Aş vrea să vă prezint aici o situaţie cel puţin îngrijorătoare, atât pt şoferi, cât şi pt publicul călător.
În ultima vreme s-au îndesit cazurile în care lipsesc unităţi pe trasee. Aproape nu există o zi fără ca acest "fenomen" să se întâmple.
Doresc să vă explic tuturor motivul, pt a înlătura orice confuzie.
Din pricina salariilor extrem de mici, noii angajaţi părăsesc corabia la foarte puţin timp de la încadrare. Mulţi dintre ei sunt atraşi iniţial de perspectiva de a conduce un autobuz performant. Însă, după încasarea primelor două salarii, ei decid să plece spre zări mai luminoase. Personal, îi înţeleg perfect. După ce că sunt încadraţi cu 1.100 de lei (impozabil), li se mai reţine şi aşa numita garanţie pt gestiune. Astfel încât la finalul lunii se trezesc cu cca 800 de lei în mână. Puţini mai suntem cei care beneficiem de sporul de vechime + cel de fidelitate, sporuri care ne ridică leafa cu aproximativ 400-450 de lei. Cu toate acestea, şi rândurile noastre se răresc vizibil, de la o zi la alta. Plus că noi, cei "bătrâni" suntem urmăriţi în permanenţă pt a putea fi sancţionaţi şi mai apoi concediaţi, având (cică) venitul prea mare.
Am ajuns în situaţia în care suntem solicitaţi să lucrăm în zilele noastre libere, dar doar în schimbul altor zile libere, în care vom lucra din nou în schimbul unor prezumtive alte zile libere. Aceste "libere" ni se reportează de la o lună la alta, acumulându-se şi ajungând la cifre substanţiale.
Devine astfel perfect explicabilă reacţia şoferilor, aceea de a refuza serviciul în zilele libere. Astfel, şefii de coloană se văd nevoiţi să raporteze zilnic dispecerului central lipsa unor unităţi din traseu.
În condiţiile în care numărul şoferilor scade vertiginos plin plecarea benevolă, în acest an încă 11 şoferi vor ieşi la pensie. Nori negri se adună deasupra RATT.
Domnul manager principal nici nu vrea să audă de plata orelor suplimentare, nici măcar în limita celor permise de lege, adică 32. Dacă s-ar acorda plata acestor ore, sunt sigur că şoferii ar răspunde pozitiv la solicitarea de a presta suplimentar.
De asemenea, nu există perspectiva unei majorări salariale care să ispitească posibilii noi angajaţi.
Se pare că resursa timişoreană de şoferi de autobuz a cam secat, mulţi dintre ei mergând spre firmele private.
Să nu vă miraţi stimaţi călători, când veţi aştepta degeaba autobuzul de "şi 20".
Precizare. Cu toate noile angajări, numărul nostru scade săptămânal cu 2-3 persoane.
Dacă primăria & conducerea nu vor lua măsuri imediate, starea funcţională a RATT se va degrada abrupt.
PS. Cineva din conducere, a inventat un criteriu absolut fantasmagoric în baza căruia să fim sancţionaţi. Anume,
SOSIREA ÎN DEVANS la capetele de linie. Cred că individul nu posedă noţiunea de "trafic". Noi nu circulăm după legi proprii, ci după cum ne duce valul traficului. La ore de trafic minim ne mişcăm mai repede, iar la orele de vârf ajungem cu întârziere. Dar, din birou, e mai greu de vizualizat situaţia din stradă. Mult mai de înţeles ar fi fost sancţionarea
PLECĂRII ÎN DEVANS, fapt într-adevăr condamnabil.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 09 martie 2014 - 11:39