Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#1121
Postat 17 ianuarie 2014 - 22:15
La noi se ocupa exclusiv de tractarea trenurilor de marfa ale operatorilor privati (DB Schenker)
Mai multe detalii desprea ea aici.
#1122
Postat 18 ianuarie 2014 - 02:39


Spre deosebire de Romania, la vagoanele lor (am calatorit cu vagon de dormit) nu se deschidea decit un singur geam, si acela daca era descuiat de insotitorul de vagon. Am fost atent sa nu mai vada cineva ca pozez.
#1123
Postat 18 ianuarie 2014 - 23:58
Oricum liniile electrificate sunt putine daca ne raportam la reteaua lor, asa tot tractiunea diesel e la baza iar ca locomotiva cele din seria 3TE (locomotiva compusa din 3 unitati) e destul de raspandita...
Si la noi la Eletroputere Craiova s-a construit o locomotiva compusa din 2 unitati, (fiecare unitate fiind motorizata de un motor ALCO de 2600 CP ) pentru calea ferata iraniana... Cum aceasta a fost refuzata, a ramas la stadiul de prototip si cele 2 unitati contruite circula separat ca locomotive industriale la CET Isalnita (Craiova)
3 poze cu una din unitati - Link
#1124
Postat 19 ianuarie 2014 - 10:58

Totusi la noi nu fac asa fum, la ei merg cu "altceva".
#1125
Postat 19 ianuarie 2014 - 12:27

#1126
Postat 19 ianuarie 2014 - 13:16
#1127
Postat 19 ianuarie 2014 - 14:53
In cazul CFR doar pe locomotivele diesel din seriile 63 si 65 sunt motoare diesel in 2 timpi montate la reconstructia lor la Electroputere unde in locul motorului Sulzer de 2100 CP (cilindree 270 litri) s-a montat un motor General Motors tot de 2100 CP (90 litri).

Revenind la locomotivele rusesti la ei normele sunt mai permisive... dar asta nu e o scuza pentru poluarea ce o fac - e plin YouTube-ul cu clipuri cu masini diesel care fumega la fel ca o locomotiva cu abur...
Motivele pentru acest fenomen sunt destul de simple: constructia deficitatra a motoarelor ce echipeaza aceste locomotive, uzura rapida a segmentilor motorului datorita calitatii precare a acestora, mententata slaba duc la functionarea defectuasa a parti de supraalimentare (turbo) plus ulei ce ajunge in camera de ardere - rezultatul e evident...
In cazurile mai grave se ajunge la ardere externa:
Oricum masinile astea circula doar in tarile fostului bloc sovietic find limitate acolo datorita ecartamentului in primul rand...
#1133
Postat 27 ianuarie 2014 - 01:54

Imi pare rau ca nu am facut poze si in gara, parcarea cu taxiuri.
#1136
Postat 28 ianuarie 2014 - 19:03

Am mai vazut clipul, parca tot pe forumul RATT.

#1137
Postat 28 ianuarie 2014 - 19:24

Posibil sa mai fi fost. Nu imi aduc aminte.
#1138
Postat 28 ianuarie 2014 - 21:05
#1139
Postat 29 ianuarie 2014 - 21:26
Ianuarie, 2014
[media][\media]
#1140
Postat 29 ianuarie 2014 - 23:07
O situatie mai ciudata am vazut astazi deoarece am vazut marfarul asteptand la semnal sa intre in Timisoara Nord iar trenul regio era in spatele lui la nici 60 m... situatie care cred ca cam contravine regulamentelor feroviare...
Doppler, la 28 ianuarie 2014 - 17:59, a spus:
Automotorul Desiro circula pe relatia Timisoara Nord - Stamora Moravita - Varset (Serbia) si retur...
Si 2 clipuri cu pornirea motorului diesel la locomotivele noastre. (clipurile de mai jos nu-mi apartin)
Pornire locomotiva diesel electrica 2100 CP
Motorizare Sulzer 2100 CP (~ 270000 cmc) - motor in 4 timpi
Acea-si locomotiva in varianta modernizata la Electroputere cu remotorizare - Motor General Motors 2100 CP (~ 92000 cmc) - motor in 2 timpi
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 29 ianuarie 2014 - 23:08