Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#1041
Postat 08 octombrie 2013 - 14:54
#1042
Postat 08 octombrie 2013 - 20:57
O poza din 1980 (Foto: w. + h. brutzer's).Trenurile pe atunci erau mixte (vagoane de calatori + vagoane de marfa in aceiasi garnitura). Nu exista CFR Marfa sau CFR Calatori, era o singura companie.
Datorita profilului si a pantelor trenurile nu erau foarte lungi, presupun ca garnituri pline cu carbune isi aspteptau randul la coborat la Oravita.

#1044
Postat 10 octombrie 2013 - 22:17
Bineinteles ca nu s-a interesat nimeni de ea...
Gurile rele spun ca linia nu va apuca a 151-a aniversare...

Din pacate suntem condusi de oameni slabi si fara viziune, care nu urmaresc decat interesul propriu...






Aceasta postare a fost editata de Bobby: 10 octombrie 2013 - 22:27
#1047
Postat 17 octombrie 2013 - 14:06

#1048
Postat 17 octombrie 2013 - 18:39
Timisoara - Budapesta 299km 15euro.
Budapesta - Brasov 769km 19euro.
Cseh cand intri pe mess iti dau un PDF care prezinta oferta.
#1050
Postat 24 octombrie 2013 - 07:03
Citeaza
Vehiculul feroviar reprezintă prima locomotivă electrică ce a mers vreodată pe Căile Ferate Române şi a fost fabricat în anul 1973, în fosta Iugoslavie. Are 4 osii şi era folosită în special la remorcarea trenurilor de călători şi marfă de tonaj redus. Potrivit lui Florin Nan, angajat al Depoului Triaj din Dej, bătrâna locomotivă circulă cu o viteză de 120 de kilometri pe oră şi, chiar dacă a fost tractată până la Dej, ea este încă funcţională. Prima locomotivă electrică din România a ajuns în municipiul clujean în luna august a acestui an, când a fost adusă de la Feteşti. Conform sursei citate, drumul până la muzeu a durat 24 de ore.
...
yahoo news
#1051
Postat 27 octombrie 2013 - 00:16
Cea mai veche locomotivă electrică din România este în prezent expusă în Gara Buşteni. Este de ecartament îngust şi era alimentată la tensiunea de ... 220 V. A remorcat trenuri cu buşteni pentru fabrica de hârtie din acel oraş...
Revenind la CFR prima locomotiva electrica este 060 EA 001 (5100Kw), locomotiva ce facut parte din lotul de 6 locomotive electrice pe 6 osi produse la ASEA in Suedia pentru CFR cu cea mai moderna tehnologie disponibila la acea vremea (1965). O data cu locomotiva am cumparat si licenta pentru a o asambla la Electroputere cu componente ASEA iar apoi am asimilat producerea ei la noi cu componente fabricate la noi. Numarul de locomotive produse a depasit de cateva ori numarul de locomotive pentru care am primit licenta de fabricatie. Bineinteles ca cele fabricate integral la noi nu au avut fiabilitatea celor fabricate cu piese din Suedia.
060 - EA - 001 (poza nu-mi apartine)

Locomotiva cap de serie 60 EA 001 dupa ani de exploatrea fara probleme a fost grav avariata intr-un accident feroviar in 1990 , si casata la depoul Brasov in acelasi an.
Ca o paranteza cu 2 ani inainte mai precis in 1963 a avut loc un concurs la care au aprticipat mai multe firme constructoare de locomotive pentru a se alege ce locomotiva electrica se va adopta in reteaua CFR, unde au participat 2 locomotive frantuzesti cu ignitron, doua germane , doua rusesti in curent continu si una ceholovaca (Skoda).
In articol se vorbeste de prima locomotiva electrica a CFR-ului pe 4 osi (40 - EC 001 dupa vechea numerotare, azi 43-0001) un proiect tot ASEA( locomotiva fabricata la Zagreb in Croatia tot sub licenta ASEA).
O poza cu ea (nu-mi apartine) insa decat electrica cu 6 osi pusa in articol care nu are nici o legatura cu acesta.

Mai multe informati pe un forum feroviar pe un topic legat de istoria EA 001: http://www.forumtren...1048-060-ea-001
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 27 octombrie 2013 - 00:18
#1052
Postat 28 octombrie 2013 - 18:41
Vagonul filmat era un vagon discoteca, iar coloana sonora este ceea ce se auzea "live" din acel vagon (fara vreo editare).
Mai multe amanunte despre Dracula Express gasiti aici.
#1053
Postat 04 noiembrie 2013 - 20:50

Budapest Kelety by Vlad0012, on Flickr

Ready to go by Vlad0012, on Flickr

After rain by Vlad0012, on Flickr

RailJet :X by Vlad0012, on Flickr

On speed by Vlad0012, on Flickr
#1055
Postat 07 noiembrie 2013 - 21:30
#1056
Postat 08 noiembrie 2013 - 08:59
Mie mi-au sarit in ochi stalpii care sustin linia electrica...
Am vazut asemenea stalpi (poate si mai subtirei) in Spania si ma intrebam de ce la noi s-a ales solutia cu stalpi din beton si foarte butucanosi (grosi) cand se puteau pune stalpi metalici mai subtirei si eleganti ca doar aveam combinate melalurgice si siderurgice?...
Iata ca acum se folosesc stalpi metalici insa cu siguranta sunt ... din import !!!...

Deasemenea sunt curios daca traversele de la linia veche au fost scoase sau ... au ramas ingropate sub noul strat de piatra sparta. Este posibil ca vechile traverse de beton lasate la fata locului sa "intareasca fundatia" noii linii?...
#1057
Postat 08 noiembrie 2013 - 12:19
#1058
Postat 08 noiembrie 2013 - 16:15
mile, la 08 noiembrie 2013 - 08:59, a spus:
Deasemenea sunt curios daca traversele de la linia veche au fost scoase sau ... au ramas ingropate sub noul strat de piatra sparta. Este posibil ca vechile traverse de beton lasate la fata locului sa "intareasca fundatia" noii linii?...
Ultima data cand am fost spre Curtici am vazut ca scot traversele vechi si refac terasamentul de la 0.