STP Timișoara Forum: ✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR] - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (97 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]

#181 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 04 iunie 2013 - 06:58

Citeaza

In cateva saptamani, aeroportul din Timisoara intra in administrarea CJT

Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara va trece în administraţia Consiliului Judeţean Timiş. Nota de fundamentare care va consfinți această mutare este la Ministerul Transporturilor, o hotărâre finală fiind așteptată în câteva săptămâni.

În urmă cu o săptămână, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, declara că aeroportul din Timişoara va fi preluat de un manager privat, iar administrarea instituției ar putea trece la Consiliul Județean Timiș. „Am discutat pe tema aeroportului din Timişoara. În mod normal, acesta urmează să vină către CJT în perioada imediat următoare, spun eu câteva săptămâni. Aeroportul este pe profit, este printre puţinele din ţară care nu este pe pierdere. În condiţiile în care reuşim să facem şi centru intermodal de mărfuri, care ar putea compensa o anumită parte din volumul de zboruri, putem să-l ducem în continuare pe profit, nu s-ar pune problema unui efort din partea CJT”, ne-a declarat preşedintele CJ Timiş, Titu Bojin.

Șeful CJ susţine că finanţări pentru aeroport ar putea fi găsite şi în altă parte decât bugetul judeţului. „Există şi posibilitatea ca prin fonduri europene să prijinim aeroportul. Acum ne-au venit trei milioane de lei pentru pistă de la minister. Vom încerca să tragem bani şi prin euroregiune, ne dorim să fie un aeroport euroregional, nu numai un areoport la nivel de judeţ”, a mai spus Bojin.
Directorul Aeroportului Internaţional din Timişoara, Dan Idolu, crede că varianta cea mai bună este o administrare mixtă. „În Europa, în ultimii ani, din ce în ce mai multe aeroporturi au trecut către administraţia locală. Cea mai bună idee, cred eu, ar fi să existe un mix în care statul să vină cu politicile naţionale, judeţul cu interesele judeţene sau regionale şi să fie şi o componentă privată”, ne-a spus Idolu. Acesta susţine că aeroportul din Timişoara merge pe profit de nouă ani şi nu are cum să fie o povară. „Cea mai bună soluţie este să păstreze şi statul acţiuni, dar ponderea majoritară să fie la administraţiile locale. Aeroportul din Timişoara nu va fi o povară pentru nimeni, dar este o mare responsabilitate. Merge pe profit din 2004, a mers pe un profit constant de 10-20%”, ne-a mai spus Idolu.

sursa
0

#182 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 iunie 2013 - 09:20

Vezi postareaMHN, la 04 iunie 2013 - 06:45, a spus:


Asta dupa ce:
Aproape 80 de incidente in care au fost implicate avioane Carpatair pe aeroportul Timisoara in ultimii 5 ani

Parerea mea: model de business gresit, neadaptat pe parcurs la contextul economic.
In concluzie, acesta pare a fi inceputul sfarsitului.



Are vreo legatura acest CarpatAir cu "desfiintatul" BanatAir in urma accidentului tragic de la Verona (parca!)?


Sau altfel formulat, a "inviat" sub o forma sau alta BanatAir-ul?...
0

#183 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 iunie 2013 - 11:21

:up_arow:

Cred ca nu este legatura.
In articolul de mai jos este prezentat si istoricul companiei.

*****

Citeaza

Carpatair pleacă de pe aeroportul pe care îl numea "acasă"

La 13 ani de la înfiinţarea singurei companii româneşti private de aviaţie care a rezistat pe piaţă, pilotul de MIG devenit manager Nicolae Petrov renunţă la conceptul de hub care făcuse din Timişoara al doilea cel mai important nod de trafic aerian după Bucureşti. Unde zboară Carpatair?

"AŞEZAREA HUB-ULUI LA TIMIŞOARA A FOST IDEEA GENIALĂ CARE NE-A PLASAT PE PIAŢĂ", spunea Nicolae Petrov, într-un articol de copertă publicat în Business Magazin în urmă cu cinci ani, când povestea în premieră istoria Carpatair. Nicolae Petrov a înfiinţat compania Carpatair în 2000. A fost al doilea transportator aerian lansat de pilotul Petrov, care în vara anului 1994 încercase şi piaţa de peste Prut cu Moldavian Airlines. Partenerii - pe care Petrov nu i-a convins uşor să intre în acţionariatul unei companii start-up de la Timişoara - erau Moritz Suter şi tot grupul de investitori care au construit Crossair, printre care Ingvar Kamprad, fondatorul Ikea, Michael Pieper, şeful holdingului Franke, avocaţii Georg Wiederkehr, Alfred Wiederkehr şi Robert Briner, alături de banca de investiţii Lombard Odier & Cie din Geneva.

Astăzi, Petrov, altădată acţionar majoritar, mai deţine doar 5,7% din Carpatair. Compania a anunţat recent că îşi va majora capitalul social cu cinci milioane de euro, pentru a-şi finanţa programul de restructurare şi modernizare a flotei de avioane. Acţionarii elveţieni ai companiei, care deţin circa 64% din Carpatair, vor aduce bani pentru majorarea de capital, iar fondatorul companiei Nicolae Petrov nu va participa la majorare. „Decizia acţionarilor Carpatair privind această infuzie de capital a fost condiţionată de reducerea numărului de zboruri de pe aeroportul din Timişoara", a spus Petrov, preşedinte şi CEO al Carpatair.

Regulile din aviaţia românească nu mai seamănă în 2013 cu ce se întâmpla în urmă cu un deceniu şi jumătate. În momentul în care se lansa Carpatair, piaţa transportului aerian era una cu totul diferită, iar drepturile de trafic erau limitate de acordurile aeriene bilaterale între state. Doar zborurile din Bucureşti existau atunci, preponderent către capitalele economice şi politice europene. Piaţa de nişă lipsea, cu toate că cererea în acest sens se manifesta deja. Astfel în 2000 Carpatair punea bazele conceptului de nod aerian la Timişoara, orientându-se pe oferirea unor zboruri pe destinaţii de nişă din piaţa românească şi cea europeană.

„Conceptul a fost unul de succes şi a dus la revigorarea multor aeroporturi din România„, spune Paula Ardelean, vicepreşedintele Carpatair. Printre acestea, aeroportul din Timişoara, care avea să devină a doua poartă aeriană a ţării ca număr de pasageri transportaţi, de destinaţii şi frecvenţe de zbor. În 2008, Timişoara avea legături prin curse regulate zilnice cu 31 de destinaţii: nouă în Italia, patru în Germania, una în Franţa, două în Grecia, unsprezece în România, trei în Ucraina şi una în Republica Moldova. Numărul pasagerilor transportaţi prin aeroportul Timişoara a ajuns de la 100.000 de pasageri în 2000 la aproape un milion în 2008.

Potrivit oficialilor Carpatair, problemele pentru modelul de hub de la Timişoara au început când, la sfârşitul anului 2008, conducerea aeroportului a decis să favorizeze zborurile operatorului Wizz Air, trecând la aplicarea unor politici comerciale „discriminatorii".

Tarifele de aeroport au devenit de cinci ori mai mari pentru Carpatair faţă de concurentul principal, iar o mare parte a traficului companiei a fost transferată - „prin mijloace ilegale şi anticoncurenţiale" - către Wizz Air, care continuă să beneficieze de preţuri de patru ori mai mici şi în prezent. Carpatair obţinea la finele anului trecut o decizie irevocabilă a Curţii de Apel de la Piteşti de anulare a ajutorului de stat acordat companiei Wizz Air de aeroportul „Traian Vuia", care confirma sentinţa anterioară a Tribunalului Timiş, prin care se constata caracterul de ajutor de stat ilegal al măsurii de discount global pentru aeronavele de peste 70 de tone cu care operează compania low-cost. De cealaltă parte, Wizz Air saluta la începutul anului decizia Tribunalului Bucureşti de a respinge una dintre reclamaţiile făcute de Carpatair împotriva aeroportului. „Poate acum Carpatair va accepta faptul că forul potrivit pentru aceste situaţii este Comisia Europeană, către care Wizz Air a înaintat toate analizele economice, dovedind că toate acordurile încheiate între Wizz Air şi aeroportul din Timişoara îndeplinesc principiul investitorului de piaţă şi au adus beneficii substanţiale şi creşteri semnificative ale numărului de pasageri pe aeroport", spunea la începutul anului Daniel de Carvalho, directorul de comunicare al Wizz Air.

sursa
0

#184 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 11 iunie 2013 - 11:52

Carpatair prin modernizarea flotei trece la zboruri directe, nu o sa mai fie via Timisora. Singurul dezavantaj ar fi al celor care doreau o cursa interna Timisoara - oras din Romania (probabil o sa dispara cam toate destinatiile interne).

Aceasta postare a fost editata de Doppler: 11 iunie 2013 - 11:55

0

#185 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 iunie 2013 - 16:05

Nu "prin modernizarea flotei" Carpatair renunta la HUB, ci deoarece modelul acesta nu mai este viabil economic.
0

#186 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 11 iunie 2013 - 18:02

Vezi postareaMHN, la 11 iunie 2013 - 11:21, a spus:

:up_arow:

Cred ca nu este legatura.
In articolul de mai jos este prezentat si istoricul companiei.

*****


sursa



Da, corect!

Iata ce-am gasit si eu cautand informatii despre BanatAir...companie cu al carei nume eram mandru...



Citeaza

In 1995 se infiinteaza la Timisoara compania aeriana privata “BanatAir” si la cererea mea trec in rezerva si preiau functia de director de zbor si pilot al acestei companii. Activitatea continua pina la accidentul dela Verona cu avionul an24 al companiei Romavia, accident in care isi pierd viata echipajul, pasagerii,intre care si capul de linie din Verona. Compania isi inceteaza activitatea si ca urmare si personalul acesteia intre care si eu.


Pe larg aici


Si inca o informatie de pe Wikipedia legata de disparitia prea-rapida a Companiei BanatAir, respectiv despre tragicul accident de la Verona, petrecut in anul infiintarii companiei...Ce destin(e)!


Citeaza

Zborul 166 al Banat Air


YR-AMR a fost un avion Antonov An-24 închiriat pe 13 decembrie 1995 de Banat Air de la Romavia. Avionul trebuia să zboare de la Verona la Timișoara. S-a prăbușit la decolare datorită greutățiii prea mari și a gheții acumulate pe aripi. În accident au murit toți cei 45 de pasageri și 4 membri ai echipajului.

0

#187 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2520
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 20 august 2013 - 18:08

Se ÎNCHIDE aeroportul din Timişoara. Vezi unde vor fi direcţionate avioanele

Citeaza

Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara va fi închis pentru o săptămână, în perioada 24 august - 1 septembrie, din cauza unor reparaţii la pista de aterizare/decolare, aeronavele cu pasageri urmând să fie redirecţionate pe aeroportul din Arad

Articol complet pe rtv.net
0

#188 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 21 august 2013 - 15:40

Vai de aradeni... O singura data am vazut aeroportul, si pot spune ca este intr-o stare jalnica! :Facepalm_emote_gif:

Eu sincer nici nu imi pot imagina cum isi permite o firma cu numele Wizz Air (un nume important in segmentul low cost), sa-si trimita aeronavele pe asa un aeroport...
0

#189 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 21 august 2013 - 17:20

Dar ce urat fac avioanele la aterizare pe acele dale de beton, de pe pista din Arad. :Facepalm_emote_gif:
0

#190 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2520
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 01 septembrie 2013 - 14:48

Aeroportul din Timişoara redevine operaţional

Citeaza

În urma finalizării lucrărilor de reparaţii curente la pista de decolare – aterizare de pe Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia, începând de duminică, 1 septembrie, ora 17.00, aeroportul redevine în totalitate operaţional.

Prima cursă care va ateriza pe aeroport este cea a companiei aeriene Lufthansa, la ora 17.25, dinspre destinaţia Munchen. Prima cursă care va decola la orele 18.00, aparţine aceleiaşi companii aeriene şi se îndreaptă spre aceeaşi destinaţie, Munchen.

Odată cu finalizarea lucrărilor de reparaţii curente la pista de decolare – aterizare, de astăzi, 1 septembrie, se marchează încheierea lucrărilor demarate în octombrie 2012 – considerată a fi prima etapă a lucrărilor –, cât şi a lucrărilor aferente celei de-a doua etape începută în 15 iunie a.c. şi desfăşurată în trei perioade de timp consecutive: 15 iunie – 24 iulie a.c., 25 iulie – 24 august a.c., 24 august (ora 20.00) – 1 septembrie a.c (ora 17.00).

De asemenea, în perioada lucrărilor s-a realizat şi refacerea sistemului de electroalimentare şi a configuraţiei sistemului de balizaj luminos. Un aspect important ce trebuie precizat este că, printr-o bună organizare a lucrărilor, cu închideri parţiale a P.D.A. şi păstrarea la fiecare fază a lucrărilor în parametri operaţionali a unui tronson din P.D.A., precum şi datorită executării unor categorii de lucrări pe timp de noapte, s-a reuşit să se limiteze perioada de închidere totală a operaţiunilor de zbor la numai 8 zile.

Lucrările de reparaţii curente la pista de decolare – aterizare s-au desfăşurat în parametrii tehnico-economici contractaţi. Urmare a finalizării lucrărilor şi refacerea stratului asfaltic a crescut siguranţa zborului şi nu în ultimul rând confortul pasagerilor la decolarea sau aterizarea aeronavelor. Dimensiunile pistei de decolare-aterizare, care sunt de 3.500 m lungime şi 45 m lăţime, şi studiul de expertiză a capacităţii portante, realizat în iulie-august 2012, certifică operarea în siguranţă a aeronavelor de orice capacitate, declară Dan Idolu, director al Aeroportului Internaţional Timişoara – Traian Vuia.
ora de timis
1

#191 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 23 septembrie 2013 - 11:25

Citeaza

Aeroportul din Timişoara vrea să dezvolte un terminal intermodal, cu un cost estimat de 112 milioane euro
JOI, 19 SEPTEMBRIE 2013 17:49 SCRIS DE ZIUA DE VEST

Aeroportul din Timişoara vrea să dezvolte un terminal intermodal, care să asigure o conexiune între aeroport şi mijloacele de transport rutier, cu scopul creşterii numărului de pasageri, proiectul necesitând costuri de peste 110 milioane de euro.

"Avem în vedere realizarea la Timişoara a unui terminal intermodulat, astfel încât transferul de la aeronavă la sistemul rutier de transport să fie rapid. Să avem un sistem integrat, comercianţii de tichete să ofere pachete pentru toate mijloacele de trasport în comun. Am făcut un studiu în acest sens, care prevede construcţia unei aerogări lângă aeroport, cu posibilitatea de extindere în funcţie de volumul de trafic. Între aerogară şi aeroport vrem să dezvoltăm un centru comercial astfel încât să asigurăm surse suplimentare pentru funcţionarea aeroportului", a declarat Daniel Idolu, directorul general al Aeroportului Internaţional "Aurel Vuia". :msg-72: :crazy: ....

ziua de vest


Este bine ca se gandesc la capacitati de marire ale aeroportului insa si mai bine era daca se construia un aeroport nou pe la Vinga...Altfel ne vom afla intr-o vesnica carpeala, adaugiri, completari, etc.,...

Am si expus de nenumarate ori argumentele in favoarea unui aeroport nou la jumatatea distantei dintre Timisoara si Arad...Cel mai important argument ar fi deservirea simultana a celor doua orase (aproximativ 500 000 de locuitori) plus localitatile de pe traseul dintre cele doua orase iar numarul destinatiilor marit (cumulat de pe cele doua aeroporturi actuale)...
Si nu in ultimul rand infrastructura feroviara si rutiera dezvoltata si foarte apropiata de aceasta locatie propusa...
-2

#192 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 23 septembrie 2013 - 15:27

Vezi postareamile, la 23 septembrie 2013 - 11:25, a spus:

Este bine ca se gandesc la capacitati de marire ale aeroportului insa si mai bine era daca se construia un aeroport nou pe la Vinga...Altfel ne vom afla intr-o vesnica carpeala, adaugiri, completari, etc.,...

Am si expus de nenumarate ori argumentele in favoarea unui aeroport nou la jumatatea distantei dintre Timisoara si Arad...Cel mai important argument ar fi deservirea simultana a celor doua orase (aproximativ 500 000 de locuitori) plus localitatile de pe traseul dintre cele doua orase iar numarul destinatiilor marit (cumulat de pe cele doua aeroporturi actuale)...
Si nu in ultimul rand infrastructura feroviara si rutiera dezvoltata si foarte apropiata de aceasta locatie propusa...


Nimeni nu face un aeroport de la zero in ziua de azi. Daca l-ar incepe ar sta 20 de ani pe listele cu obiective fara finantare.
Este mai realista abordarea actuala, cu Mall si linie de tren pana la Giarmata. Chiar ar fi un pol de dezvoltare pentru zona metropolitana, centura fiind de asemenea un atu important.
0

#193 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 septembrie 2013 - 08:03

Daca voua va plac carpelile de la Traian Vuia, mie nu-mi plac de loc. Mu mai vorbesc de portile de imbarcare cu inaltimea de 2,8-3 m, obtinute prin injumatatirea pe verticala a fostei (fostelor incaperi)...si inghesuiala la maxim...

Dar se vede si faptul cat de egoisti sunteti si cat de ingust vedeti uneori lucrurile...Doar voua sa va fie bine si cald...

Prin constuirea unui aeroport nou pe la Vinga s-ar cumula destinatiile si ar aparea altele noi pentru ca potentialul ar fi mult mai mare. Inconditiile de azi ne deplasam tocmai la Arad pentru o destinatie cu plecare de acolo sau renuntam la calatorie. La fel si aradenii sunt nevoiti sa vina tocmai la Timisoara pentru destinatiile cu plecare de aici sau renunta la calatoria cu avionul...
Inchipuiti-va cum ar fi fost daca Wizzair-ul pleca de pe ATV la Arad??? Si acest lucru nu este exclus definitiv!!! In urma modernizarii aeroportului Arad care urmeaza a se face, s-ar putea sa avem surprize, surprize...

Normal ca acum ar fi tarziu pentru constructia unui aeroport nou, dupa atatia ani de bagat bani in actualul ATV, plin de adaugari, alipiri, modificari, dupa cum sufla vantul sau necesitatile de moment. o astfel de decizie trebuia gandita si luata dupa 1989, insa n-avea cine, cu totii erau preocupati cu alte cele...


LE Motto: Decat sa moara capra mea, mai bine moare capra vecinului!...in loc sa traiasca amandoua bine-merci...
0

#194 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 24 septembrie 2013 - 22:14

Vezi postareamile, la 24 septembrie 2013 - 08:03, a spus:

Daca voua va plac carpelile de la Traian Vuia, mie nu-mi plac de loc. Mu mai vorbesc de portile de imbarcare cu inaltimea de 2,8-3 m, obtinute prin injumatatirea pe verticala a fostei (fostelor incaperi)...si inghesuiala la maxim...


Nimanui nu plac aceste carpeli, dar s-au dovedit functionale in conditiile in care nici banatenii din Timisoara nici ardelenii din Arad nu si-au dorit suficient aceasta colaborare.

Citeaza


Dar se vede si faptul cat de egoisti sunteti si cat de ingust vedeti uneori lucrurile...Doar voua sa va fie bine si cald...


cine? cu cine polemizați în acest fel?

Citeaza

Prin constuirea unui aeroport nou pe la Vinga s-ar cumula destinatiile si ar aparea altele noi pentru ca potentialul ar fi mult mai mare. Inconditiile de azi ne deplasam tocmai la Arad pentru o destinatie cu plecare de acolo sau renuntam la calatorie.

Exista trafic pe Arad în afară de Tarom-ul săptămânal și de 2-3 destinații care se regăsesc și în Timișoara?

Citeaza

In urma modernizarii aeroportului Arad care urmeaza a se face, s-ar putea sa avem surprize, surprize...

Da, poate se găsesc la Arad mai mulți bani decât la Cluj, unde se tot face pista aceea... de zece ani

Citeaza


Normal ca acum ar fi tarziu pentru constructia unui aeroport nou, dupa atatia ani de bagat bani in actualul ATV, plin de adaugari, alipiri, modificari, dupa cum sufla vantul sau necesitatile de moment. o astfel de decizie trebuia gandita si luata dupa 1989, insa n-avea cine, cu totii erau preocupati cu alte cele...

Să înțeleg că sunteți de acord că e prea târziu?

Citeaza

LE Motto: Decat sa moara capra mea, mai bine moare capra vecinului!...in loc sa traiasca amandoua bine-merci...

Din nou, țintă greșită
1

#195 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 25 septembrie 2013 - 08:19

Am mai expus aceasta varianta cu argumente, idee care nu-mi apartine insa pe care am insusit-o dupa ce am analizat-o la rece si nu la cald, cu sufletul, precum fac majoritatea celor care s-au exprimat pe acest subiect...
Trebuie gandit in mod economic, trebuie (trebuia!) gandit pentru viitor si nu cu gandul la trecut cand rivalitatile dintre Timisoara si Arad erau aprige din diverse motive. Concurenta asta tampita dintre cele doua orase nu duce la nimic bun, decat la cheltuirea inutila de energie si fonduri banesti, capitol la care oricum nu stam grozav, din diverse motive...

Imi doresc ca toata clasa politica (si civica) sa gandeasca cu capul si nu cu picioarele precum cel mai adesea se intampla.

Pana si Ciuhandu, legat de acest subiect spunea ca niciodata nu se va intampla asa ceva! Iata ce gandire primitiva, precum zicea si Basescu ca n-avem nevoie de autostrazi pentru ca n-avem trafic pentru ele. Asta declara din functia de ministrul al transporturilor cu 14-15 ani in urma iar acum nu mai reusim odata sa legam bucatelele intre ele...
0

#196 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1022
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 25 septembrie 2013 - 10:27

Pun si eu o intrebare: de ce nu s-ar cumula destinatiile din Arad in Timisoara pe actualul aeroport? Utilizarea la scara mai larga ar aduce importanta si finantarea extinderii adevarate.

Aeroport la Vinga? Dar ce e acolo? Nici macar o legatura cu autostrada. Sa nu vorbim ca se afla la peste 30 km de TM (de unde ar veni grosul utilizatorilor) si sub 20 de Arad. Eu personal as fi impotriva unui aeroport aflat la o asemenea distanta iar asta nu are nicio legatura cu rivalitatea TM-AR. Nu suntem in Germania iar Timisoara nu este Munchen.

Chiar in articolul citat de tine se spune "Există o barieră fizică între domiciliul pasagerului şi aeroport. Trebuie să asigurăm infrastructură regională bazată pe un concept de intermodalitate". Propunerea de a-l face mai departe, intr-un loc accesibil pe un DN este fara temei.

Exista un proiect, poate va ramane doar la stadiul asta, pentru un centru intermodal la Remetea. Toata strategia de dezvoltare e bazata pe extinderea aeroportului din TM. Nu vad de ce ar trebui regandita aceasta solutie. Daca vreodata va fi nevoie (adica vom fi atat de multi pasageri incat sa nu mai avem loc pe terminalul actual), sunt sigur ca se vor putea construi terminale noi, de la zero, cu inaltimi adecvate (vezi Munchen, vezi Barcelona).

Pana una alta, companiile aeriene mai degraba parasesc aeroportul decat sa vina (vezi Carpatair, falimentul Malev). Si crede-ma ca nu merg la Arad doar pentru ca au o pista nou-nouta. Raspunsul e tot in articolul citat "Companiile aeriene sunt atrase de piaţă, de numărul de pasageri".
1

#197 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 25 septembrie 2013 - 11:03

Daca urmareai firul discutiilor gaseai aici o serie de argumente.
Eu nu pot la fiecare coleg mai nou venit sa-i explic toata "teoria" si argumentatia pe care am dat-o in timp...

1) Dar daca vor pleca cateva destinatii de pe ATV la Arad?
2) In jurul Vingai, undeva la jumatatea distantei dintre TM si AR, intre Vinga si Ortisoara daca vrei, in apropierea AS si a CF...


Citeaza

Chiar in articolul citat de tine se spune "Există o barieră fizică între domiciliul pasagerului şi aeroport. Trebuie să asigurăm infrastructură regională bazată pe un concept de intermodalitate".


Vorbe politicianiste...Iaca, face Bojin drum cu patru benzi si rezolva problema...Iata o initiativa a lui Bojin apropae inutila si care nici nu se va realiza. Lipseste actualmente legatura dintre AS si oras, legatura directa intre AS si aeroport, samd ...


Citeaza

Pana una alta, companiile aeriene mai degraba parasesc aeroportul decat sa vina (vezi Carpatair, falimentul Malev). Si crede-ma ca nu merg la Arad doar pentru ca au o pista nou-nouta. Raspunsul e tot in articolul citat "Companiile aeriene sunt atrase de piaţă, de numărul de pasageri".



Iata o propozitie de-a ta care-ti da toata logica de deasupra peste cap...

Citeste pe acest topic cu cateva pagini in urma ce intentii de dezvoltare avea Carpatair-ul pe ATV si doar la cateva luni distanta a parasit ATV ca baza sa din zona...
Daca intr-o buna zi se muta si Wizzair-ul, ATV -ul ar avea mult de suferit, implicit noi timisorenii, si sincer nu mi-ar conveni ca pentru orice cursa sa plec pana la Arad...
Insa in ideea unui aeroport la mijlocul distantei, cu un numar mult marit de potentiali calatori, mai greu te hotarasti ca firma aeronautica sa parasesti o asemenea locatie, din contra, locatia devine atractiva si pentru altii...


Oricum, discutia o port de ... dragul discutiei. Nici eu nu cred ca in actualele conditii s-ar lua o asemenea masura...Era bine daca imediat dupa '90 se pornea pe acest drum...
-1

#198 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1022
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 25 septembrie 2013 - 12:17

Vezi postareamile, la 25 septembrie 2013 - 11:03, a spus:

Daca urmareai firul discutiilor gaseai aici o serie de argumente.
Eu nu pot la fiecare coleg mai nou venit sa-i explic toata "teoria" si argumentatia pe care am dat-o in timp...


Ce sa zic acum...imi pare rau ca nu am intervenit mai devreme? Cate despre teoria ta, o inteleg dar nu sunt de acord cu ea.

Vezi postareamile, la 25 septembrie 2013 - 11:03, a spus:

1) Dar daca vor pleca cateva destinatii de pe ATV la Arad?


Vor veni alte companii sa umple golul. Companiile vin dupa cerere. Plecarea unora va fi inlocuita de venirea altora, daca exista cerere. La fel si cu plecarea pe Arad. Vor merge acolo daca exista cerere.


Vezi postareamile, la 25 septembrie 2013 - 11:03, a spus:

2) In jurul Vingai, undeva la jumatatea distantei dintre TM si AR, intre Vinga si Ortisoara daca vrei, in apropierea AS si a CF...


Indiferent unde ar fi in jurul Vingai, ar fi o distanta considerabila. Cred ca in discutiile precedente s-a expus cazul utilizarii unui taxi pana la aeroport.


Vezi postareamile, la 25 septembrie 2013 - 11:03, a spus:

Vorbe politicianiste...Iaca, face Bojin drum cu patru benzi si rezolva problema...Iata o initiativa a lui Bojin apropae inutila si care nici nu se va realiza. Lipseste actualmente legatura dintre AS si oras, legatura directa intre AS si aeroport, samd ...


Dupa cum bine observi, nu ne putem baza nici macar pe o legatura TM - AS. Daramite o iesire de pe autostrada care sa deserveasca un aeroport nou, construit de la zero.


Vezi postareamile, la 25 septembrie 2013 - 11:03, a spus:

Iata o propozitie de-a ta care-ti da toata logica de deasupra peste cap...


Nu inteleg ce vrei sa spui? Carpatair a plecat strict datorita neintelegerilor (adica proceselor) pe care le aveau cu conducerea aeroportului, respectiv restructurarea companiei. Nu stiu unde au plecat acum dar sunt sigur ca plecarea reprezinta o pierdere si pentru ei. In alta ordine de idei, atunci cand un bilet TM-MUC costa la Lufthansa jumatate din pretul Carpatair (cu conditia achizitionarii acestuia cu cel putin o luna inainte), respectiv durata zborului este aproape jumatate, nu e de mirare ca a pierdut multi clienti (cu sau fara ajutor de stat in favoarea Wizz). Pe aceasta ruta, avionul este plin indiferent de zi si ora.

Vezi postareamile, la 25 septembrie 2013 - 11:03, a spus:

Citeste pe acest topic cu cateva pagini in urma ce intentii de dezvoltare avea Carpatair-ul pe ATV si doar la cateva luni distanta a parasit ATV ca baza sa din zona...
Daca intr-o buna zi se muta si Wizzair-ul, ATV -ul ar avea mult de suferit, implicit noi timisorenii, si sincer nu mi-ar conveni ca pentru orice cursa sa plec pana la Arad...
Insa in ideea unui aeroport la mijlocul distantei, cu un numar mult marit de potentiali calatori, mai greu te hotarasti ca firma aeronautica sa parasesti o asemenea locatie, din contra, locatia devine atractiva si pentru altii...


Atata vreme cat nu exista pasageri, vor tot pleca firme de pe aeroporturi. Sa restrangem numarul de aeroporturi e o solutie (chiar buna). Sa inchidem 2 ca sa facem unul la mijloc nu cred ca e o solutie ok. Sa facem un aeroport regional mare care sa deserveasca si cateva aeroporturi locale e mult mai logic (vezi Germania).

Vezi postareamile, la 25 septembrie 2013 - 11:03, a spus:

Oricum, discutia o port de ... dragul discutiei. Nici eu nu cred ca in actualele conditii s-ar lua o asemenea masura...Era bine daca imediat dupa '90 se pornea pe acest drum...


Eu unul folosesc aeroportul direct sau indirect destul de des si o astfel de mutare (Vinga sau Arad e totuna) m-ar afecta. E bine ca sansele unei astfel de masuri sunt mici. Cum zicea cineva, poate cu Falca presedinte o vedem si pe asta. Pana una alta, inclusiv nea Falca e de acord cu mutarea curselor de pasageri pe Aeroportul din Timisoara.
Citez din Falca

Citeaza

In regiunea de Vest, aeroportul Timisoara este aeroportul regiunii, aeroportul Arad are activitate predominanta pe cargo (transport marfa), doua curse low cost si zborurile private. Relatia aeroportul Timisoara-Arad se face in maxim 30 de minute folosind autostrada care a scurtat timpul necesar parcurgerii distantei. Pe viitor cele doua aeroporturi, daca nu se gaseste un partener privat pentru dezv Aeroportului Arad, ar trebui sa fuzioneze si sa aiba un singur manangement.(sursa - comentarii)

0

#199 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 25 septembrie 2013 - 12:36

Citat din Falca...

Citeaza

Pe viitor cele doua aeroporturi, daca nu se gaseste un partener privat pentru dezv Aeroportului Arad, ar trebui sa fuzioneze si sa aiba un singur manangement.(sursa - comentarii)



Fuzionarea celor doua aeroporturi inseamna ATV cu doua piste, una la Timisoara iar cealalta la Arad iar asta inseamna ca oricand cu putin ajutor de la Bucuresti, cursele low-cost pot fi directionate catre Arad, mai mult sau mai putin definitiv, exact ceea ce nu-ti doresti, nici tu si nici eu... Pe pista din Timisoara ramanand cele non-lowcost... :naughty1:

Daca locuiesti in estul orasului, ti-e aproape actualul aeroport, iar cine sta in vestul orasului, ii cam este indiferent ca merge pana la Ortisoara-Vinga sau pana dincolo de Ghiroda, poate doar niste navetisti ar fi deranjati de aceasta chestiune. Insa aradenilor chiar ca nu le este totuna sa vina pana la Timisoara si fara legatura buna catre ATV sau pana la Vinga-Ortisoara, ori si aradenii sunt oameni si nu altceva...

Oricum, n-am de gand sa "discut" la nesfarsit...Avem pareri diferite ...
0

#200 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1022
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 14 noiembrie 2013 - 15:08

Citeaza

Din 2014 – mai multe zboruri spre destinatii europene de pe Aeroportul International Timisoara

De pe aeroportul din Timişoara vor pleca mai multe curse spre destinaţii europene, începând cu anul viitor, astfel va creşte frecvenţa de operare a zborurilor. Astfel, Londra, Milano, Parisul sau Valencia vor fi mai uşor accesibile de pe aeroportul din Timişoara, iar zborurile spre aceste destinaţii vor fi mult mai frecvente

Pentru a satisface nevoile de deplasare ale pasagerilor de la şi spre destinaţii europene spre şi dinspre zona de Vest a României, programul de zboruri ce va fi operat începând cu sezonul de vară 2014, de către una dintre companiile partenere de pe Aeroportul Internaţional Timişoara – „Traian Vuia”, include o creştere a frecvenţei zborurilor către cele mai importante destinaţii europene. [Londra, Dortmund, Milano, Valencia, Paris]

Compania va continua şi operarea zborurilor de pe Aeroportul Internaţional Timişoara –„Traian Vuia” către celelalte destinaţii europene – Madrid, Barcelona, Roma, Treviso-Veneţia şi Bologna.
În acelaşi timp, compania parteneră analizează şi oportunitatea deschiderii, începând cu sezonul de vară 2014, a două noi destinaţii din Timişoara.



tion

In baza info din articol este vorba binenteles despre Wizzair. Pe de alta parte, intr-o vizita scurta la aeroport am observat un Carpatair pe pista. Eu credeam ca s-au retras de tot dar se pare ca opereaza inca cateva zboruri (cam 2/saptamaba pentru fiecare destinatie) catre Roma, Bergamo, Stuttgart si Cernauti
0

Arata acest topic


  • (97 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi