Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#981
Postat 28 august 2013 - 16:24
1 - Linkul meu
2 - Linkul meu
3 - Linkul meu
4 - Linkul meu
5 - Linkul meu
Si probabil cea mai mica placa turnanta din lume:
Linkul meu
#983
Postat 28 august 2013 - 20:51
#985
Postat 30 august 2013 - 11:51
Visor, la 28 august 2013 - 16:24, a spus:
Felicitari pentru descoperire, ai dat peste o adevarata comoara

Ce nu as fi dat sa fi avut o camera de filmat atunci...
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 30 august 2013 - 13:55
#986
Postat 30 august 2013 - 14:23
IR 402-1 Bucuresti Nord - Chisinau (Prietenia) cu EA1 836, 31.07.2013
R 7045 Bucuresti Nord - Urziceni via Mogosoaia cu DHE 337 (fosta masina de Timisoara), 31.07.2013
#987
Postat 30 august 2013 - 14:23
Manevra in Statia CF Kitila cu locomotive ale operatorilor VTR & Constantin Grup, 28.08.2013
Manevra in Statia CF Kitila cu locomotive ale operatorului CTV, 28.08.2013
Tren de marfa al operatorului VTR operat de CTV pleaca in directia Sabareni, 28.08.2013
#988
Postat 01 septembrie 2013 - 19:10

Regio train by Vlad0012, on Flickr
Aceasta postare a fost editata de The Legend: 01 septembrie 2013 - 19:11
#991
Postat 03 septembrie 2013 - 17:28
#992
Postat 03 septembrie 2013 - 17:50
2 osii alergatoare
2 osii motoare
0 osii purtatoare
#994
Postat 04 septembrie 2013 - 12:03
Visor, la 28 august 2013 - 16:24, a spus:
1 - Linkul meu
2 - Linkul meu
3 - Linkul meu
4 - Linkul meu
5 - Linkul meu
Si probabil cea mai mica placa turnanta din lume:
Linkul meu
M-am uitat peste toate pozele, si nu-mi vine sa cred ca la sfarsitul anilor '90 inca aveam locomotive cu aburi care functionau si aveau sarcini zilnice...

Pe de alta aprte va pot spune ca tot uimitor este si faptul ca personalele cu cate 11 vagoane + 1 2 de posta, dupa caz, au scazut azi la cate 1,2 maxim 3 vagoane...
#995
Postat 04 septembrie 2013 - 20:51
La noi majoriatea sau taiat la fier vechi, putinele ramase sunt expuse ca exponate statice prin gari, in curtea muzelului Resita sau in curtea depoului Sibiu...
Noroc cu pasionati din alte tari care au venit in perioada comunista si au realizat pozele, de genul, ca macar vedem ce-am avut o data si unde am ajuns acuma...
Locomotivele au fost gandite cand au fost fabricate sa traga atatea vagoane, ca noi tragem 1 - 3 asta e altceva...
Avem multe locomotive cu 6 osi (EA 5100) si mult mai putine cu 4 (EC 3400). EC-ul ar fi o masina buna acum la trenuri avem... dar cum nu sunt destule folosim EA-uri
Cele mai lungi trenuri au ramas sezonierele ce fac legatura intre marile orase si litoral (Mangalia)... Cel de la TM are 13-14 vagoane ...
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 04 septembrie 2013 - 21:04
#996
Postat 05 septembrie 2013 - 00:22
Pe vremuri trenurile obisnuite TM-B aveau 14 vagoane iar la Craiova parca se mai adaugau 2. Anul acesta am calatorit din nou cu trenul TM-B si retur si nu mi-a venit sa cred ce au scurtat trenul.
#997
Postat 05 septembrie 2013 - 12:36
#998
Postat 05 septembrie 2013 - 19:27
Sistemul se numeste push-pull.
La Timisoara o asfel de rama (4 vagoane) circula cuplata cu o locomotiva LDH care face postul de conducere inutil...(Circula pe Timisoara - Sannicolaul Mare)
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 05 septembrie 2013 - 19:28
#999
Postat 05 septembrie 2013 - 20:06
Ungaria e un foarte bun exemplu de cum am fi putut avea si noi trenurile si cam cum trebuia gestionata compunerea sau tipul de tren daca numarul de calatori era in scadere.
#1000
Postat 05 septembrie 2013 - 21:59
Prin parcul CFR avem vagoane de genul asta aduse din Germania. Acest post de comanda a fost dezactivat ulterior din cauza incompatibilitati cu locomotivele actuale. (Practic trebuia o ganitura care sa contina si un cablu de date care sa actioneze locomotiva de la celalat capat. + modificare locomotiva pentru asa ceva)
In Ronat Triaj daca te referi la vagonul ala albastru (bine ce a mai ramas din el), el a fost construit ca remorca pentru o serie de automotoare fabricate la FAUR. Unul din ele (primul fabricat) zace in curtea depoului Timisoara Nord. O poza cu cel de-al doilea si ultim fabricat...
La Electroputere s-a proiectat si construit in ani 70 o rama electrica. 6 exemplare au fost construite, aratau asa aveau o putere de 1870kw si o capacitate totala de transport de 925 calatori (396 locuri). Atingea 120 km /h dupa o acceleratie de ~100 secunde
Ulterior o versiunea inbunatatita a fost realizata ce avea puterea marita la 2720kw. Era vopsita galben-portocaliu. O poza cu ea
Datorita diverselor probleme de fiabiliate au fost retrase si majoritatea casate.
Mai multe detalici aici si aici sa nu fac copy/paste.
In momentul de fata singura rama ce circula in parcul CFR sunt aduse din Franta si incadrate in clasa 58. Seamana destul cu mult cu rama RIO. Ca si compunere e alcatuita dintr-un vagon motor si 2 remorci (sunt si cu 1 - fara vagonul de mijloc) ultima avand si post de conducere. Are un singur motor de tractiune de 860kw parca ce actioneaza doar un boghiu.
Original ele arata ca in poza asta si versiunea modernizata arata asa.
Una din cele modernizate a circulat si pe la Timisoara ca tren Arad - Timisoara - Caransebes - Resita.
Compunerea de locomotiva plus 2 -3 vagoane e paguba totala, sa nu vorbesc pe liniile nelectrificate unde o locomotiva diesel inghite sute de litri de motorina la un drum. Nu-si scoate CFR-ul nici macar costurile cu motorina, dar mai restu...