STP Timișoara Forum: Piste pentru biciclete in Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (38 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Piste pentru biciclete in Timisoara Evaluare topic: ***** 2 Voturi

#361 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 16 iulie 2013 - 21:32

Am discutat si noi pe tema asta si am avut pareri pro si contra. Eu propun sa facem un topic dedicat si sa si votam... Ce ziceti?
1

#362 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 16 iulie 2013 - 21:42

Problema este simpla: pt ca s-au construit terase de dinante de pomi pina la spatiul central, din tot centrul au mai ramas pt ciculatia pietonilor si biciclistilor 2 fisii de doar 3 metri latime. Nici pietonii nu pot sa circule lejer. Nu au ce sa caute terase pe ambele parti ale centrului. Sa ramina terase doar pe partea cu Bulevard. Atunci o sa ramina loc si pt pietoni si biciclete.
0

#363 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 16 iulie 2013 - 22:00

Vezi postareacseh_17, la 16 iulie 2013 - 21:32, a spus:

Am discutat si noi pe tema asta si am avut pareri pro si contra. Eu propun sa facem un topic dedicat si sa si votam... Ce ziceti?

Daca ai venit cu ideea, acum du-o pana la capat. ;)
0

#364 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 17 iulie 2013 - 10:11

Referitor la interzicerea circulatiei bicicletelor in zona centrala, Robu a intors-o, nu mai recunoaste nimic, arunca pisica in curtea politiei locale (evident ca au facut proiectul pt ca sa nu mai fie pusi de Robu sa patruleze pe biciclete :rad_masa: ):

press alert


Citeaza

O absolventa a Facultatii de Arhitectura din Timisoara le arata specialistilor din primarie ca infrastructura pentru biciclisti din capitala Banatului lasa mult de dorit. Atat de mult incat pistele existente, de nici 100 de kilometri lungime, nu au nicio relevanta pentru cel mai simplu studiu in acest sens.

opiniatimisoarei.ro a mai scris despre acest subiect si a aratat ca Timisoara, oras cunoscut si sub denumirea de Mica Viena, are putin peste 70 de kilometri de piste de biciclete, in timp ce adevarata Viena are 1.200 de kilometri.

Roxana Serbanoiu a scris o intreaga lucrare de disertatie pe tema infrastructurii pentru biciclete din Timisoara, sub coordonarea unui cunoscut arhitect din Timisoara, Radu Radoslav, care a fost vreme de multi ani arhitectul-sef al orasului.

Imagine postata

...

opinia timisoarei
0

#365 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 18 iulie 2013 - 03:00

:up_arow:

Sa postam si celelalte propuneri ale arhitectei, pentru ca merita efortul:

Imagine atasata: Roxana.Serbanoiu - Propunere-piste.jpg Imagine atasata: Roxana.Serbanoiu - Trasee-uzuale-si-piste-existente.jpg Imagine atasata: Roxana.Serbanoiu - Trasee-turistice-propuse.jpg Imagine atasata: Roxana.Serbanoiu - Trasee-propuse-in-zona-periurbana.jpg
sursa

Felicitari pentru initiativa si pentru implicare!
0

#366 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 iulie 2013 - 19:15

Cred ca se face o pista pentru bicicleta pe Martirilor, intre Lidia si Mures. Am vazut ceva lucrari astazi si nu cred ca vor sa largeasca trotuarul.
0

#367 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 29 iulie 2013 - 11:40

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 07 iunie 2013 - 18:42, a spus:

De asta imi era teama! Nici acum nu le pasa ca trecerea de pietoni e pentru...pietoni si nu pentru alte vehicule, darmite daca le da nas primaria... -_-



Vezi postareaFlorin.B RATT, la 07 iunie 2013 - 20:31, a spus:

Asta au in minte si e ok acolo unde sunt semafoare si pentru pietoni, dar e foarte nasol daca fac asa ceva si unde nu exista semafor. Soferii pot vedea usor un pieton care se deplaseaza cu 5-6 km/h, dar nu acelasi lucru e valabil si in cazul unui biciclist care stiind ca are prioritate, vine cu viteza pe marcajul respectiv. Parerea mea (si nu mi-o poate schimba nimeni) e ca un biciclist nu e pieton si nu poate avea aceleasi drepturi. Bicicleta este si ramane un vehicul, vehicul care poate atinge chiar si limita de viteza impusa in orase (50 km/h)




Iata ca din data de 8 august 2013 intra in vigoare ultima modificare din Codul Rutier unde este interzis categoric traversarea drumului pe zebra calare pe bicicleta ci doar pe langa ea.
Deci acum putem vorbi despre o reglementare legala la nivel national, nu o dorinta a lui Robu, nu un (o) HCL Timisoara...
Sunt curios cati biciclististi vor respecta aceasta lege, cati vor fi deacord cu ea si si-o vor insusi?,...Cred ca foarte putini...
Cati vor fi amendati pe aceasta lege?...Si mai putini...

Biciclistii vor sa respecte legile dar... doar acelea care le convin... :naughty1: iar aceiasi biciclisti cand sunt la volan ii injura si mai abitir pe biciclistii aflati in trafic...
In ce lume traim???...
-1

#368 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 iulie 2013 - 22:53

Sper sa vad ceva amenzi, dar asa, similare cu cele pentru automobilisti (pacat ca nu se poate chiar confisca temporar bicicleta contravenientului, sau suspenda carnetul daca are, indiferent de categorie :04: )
Chiar zilele trecute striga dupa mine o biciclista care venea lejer pe trotuar (nu era nici pista, nici macar una desenata, acolo) si mai avea cam 10 metri pana la trecerea de pietoni, indignata ca nu prea o bagam in seama. -_- Daca individa ar fi circulat pe sosea, ar fi venit practic pe sens interzis, strada fiind una cu sens unic. (eu veneam de pe Jiul si intram pe Titulescu, virand dreapta. Ea venea pe trotuar dinspre ADP/Telpark) Personal, dau prioritate pietonilor si nu biciclistilor, asta nu inseamna insa, ca am trecut peste vreun biciclist... :D Daca un biciclist vine corect pe sosea, ii acord prioritate ca oricarui alt vehicul si conform regulamentelor in vigoare. (cedeaza trecerea, prioritate de dreapta, etc)
Nu-mi place nici cand un biciclist se strecoara pe langa bordura si vehiculele oprite intr-o intersectie, urmand sa mearga drept cu toate ca banda respectiva este pentru virajul la dreapta. -_-
0

#369 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 30 iulie 2013 - 13:53

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 29 iulie 2013 - 22:53, a spus:


Nu-mi place nici cand un biciclist se strecoara pe langa bordura si vehiculele oprite intr-o intersectie, urmand sa mearga drept cu toate ca banda respectiva este pentru virajul la dreapta. -_-


Si unii motociclisti fac asa.
Dar cu mașinile care merg tot înainte de pe banda 1 ce faceți? Le claxonați?
0

#370 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 iulie 2013 - 15:44

O masina nu se strecoara intre bordura si mine, cel care astept la semafor si chiar daca ar face-o nu este la fel de vulnerabila ca un biciclist, plus ca respectivul va raspunde contraventional daca e cazul. In schimb, daca biciclistul pateste ceva, intotdeauna soferul e vinovat, ca asa gandesc politistii nostri. :(
0

#371 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 30 iulie 2013 - 16:56

Cind exista cronometru la semafor biciclistul nu trebuie sa consulte globul de cristal pt a fi sigur ca nu exista pericol sa depaseasca coloana.

Si fara cronometru semafoarele sint predictibile, poti sa inveti in ce ordine se face verde intr-o intersectie, e suficient sa urmaresti cind se face rosu altii pt a stii cind urmeaza sa se faca verde la directia ta.

Aceasta postare a fost editata de Doppler: 30 iulie 2013 - 17:00

2

#372 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 iulie 2013 - 23:11

Deci, tu spui ca pe baza predictiilor, biciclistul nu trebuie sa respecte incadrarea pe banda intr-o intersectie. Eu zic ca daca banda e "doar pentru virajul la dreapta", incadrarea e obligatorie pentru toate vehiculele. Nu au biciclistii niciun privilegiu in acest sens (chiar daca ei cred acest lucru) Observ ca tot ce discutam, e despre exceptarea de la orice regula a biciclistilor. (ei nu au nevoie de far, pot trece pe unde trec pietonii, pot circula pe trotuare, nu conteaza cum se incadreaza in intersectie, nu prea are importanta daca au baut o bere-doua, etc) -_-
0

#373 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2520
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 30 iulie 2013 - 23:45

Interesant de urmărit:

0

#374 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 31 iulie 2013 - 00:38

Intamplator am ajuns astazi pe strada Crisan din Mehala. Stim ca dupa reabilitarea strazii Closca, biciclistii au primit o pista noua pe strada...Crisan, strada paralela cu strada Closca...

M-am aflat in intersectia strazilor Crisan cu Ioan Plavosin si iata pozele... facute cu telefonul.

Imagine atasata: pista crisan 15.JPG


Imagine atasata: pista crisan 01.JPGImagine atasata: pista crisan 02.JPGImagine atasata: pista crisan 04.JPG

Imagine atasata: pista crisan 05.JPGImagine atasata: pista crisan 06.JPG


Imagine atasata: pista crisan 07.JPGImagine atasata: pista crisan 08.JPG


Si iata ca pista este folosita de pietoni pentru ca totuarul de langa case este usor impracticabil, biciclistul din imagine fiind nevoit sa sune din ... sonerie...

Aceasta postare a fost editata de mile: 08 august 2013 - 19:28

0

#375 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 31 iulie 2013 - 00:47

Din celalalt unghi...de pe ambele parti a strazii...

Imagine atasata: pista crisan 09.JPGImagine atasata: pista crisan 10.JPGImagine atasata: pista crisan 11.JPGImagine atasata: pista crisan 12.JPG


Pe partea stanga, mergand catre Piata Mehala, pista se termina taman la Politia Locala, sectia ...


Imagine atasata: pista crisan 13.JPGImagine atasata: pista crisan 14.JPG


Cred ca era mult, mult mai bine daca pista era facuta dubla pe intregul traseu. Exista si loc pentru depasire si costa si mai putin...doua randuri de borduri in loc de patru...

in intersectii exista diferenta de nivel de circa 2-3 cm. Puteau fi eliminate aceste diferente...

De ocolirea obstacolelor...nu ma leg...acum!...

Aceasta postare a fost editata de mile: 31 iulie 2013 - 00:52

0

#376 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 31 iulie 2013 - 00:49

Eh, nu sint chiar asa multi pietoni... Observi ca sint un biciclist care nu se supara pe pietoni... :04:

Str. Crisan este o alternativa mai linistita pt biciclistii care doresc sa ajunga la piata. Ramine de vazut daca aceasta alternativa este cunoscuta.
0

#377 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 31 iulie 2013 - 00:54

Le-am gasit si o scuza pietonilor... :naughty1: :D
0

#378 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 08 august 2013 - 15:46

Citeaza

În Olanda sunt mai multe biciclete decât locuitori, iar în Amsterdam 70% din călătorii se fac pe bicicletă. Au o deviză clară: „Nu suntem bicicliști, suntem olandezi”. Nu e ca în cazul mașinilor, nu vor să le aibă pe cele mai scumpe și cele mai moderne cu accesorii de ultimă generație, ci văd în bicicletă un vehicul cu ajutorul căruia se pot deplasa în siguranță. O bicicletă veche atestă dragostea pe care o are proprietarul față „tovarășa” sa de drum. Jurnaliștii de la BBC au încercat să vadă de unde e pasiunea atât de mare pentru bicicletă.

Cum au ajuns atât de populare bicicletele

Înainte de Al Doilea Război Mondial, în Olanda se circula la fel de mult cu bicicleta. Totul a început să se schimbe în anii `50, când mașinile au început să devină tot mai populare. Însă olandezii au observat că lucrurile au început să se schimbe în rău și mulți au sărit bordura și au revenit la bicicletă. Mai exact, numărul mare de accidente rutiere i-au făcut să aibă o ușoară repulsie față de mașini. În 1971, mai mult de 3.000 de oameni au fost uciși de automobile, iar dintre victime 450 erau copii.

Imediat s-a format și o campanie socială, care a purtat numele „Opriți Uciderea Copiilor”, inspirat după titlul unui articol scris de un jurnalist care și-a pierdut copilul într-un accident de mașină.

„Strada e pentru biciclete, mașinile sunt musafiri”

Olandezii au început să renunțe la mașini și din cauza crizei petrolului din Orientul Mijlociu, care a avut loc în 1973. Atunci s-au oprit exporturile de petrol către Statele Unite și Europa de Vest. Atât această criză, cât și campania socială au pus presiune pe guvernul olandez de atunci, care a început să dezvolte pistele pentru biciclete, cu marcaje, luminate și foarte largi pentru a permite depășirea.

În multe dintre orașele din Olanda, pistele sunt separate de traficul de mașini. Acolo unde trebuie să circule împreună există un semn care spune: „Strada e pentru biciclete, mașinile sunt musafiri”. De asemenea, la sensurile giratorii, tot bicicliștii au prioritate.

Peste tot cu bicicleta

Copiii olandezilor intră în lumea bicicletelor de mici. Multe dintre vehiculele cu două roți sunt echipate cu scaun special pentru copil și copertine care să-i protejeze pe cei mici de soare și ploaie. Imediat ce cresc un pic și pot pedala au propria bicicletă. De altfel, curricula școlară cuprinde ore obligatorii de ciclism, în timpul cărora elevii sunt învățați cum să circule corect.

Parcările de biciclete au prioritate peste tot în Olanda. De exemplu, în stația de metrou a Universității din Groningen există o parcare pentru 10.000 de biciclete, separată de cea a mașinilor. Toate instituțiile au parcări de biciclete, iar cei care le leagă în locuri neregulamentare, riscă o amendă de 25 de euro.

În Olanda, bicicleta e o adevărată religie. La serviciu, la școală, la spital, la Primărie, la cumpărături, peste tot în oraș se merge cu bicicleta.

yahoo news
1

#379 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 08 august 2013 - 19:12

Bine, in oras nu iti trebuie masina. Hai odata pe saptamana la cumparaturi sa iti umpli bagajul. Dar in rest pentru aia cativa kilometri poti lua si bicicleta. Sau MTC.
0

#380 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 august 2013 - 20:59

Olandezii au multe biciclete si spun ca masinile "sunt musafiri", la fel in India e plin de scutere si vacile circula pe mijlocul autostrazii nestingherite ("o adevarata religie" si la ei), dar asta nu inseamna ca trebuie sa fie si la noi la fel. Aici sunt multe masini si biciclistii sunt musafiri. :04:
0

Arata acest topic


  • (38 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi