STP Timișoara Forum: Armonia GT4MT - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (113 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Armonia GT4MT Tramvaie modernizate la Astra Arad si Electroputere Pascani Evaluare topic: ***** 4 Voturi

Poll: Tramvaie noi sau vechi? (173 membri au votat)

Sunteti deacord cu modernizarea tramvaielor actuale?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.

Ca si alternativa, ati prefera tramvaie noi sau SH?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.
Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#161 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 noiembrie 2013 - 22:41

Mile, e vorba de viteza cu care urci calatorii dintr-o statie, nu de aspect sau de altceva. La autocar nu e graba mare, de aceea nu conteaza ca urci mai multe trepte. Spunea dl. Illes ca daca ai doar LF-uri pe un traseu, e ca si cand ai avea un vehicul in plus, fata de cele cu podea normala.
Chiar daca soferul nu trage langa bordura, accesul se face mai rapid, decat urcand 2 trepte, iar daca statia permite sa tragi foarte aproape, treaba se schimba radical. Parerea mea e ca merita sa ai vehicule cu LF, daca iti permiti acest lucru, iar daca acum investesti, cu atat mai mult, sa investesti in asa ceva.
0

#162 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 27 noiembrie 2013 - 15:37

Vezi postareasorinm, la 26 noiembrie 2013 - 13:19, a spus:

"Podeaua ... poate fi realizata si in varianta coborata."


S-a mai incercat cu Tatre in Cehia si Germania. Modificarea a fost extrem de scumpa si mai mult stau la reparatii. Parerea mea e ca daca modernizezi ceva trebuie sa respecti proiectul initial. Poti moderniza multe chestii, insa dintr-o balena nu faci cal chiar daca stai in cap.
0

#163 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 28 noiembrie 2013 - 11:44

Sectiune intermediara si se rezolva toate problemele, deci pot ramane si vechile boghiuri pe sectiunile actuale (desigur, la nivel de rame, roti, suspensii si ce altceva nu e necesar sa fie schimbat, dar cu motoarele si echipamentele de franare de pe ele inlocuite).

LF nu e un moft, multe companii de transport public din Vest au fost nevoite sa renunte la vagoanele "vechi", cu podea inalta, exclusiv la solicitarea expresa a calatorilor (in special a celor varstnici) care, odata obisnuiti cu primele achizitii de vehicule cu podea coborata, au cerut si cer cu insistenta municipalitatilor doar vehicule cu podea coborata (ce va spun este o realitate pe care am aflat-o de la mai multi parteneri ai institutiei la care lucrez, nu sunt presupuneri sau dat in bobi). Tehnicienii companiilor de transport public din Vest nu sunt deloc entuziasmati, intretinerea "plasticelor" dand mult mai mari batai de cap, dar vointa poporului e litera de lege, asa ca...

Cat despre declaratiile publice ale politicienilor si altor atehnici, e normal sa se refere la briz-briz-uri cu precadere, din doua motive: 1. pentru ca pe calatorul simplu il intereseaza si ii iau ochii accesoriile, chiar daca tehnic sunt bla, bla-uri, fleacuri sau cum vreti sa le numiti, deci il lasa rece sa i se tranteasca termeni tehnici cu privire la tractiune si alte chestii "grele", asadar omul politic trebuie sa se muleze pe adrisant, si 2. primarele, cel mai probabil, e atehnic, deci decat sa se bage in discutii cu termeni care-l pot duce in penibil daca o ia pe aratura, mai bine le vorbeste oamenilor de chestii "pamantesti", care se vad si stralucesc in soare. Chestiile tehnice raman in sarcina celor de specialitate, si banuiesc ca specialistii RATT vor colabora cu firma care va realiza modernizarea, nu se va limita totul la impachetarea unor rable, trimiterea lor la modernizare si despachetarea dupa revenirea la Timisoara, frematand sa vada ce le aduce Mos Craciun in dar, fara nici o discutie pe parcursul modernizarii.

Oricum, nu mai bociti atata, nu e Timisoara singurul oras din Europa unde se modernizeaza tramvaie, e ceva firesc daca vreti sa aveti tramvaie in continuare fara pierdere de trasee. Repet ce v-am zis de un milion de ori: parcul actual complet refacut numai cu vagoane noi intr-o perioada scurta/medie de timp e vis umed. E o realitate, intelegeti asta! Ziceti mersi ca sunt bani pentru ceea ce se vrea a se face acum, altii ar vrea sa fie in aceeasi situatie si nu au alta alternativa decat sa viseze la povestile cu fondurile europene 2014-2020 pentru transport public (care in acest moment sunt simple povesti, fara o acoperire palpabila). Este o vorba: "nemultumitului i se ia darul"...

Aceasta postare a fost editata de radub: 28 noiembrie 2013 - 11:46

1

#164 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 noiembrie 2013 - 20:19

Radu, mie imi e teama ca nici modernizarea nu va merge prea rapid (e vorba de 30 de tramvaie) (tot nu am inteles daca e vorba doar de vagon motor sau si despre remorci) Din experienta ta, cate crezi ca s-ar putea reabilita intr-un an? :intrebare:
0

#165 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 28 noiembrie 2013 - 23:11

Inevitabil, prototipul va cere mai mult timp, pentru ca vor aparea pe parcurs diverse elemente care vor ridica probleme si vor necesita gasirea de solutii. Productia de serie nu ar avea, insa, de ce sa nu mearga repede. In plus, spre exemplu, daca Pascaniul ar castiga in prezent un contract pentru modernizare de tramvaie, ce ar fi de spus e ca experienta acumulata in urma proiectului GT4M, care include, pe langa tot ce s-a intamplat in fabrica, de la studiu si proiectare pana la produsul finit, si aspectele legate de aparitia si tratarea bolilor copilariei pe parcursul lunilor scurse de la punerea in exploatare a prototipului, va conta foarte mult pentru ca timpul de realizare a prototipului pentru un client (Timisoara, de exemplu, daca va fi cazul) sa fie mult mai mic comparativ cu situatia care a fost la GT4M (in plus, la tramvaiul din Iasi au fost mai multe aspecte de natura mecanica ce puneau probleme deosebite de proiectare, comparativ cu modelul de la Bremen pentru care inteleg ca a optat Timisoara sa realizeze modernizarea).

Aceasta postare a fost editata de radub: 28 noiembrie 2013 - 23:19

0

#166 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 noiembrie 2013 - 00:10

Chiar, acum ca a spus Radu - Doar Hansele vor fi reabilitate?
0

#167 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 noiembrie 2013 - 00:38

Si eu cred ca va fi doar un model. Nu se apuca nimeni de doua proiecte simultan si pe aceasi suma.
0

#168 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 30 noiembrie 2013 - 20:29

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 26 noiembrie 2013 - 22:41, a spus:

Mile, e vorba de viteza cu care urci calatorii dintr-o statie, nu de aspect sau de altceva. La autocar nu e graba mare, de aceea nu conteaza ca urci mai multe trepte. Spunea dl. Illes ca daca ai doar LF-uri pe un traseu, e ca si cand ai avea un vehicul in plus, fata de cele cu podea normala.



Doar de dragul "discutiei" si nu din alte motive, voi spune urmatoarele: cele scrise mai sus sunt valabile acolo unde liniile de tramvai au traseu prea putin incrucisat cu caile rutiere...Totodata, pricipiul de mai sus este valabil in statiile mai aglomerate, respectiv cele centrale, caci in statiile unde-ti urca un calator-doi pe doua sau trei-patru usi deschise (de vatman) nu putem vorbi de viteza mare de imbarcare. Insa statiile centrale sau cele mai aglomerate se afla de obicei chiar in fata semafoarelor. Degeaba calatorii se imbarca repede ca tramvaiul mai sta 1 minut jumate la semafor, caci tocmai cand sa plece, se face rosu la semafor! :D

Iata cateva exemple...
Linia 4; semafor la Gh. Lazar cu Cetatii, semafor la Cetatii cu Calea Bogdanestilor, semafor la Calea Bogdanestilor cu Circumvalatiunii, semafor la Piata 700 si la intersectia cu Sf. Ioan-Gh. Dima, semafor in Libertatii, semafor la Conti, semafor la Fabrica de Bere, semafor(oare) pe Buziasului...

Linia 1; semafor la Gara, semafor la Dragalina cu Carol I, semafoare la Catedrala, Piata 700, Gh. Dima, Libertatii, Conti, Printul Turcesc, la podul Mihai Viteazu de pe Saguna - Dorobantilor, Modern, Cartan,...

Linia 2; aproape ca la linia 1....

Numai pomenesc de recent reabilitata Linia 9, unde avem semafoare in fiecare statie si ... in fiecare intersectie, inflatie de semafoare...Oare cu cat s-ar scurta tura pe linia 9 cu low-floor fata de tramvaie clasice? Cred ca cu nici un minut...ar fi la fel...

Si apoi cred ca peroanele (reabilitate ale) statiilor de tramvaie ar trebui putin inaltate pentru a fi la acelasi nivel cu podelele low-floor. Asta pentru a fi totul perfect ca la carte!...

Deci, numai teoretic s-ar obtine o economie de un tramvai in varianta cu low-floor...caci practic nu prea... :D
3

#169 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 noiembrie 2013 - 20:55

Da, desigur, asta e valabil in conditii ideale. Oricum si orice argumente pro sau contra am aduce noi, vremea podelei amplasate la 90 de centimetri a apus de mult in cazul MTC-urilor.
0

#170 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 01 decembrie 2013 - 02:13

Oare cum s-a rezolvat problema in vest? Semafoare inteligente, care asigura prioritate mtc-urilor?

Ca a venit vorba, ce se mai aude de acel dispecerat pt semafoare?
0

#171 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 01 decembrie 2013 - 08:17

Aici e o problemă puţin mai "adâncă". Primăria & poliţia rutieră au decis că prioritar este traficul auto, şi cam au dreptate. Altfel, s-ar sufoca oraşul. Pe de altă parte, este aproape imposibil de asigurat "unda verde" în ambele sensuri.
O mare prostie a făcut primăria montând semafoare la TOATE intersecţiile din oraş, chiar şi unde e vorba de cele cu drumuri secundare.
0

#172 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 decembrie 2013 - 10:26

Si eu am spus la fel: semaforizarea in exces e o prostie. La fel si timpii de asteptare enormi, urmati de 20 de secunde verde.
0

#173 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 01 decembrie 2013 - 10:33

Pe linia 9 exista posibilitatea ca tramvaiele prin prezenta lor sa-si "faca" verde, fie prin telecomanda, fie prin alt mod. Avand in vedere ca un tramvai trece la un interval de 12-20 minute, traficul auto nu s-ar da peste cap. Insa toate astea probabil se vor intampla dupa terminarea Centurii de Sud, moment in care traficul greu va fi mult rarit pe Bulbuca-Rebreanu...
0

#174 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 01 decembrie 2013 - 13:08

Inainte de modernizarea liniei de pe Brediceanu - Bogdanestilor aveam impresia ca la tramvaie nu se facea verde decit atunci cind un tramvai era in statie. Era chiar asa sau tramvaiele aveau verde la un anumit numar de cicluri ale semaforului?
0

#175 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 decembrie 2013 - 15:30

Vezi postareamile, la 30 noiembrie 2013 - 20:29, a spus:

Si apoi cred ca peroanele (reabilitate ale) statiilor de tramvaie ar trebui putin inaltate pentru a fi la acelasi nivel cu podelele low-floor. Asta pentru a fi totul perfect ca la carte!...


La punctul asta va contrazic umpic. Cand a venit penultimul sau antepenultimul lot de Wegmanuri in Libertatii de exemplu sensul spre pta 700, tramvaiele cu remorca intampinau o problema. Usa din spate nu se putea deschide la toate tramvaiele, cele care aveau suspensia spate lasata la remorca pur si simplu "bateau" bordura cu usa. Problema s-a rezolvat prin oprirea umpic mai in fata, dar ne da de gandit la o chestie despre care am vorbit mai demult cand studiam tramvaiele aduse de la nemti, ca noi avem alte necesitati iar ele le indeplinesc doar pe unele. Chiar la prima intalnire a forumului tin minte ca s-a vorbit despre o bucata de linie in curba de la Dambovita care este pur si simplu prea stransa ca sa se poata incadra tramvaiele. Hopa ca deviez de la subiect, mai mult am pus o intrebare ci anume de ce s-a renuntat aproape peste tot la usile pliante? raspunsul a fost ca sunt mai costisitoare... Daca ar fi sa optam pentru peroane inalte am avea nevoie de usi care se deschid inauntru cum e la Hanse, sau de usi pliante cum e la... tramvaiele din Boston, daca nu am avea o distanta destul de maricica intre scara tramvaiului si peron.
0

#176 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 01 decembrie 2013 - 23:36

Vezi postareaDoppler, la 01 decembrie 2013 - 02:13, a spus:

Oare cum s-a rezolvat problema in vest? Semafoare inteligente, care asigura prioritate mtc-urilor?

Ca a venit vorba, ce se mai aude de acel dispecerat pt semafoare?



Bariere la periferie, si semafoare, care gandesc cu 2 intersectii inaintea tramvaielor.
0

#177 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 05 decembrie 2013 - 11:24

Raoul94 a spus:

Chiar, acum ca a spus Radu - Doar Hansele vor fi reabilitate?

Conform DA si raspunsurilor la solicitarile de clarificari, este vorba despre vagoane motor GT4d/e/f, deci doar Wegmann.

Florin.B RATT a spus:

tot nu am inteles daca e vorba doar de vagon motor sau si despre remorci

Tot conform DA si raspunsurilor la solicitarile de clarificari, se pare ca este vorba doar despre vagoanele motor, despre care se precizeaza ca dupa modernizare trebuie sa fie capabile sa tracteze remorci GB4d (?!?! - ma rog, ei zic doar GB4d, dar probabil ca e o scapare - sau... altceva... - si de fapt se refera la toate cele trei subtipuri).

Licitatia e pe 16 ianuarie, la ora 11, ofertele se depun pana la ora 10 a aceleiasi zile. Luati de pe SEAP DA si urmariti tot acolo si raspunsurile la solicitarile de clarificari care au aparut si vor tot aparea pana pe 12 ianuarie inclusiv.

Elemente pentru cautarea DA pe SEAP: anunt de participare nr. 147915, publicat in 14.11.2013, autoritate contractanta Municipiul Timisoara

Aceasta postare a fost editata de radub: 05 decembrie 2013 - 11:29

2

#178 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 decembrie 2013 - 13:07

Da. Multumim Radu.
0

#179 Useril este offline   Sorin 

  • RATT Staff
  • PipPipPip
  • Grup: RATT Staff
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 03 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Temporal Mechanics

Postat 05 decembrie 2013 - 15:21

Vezi postareaDoppler, la 01 decembrie 2013 - 13:08, a spus:

Inainte de modernizarea liniei de pe Brediceanu - Bogdanestilor aveam impresia ca la tramvaie nu se facea verde decit atunci cind un tramvai era in statie.

Asa este. Era un "senzor" ingropat.
0

#180 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 05 decembrie 2013 - 16:32

Am cautat sa vad buclele inductive dar nu am reusit sa le vad. Multumesc pt raspuns.

Ca a venit vorba de automatizari, imi aduc aminte ca CBC (defapt Modatim atunci) avea o parcare cu intrare pe str. Brediceanu (unde este acum intrarea pe santier), linga linii erau 2 camere CCTV care vedeau tramvaiele si puneau un semafor pe rosu cind venea unul, din motive de securitate in mod obisnuit semaforul arata galben intermitent. Scuze pt offtopic.
0

Arata acest topic


  • (113 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi