Armonia GT4MT Tramvaie modernizate la Astra Arad si Electroputere Pascani
#161
Postat 26 noiembrie 2013 - 22:41
Chiar daca soferul nu trage langa bordura, accesul se face mai rapid, decat urcand 2 trepte, iar daca statia permite sa tragi foarte aproape, treaba se schimba radical. Parerea mea e ca merita sa ai vehicule cu LF, daca iti permiti acest lucru, iar daca acum investesti, cu atat mai mult, sa investesti in asa ceva.
#162
Postat 27 noiembrie 2013 - 15:37
sorinm, la 26 noiembrie 2013 - 13:19, a spus:
S-a mai incercat cu Tatre in Cehia si Germania. Modificarea a fost extrem de scumpa si mai mult stau la reparatii. Parerea mea e ca daca modernizezi ceva trebuie sa respecti proiectul initial. Poti moderniza multe chestii, insa dintr-o balena nu faci cal chiar daca stai in cap.
#163
Postat 28 noiembrie 2013 - 11:44
LF nu e un moft, multe companii de transport public din Vest au fost nevoite sa renunte la vagoanele "vechi", cu podea inalta, exclusiv la solicitarea expresa a calatorilor (in special a celor varstnici) care, odata obisnuiti cu primele achizitii de vehicule cu podea coborata, au cerut si cer cu insistenta municipalitatilor doar vehicule cu podea coborata (ce va spun este o realitate pe care am aflat-o de la mai multi parteneri ai institutiei la care lucrez, nu sunt presupuneri sau dat in bobi). Tehnicienii companiilor de transport public din Vest nu sunt deloc entuziasmati, intretinerea "plasticelor" dand mult mai mari batai de cap, dar vointa poporului e litera de lege, asa ca...
Cat despre declaratiile publice ale politicienilor si altor atehnici, e normal sa se refere la briz-briz-uri cu precadere, din doua motive: 1. pentru ca pe calatorul simplu il intereseaza si ii iau ochii accesoriile, chiar daca tehnic sunt bla, bla-uri, fleacuri sau cum vreti sa le numiti, deci il lasa rece sa i se tranteasca termeni tehnici cu privire la tractiune si alte chestii "grele", asadar omul politic trebuie sa se muleze pe adrisant, si 2. primarele, cel mai probabil, e atehnic, deci decat sa se bage in discutii cu termeni care-l pot duce in penibil daca o ia pe aratura, mai bine le vorbeste oamenilor de chestii "pamantesti", care se vad si stralucesc in soare. Chestiile tehnice raman in sarcina celor de specialitate, si banuiesc ca specialistii RATT vor colabora cu firma care va realiza modernizarea, nu se va limita totul la impachetarea unor rable, trimiterea lor la modernizare si despachetarea dupa revenirea la Timisoara, frematand sa vada ce le aduce Mos Craciun in dar, fara nici o discutie pe parcursul modernizarii.
Oricum, nu mai bociti atata, nu e Timisoara singurul oras din Europa unde se modernizeaza tramvaie, e ceva firesc daca vreti sa aveti tramvaie in continuare fara pierdere de trasee. Repet ce v-am zis de un milion de ori: parcul actual complet refacut numai cu vagoane noi intr-o perioada scurta/medie de timp e vis umed. E o realitate, intelegeti asta! Ziceti mersi ca sunt bani pentru ceea ce se vrea a se face acum, altii ar vrea sa fie in aceeasi situatie si nu au alta alternativa decat sa viseze la povestile cu fondurile europene 2014-2020 pentru transport public (care in acest moment sunt simple povesti, fara o acoperire palpabila). Este o vorba: "nemultumitului i se ia darul"...
Aceasta postare a fost editata de radub: 28 noiembrie 2013 - 11:46
#164
Postat 28 noiembrie 2013 - 20:19

#165
Postat 28 noiembrie 2013 - 23:11
Aceasta postare a fost editata de radub: 28 noiembrie 2013 - 23:19
#167
Postat 29 noiembrie 2013 - 00:38
#168
Postat 30 noiembrie 2013 - 20:29
Florin.B RATT, la 26 noiembrie 2013 - 22:41, a spus:
Doar de dragul "discutiei" si nu din alte motive, voi spune urmatoarele: cele scrise mai sus sunt valabile acolo unde liniile de tramvai au traseu prea putin incrucisat cu caile rutiere...Totodata, pricipiul de mai sus este valabil in statiile mai aglomerate, respectiv cele centrale, caci in statiile unde-ti urca un calator-doi pe doua sau trei-patru usi deschise (de vatman) nu putem vorbi de viteza mare de imbarcare. Insa statiile centrale sau cele mai aglomerate se afla de obicei chiar in fata semafoarelor. Degeaba calatorii se imbarca repede ca tramvaiul mai sta 1 minut jumate la semafor, caci tocmai cand sa plece, se face rosu la semafor!

Iata cateva exemple...
Linia 4; semafor la Gh. Lazar cu Cetatii, semafor la Cetatii cu Calea Bogdanestilor, semafor la Calea Bogdanestilor cu Circumvalatiunii, semafor la Piata 700 si la intersectia cu Sf. Ioan-Gh. Dima, semafor in Libertatii, semafor la Conti, semafor la Fabrica de Bere, semafor(oare) pe Buziasului...
Linia 1; semafor la Gara, semafor la Dragalina cu Carol I, semafoare la Catedrala, Piata 700, Gh. Dima, Libertatii, Conti, Printul Turcesc, la podul Mihai Viteazu de pe Saguna - Dorobantilor, Modern, Cartan,...
Linia 2; aproape ca la linia 1....
Numai pomenesc de recent reabilitata Linia 9, unde avem semafoare in fiecare statie si ... in fiecare intersectie, inflatie de semafoare...Oare cu cat s-ar scurta tura pe linia 9 cu low-floor fata de tramvaie clasice? Cred ca cu nici un minut...ar fi la fel...
Si apoi cred ca peroanele (reabilitate ale) statiilor de tramvaie ar trebui putin inaltate pentru a fi la acelasi nivel cu podelele low-floor. Asta pentru a fi totul perfect ca la carte!...
Deci, numai teoretic s-ar obtine o economie de un tramvai in varianta cu low-floor...caci practic nu prea...

#169
Postat 30 noiembrie 2013 - 20:55
#170
Postat 01 decembrie 2013 - 02:13
Ca a venit vorba, ce se mai aude de acel dispecerat pt semafoare?
#171
Postat 01 decembrie 2013 - 08:17
O mare prostie a făcut primăria montând semafoare la TOATE intersecţiile din oraş, chiar şi unde e vorba de cele cu drumuri secundare.
#172
Postat 01 decembrie 2013 - 10:26
#173
Postat 01 decembrie 2013 - 10:33
#174
Postat 01 decembrie 2013 - 13:08
#175
Postat 01 decembrie 2013 - 15:30
mile, la 30 noiembrie 2013 - 20:29, a spus:
La punctul asta va contrazic umpic. Cand a venit penultimul sau antepenultimul lot de Wegmanuri in Libertatii de exemplu sensul spre pta 700, tramvaiele cu remorca intampinau o problema. Usa din spate nu se putea deschide la toate tramvaiele, cele care aveau suspensia spate lasata la remorca pur si simplu "bateau" bordura cu usa. Problema s-a rezolvat prin oprirea umpic mai in fata, dar ne da de gandit la o chestie despre care am vorbit mai demult cand studiam tramvaiele aduse de la nemti, ca noi avem alte necesitati iar ele le indeplinesc doar pe unele. Chiar la prima intalnire a forumului tin minte ca s-a vorbit despre o bucata de linie in curba de la Dambovita care este pur si simplu prea stransa ca sa se poata incadra tramvaiele. Hopa ca deviez de la subiect, mai mult am pus o intrebare ci anume de ce s-a renuntat aproape peste tot la usile pliante? raspunsul a fost ca sunt mai costisitoare... Daca ar fi sa optam pentru peroane inalte am avea nevoie de usi care se deschid inauntru cum e la Hanse, sau de usi pliante cum e la... tramvaiele din Boston, daca nu am avea o distanta destul de maricica intre scara tramvaiului si peron.
#177
Postat 05 decembrie 2013 - 11:24
Raoul94 a spus:
Conform DA si raspunsurilor la solicitarile de clarificari, este vorba despre vagoane motor GT4d/e/f, deci doar Wegmann.
Florin.B RATT a spus:
Tot conform DA si raspunsurilor la solicitarile de clarificari, se pare ca este vorba doar despre vagoanele motor, despre care se precizeaza ca dupa modernizare trebuie sa fie capabile sa tracteze remorci GB4d (?!?! - ma rog, ei zic doar GB4d, dar probabil ca e o scapare - sau... altceva... - si de fapt se refera la toate cele trei subtipuri).
Licitatia e pe 16 ianuarie, la ora 11, ofertele se depun pana la ora 10 a aceleiasi zile. Luati de pe SEAP DA si urmariti tot acolo si raspunsurile la solicitarile de clarificari care au aparut si vor tot aparea pana pe 12 ianuarie inclusiv.
Elemente pentru cautarea DA pe SEAP: anunt de participare nr. 147915, publicat in 14.11.2013, autoritate contractanta Municipiul Timisoara
Aceasta postare a fost editata de radub: 05 decembrie 2013 - 11:29
#180
Postat 05 decembrie 2013 - 16:32
Ca a venit vorba de automatizari, imi aduc aminte ca CBC (defapt Modatim atunci) avea o parcare cu intrare pe str. Brediceanu (unde este acum intrarea pe santier), linga linii erau 2 camere CCTV care vedeau tramvaiele si puneau un semafor pe rosu cind venea unul, din motive de securitate in mod obisnuit semaforul arata galben intermitent. Scuze pt offtopic.