STP Timișoara Forum: Germania - Bundesrepublik Deutschland - Federal Republic of Germany - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (32 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Germania - Bundesrepublik Deutschland - Federal Republic of Germany Berlin - Hamburg, Munich, Cologne, Frankfurt, Stuttgart Evaluare topic: ***** 3 Voturi

#441 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 09 ianuarie 2014 - 13:39

Ieri am reusit sa fotografiez ceva mai "clasic" al KVB.


Autobuzul este cam vechi... Desi are dotari pe care noi le-am descoperit de abia 6-7 ani (SAS, afisaj cu flip-dots, low-floor si incalzire :naughty1: :naughty1: ), ma mir ca mai circula. La o mica cercetare am aflat, ca ele sunt pe post joker. Chiar daca spuneam cu cateva postari mai sus ca KVB are subcontractati care sa-i acopere golurile, se prefera acest lucru prin forte proprii.

KVB mai are cel putin 3 astfel de autobuze in dotare (atateam am vazut eu), pe care le foloseste in mod expres cand este meci de fotbal. Impreuna cu Politia, si totul intr-un mediu foarte controlat, fanii sunt debarcati la una dintre garile secundare din oras, incarcati in unul sau 2 astfel de autobzue si dusi direct la stadion. La plecare totul invers.

Fisiere atasate


3

#442 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 13 ianuarie 2014 - 21:45

Ia sa va povestesc ultima mea calatorie cu autobuzul. Cum am mai spus-o traiesc la 1km de Köln, intr-un orasel (ma rog mai un pic si o sa le lege), unde am legatura cu orasul sau cu linia tramvai 1, sau cu autobuzul SB40. Schnellbus, sau expres la noi, de la statia mea are un traseu de 19km pana in centru la hbf. 95% din traseu este pe autostrada.

Aceasta linie este deservita de catre RVK, in majoritatea timpului de catre subcontractatii sai, si mai exact Pütz Reisen sau Ralf Becker (mai sunt si altii, insa ei sunt cei mai mari). Si ca sa revin la poveste, azi am avut ocazia sa vin dinspre oras catre casa, cu un autobuz al Ralf Becker. 99% din cazuri autobuzele sunt autobuze normale de oras, care pe autostrada se descurca, cum se descurca, oricum simtindu-se ca nu sunt facute pentru astfel de sosele si viteze. Cel mai evident este la articulate. Insa azi a fost ceva mai special. Autobuzul a fost cel din imagine:

Fisier atasat  NR EB 707.JPG (173.9K)
Number of downloads: 32

La prima vedere un Citaro II normal, cu o "cocoasa", care ar putea sa fie foarte usor si clima... Insa nu este.
Autobuzul este un Citaro II model de cursa medie. Acea unflatura este defapt o inaltare a cupeului in interior, autobuzul fiind low-floor pana la usa II, deacolo o treapta si o podea inlinata la aprox. 20 de grade.

Fisier atasat  IMG_1086.JPG (199.25K)
Number of downloads: 31

Nu se vede chiar asa bine in poza... Insa puteti vedea scaunele de confort ridicat, si asezarea lor in stil normal, paralel, si nu in stil "nemtesc" cu ultimele scaune asezate in U. Pe langa toate astea, autobuzul are o cutie de viteze automata mult mai "eleganta" si finuta fata de cele normale, si o asezare pe sosea incredibila pentru un autobuz de oras.
Singurul minus care mi-a sarit rapid in ochi, la propriu, este faptul ca celor care se aseaza in ultimele 2 randuri de scaune, le bate neonul din parte low-floor direct in ochi. In rest, lux!

Si ca sa fie peisajul complet, cireasa de pe tort a fost azi soferul, care la prima vedere era un timp tinerel din Jamaica, iar din boxe rasuna in surdina o muzica reggae foarte potrivita petru condus. Toate astea combinate cu soseaua intinsa si libere de pe AS, si iluminatul de drum lung, ofera un cruise si feeling placut.
3

#443 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 13 ianuarie 2014 - 22:05

Si eu care credeam ca si-au luat (in sfarsit) autobuze cu clima... :)
0

#444 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 13 ianuarie 2014 - 23:58

In Romania importatorii nu cred ca aduc o masina fara AC, in Germania poti sa cumperi masini fara AC. M-am mirat cind cineva de acolo a cumparat asa ceva si mi-a zis ca nu este nevoie, nu este cald decit maxim 2 saptamini pe an (cumulat).
0

#445 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 ianuarie 2014 - 00:32

Bine, depinde si de ce dereglari termice sufera omul respectiv. :D
0

#446 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 14 ianuarie 2014 - 10:24

Daca vreau sa fiu sincer cu masina personala, Doppler are in mare parte dreptate.

Anul trecut spre exemplu, aprox. 3 saptamani a durat asa zisa "canicula". Tin minte ca in RO pornteam clima inca din mai, si o opream undeva prin septembrie... A pai aici oprim caldura in iunie si o pornim in septembrie. Anul trecut era un frig si ploaie in luna iunie, de ma simteam in UK.


Pe de alta parte, la MTC trebuie sa recunosc ca e cam terroare in accea "saptamana" daca nu mai mult. Fiind 50+ de persoane intr-o incapare, si nu doar maxim 3, temperatura este de 2x minim fata de ce este afara, sipoti fi sufocat foarte usor daca faci o calatorie de 25 de min. cu MTC-ul. Insa probabil financiar investitia nu isi are rostul.
0

#447 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 ianuarie 2014 - 11:31

Pai, ca sa fiu si eu sincer, in 2012 am fost vara in Germania, la Ludwigsburg. In 5 zile cat am stat acolo, nici cinci minute nu am circulat fara clima pornita. :D E o chestie de confort elementar.
0

#448 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 23 ianuarie 2014 - 15:19

Sa vedeti si voi cu ce conditii se lucreaza pe aici.

Locatie: Bergisch Gladbach Bushof

Masina este al firmei WUPSI(evident), regia locala din Leverkusen, si foloseste la transportul schimbului pe traseu. Da ati auzit bine! Regia are mai multe astfel de masini, pe care soferul le ia de la sediul regiei, se duce cu el pe traseu, face schimbul, iar cel care iese din traseu duce masina inapoi la sediu. De ce este nevoie de o astfel de masina? Pai fiecare sofer are casa lui, ca si la un supermarket, si gestiunea proprie. La iesirea din tura isi ia "geamantanul" si il preda la sediu.

Cum am mai spus-o, aceasta metoda de taxare duce la nivelul de frauda 1%, si astfel regia isi permite si astfel de lux-uri...

Fisiere atasate


3

#449 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 21 februarie 2014 - 13:29

Mai tinenti minte cand s-a blocat pompa hidraulica de la articulatia G-ului? Iata ca se intampla si la case mai mari, urmarile fiind de 10 ori mai grave.

Tipul luase curba mai larg, si a ramas acolo. Dupa cum se vede si in poza, este vorba despre autogara regionala, nationala si internationala din spatele HBF, iar baiatul a blocat-o pe toata. Taxiuri, autocare si autobuze faceau manevre de zor, pe o strada lata cam cat Marasti...

Daca mai adaugam si taximetristii (90% turci, o specie mai rea decat bucurestenii la trafic...), avem reteta unui haous total.


Rezolvarea a venit destulde rapid. Baietii de la KVB au o autospeciala, un fel de laborator mobil echipat cu de totate, care dupa 5 min a miscat autobuzul din loc.

Fisiere atasate


3

#450 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 martie 2014 - 00:25

Azi vin cu una mai nasoala! Dar sa o luam de la inceput.


De vreo juamtate de an, in zona au inceput sa apara in numar destul de mare autobuze noi. Cei de la RVK (Regional Verker Köln) au mers pe mana Mercedes si Citaro 3, cei de la Regiobus (o firma din Krimel), care deserveste liniile RVK, a optat pentru Solaris si al lor Urbino, KVB din Köln a mers pe mana MAN Lion's City... iar ultimii dar nu cei din urma, cei de la Pütz care deservesc linii in proportii de 50-50 pentru RVK si WUPSI, o firma maricica din orasul meu (Bergisch Gladbach) care s-a extins anul trecut prin achzitia a 2 inteprinderi mai mici (KLS Pütz si Ossenbach), au ales o noua aparuta marca pe piata de autobuze, VDL din Olanda. (pentru informatii dati un Google).


In prima etapa au ajuns 3 autobuze, toate "inhamate" la WUPSI, iar recent un al IV-lea pentru RVK. Despre autobuz, cu care am calatorit deja, pot spune atat lucruri bune, cat si rele.

+ complet low-floor din fata pana in spate, nu doar jumatate precum este la MAN sau Mercedes
+ iluminat cupeu extrem de puternic si economic cu LED
+ faruri si stopuri cu LED

- design cam ciudat
- extrem de putin locuri pe scaune, asezare cam incepatoare...
- motorul asezat orizontal ocupa cam mult loc din spatele autobuzului
- sistemul audio este parca din era Apple anii '80... Cand vorbeste soferul, zici ca vorbeste un robot ragusit...


Per total eu zic ca se descurca binisor, insa loc de mai bine este intodeauna. Una e clara, s-a optat pentru acest model datorita pretului fata de ce ofera concurenta.
Fisier atasat  GL X 290 (1).JPG (213.79K)
Number of downloads: 52

Insa lucrurile au luat o intorsatura cam neplacuta zilele trecute...

Mai exact alaltaieri eram prin trecere prin centrul Gladbach-ului, cand soferul autobuzului in care ma aflam anunta ca va trebuie sa coboram la urmatoarea, deoarece capatul de linie este inchis din cauza unui accident...


Curios de fel, si tare nedumerit fata de ce se putea intampla intr-o ditamai statia, am facut drumul de 3 min pe jos pentru a vedea urmatoarele:

Fisier atasat  GL X 290 (2).JPG (173.87K)
Number of downloads: 66Fisier atasat  IMG_1223.JPG (224.56K)
Number of downloads: 52

Autobuzul din imagine a patrus fara vre-un motiv anume pe statie si a reusit sa striveasca 3 persoane... Din nefericire un baiat de 17 ani a ajuns in stare grava la spital, iar o doamna de 55 si o fata de 16 au fost mai usor ranite... Dupa cum se vede in poze pasagerii au fost evacuati prin geam, creandu-se o iesire de urgenta. Eu ajunsesem la minute dupa impact, ambulantele erau deja acolo, insa utilajele de descarcerare nu. Am decis sa nu fac poze si video la momentele critice...


Chiar daca suna cam dramatic, situatia nu era chiar asa grava, iar ca si de obicei in presa se cam exagereaza. Ce-i cert, baiatul era destulde serios ranit. Soferul a suferit un soc, si era pur-si-simplu inutil in zona, asa ca l-au retras rapid...


Din primele cercetari nu se stie inca motivul producerii accidentului, insa se iau in calcul 2 teorii: soferul a avut un moment de neatentie, mai apoi una de ezitare, sau o defectiune tehnica...

Ceea ce vroiam eu defapt sa evidentiez, este ca daca se va dovedi ca a fost o defectiune tehnica, vom asista la o tragedie in ceea ce priveste succesul firmei VDL, care poate inca nici nu a reusit sa arate ce poate...
1

#451 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 10 martie 2014 - 15:58

In poza rotile din fata nu par paralele, daca este asa, a fost evident o defectiune tehnica.
0

#452 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 martie 2014 - 22:25

Vezi postareacseh_17, la 10 martie 2014 - 00:25, a spus:

Ceea ce vroiam eu defapt sa evidentiez, este ca daca se va dovedi ca a fost o defectiune tehnica, vom asista la o tragedie in ceea ce priveste succesul firmei VDL, care poate inca nici nu a reusit sa arate ce poate...


Nu sunt chiar asa de "tineri", din ce vad si banuiam inainte sa caut mai in detaliu, firma constructoare e defapt o firma dintr-un grup mai mare, numai ca asta de care ai spus fabrica autobuze si sasiuri.

Stiu ca cei din vest sunt mai meticulosi si tin la viata cetatenilor dar nu cred ca a fost un "dezastru" gen "Concorde" ca sa piarda asa de mult compania, la urma urmei nu cred ca VDL bus & coach produce tot de la 0 si "vinovatul" poate fii la fel de bine un subansamblu care provine de la alta companie.
0

#453 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 12 martie 2014 - 18:26

Vezi postareaDoppler, la 10 martie 2014 - 15:58, a spus:

In poza rotile din fata nu par paralele, daca este asa, a fost evident o defectiune tehnica.



Rotile au ajuns in pozitia din poza dupa urmatorul scenariu, auzit la fata locului de la martori. Acuma stim cu totii cum e, unii iau, altii adauga...


In statia intermodala limita de viteza este de 15km/h, iar orice alt vehicul inafara de cele ale regiilor care presteaza servicii este strict interzis. Calatorii au libera trecere printre peroane si autobuze.

Autobuzul a pastrat toate regurile de circulatie, pana in momentul in care s-ar fi incadrat la peron, dupa care dintr-un motiv necunoscut (inca) soferul a accelerat brusc, oprindu-se in stalp. Fortand urcarea pe bordura, sustinerea si suspensia fata stanga au cedat. Tocmai din acest motiv nu s-a putut indeparta autobuzul, doar dupa sosirea unui utilaj de tractare de mare tonaj.


In alta ordine de idei, oricare ar fi motivul pentru care s-a produs accidentul, una e clara. Autobuzul s-a oprit in stalp, si nu de catre sofer. Daca spre exemplu erau achizitionate noile Citaro (despre care stiu ca au noul sistem de pe autocare1 care in momentul in care detecteaza apropierea catre un obstacol, mai intati avertizeaza sonor, mai apoi aplica frana. Daca nu se facea economie, si se acizitionau in continuoare Mercedes (precum a facut firma in trecut) s-ar fi putut evita dezastrul. Parerea mea!

1 Recent am facut un drum de 500+km de la Berlin la Köln cu autocarul, un Neoplan tocmai iesit din fabrica. Avand "prostul" obicei de a stat in fata, am intrat in vorba cu soferul, care mi-a explicat mai multe despre autobuze/autocare. Deacolo am aflat si despre noul sistem, care pe Neoplan tot de la Mercedes vine. Ba mai mult, acestia au plusat, iar in cazul in care soferul ar adormi la volan, senzorii care detecteaza marcajele pe sosea + sistemul de mai sus, actioneaza atat frana cat si directia, aducand autobuzul la un STOP complet intr-o raza de maxim 250m, in functie de viteza si circumstante.
0

#454 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 21 aprilie 2014 - 23:06

Dragi colegi, tocmai acum cand vorbeam si noi despre cum ar fi sa punem de la mana la mana pentru a restaura un autobuz, am dat peste ceva extrem de interesant de la colegii nemti.

Este vorba despre SWB Bonn, regia de transport din oras. Baietii aveau in conservare prin garaj un Mercedes, model care culmea la noi inca circula in unele orase, si s-au gandit sa-l restaureze. Clar ca la ei o restaurare consta din mai mult decat o maturare mai calumea si o vopsea cu pensula. Reconditionarea tehnica s-a facut pe banii regiei, insa baietii (destepti de altfel), dupa ce terminasera cu restaurarea tehnica, au spus STOP. Sistam reparatiile, si ne deschidem un cont bancar. Il facem public si asteptam donatii pentru a termina restaurarea autobuzului, pe motiv, ca regia numai are bani.

Si banii nu au lipsit sa ajunga. Pasionatii si cluburile dedicate, au pus cot la cot, si astazi, autobuzul arata cam asa:

Fisier atasat  1548201_671336809592823_4145463388011866776_o.jpg (389.25K)
Number of downloads: 30Fisier atasat  10296206_671336849592819_6545153071276424037_o.jpg (384.01K)
Number of downloads: 32


Autobuzul nu este gata inca, insa fondurile sunt stranse, si lucrarea se va termina curand.


Ce parere aveti?
7

#455 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 22 aprilie 2014 - 08:52

In primul rand dai ca exemplu nemtii iar in al doi-lea rand ei nu-l fac ca sa-l tina non-stop afara (in ploaie, soare si ninsoare) precum facem noi cu autobuzele noastre cel putin revopsite, din indiferenta si nepasarea acelora cu decizii in mana...


Iata parerea mea!...
1

#456 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 aprilie 2014 - 09:02

De ce nu. Asa cum unii contribuie cu bani la ctitorirea bisericilor, de ce nu ar contribui cineva cu bani la restaurarea unui autobuz. Totusi, vorbim de venituri dferite, una e sa dai 200 de euro din salariul de 2000 si alta e cand suma reprezinta salariul minim pe economie.
2

#457 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 22 aprilie 2014 - 09:25

Pai si asta este adevarat insa ma refeream la mentalitatilor nemtilor care-si duc proiectele si ideile pana la capat si nu se impotmolesc mai niciodata, in schimb noi ducem proiectele foarte rar pana la capat, vesnic ne impotmolim si apoi improvizam...Iata despre muzeul RATT se discuta de ani de zile si nu s-a intamplat mai nimic iar daca o fi vreodata sa se deschida, sunt curios cati parinti isi vor duce copii sa viziteze un asemenea muzeu cand nici Muzeul Banatului, de interes general, nu era prea cautat...Poate doar grupuri organizate de la scoli si gradinite ii vor trece pragul prin punerea la dispozitia lor a unui autobuz de la RATT care sa-i aduca si sa-i duca...Numai pomenesc si de costul biletului de intrare care pe multi i-ar face sa renunte daca ar fi 5 lei. Suntem departe de ceea ce ne dorim sa fim!...
0

#458 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 22 aprilie 2014 - 17:27

Veti fi uimit sa aflati ca autobuzul nu va sta deloc tras pe dreapta.

(Din pacate nu am la mana acuma materialele, dar voi reveni cu exemple concrete)

Regiile, fie ele mari sau mici, chiar si firme private mai maricele care deservesc liniile marilor regii, pun la dispozitia pasionatilor periodic autobuzele din muzeu, pentru diferite ocazii. Excursii si vizite a la alte garaje, tururi "turistice" prin zonele unde circulase autobuzul, sau pur-si-simplu sedinte foto (busspotting). In 80% din cazuri aceste autobuze sunt puse la dispozitia pasionatilor, gratis, cu tot cu sofer, egal ca vorbim de un grup de 30 de persoane, sau de 6 oameni.


Cu o astfel de mentalitate, nici pe mine nu m-ar deranja chiar si acasa sa dau 50 de lei pentru renovarea unui autobuz/troleibuz etc. Si cred ca nu sunt singur...
1

#459 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 23 aprilie 2014 - 08:30

Buna dimineata cseh_17! Trezeste-te! Pai ai ajuns sa compari firmele de transport in comun din Germania cu cele din Romania?...

Si apoi acel autobuz pus in mod gratuit la dispozitia doritorilor de ... plimbari are de fapt niste costuri suportate de regie, regie care in cazul lor isi permite. NU este cazul ratt-ului!....Ai uitat de unde ai plecat?... :Facepalm_emote_gif:
1

#460 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 aprilie 2014 - 22:11

Ca tot vorbeam zilele trecute de autobuze din muzeu, si rolul lor...

Iata un caz pe cat de real pe atat de interesant. Incepand de joi si pana luni dimineata linia 1 de tramvaie circula doar pe ruta din Köln, 15% de traseu care parasesc perimetrul orasului fiind lasate deoparte datorita unor lucrari de canalizare chiar la statia mea. Acum, cum bine ati putut observa din pozele pe care le postasem, tramvaiele in Köln curcula DOAR cuplate cate 2, asta insemnand ca incarcate la maxim cu oameni inghesuiti in picioare pot incapea si cate 200 de persoane in unul...

Deci, prin urmare KVB a fost nevoita sa inlocuiasca pe aceasta ruta tramvaiele cu autobuze, ceea ce s-a si intamplat prin infiintarea liniei de autobuz 101.


Putin deviat, o scurta povestioara:


Cum v-am mai prezentat de nenumarate ori, sistemul de organizare si deservire a traseelor aici in DE este unul extrem de complicat, ajunganduse ca de exemplu privati cu un singur autobuz sa poata opera pe o linie sub un contract incheiat cu unul dintre marii ai domeniului.

In Köln isi au mai multe astfel de firme sau firmulete sediile, insa cei mai importanti 2 jucatori care DESERVESC linii direct sunt KVB (regia autonoma de transport Köln) care deserveste DOAR Köln-ul cu tramvaie si autobuze si RVK (Regional Verkehr Köln) firma privata, care deserveste doar regiunile din Köln cu o raza de pana la 60 km. Pe langa zona deservita, cele 2 firme opereaza sidupa 2 politici diferite. KVB merge pe taxarea normala si controalele periodice, ajungand anul trecut sa transporte tot anul peste 500 milioane de persoane. Marja de frauda a fost de 12% tot anul. Pe cealalta parte RVK practica autotaxarea la sofer, si urcarea doar pe usa din fata, astfel avand o marja de frauda pe anul 2013 de DOAR 0.9%, si acestea venind in 99% de la subcontractati. Profitul celor 2 firme a fost vizibil si cu ocazia ultimelor achizitii:

2013 KVB MAN Lion's City
Fisier atasat  K VB 107.jpg (230.73K)
Number of downloads: 16

2013 RVK Mercedes Citaro III

Fisier atasat  K ZY 174.jpg (225.95K)
Number of downloads: 24

Buuun. Mai departe! Cum desigur vorbim de 100 de linii in total, ambele firme au subcontractati. Astfel pe langa cei doi giganti, in Köln apare un al 3-lea jucator. Schillingsgroupe. O firma de turism care are o flota de autocare pentru calatorii. Insa inima afacerii sunt 2 prieteni care pe langa aceaste autocare au infintat aceasta grupa cu un totul alt scop. Cei doi si-au unit fortele cu 2 firmulete mici pentru a devenii inteprinderea subcontractata cu cele mai multe autobuze in Köln (mai multe chiar decat KVB subcontractorul).
Cele dou firme sunt KBS (originar din Köln) si KBR (originar din Hürth, unde de altfel isi are azi sediul intreaga grupa). Liniile deservite sunt impartite in procentaj de 90%-10% intre cei doi, majoritar fiind KBR, care autobuze mult mai moderne la acelasi nivel ca si KVB.

Fisier atasat  BM KK 1820.JPG (252.74K)
Number of downloads: 27


Pe de alta parte, ca si compensare KBS a prins de ceva ani un contract cu RVK, astfel asigurandu-si castiguri mai mari. Parcul rulant insa lasa de dorit... Cele mai noi autobuze achizitionate de noi fiind Citaro I.
Fisier atasat  K VK 7012.JPG (234.49K)
Number of downloads: 23


Acum ca sa revenim la discutia initiala... KVB a fost nevoita sa inlocuiasca tramvaiele cu autobuze. Cum un astfel de tramvai are capacitatea mai sus mentionata, la un tramvai in orele de varf veneau cate 2 articulate. Asta inseamna pe o zi lucratoare in jur de 20-25 de autobuze articulate. Cum KVB isi deseveste 90% din linii doar cu articulate, nu si-a permis sa ofere mai mult de 3 autobuze pentru aceasta operatiune. Cu 10 autobuze au contribuit cei de la KBR, golul fiind acoperit de catre surioara mai mica cu nearticulate. Insa cu toate acesta au mai ramas o diferenta de 7 autobuze. Ei pentru acestea KVB a contractat o firma "locala" originara din Gladbach, insa cu sediul in Solingen (la mai mult de 50 km de Köln), numita Wiedenhoff. Ce trebe stiut despre aceasta firma este faptul ca sunt subcontractatii principali ai RVK, si opereaza linii la minim 20 km de Köln cu un parc care are in alcatuire 85% doar autobuze nearticulate. Ei au umplut golul de 7 pana la 12 autobuze cu articulate din dotare, cele mai noi fiind Citaro II. (in poza Citaro I)

Fisier atasat  GL WG 270.JPG (217.46K)
Number of downloads: 22


Si ca sa ajung intr-un final unde am vrut... Cum in weekend pe mai toate liniile se opereaza cu numar redus de unitati, asa si cei de la Wiedenhoff opereaza pe unele linii cu articulate in loc de nearticulate pentru a compensa lipsa de autobuze cu o capacitate mai mare de transport. Astfel azi s-a ajuns la un gol pe linia 101, din cele 10 autobuze care au operat azi, 4 trebuiau sa fie de la ei, insa unul lipsea. Asa ca baietii au scos de la naftalina... DA, o piesa de muzeu. Autobuzul corespunde tuturor standardelor din ziua de azi, desi a fost retras din circulatie, inca pe la mijlocul aniilor '90. Este de productie din anii '80, cu vreo maxim 2 modele mai nou decat ce va prezentasem cu cateva posturi mai sus. Ce este interesant este faptul ca autobuzul a apartinut original firmei WUPSI din Leverkusen si poarta si azi schema de mai jos:

Fisier atasat  LEV WU 174 (2).JPG (191.57K)
Number of downloads: 21

Ea a fost retrasa pe la inceputul aniilor '90 de catre cei de la WUPSI, ajungand la Wiedenhoff si circuland inca vreo 5 ani, dupa care a ajuns piesa de muzeu. Din pacate poza nu am reusit sa-i fac , insa sper sa-l mai prid maine...
5

Arata acest topic


  • (32 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi