STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#961 Useril este offline   The Legend 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 31 ianuarie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenul si calatoria cu trenul

Postat 30 iulie 2013 - 22:17

Acordati prea multa atentie unei firme care in loc sa sprijine industria locala foloseste antichitati aduse din Franta.

Uitati aici un peisaj din minunata noastra tara :

Imagine atasata: DSCN4913.JPG

Dupa excursia prin Ardeal am ajuns la o concluzie : este o zona superba si nu este de mirare ca o vor ungurii.
0

#962 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 30 iulie 2013 - 22:18

Nu reţin dacă linia Oraviţa - Anina avea topic separat .. mutaţi dacă e necesar :)

Citeaza

Un grup de inițiativă care reprezintă societatea civilă din Caraş-Severin a început să depună eforturi pentru salvarea celei mai vechi căi ferate montane din România, Oraviţa-Anina, o adevărată minune inginerească, comparabilă oricând și chiar depășind vestitul Semmering elvețian.

Grupul constituit la Reşita va milita, în perioada următoare, pentru menţinerea funcţională a rutei, fapt care va duce la o dezvoltare turistică şi economică a întregii zone. Construită în urmă cu 150 de ani, calea ferată Oraviţa-Anina riscă să ajungă la fier vechi, dacă CFR Călători, în administrarea căreia se află, va decide închiderea ei, din motive de nerentabilitate financiară. Grupul de iniţiativă constituit la Reşiţa, din care fac parte reprezentanţi ai societăţii civile, va face lobby pentru ca acest lucru să nu se întâmple. „Obiectivul demersului nostru îl reprezintă reabilitarea şi repunerea în funcţie şi în condiţii civilizate a căii ferate Oraviţa – Anina. Ideea este că există investitori care doresc să se stabilească la Anina, există mână de lucru, doar că nu există o cale ferată chiar fezabilă, pe care aceştia să-şi transporte producţia. În plus, existau şi o serie de zvonuri despre desfiinţarea, dezafectarea acestei căi ferate, care este prima din România, a doua din Europa, este monument istoric, aşa cum sunt, de altfel, şi cele două gări, şi nu poţi anula aşa uşor istoria”, a declarat, într-o conferinţă de presă, Dumitru Nicolae Vlădulescu, directorul Teatrului de Vest din Reșița, liderul grupului de iniţiativă. De asemenea, iniţiatorii doresc să atragă în acest proiect oameni de cultură, printre care şi interpreta de muzică uşoară Stela Enache, apoi oameni de ştiinţă, dar şi mass-media sau, pur şi simplu, oameni simpli. Totodată, s-au alăturat iniţiativei şi parlamentarii de Caraş-Severin, precum şi Consiliul Judeţean, dar şi din alte sfere ale societăţii. „Într-o primă fază, se va trece la strângerea de semnături, în favoarea demersului nostru, în trei oraşe, Anina, Oraviţa şi Reşiţa. Pentru a face cât mai vizibilă această problemă, am stabilit aproape 20 de acţiuni, printre care şi o audiere publică, la care vom invita specialişti de la Ministerul Transporturilor, de la SNCFR, oameni de cultură, istorici, oameni din mediul economic, dar şi cetăţeni ai judeţului, interesaţi de acestă situaţie, a precizat Marian Apostol, liderul Cartel Alfa, din grupul de iniţiativă. Calea ferată Anina – Oraviţa este deosebit de importantă, mai ales pentru dezvoltarea mediului economic, iar demersul iniţiat ar scoate zona din acest cerc vicos, prin care se spune că oraşul Anina este izolat deoarece nu are transporturi şi nu are transporturi pentru că nu are economie. Mai mult decât atât, în acest fel, va fi pus în valoare şi coridorul de transport fluvial, care va începe, din punctul său de vedere, de la Oraviţa”

Menţinerea liniei ferate ar fi o gură de oxigen pentru oraşul Anina

„Atâta timp cât există investitori, deci potenţial de investiţii în Anina, pentru transportul producţiei pe linia ferată, este normal să o ţinem deschisă. În plus, anul acesta se împlinesc exact 150 de ani de la înfiinţare, sărbătoarea dedicată acestui eveniment fiind programată pentru data de 21 septembrie. În paralel, avem gândite şi o serie de proiecte în ceea ce priveşte turismul pe această cale ferată, pentru dezvoltarea turistică a zonei. Din păcate, din 2006, de la închiderea Minei Anina, nu s-a mai pus nimic în loc”. Calea ferată Oraviţa-Anina este considerată, şi astăzi, o adevărată operă de artă, având 14 tuneluri şi zece viaducte, pe un traseu cu diferenţă de nivel de 340 metri. Din punctul de vedere al CFR este, însă, nerentabilă, pierderile înregistrate într-o lună pe acest tronson fiind, la ora actuală, de circa 200.000 de lei.


http://ziuadevest.ro...ului-bnean.html

Aceasta postare a fost editata de dAImon: 30 iulie 2013 - 22:19

0

#963 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3162
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 august 2013 - 13:50

Un articol destul de... interesant.

Citeaza


PROBLEME cu trenurile modernizate in Romania


Deși au fost cheltuite milioane de lei pentru a moderniza cele patru trenuri la uzina din Pașcani, Romania, doar unul dintre ele este pus pe șine. Celelalte trei se „odihnesc” in depourile Garii Feroviare.

Recent, noul ministru al Transporturilor, Vasile Botnari, a efectuat o vizita la Gara Feroviara pentru a vedea cum stau lucrurile acolo. Ca rezultat, s-a dovedit ca pentru modernizarea trenurilor, s-au cheltuit sume enorme de bani, iar lucrarile nu corespund cerințelor.

Nici n-au ajuns bine, ca deja s-au stricat

Daca la unele trenuri rezervorul de ulei necesita sa fie schimbat pentru a reduce consumul, pe unele trenuri a inceput sa se decoloreze vopseaua, care, conform contractului, trebuia sa dureze cel puțin un deceniu. O alta problema depistata este materialul cu care sunt invelite scaunele trenului. Acesta a inceput deja sa se decoloreze, iar pe unele scaune chiar s-a rupt. Vasile Botnari nu exclude ca va cere despagubiri de la compania „Remar”, din Pașcani, Romania.

„Sunt foarte multe probleme chiar pornind și de la culoarea trenului. Conform contractului, vopseaua trebuia sa dureze cel puțin 10 ani. O alta problema este consumul de combustibil, care nu este așa de rentabil cum s-a anunțat anterior. Urmeaza sa avem intalniri cu reprezentanții firmei care s-a ocupat de renovare, deoarece noi suntem in drept sa cerem careva despagubiri”, a declarat Vasile Botnari.


Vasile Botnari ministrul transporturilor și infrastructurii drumurilor

Noul șef de la Ministerul Transporturilor a precizat pentru TIMPUL ca va cere sa se faca controale riguroase pentru a verifica daca nu au existat unele interese ascunse in perfectarea contractelor de renovare a trenurilor.

Cat despre deteriorarile din interiorul vagoanelor, șeful interimar de la Caile Ferate ale Moldovei (CFM), Serghei Tomșa, spune ca vinovați sunt calatorii și nicidecum firma care s-a ocupat de modernizare.

S-a pornit, dar nu a mai ajuns

Deși serviciul de presa al CFM anunța ca unul din trenurile modernizate urma sa fie pus pe linia Chișinau-Odesa inca pe 26 mai, acest lucru nu a avut loc. Noul ministru a evitat sa dea mai multe detalii despre discuțiile pe care le poarta cu autoritațile din Ucraina. „Sunt acum discuții cu partea ucraineana, nu depinde numai de noi. Se discuta despre plațile care trebuie sa le facem noi lor, ei noua și atat”, a punctat ministrul.

Saptamana trecuta, Ministerul Transporturilor a semnat un acord de finanțare cu Banca Europeana pentru Construcții și Dezvoltare, pentru a dezvolta CFM-ul. Ministrul transporturilor a afirmat ca situația la caile ferate este una destul de grava, iar investițiile vor fi destul de mari.
„Eu vad investițiile in infrastructura, dar și in vagoanele de pasageri. Evident ca ar fi nevoie și pentru investițiile in vagoanele de marfa, chiar daca aceasta aduce cel mai mare profit. Trebuie intai sa delimitam transportul de marfuri cu transportul de pasageri ca subdiviziuni aparte in cadrul CFM. Urmeaza sa facem un plan bine determinat cu dezvoltarea cailor ferate pentru urmatorii zece ani”, a spus ministrul.

Menționam ca, anual, la CFM ies din uz in jur de cinci vagoane de pasageri și peste zece vagoane de marfa, din care mai apoi sunt utilizate doar piesele utile.



sursa: articol

Si un reportaj:


Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 01 august 2013 - 17:32

0

#964 Useril este offline   The Legend 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 31 ianuarie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenul si calatoria cu trenul

Postat 06 august 2013 - 16:00

Traiasca mult iubitii nostri conducatori :

http://www.digi24.ro...+70+de+mecanici


P.S. Culmea e ca cei din imagini sunt si cei mai buni mecanici de la depou...
0

#965 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30187
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 06 august 2013 - 16:30

Citeaza

Pe de altă parte, se tem de concedieri, iar nimeni nu le garantează că acest lucru nu se va întâmpla.

Din pacate, asta e valabil oriunde, nu doar la CFR. Daca ei au crezut ca acolo nu se aplica, s-au lamurit acum ca nu e asa. Asta e trendul in :censored: asta de tara.
0

#966 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 august 2013 - 19:44

Oravita - Anina

Traseul filmat(FullHD) integral dus / intors de mine anul trecut.




4

#967 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3162
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 august 2013 - 19:54

:respekt: pentru munca depusa.

Ale carui tren sunt vagoanele alea de la Oravita de pe dreapta?
0

#968 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 august 2013 - 22:59

La peron erau trase cele 2 vagone ce circulau pe relatia Oravita - Iam, ce face parte din linie Oravita - Bazias prima linie de cale ferata de pe teritoriul Romaniei. Un reportaj detaliat aici

Astazi linia este inchiriata de un operator privat.


Iar un pic mai incolo (min 1 in primul clip) sunt vagoane de rezerva pentru trenul Oravita - Anina.

Datorita curbelor stranse de pe sectie circulatia se face dupa un regim special. Doar acest tip de vagon avand distanta dintre boghiuri mult mai mica si dimensiuni mai reduse fata de un vagon normal se poate inscrie in curbe.
Deasemnea locomotiva desi seamana cu un LDH (Locomotiva diesel hidraulica 1250 CP) este un LDE 125 (Locomotiva diesel electrica - 1250 CP) locomotiva proiectata(la baza este un LDH) pentru aceasta sectie pentru a inlocui tractiunea locomotivei cu abur. Locomotiva LDH nu se poate inscrie in curbe stranse datorita transmisiei cu ax cardanic, in schimb LDE-ul are 4 motoare de tractiune, cate unul pe fiecare osie.
1

#969 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 07 august 2013 - 19:59

Uite cateva detalii care nu le stiam. Multam fain!
Cat despre stirea ca CFR vrea sa o dea la privati, tare vreau sa vad care privat (a se citi Regiotrans), va oferi aceasta "tehnic" necesara, speciala...
0

#970 Useril este offline   The Legend 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 31 ianuarie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenul si calatoria cu trenul

Postat 08 august 2013 - 17:23

Sperand sa scap de caldura am dat o fuga pe celebra linia Oravita - Anina :

Imagine postata
Oravita - Anina by Vlad0012, on Flickr
6

#971 Useril este offline   The Legend 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 31 ianuarie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenul si calatoria cu trenul

Postat 13 august 2013 - 14:44

Spre Budapesta :

Imagine postata
IR 72-1 Bucuresti Nord - Budapest by Vlad0012, on Flickr
6

#972 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 16 august 2013 - 00:07

79-0102-8 la bariera Sag:

Imagine atasata: CFR 79-0102-8 - 2013.08.15 - 1.jpg Imagine atasata: CFR 79-0102-8 - 2013.08.15 - 2.jpg Imagine atasata: CFR 79-0102-8 - 2013.08.15 - 3.jpg
Imagine atasata: CFR 79-0102-8 - 2013.08.15 - 4.jpg Imagine atasata: CFR 79-0102-8 - 2013.08.15 - 5.jpg
3

#973 Useril este offline   The Legend 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 31 ianuarie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenul si calatoria cu trenul

Postat 21 august 2013 - 20:09

O poza din 2012 cu cea mai buna locomotiva a depoului Timisoara :

Imagine atasata: DSCN1707.JPG
1

#974 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2521
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 22 august 2013 - 22:03

Calatori evacuati dintr-un tren care venea la Timisoara si risca sa ia foc din pricina unui scurt-circuit
OT



0

#975 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3162
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 august 2013 - 23:13

Daca am tine cont de cate ori se strica rablele astea aduse din Franta, cred ca am putea face o mica televiziune de stiri.
0

#976 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30187
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 august 2013 - 17:55

Cum de a luat foc, ca parca astea erau captusite cu azbest? :devil:
0

#977 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 24 august 2013 - 19:22

A fost mai mult o degajare de fum, insa presa in cautare de senzational face din tantar armasar... :Facepalm_emote_gif:
Mai multe poze + clip video pe Tion
0

#978 Useril este offline   The Legend 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 31 ianuarie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenul si calatoria cu trenul

Postat 25 august 2013 - 19:25

O tentativa de macro in muzeul de locomotive de la Resita :

Imagine atasata: DSCN5323.JPG
1

#979 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 august 2013 - 23:58

Si bijuteria in cauza...

Imagine atasata: IMG_1381.jpg Imagine atasata: IMG_1458.jpg Imagine atasata: IMG_1379.jpg Imagine atasata: IMG_1473.jpg

Ca si ideie pentru cine nu a vazut-o pe viu rotile mari au aproape 2 m in diametru...
0

#980 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 27 august 2013 - 16:09

Asa e, chiar m-am pozat langa o roata cand am fost acolo. Poze de ale mele din muzeul Resita sunt aici: LINK
0

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi