STP Timișoara Forum: ŞTIRI - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (36 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

ŞTIRI

#421 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2372
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 18 iunie 2013 - 17:45

Nicolae Robu, suparat ca Lugojul ne-a luat-o inainte! Primarul voia ca Timisoara sa fie primul oras din Romania cu transport public gratuit

Desi e de notorietate ca RATT este pe butuci, cu datorii uriase, oameni concediati, iar despre tramvaie noi nici nu poate fi vorba, primarul Nicolae Robu readuce in atentie o propunere mai veche, si anume ca toata lumea sa circule gratuit cu mijloacele de transport in Timisoara. Este chiar suparat ca Lugojul ne-a luat-o inainte.

Acest fapt a fost dezvaluit in plenul de astazi al Consiliului Local in care primarul Nicolae Robu si-a exprimat regretul ca proiectul sau mai vechi privind gratuitatile pentru toti timisorenii n-a ajuns sa fie pus primul in practica. Primarul Francisc Boldea de la Lugoj a reusit sa desfiinteze biletele de autobuz incepand cu 1 iulie.

“Aveam un proiect destul de vechi ca, la un moment dat, sa fim primul oras din Romania cu transport public gratuit. Lugojenii ne-au luat-o inainte. Domnul Goia (n.r. director RATT) are o preanaliza facuta inca din toamna. Oricat ar parea de socant, la un moment dat, ajungem la concluzia ca nu este deloc o decizie irationala. Aveam un plan ca, la un moment dat, sa propunem generalizarea gratuitatilor la transportul public in comun in Timisoara. Lugojenii ne-au luat-o inainte si ii felicitam pentru asta, ca suntem fair-play“, a declarat primarul Nicolae Robu astazi.


Gratis cu RATT din 2013 sau 2014?

Primarul Nicolae Robu da asigurari ca nu renunta la idee si, mai mult, ca nu exclude sa o puna in practica inainte de anul 2015. De gratuitate ar urma sa beneficieze toti calatorii, nu numai cei care au buletin de Timisoara.

“Nu exclud sa punem ideea in practica inainte de 2015. Nu exclud, sa nu se recepteze ceea ce spun ca o promisiune ca vom introduce gratuitatea de maine”, a spus edilul. Primarul nu stie insa cat de mare ar fi contributia din bugetul local pentru subventiile care ar trebui acordate catre RATT.

“Aveam posibilitatea ca in Timisoara, transportul in comun sa fie gratuit pentru toti cetatenii, si pentru vizitatori, ca birocratia pe care am fi constituit-o ar fi consumat mai multi bani decat incasarile de la vizitatori. Deci era in analiza ideea aceasta, de a introduce pentru prima data in Romania gratuitate pe transportul in comun intr-un oras si mai avem acum sansa sa facem asta pentru prima data intr-un oras mare, pentru ca iata ca cei din Lugoj au decis deja gratuitatea. Fata de multiplele gratuitati pe care noi le avem deja in derulare pentru toti pensionarii, pentru toti elevii, pentru toti studentii si alte categorii mai putin numeroase, nu ar fi insemnat o suma atat de mare incat sa nu ne-o putem permite. Trebuie sa vedem si avantajele. Prin asta am fi incurajat cetatenii sa foloseasca mai putin masinile si sa foloseasca mai mult mijloacele de transport in comun, automat strazile ar fi fost mai putin incarcate si traficul ar fi devenit mai fluent, poluarea in oras ar fi fost redusa samd. Este o suma de avantaje, le-am avut pe toate in vedere, analiza am declansat-o asta toamna”, a conchis Robu.

Regretele tardive ale primarului Timisoarei au fost exprimate dupa ce, in plenul de astazi al Consiliului Local Timisoara, consilierul Bogdan Herzog a propus identificarea unei solutii ca, pe perioada lucrarilor de la pasajul Michelangelo, macar pe cursele care leaga partea de nord cu partea de sud a Timisoarei sa se acorde gratuitati calatorilor nevoiti sa parcurga rute ocolitoare.

Nicolae Robu a inaintat propunerea lui Herzog directorului Regiei de Transport, Ioan Goia, pentru ca acesta sa faca niste calcule si sa stabileasca la cat s-ar ridica subventia ce ar trebui acordata suplimentar de Primaria Timisoara pentru o asemenea masura.

Va reamintim ca in noiembrie anul trecut, consilierii locali au votat un proiect prin care RATT sa primeasca suma de 3,5 milioane de lei in fiecare luna drept subventie de la Primarie pentru gratuitati.

In acest moment, in Timisoara circula gratuit cu mijloacele de transport in comun: pensionarii, elevii de la scoala generala, liceenii si studentii. Este vorba de aproximativ 40.000 de pensionari si alte cateva zeci de mii de elevi si studenti.

In bugetul Timisoarei pe 2013, in ceea ce priveste RATT, au fost alocati 7,5 milioane lei doar pentru plata ratelor la cele 30 de autobuze articulate cumparate in urma cu cativa ani.

sursa: opiniatimisoarei.ro

foarte urat.....ce sa zicem....dupa ce am dat 4 milioane de euro pe sistemul de ticketing acum il aruncam la gunoi....dar in fond...oricum numai cei "bolnavi" de corectitudine mai platesc...in rest...curge cu pomeni....pur si simplu poate disponibiliza toti controlorii si a rezolvat problema...sau poate da dispozitie politiei locale sa nu dea amenzi contravenientilor asa cum nu da amenzi celor ce parcheaza ilegal.... :intrebare:
1

#422 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 iunie 2013 - 17:52

Nu prea cred ca ai cum sa estimezi cati calatori vei avea daca transportul va fi gratuit. Ce interes ar avea cetateanul timisoarean sa sponzorizeze calatoria oricui s-ar plimba prin oras si nu ar fi de aici?


Aveti pe pagina web grafice noi pentru liniile E2, E3 - 3 si E7.
0

#423 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 18 iunie 2013 - 22:27

Nu stiu citi pasageri PLATITORI are RATT dar pensionarii sigur se plimba aiurea, merg in toate pietele sa vada unde e mai ieftin cu 10 bani stiu eu ce leguma. Elevii sint convins ca nu se plimba aiurea.

Gratis e poate exagerat, dar abonamentele ar putea sa fie ieftine, sa zicem 10 lei pt TOTI, inclusiv pensionari si elevi. 10 lei pe luna nu este o suma.

Pt a nu sta la coada zeci de mii de persoane pt prelungirea abonamentului doar citeva zile pe luna, perioada platita sa inceapa in momentul cind se face plata si nu pe data de 1.

Aceasta postare a fost editata de Doppler: 18 iunie 2013 - 22:41

1

#424 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 19 iunie 2013 - 00:22

Este o masura populista a domnului primar Robu in speranta ca odata cu aceasta masura, va fi injurat mai putin sau deloc. El nu-si da seama ca injuraturile pornesc de la adversarii politici si simpantizantii acestora si apoi prin efectul tavalugului sau al turmei, merg la vale, fara ai fi analizate si faptele la rece si nu politic. Se inseala amarnic ca injuraturile vor dispare...

In schimb, daca aceasta masura se va infaptui, atunci incepe sfarsitul erei tramvaielor in Timisoara. In mod sigur nu se vor mai achizitiona tramvaie noi, ele fiind inlocuite cu linii de autobuze, fie electrice sau nu, un gand adanc infiripat al primarului Robu, gand la care nu vrea sa renunte nicicum...

Cum spunea si BogdanTm si insista mereu pe buna dreptate pe acest subiect, s-au cheltuit peste 4 milioane de euro pe sistemul de ticketing, s-au montat validatoare, pentru ca acum totul sa se arunce la gunoi, prin gratuitatile generale...
Gratuitati care de fapt nu sunt gratuitati ci platim cu totii, indirect, acest transport in comun GRATUIT, si cei care folosesc de 10 ori pe zi un mtc, si cei care nu-l folosesc deloc...
Suntem departe de corectitudine.
Pana de curand se tot scumpeau biletele si abonamentele din diferite motive si cand s-a ajuns la tarife insuportabile pentru majoritatea calatorilor trecem pe varianta B, desfiintam biletele si abonamentele....
Nici macar orasele germane nu-si permit asemenea masuri si nici nu le considera normale....

Spunea Doppler deasupra ca tarifele puteau fi micsorate eventual dar nu eliminate de tot. Iata o varianta!...

Vom trai si vom vedea cum vor decurge lucrurile...

Aceasta postare a fost editata de mile: 19 iunie 2013 - 00:24

3

#425 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 19 iunie 2013 - 02:56

O idee pe măsura inteligenţei primarului penelist. Acest individ este total rupt de realitatea cotidiană, timişoreană. Dacă primăria din Lugoj îşi permite o sponzorizare de câteva mii de lei lunar către societatea locală de transport (pare-mi-se Lugojul are una sau două linii de transport urban cu autobuze), la noi situaţia se prezintă cu totul şi cu totul diferit.
În magaziile RATT nu se găseşte NICIO PIESĂ DE SCHIMB. Niciun şurub, nicio piuliţă, nicio şaibă. Ca să nu pomenesc de piesele şi subansamblele necesare înlocuirii celor uzate sau defecte. Consumabile precum piesele care alcătuiesc sistemele de frânare, ambreiaj sau altele, strălucesc prin absenţă. Jumătate din parcul de autobuze circulă cu anvelope cărora le-a expirat norma de casare în urmă cu câteva zeci de mii de km.
Personal, completez cu apă chioară sistemul de răcire al autobuzului (câte 20 - 30 de l zilnic) din cauză că bazinul de umplere este spart. Unul nou costă 700 de lei, dar nu există şanse să-l primesc.
Şi tovarăşul robu mai vrea gratuitate universală?
0

#426 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 iunie 2013 - 11:51

Nici comunistii nu s-au gandit la asa ceva si atunci chiar ca nu ar fi fost o problema.
1

#427 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 19 iunie 2013 - 12:30

Da, corecta observatie! Chiar daca unul din principiile de baza comuniste era gratuitatea dupa nevoile normale si firesti ale fiecaruia.
Asta in teoria comunismului!
0

#428 Useril este offline   violetblood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 23 septembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Banat

Postat 19 iunie 2013 - 12:38

Vezi postareaemilut, la 19 iunie 2013 - 02:56, a spus:

O idee pe măsura inteligenţei primarului penelist. Acest individ este total rupt de realitatea cotidiană, timişoreană. Dacă primăria din Lugoj îşi permite o sponzorizare de câteva mii de lei lunar către societatea locală de transport (pare-mi-se Lugojul are una sau două linii de transport urban cu autobuze), la noi situaţia se prezintă cu totul şi cu totul diferit.
În magaziile RATT nu se găseşte NICIO PIESĂ DE SCHIMB. Niciun şurub, nicio piuliţă, nicio şaibă. Ca să nu pomenesc de piesele şi subansamblele necesare înlocuirii celor uzate sau defecte. Consumabile precum piesele care alcătuiesc sistemele de frânare, ambreiaj sau altele, strălucesc prin absenţă. Jumătate din parcul de autobuze circulă cu anvelope cărora le-a expirat norma de casare în urmă cu câteva zeci de mii de km.
Personal, completez cu apă chioară sistemul de răcire al autobuzului (câte 20 - 30 de l zilnic) din cauză că bazinul de umplere este spart. Unul nou costă 700 de lei, dar nu există şanse să-l primesc.
Şi tovarăşul robu mai vrea gratuitate universală?

Primăria trebuie să cumpere piese pentru RATT? Păi nu e RATT-ul regie autonomă? :eusa_think:
0

#429 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 19 iunie 2013 - 16:03

Nu. Primăria trebuie să se achite de sarcina vărsării în contul RATT a subvenţiei, la timp şi în integralitate. Şi asta, pt că din încasările proprii, RATT nu ar supravieţui nici două săptămâni.
Nu degeaba 3/4 dintre timişoreni circulă gratuit.
0

#430 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2372
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 19 iunie 2013 - 17:55

Transportul public gratuit in Timisoara ar insemna subventii de peste 17 milioane de euro pe an

Dacă fostul primar al Timişoarei Gheorghe Ciuhandu a dat startul promovând gratuităţile pe scară largă pe mijloacele de transport în comun, actualul primar Nicolae Robu plusează şi propune să fie generalizat transportul public gratuit. Adică toată lumea să circule gratuit cu tramvaiul, cu autobuzul ori troleibuzul în Timişoara. Gratis este un fel de-a spune, pentru că cineva va trebui să suporte totuşi costurile pe care le presupune transportul public.

În ce situaţie ne aflăm în prezent? Mai bine de jumătate din călători oricum nu plătesc pentru bilete sau abonamente, spun reprezentanţii Primăriei Timişoara şi cei ai Regiei Autonome de Transport Timişoara.
Anul trecut, în noiembrie, primăria a decis să treacă la un nou sistem de decontare a gratuităţilor la transportul public. Să nu se mai deconteze fiecare călătorie sau abonament încheiat de beneficiarii de reduceri sau gratuităţi, ci să se plătească, lunar, o sumă pauşală către RATT. S-a aprobat acordarea unei compensaţii de 65% de la bugetul local pentru acoperirea costurilor de exploatare ale operatorului de transport în vedere asigurării de gratuităţi şi reduceri.
„Am decis să adoptăm un sistem în spiritul celor care se practică în ţările din vestul şi nordul Europei, un sistem de decontare pauşal, în care primăria se angajează să suporte un procent din cheltuielile de funcţionare ale RATT, iar RATT se angajează să asigure gratuităţi pentru categoriile care au beneficiat şi până acum de gratuitate, la care se adaugă şi elevii de liceu. (…) În acest nou sistem, noi vom plăti o sumă care e în jurul a 3,5 milioane de lei pe lună către RATT”, explica atunci primarul Nicolae Robu.
Dacă facem un calcul în linii mari şi înmulţim 3,5 milioane de lei cu 12, câte luni sunt într-un an, rezultă suma de 42 de milioane de lei pe an.
Dacă ne referim la călătorii plătitori de bilete sau abonamente, reprezentanţii RATT spun că încasează de la aceştia lunar cam 3 milioane de lei, potrivit încasărilor din 2013, deci ar rezulta 36 de milioane de lei pe an, bani care ar trebui să reprezinte subvenţie în plus de la bugetul local faţă de sumele plătite în prezent. În total, la un calcul generic, ar fi 78 de milioane de lei, deci peste 17 milioane de euro pe an.
Mijloacele de transport în comun ale RATT parcurg peste 26.000 de kilometri pe zi din datele prezentate de către reprezentanţii Regiei locale de transport.
„Într-o singură zi, mijloacele noastre de transport în comun, tramvaiele, autobuzele şi troleibuzele, parcurg circa 26.000 de kilometri. La tramvaie avem 9.002 kilometri parcurşi, la troleibuze 6.616 kilometri pe zi, la autobuzele urbane 5.476 kilometri, iar la cele Expres – 5.180 kilometri pe zi”, spune purtătorul de cuvânt al RATT, Cosmin Bradu.
În prezent, în Timişoara beneficiază de gratuitate pe mijloacele de transport în comun pensionarii, preşcolarii, elevii din ciclul primar şi gimnazial, liceenii, studenţii, angajaţii Casei Faenza, angajaţii Salvo şi cei ai Serviciului de Ajutor Maltez, beneficiarii Legii 416 din 2001 privind venitul minim garantat, beneficiarii legilor 341 din 2004, 44 din 1994 şi 309 din 2002, cetăţenii de onoare ai oraşului şi multe alte categorii de persoane.
Chiar dacă pentru alte investiţii în domeniul transportului, cum ar fi achiziţia de tramvaie noi, nu sunt bani, primarul Nicolae Robu spune că municipalitatea ar avea capacitatea de a susţine subvenţionarea transportului public în proporţie de 100 la sută, pentru toată lumea, aşa cum s-a decis la Lugoj, iar acest lucru ar putea deveni realitate înainte de anul 2015. Edilul crede că marele avantaj l-ar reprezenta faptul că oamenii ar folosi pe o scară mult mai largă mijloacele de transport în comun.
„Faţă de multiplele gratuităţi pe care noi le avem deja în derulare pentru toţi pensionarii, pentru toţi elevii, pentru toţi studenţii şi alte categorii mai puţin numeroase, nu ar fi însemnat o sumă atât de mare încât să nu ne-o putem permite. Trebuie să vedem şi avantajele. Prin asta am fi încurajat cetăţenii să folosească mai puţin maşinile şi să folosească mai mult mijloacele de transport în comun. Automat străzile ar fi fost mai puţin încărcate şi traficul ar fi devenit mai fluent, poluarea în oraş ar fi fost redusă… Este o sumă de avantaje, le-am avut pe toate în vedere, analiza am declanşat-o astă-toamnă. Nu exclud să punem ideea în practică înainte de 2015. Nu exclud, să nu se recepteze ceea ce spun ca o promisiune că vom introduce gratuitatea de mâine”, a afirmat Robu.
În acest context ar deveni inutil sistemul de ticketing implementat pe bani grei la Regia Autonomă de Transport Timişoara în timpul fostei administraţii. Vorbim despre un sistem integrat pentru eficientizarea încasărilor şi cheltuielilor – ticketing şi monitorizare prin GPS în valoare de circa 4,1 milioane de euro.

sursa: opiniatimisoarei.ro
0

#431 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 iunie 2013 - 21:58

Sumele acestea sunt valabile in contextul actual. Daca introduci gratuitate, toate aceste calcule sunt... degeaba. Daca e pe gratis, in mod sigur mai multa lume va calatorii cu RATT. La acest moment RATT se bazeaza oarecum pe incasari care de bine de rau sunt un venit sigur, pe cand sumele de la primarie pot veni sau... nu, daca primaria nu are bani. (au mai fost cazuri si vor mai fi)
0

#432 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 20 iunie 2013 - 07:12

Ca deobicei, robul nu ştie pe ce lume trăieşte. Materializarea transportului urban gratuit va avea şi consecinţe pe care nu s-a obosit să le ia în calcul.
1. Va creşte semnificativ numărul călătorilor, fapt care va conduce la necesitatea achiziţionării de noi unităţi de transport, cele deţinute azi de RATT abia făcând faţă în condiţiile actuale.
2. Cei care vor burduşi suplimentar mtc-urile, nu vor fi dintre cei obişnuiţi să folosească maşina proprie, aceştia nerenunţând la luxul de a se deplasa cu ea. Nu-i văd pe doctori, manageri, funcţionari sau profesori transpirând abundent în tramvai cot la cot cu vulgul. Ei vor veni din rândurile boschetarilor, aurolacilor, nevoiaşilor, a celor care nu şi-au permis până acum să călătorească cu RATT.
3. Suma "pauşală" acordată de primărie este cu două tăişuri. De ex, în cazul în care se intreprind diferite lucrări la infrastructura oraşului, RATT suportă cheltuieli suplimentare consistente din pricina devierilor de trasee şi a ocolurilor mari pe care sunt nevoite să le facă unităţile. Va deconta primăria aceste costuri??? Mă cam îndoiesc.
4. În loc de concluzie: traficul nu se va aerisi, în schimb se va împuţi atmosfera din mtc-uri. Cu unităţile de care dispune momentan, RATT nu va putea face faţă solicitărilor.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 20 iunie 2013 - 07:13

3

#433 Useril este offline   brioti 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 03 iunie 13

Postat 20 iunie 2013 - 19:20

Si totusi in alte orase mari se practica.Acum eu nu stiu ce buget au accele orase dar se practica.Nu sunt nici pro nici contra,dar cum pentru niste palmieri s au pus politisti comuniatri asa din controlori si politisti poti face niste oameni care sa supravegheze treaba
0

#434 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 iunie 2013 - 21:19

In orasele in care exista gratuitatile de 100% de obicei exista taxe puse pe parcari de exemplu sau se taxeaza circulatia cu automobilul printr-un perimetru din zona centrala pentru a acoperi transportul gratuit. Noi nici parcari nu avem, nici zone delimitate asa ca ideea transportului gratuit care sa descongestioneze traficul intr-un oras dintr-o tara de lumea a treia care are de ani buni probleme cu ascensiunea traficului auto si in care nu exista nici o investitie pentru a rezolva problema asta e pura fantezie. Cred ca mai degreaba se incearca "indepartarea" pierderilor cauzate de circulatul fara bilet... prin excluderea biletului desigur.
1

#435 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 20 iunie 2013 - 21:21

@ brioti
Orase mari? Da-ne niste exemple, daca le sti. Singurul oras mare care are asa ceva e Talin din Estonia (420.000 loc.) si astia abia din februarie anul acesta. In rest sunt orasele mici. (vezi aici)
0

#436 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 21 iunie 2013 - 07:09

Vezi postareaGygyman6, la 20 iunie 2013 - 21:19, a spus:

In orasele in care exista gratuitatile de 100% de obicei exista taxe puse pe parcari de exemplu sau se taxeaza circulatia cu automobilul printr-un perimetru din zona centrala pentru a acoperi transportul gratuit. Noi nici parcari nu avem, nici zone delimitate asa ca ideea transportului gratuit care sa descongestioneze traficul intr-un oras dintr-o tara de lumea a treia care are de ani buni probleme cu ascensiunea traficului auto si in care nu exista nici o investitie pentru a rezolva problema asta e pura fantezie. Cred ca mai degreaba se incearca "indepartarea" pierderilor cauzate de circulatul fara bilet... prin excluderea biletului desigur.

Nu c-aş ţine partea primăriei, DAR!
În TM s-au construit parcări în mai toate locaţiile posibile. S-a intrat şi în spaţiul verde, dintre carosabil şi trotuare. Doar cine nu VREA să vadă, nu vede. Pe de altă parte, Timişoara este un oraş înghesuit, cu multe străzi înguste, lipsit de posibilitatea extinderii infrastructurii rutiere. Tot ce se putea face în această privinţă, s-a cam făcut.
Părerea mea: Nu există la noi civilizaţia conducătorului de autoturism. Parcările subterane zac nefolosite în proporţie de 80%. Parcarea cu plată aflată pe locul fostului centru de recrutare (lângă hotelul Timişoara) este mai tot timpul foarte aerisită.
Şi asta, pt că românul posesor de maşină nu acceptă să facă câţiva paşi pe jos. Dacă nu parchează în uşa magazinului sau a instituţiei unde are treabă, nu e sănătos.
Aici, principala vină aparţine autorităţii în domeniu, adică poliţiei rutiere, cea care nu aplică sancţiunile prevăzute de lege.
2

#437 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 21 iunie 2013 - 10:46

:up_arow: Partial te contrazic.

Zona centrala (cartierul Cetate) duce in continuare lipsa de locuri de parcare. Daca strazile din Cetate vor deveni pietonale, acele cateva mii de masini parcate acum pe ele vor avea nevoie de alte locuri de parcare care momentan nu exista.
Trec zilnic (zile lucratoare!, orele 14-15) pe langa parcarea CMJ si am avut ocazia sa vad (si) aprins semaforul rosu de la intrare. Parcarea era plina! In general, aceste parcari colective, daca sunt ocupate in proportie de 70-80 % la anumite ore ale zilei este foarte bine iar ocazional si 100%...Inchipuie-ti, unde vor pleca aceste masini cand va incepe santierul de la CMJ?...
Parcarea din 700 este ocupata (cu) peste 50 % si ar fi plina spre 100 % daca Politia Locala si-ar face datoria in sensul sa-i amendeze pe cei care parcheaza aiurea in zona 700...
Din aceste motive potentialii investitori in parcari supra/sub terane puneau ca si o conditie esentiala "dreptul de a face ordine" pe strazile mai mult sau mai putin limitrofe parcarilor, pentu a-i forta pe automobilisti sa intre in parcarile colective...

Cu celelalte scrise de tine sunt absolut de acord!
0

#438 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 21 iunie 2013 - 15:24

Eu sper ca proprietarului fostei cazarme U sa ii vina mintea si ajutata de proiectul transformarii cartierului Cetate in zona pietonala sa se gindeasca sa faca acolo o uriasa parcare etajata, cu locuri de parcare inclusiv pt autocarele cu turisti (sa speram ca o sa existe in viitor).
2

#439 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 iunie 2013 - 18:29

Citeaza

R.A.T.T. anunţă că, începând cu data de 25 iunie 2013, odată cu întreruperea cursurilor şcolare, mijloacele de transport în comun vor circula după programul de vacanţă, iar în data de 24 iunie chioşcurile de bilete şi abonamente vor fi închise.
De asemenea, începând cu 22 iunie, linia 13 barat va fi suspendată. Graficele mijloacelor de transport în comun sunt amplasate în staţiile R.A.T.T. sau pot fi găsite la adresa www.ratt.ro, la secţiunea „grafice vacanta”.

1

#440 Useril este offline   Relatii Publice RATT 

  • Relatii Publice
  • PipPipPip
  • Grup: RATT Staff
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 02 iunie 10
  • Sexul:nespecificat

Postat 04 iulie 2013 - 14:45

ZIUA TRANSPORTULUI PUBLIC LOCAL, 8 IULIE 2013

Imagine atasata: tramvai 1869.jpg

R.A.T.T. vă propune o întoarcere în perioada anului 1869, mai exact, pe data de 8 iulie, când primul tramvai tras de cai a rulat în Timişoara între Piaţa Traian - locul restaurantelor boeme - şi Cetate, cartierul central al oraşului.
Cu ocazia Zilei Transportului Public Local R.A.T.T. invită timişorenii luni, 8 iulie 2013, la o cursă gratuită cu tramvaiul turistic. Pe durata călătoriei un ghid ne va povesti despre începutul tramvaiului în Timişoara şi despre zonele prin care acesta circula.
Dorim să ne amintim de prima ieşire a tramvaiului tras de cai din actualul depou de pe Bulevardul Take Ionescu. Vom reface împreună primul traseu, din cartierul Fabric până în Iosefin, pe ruta: Piaţa Traian - Piaţa Libertăţii - Catedrala Mitropolitană - Piaţa Iosefin - Gara de Nord şi retur. Prima cursă va pleca de la ora 11.00 din Piaţa Libertăţii. Următoarele două curse vor trece prin Piaţa Libertăţii la ora 12.00 şi 13.00.
Tramvaiul va porni din nou pe vechiul traseu însoţit de muzica vremurilor de odinioară. De la ora 10.30 tot în Piaţa Libertăţii va avea loc un concert susţinut de formaţia timişoreană de copii „Peregrinii”. Concertul va recrea atmosfera Timişoarei de altă dată prin interpretarea melodiilor lumii la instrumente autentice: caval, acordeon, ukulele, bodhran, fluiere, mandolină.
Evenimentul este organizat cu ocazia împlinirii a 144 de ani de la introducerea tramvaiului în Timişoara, care este al treilea oraş după New York (1825) şi Paris (1854) ce a beneficiat de acest mijloc de transport pe atunci modern.

Vă aşteptăm cu drag!
5

Arata acest topic


  • (36 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi