au avut cateva nelamuriri in privinta documentatiei si a fost nevoie de o amanare. Asa se face ca ofertele s-au deschis abia azi, in 28 ianuarie.
Competitorii nu au fost dati publicitatii de catre Primaria Timisoara, insa unul dintre ei a decis sa anunte ca a participat la licitatie. Este vorba de firma Remarul 16 Februarie din Cluj Napoca, societate cu peste 140 de ani de activitate, avand ca obiect de activitate constructia, modernizarea si repararea materialului rulant de cale ferata. Firma clujeana a anuntat intrarea in licitatia de la Timisoara printr-un comunicat de presa.
“S-a incheiat licitatia. Acum vom evalua dosarele depuse de participanti, iar castigatorul va fi anuntat in cel mult doua saptamani“, sustin reprezentantii Directiei de Comunicare din cadrul Primariei Timisoara.
Va reamintim, Primaria Timisoara pune la bataie o suma uriasa din bugetul local, insa reconditionarea mijloacelor de transport se va face treptat. Asta inseamna cate 4 pe an, dupa cum spuneau autoritatile locale in cele mai recente declaratii pe acest subiect. Oricum, tinta este de 30 de tramvaie GT4 aflate in circulatie de aproape jumatate de secol si aduse la Timisoara in anii de dupa Revolutie. Cel putin asta scrie in anuntul de licitatie publicat pe SEAP.
Intre 600.000 si 800.000 de euro costa reconditionarea unui singur tramvai!
Un simplu calcul ne arata ca pentru un singur tramvai s-ar cheltui 600.000 de euro. Dupa calculele directorului RATT, estimarile facute de specialistii timisoreni arata ca 700.000 – 800.000 de euro costa reabilitarea unei garnituri.
Carcotasii spun ca suma este prea mare, in conditiile in care un tramvai nou, modern, costa pana intr-un milion de euro. Mai ales ca, un tramvai nou ar fi mai economicos la consumul de energie electrica. Calculele celor de la economica.net arata ca, cu acesti bani, Primaria Timisoara ar putea cumpara 20 de tramvaie nou-noute, in loc sa reconditioneze 30.
“Mai economicoase la consumul de energie, cu o durata de utilizare mult mai mare si moderne. Durata de viata a unui tramvai vechi <<resapat>> este de circa 10 ani, iar un tramvai nou are o durata medie de viata de 30 de ani, ceea ce presupune cheltuieli per unitate mai mici în cazul tramvaielor noi”, scriu specialistii de la economica.net.
In urma decalarii licitatiei, deschiderea ofertelor pentru reconditionarea mijloacelor de transport se va face in 28 ianuarie, au spus, pentru opiniatimisoarei.ro, reprezentantii Primariei Timisoara.
Conditii de participare la licitatie … cu dedicatie? Firmele trebuie sa aiba o cifra de afaceri de 5,7 milioane lei pe ultimii 3 ani!
Oricum, potrivit documentatiei de pe SEAP, contractul este valabil timp de 4 ani de la data atribuirii. Criteriile de departajare sunt: 60% pretul, 14% termenul de garantie pentru caroserie, 8% termenul de garantie pentru cadrul boghiului, 8% termenul de garantie pentru aparatul de rulare si 10% termenul de garantie pentru instalatiile si subansamblele auxiliare. Participantii la licitatie trebuie sa faca dovada ca au inregistrat o cifra de afaceri medie de 5,7 milioane de lei pe ultimii 3 ani, sau la jumatate, daca sunt incadrati la categoria IMM.
“O astfel de cerinta deschide drumul catre firme obscure, adevarate ateliere de reparatii care pot sa nu aiba nici macar capacitatea tehnica de a repara <<vechituri>> de 50 de ani. Factorii de decizie din autoritatea contractanta sunt primarul Nicolae Robu, viceprimarul Traian Stoia, city managerul Sorin Dragoi, directorul economic Smaranda Haracicu si mai multi consilieri locali“, mai scriu cei de la economica.net.
Tramvaiele care se preteaza a fi reconditionate, in opinia lui Robu, au o vechime medie de 50 de ani, dupa cum spuneau si reprezentantii Regiei Autonome de Transport in Comun Timisoara.
sursa: opiniatimisoarei.ro
#28
Postat 28 ianuarie 2014 - 19:21
#29
Postat 29 ianuarie 2014 - 11:46
In plus de asta, 4 tramvaie pe an? Asta o sa vina cam.... 8 ani?!?!? pentru modernizarea a 30 de tramvaie?
#30
Postat 29 ianuarie 2014 - 12:46
#31
Postat 29 ianuarie 2014 - 19:52
Florin.B RATT, la 29 ianuarie 2014 - 12:46, a spus:
Asta nu imi suna a corectitudine. Pai de ce nu e publicata lista cu competitorii inainte. Sau probabil e Stoica prea controversat in ultima vreme si nu trebuie sa se cunoasca cine ne va fur... castiga licitatia si va repara tramvaiele. Ca si prost care isi plateste taxele si impozitele cred ca merit sa stiu cine imi va presta un serviciu. Vor nu vor cei de la primarie trebuie sa realizeze ca fiecare dintre cei care locuiesc in oras detin x% din oricare firma de stat si suntem primii care meritam sa vedem ce si cum. Or fii ei "aia care stiu ce avem nevoie" dar mai exista un element in toata ecuatia... opinia publica.
Chiar azi a fost luat pe sus Stoica de mascati, nu stiu ce incredere ispira o companie condusa de un om care e acuzat de furt, spune ca nu e vinovat dar cand e chemat sa elucideze lucrurile se ascunde. Eu daca stiu ca sunt acuzat pe nedrept incerc sa castig ceva din treaba asta, daca e asa nevinovat putea sa ceara daune pentru acuzuri care ii defaimau imaginea lui si a companiei.
Ceva e putred in Romania si putoarea sper sa nu ajunga si la Timisoara.
PS: nici firma de la Cluj nu e curata, are si ea reputatia de "capusa", de la ce firma de stat a "supt" cred ca se subinteleg din domeniul ei de activitate.
PSS: pai cum, nu mai cumpara Robu 100 de tramvaie noi? asa scria in super planul lui.
#32
Postat 29 ianuarie 2014 - 19:56
#33
Postat 29 ianuarie 2014 - 20:41
Andy, la 29 ianuarie 2014 - 19:56, a spus:
You are missing the point. Se vor moderniza 30, sigur pe langa astea 30 mai raman si cateva vechi ca doar trebuie indeplinit necesarul zilnic. Sa zicem ca intre timp se fac rost de bani pentru alea 100 si se vor cumpara (prin absurd desigur). Ne alegem cu 130 de tramvaie, care vor face ce? nu avem nevoie de atatea ca doar nu ne intoarcem iara pe principiul de a "canibaliza" cateva tramvaie sa avem piese pentru alea care circula.
Eu artam logica bolnava care impanzeste capsorul ala care scrie prostiile alea pe hartie. Stiu 100 suna frumos dar 100 pe hartie se reflecta cu totul diferit in realitate.
Bine e mai mult decat evident ca nu vor face rost de banii aia, probabil Robu va merge din nou pe tactica "totul sau nimica", UE nu va da bani pentru atatea tramvaie, pe urma Robu va spune ca nu are de unde sa faca rost de bani asa ca decat sa cumpere 10 tramvaie si nu 100 mai bine nu le cumpara ca noi putem circula si metroul care evident el in persoana il va construii.
#34
Postat 29 ianuarie 2014 - 21:40
#36
Postat 29 martie 2014 - 08:26
Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 29 martie 2014 - 10:55
Motiv editare: Topic dedicat stirilor nu reclamelor.
#37
Postat 29 martie 2014 - 10:54
#39
Postat 18 iunie 2014 - 16:34
Despre salarizare, alta discutie...
#40
Postat 18 iunie 2014 - 19:26