Piste pentru biciclete in Timisoara
#361
Postat 16 iulie 2013 - 21:32
#362
Postat 16 iulie 2013 - 21:42
#364
Postat 17 iulie 2013 - 10:11

press alert
Citeaza
opiniatimisoarei.ro a mai scris despre acest subiect si a aratat ca Timisoara, oras cunoscut si sub denumirea de Mica Viena, are putin peste 70 de kilometri de piste de biciclete, in timp ce adevarata Viena are 1.200 de kilometri.
Roxana Serbanoiu a scris o intreaga lucrare de disertatie pe tema infrastructurii pentru biciclete din Timisoara, sub coordonarea unui cunoscut arhitect din Timisoara, Radu Radoslav, care a fost vreme de multi ani arhitectul-sef al orasului.

...
opinia timisoarei
#366
Postat 25 iulie 2013 - 19:15
#367
Postat 29 iulie 2013 - 11:40
Florin.B RATT, la 07 iunie 2013 - 18:42, a spus:

Florin.B RATT, la 07 iunie 2013 - 20:31, a spus:
Iata ca din data de 8 august 2013 intra in vigoare ultima modificare din Codul Rutier unde este interzis categoric traversarea drumului pe zebra calare pe bicicleta ci doar pe langa ea.
Deci acum putem vorbi despre o reglementare legala la nivel national, nu o dorinta a lui Robu, nu un (o) HCL Timisoara...
Sunt curios cati biciclististi vor respecta aceasta lege, cati vor fi deacord cu ea si si-o vor insusi?,...Cred ca foarte putini...
Cati vor fi amendati pe aceasta lege?...Si mai putini...
Biciclistii vor sa respecte legile dar... doar acelea care le convin...

In ce lume traim???...
#368
Postat 29 iulie 2013 - 22:53

Chiar zilele trecute striga dupa mine o biciclista care venea lejer pe trotuar (nu era nici pista, nici macar una desenata, acolo) si mai avea cam 10 metri pana la trecerea de pietoni, indignata ca nu prea o bagam in seama.


Nu-mi place nici cand un biciclist se strecoara pe langa bordura si vehiculele oprite intr-o intersectie, urmand sa mearga drept cu toate ca banda respectiva este pentru virajul la dreapta.

#369
Postat 30 iulie 2013 - 13:53
Florin.B RATT, la 29 iulie 2013 - 22:53, a spus:
Nu-mi place nici cand un biciclist se strecoara pe langa bordura si vehiculele oprite intr-o intersectie, urmand sa mearga drept cu toate ca banda respectiva este pentru virajul la dreapta.

Si unii motociclisti fac asa.
Dar cu mașinile care merg tot înainte de pe banda 1 ce faceți? Le claxonați?
#370
Postat 30 iulie 2013 - 15:44

#371
Postat 30 iulie 2013 - 16:56
Si fara cronometru semafoarele sint predictibile, poti sa inveti in ce ordine se face verde intr-o intersectie, e suficient sa urmaresti cind se face rosu altii pt a stii cind urmeaza sa se faca verde la directia ta.
Aceasta postare a fost editata de Doppler: 30 iulie 2013 - 17:00
#372
Postat 30 iulie 2013 - 23:11

#374
Postat 31 iulie 2013 - 00:38
M-am aflat in intersectia strazilor Crisan cu Ioan Plavosin si iata pozele... facute cu telefonul.








Si iata ca pista este folosita de pietoni pentru ca totuarul de langa case este usor impracticabil, biciclistul din imagine fiind nevoit sa sune din ... sonerie...
Aceasta postare a fost editata de mile: 08 august 2013 - 19:28
#375
Postat 31 iulie 2013 - 00:47




Pe partea stanga, mergand catre Piata Mehala, pista se termina taman la Politia Locala, sectia ...


Cred ca era mult, mult mai bine daca pista era facuta dubla pe intregul traseu. Exista si loc pentru depasire si costa si mai putin...doua randuri de borduri in loc de patru...
in intersectii exista diferenta de nivel de circa 2-3 cm. Puteau fi eliminate aceste diferente...
De ocolirea obstacolelor...nu ma leg...acum!...
Aceasta postare a fost editata de mile: 31 iulie 2013 - 00:52
#376
Postat 31 iulie 2013 - 00:49

Str. Crisan este o alternativa mai linistita pt biciclistii care doresc sa ajunga la piata. Ramine de vazut daca aceasta alternativa este cunoscuta.
#378
Postat 08 august 2013 - 15:46
Citeaza
Cum au ajuns atât de populare bicicletele
Înainte de Al Doilea Război Mondial, în Olanda se circula la fel de mult cu bicicleta. Totul a început să se schimbe în anii `50, când mașinile au început să devină tot mai populare. Însă olandezii au observat că lucrurile au început să se schimbe în rău și mulți au sărit bordura și au revenit la bicicletă. Mai exact, numărul mare de accidente rutiere i-au făcut să aibă o ușoară repulsie față de mașini. În 1971, mai mult de 3.000 de oameni au fost uciși de automobile, iar dintre victime 450 erau copii.
Imediat s-a format și o campanie socială, care a purtat numele „Opriți Uciderea Copiilor”, inspirat după titlul unui articol scris de un jurnalist care și-a pierdut copilul într-un accident de mașină.
„Strada e pentru biciclete, mașinile sunt musafiri”
Olandezii au început să renunțe la mașini și din cauza crizei petrolului din Orientul Mijlociu, care a avut loc în 1973. Atunci s-au oprit exporturile de petrol către Statele Unite și Europa de Vest. Atât această criză, cât și campania socială au pus presiune pe guvernul olandez de atunci, care a început să dezvolte pistele pentru biciclete, cu marcaje, luminate și foarte largi pentru a permite depășirea.
În multe dintre orașele din Olanda, pistele sunt separate de traficul de mașini. Acolo unde trebuie să circule împreună există un semn care spune: „Strada e pentru biciclete, mașinile sunt musafiri”. De asemenea, la sensurile giratorii, tot bicicliștii au prioritate.
Peste tot cu bicicleta
Copiii olandezilor intră în lumea bicicletelor de mici. Multe dintre vehiculele cu două roți sunt echipate cu scaun special pentru copil și copertine care să-i protejeze pe cei mici de soare și ploaie. Imediat ce cresc un pic și pot pedala au propria bicicletă. De altfel, curricula școlară cuprinde ore obligatorii de ciclism, în timpul cărora elevii sunt învățați cum să circule corect.
Parcările de biciclete au prioritate peste tot în Olanda. De exemplu, în stația de metrou a Universității din Groningen există o parcare pentru 10.000 de biciclete, separată de cea a mașinilor. Toate instituțiile au parcări de biciclete, iar cei care le leagă în locuri neregulamentare, riscă o amendă de 25 de euro.
În Olanda, bicicleta e o adevărată religie. La serviciu, la școală, la spital, la Primărie, la cumpărături, peste tot în oraș se merge cu bicicleta.
yahoo news
#379
Postat 08 august 2013 - 19:12
#380
Postat 08 august 2013 - 20:59
