Bulevardul BEGA ...prea lung si prea lat pentru primaria Timisoara
#501
Postat 19 august 2013 - 13:58
Si eu cand ma duc in centru, parchez "in jurul" Catedralei, c-o fi in timpul slujbei, ca n-o fi, asta e...Nu putem deduce nicicum ca masinile parcate in jurul Catedralei sunt a acelora care merg la slujba. Poate doar aceia care parcheaza pe trotuarul lipit de Catedrala...
In fine, nici pe departe nu suntem atat de religiosi sau crestini in adevaratele sensuri ale cuvintelor precum vrem sa parem si precum prezinta sondajele de opinie...
#503
Postat 19 august 2013 - 14:51
Iata propozitia care se refera intocmai la cei pozati de tine.
Citeaza
Deci poate ca acestia merg la slujbe sau poate chiar ei tin slujbe si merg la slujba (serviciu) cu masina...Sunt slujbasii domnului!...
Oricum, nu incap atat de multe masini ca sa spunem ca ce multi merg la Biserica. Majoritatea vin pe jos iar cei cu masina si-o lasa la oarece distantade biserica...
#504
Postat 19 august 2013 - 15:53
Si, desigur un interviu acordat TEN al domnului Titu Bojin care se pricepe foarte bine la interviuri si la ... promisiuni... minutul 1:15...
Ziua Marinei sarbatorita la Giurgiu in 1970...cand aveam si flota fluviala...
#505
Postat 31 august 2013 - 15:48
Se pare ca am gasit-o pe sora Pelicanului, pe numele Miorita, care si ea a avut parte de un incendiu, insa mai minor decat cel de pe Pelican si care zace trasa la un mal...

Scria si BogdanTm undeva (nu gasesc acum unde) pe forum de existenta unui vaporas geaman al Pelicanului, facut dupa acelasi proiect (realizare in dublu exemplar). Dupa toate indiciile si pozele pe care le am, se pare ca acesta este fratele, respectiv sora Pelicanului, ultimul nume avut fiind Miorita, din spusele celor cu care am stat de vorba... si care erau la curent cu incendiul de pe Pelican...
#507
Postat 01 septembrie 2013 - 10:56
Nu stiu cat iubitori de navigatie sunt slovacii insa in cazul lor vorbim de Dunare si de capitala Bratislava unde se poate ajunge chiar si pe Dunare. Probabil ca multi turisti vin sau trec prin Bratislava tocmai pe calea apei...
Acum doua zile am avut si eu parte de o croaziera pe Dunare, de la Orsova la Cazanele Mari, croaziera pe care mi-am dorit-o de vreo cativa ani incoace. Una peste alta, am fost incantat de aceasta croaziera in lipsa altora. Desi biletul a fost 52 de lei (11 euro!!!), la prima vedere mare, totusi a meritat banii.
Problema cea mare a fost sa se adune minim 25 de pasageri. Unii dintre cei veniti la debarcader, fiind pesimisti in privinta adunarii celor 25 pasageri, au plecat mai repede cu barci rapide, in detrimentul savurarii unei croaziere mai lente, a savurarii unor peisaje deosebite de ochii unui locuitor de campie si uscat...
Deci, la noi inghesuiala mare la croaziere de acest gen nu exista,...si nici navele destinate acestui scop nu sunt tocmai adecvate, precum cele din Bratislava, ele ramanand la nivelul anilor '70-80...
Echipajul a fost amabil si ... sufletist. Le-a facut placere ca ne-au fost gazde...
Croaziera am facut-o cu nava Danubius (medie dupa parerea mea, 60 tone), cu interioarele renovate nu cu mult timp in urma. Am inteles ca apartine transportului local din Orsova, desi in interior am vazut "afise" cu SC Hercules S.A. Baile Herculane iar pe biletul de calatorie scrie Organizator: RA-APPS Bucuresti, desi se tot vorbeste de ani de zile de descentralizare

Iata si un filmulet, prima parte, din aceasta croaziera...
#509
Postat 01 septembrie 2013 - 12:15

99 % sunt convins ca este vorba despre aceeasi nava facuta in dublu exemplar si in OGLINDA pe alocuri...
Putem observa ca scara de pe puntea provei la Pelican este pe stanga (babord) iar la Miorita este pe dreapta (tribord), deasemenea si usa care se vede langa scara este si ea inversata...
Poate si accesul in saloane este inversat, daca nu cumva se intra de pe ambele parti...
Poate iesea mai ieftin actualul proprietar al Pelicanului daca o achizitiona pe Miorita...sau pe amandoua, de ce nu


#510
Postat 01 septembrie 2013 - 12:31

#511
Postat 01 septembrie 2013 - 12:39
Cred ca pretul este unul european la conditii si salarii romanesti, din pacate...
Pe de alta parte, la tarife mai mici si nesubventionate o asemenea activitate nu poate functiona...nici la actualele standarde,...Ce sa mai vorbim de unele mai mari...
Iata inca o dovada ca fara salarii si venituri mai mari pentru grosul populatiei, nimic nu poate functiona la parametri normali. Sustineam mereu acest lucru prin postarile mele...
LE Inca un aspect de bagat in seama; barcutele rapide nu cred ca rup bilete, deci, putem vorbi de frauda si concurenta neloiala...in detrimentul celor corecti. Iar la barci se cerea 60 de lei in Herculane...
LLE Nici in Bratislava nu cred ca navigarea pe Dunare este accesibila tuturor si nici acolo biletele nu cred ca coboara sub 10-11 euro. Insa cred ca sistemul este intretinut peste 50% de turistii straini care trec pe acolo...poate majoritatea austrieci si germani...
#512
Postat 01 septembrie 2013 - 13:38
Si asta este doar biletul entry-level.
Exista croasiere de 4-6-8 ore, unde si pretul unui bilet este pe masura...
#513
Postat 01 septembrie 2013 - 14:48
Citeaza
La ce venit lunar de ... adult si salariat



#514
Postat 07 septembrie 2013 - 17:38
Marturisesc ca pentru prima data am trecut si eu pe acolo si am ramas placut impresionat de cele vazute...Evident ca este loc si de mai bine...
Pentru inceput, din lipsa de timp, voi posta doar un filmulet pe care l-am urcat pe youtube, o prima parte din cele trei si pe care va invit sa-l vizionati...

Se vand si mici, si bere, intr-un cadru organizat...

#516
Postat 08 septembrie 2013 - 10:34


Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 08 septembrie 2013 - 10:40
Motiv editare: Pentru citit se poate folosi varianta a/n
#517
Postat 08 septembrie 2013 - 22:13
Se poate vedea si un echipaj naval al Politiei de Frontiera,...
#518
Postat 09 septembrie 2013 - 10:26
Se merge pe ideea ca toate ambarcatiunile care vor naviga pe Bega sa fie electrice pentru a se evita poluarea aerului. Primarul inca nu si-a insusit aceasta idee 100% insa cineva din apropierea lui incearca sa-l convinga in acest sens. Din interese proprii si nu neaparat din motive de poluare...
Este gresita aceasta cale si iata de ce.
Deocamdata nu prea avem ambarcatiuni intr-un numar foarte mare pe Bega ca sa ajungem in faza de triere. Deocamdata trebuie incurajati cei care au posibilitatea de a detine ambarcatiuni sa le puna pe Bega...indiferent de felul de motorizare, insa cu o conditie esentiala si anume ca aceste motoare sa fie din generatie noua, foarte putin poluante, ca la masini, gen EURO 4, 5, etc.,...
Nici macar in porturile fluviale sau de pe canale din Uniunea Europeana nu predomina ambarcatiunile electrice, acestea fiind intr-un procentaj destul de redus...
Apoi, putem vorbi de autonomie. Acumulatoarele in mod sigur nu-ti ofera o autonomie foarte mare. Nu poti lua curent la canistra, nu poti reincarca acumulatorii oriunde pe traseu, decat la domiciliu, iar in conditiile in care se dereste deschiderea navigatiei prin ecluze (reparate) pana la sarbi si in mod automat mai departe, n-ai cum sa navighezi pe asemenea distanta cu ambarcatiuni electrice, fie ele si cu panouri solare (probabil mult mai scumpe)...
Apoi, multi timisoreni si nu numai detin ambarcatiuni pe Dunare sau pe alte rauri sau canale, ambarcatinui cu motorizare alta decat cea electrica si care vor sa-si aduca vaporasele pe Bega. Nu vor putea face acest lucru in eventualitatea introducerii unor restrictii de care am pomenit mai sus...
Iar altii care isi achizitioneaza vaporas electric si vor sa-l duca intr-o buna zi pe Dunare pe platforma sau sa navigheze cu el pana la Dunare, nu o vor putea face pentru ca n-ar avea atata autonomie...Deci vor fi obligati sa ramana cu el pe Bega si sa se plimbe de la Uzina Electrica pana la Podul Modos si retur...unde le ajunge o incarcatura de curent...
Deci, dupa parerea mea, acest aspect, cu ambarcatiuni electrice, trebuie analizat mult mai profund, si nu doar asa la suprafata...pentru ca are implicatii mult mai adanci decat se pare la prima vedere...
O alta informatie pe care am aflat-o, este faptul ca primarul Aradului se zbate si probabil va reusi daca mai ramane un mandat-doua la carma orasului, sa faca Muresul navigabil in prima faza pe raza orasului iar mai apoi catre Tisa, respectiv Szeged.
Pentru prima faza are nevoie de un stavilar in aval de Arad, pentru a creste nivelul si a controla debitul apei in zona orasului iar apoi o ecluza langa stavilar + in continuare inca unul-doua baraje cu ecluze spre Tisa...
Partea a doua a proiectului va fi mai dificil de realizat, fiind necesara implicarea autoritatilor nationale, insa nu imposibila deoarece pe diferite finantari europene, acest lucru devine posibil iar UE sprijina asemenea initiative de dezvoltare, fie regionale sau de alt fel...
Tot din discutiile pomenite mai sus, am aflat ca-i vorba de vreo 10 milioane de euro pentru prima faza. Nu mi-am dat seama ce se va face exact de cei 10 milioane euro, pana in ce punct se va ajunge...Probabil ca primul baraj, pentru a se crea un lac de acumulare in zona orasului...
Primarul Falca a fost student in Timisoara si cred ca inca de atunci si-a dat seama de potentialul turistic al unui oras cu un canal sau rau navigabil, iar acum in postura de primar al Aradului, actioneaza in acest sens...Bravo lui!...
Iata ca noi avem deja o asemenea infrastructura insa tot o taraganam in demararea proiectelor promise de ani de zile. Probabil cand Aradul ne va sufla in ceafa, ne vom trezi si vom actiona...