STP Timișoara Forum: Ungaria - Magyarország - Hungary - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (22 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ungaria - Magyarország - Hungary Budapest - Szeged, Debrecen, Miskolc, Kecskemét, Györ, Pécs Evaluare topic: ***** 2 Voturi

#261 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 aprilie 2013 - 17:42

Pentru ca exista o aversiune fata de tramvaie, la toate nivelele. Sunt vechi, zgomotoase (multi nu le mai vor pe strada lor), inconfortabile si altele noi costa o avere. Cred ca astea sunt motivele. :(
0

#262 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 26 aprilie 2013 - 12:34

Dedicatie atat pentru cseh_17 cat si pentru placerea mea! Asta apropo de schemele de culori care difera in functie de tipul mtc-ului...

Observati ca traseul tramvaiului este folosit din plin de firobuze si autobuze, acolo unde este cazul, ca banda speciala de transport in comun. Oameni care s-au gandit si la aceste aspecte odata cu modernizarea liniilor de tramvai!




Aceasta postare a fost editata de mile: 26 aprilie 2013 - 12:42

0

#263 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 aprilie 2013 - 15:42

Sa nu ziceti ca vorbesc prostii!

Imagine postata
0

#264 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 26 aprilie 2013 - 22:50

De unde ai tras concluzia ca ai vorbi prostii. Eu cel putin n-am spus asta. Sustineam doar diversitatea...

Si apropo de poza postata, poti spune ca ale noastre alb-violete in valuri sunt mai atractive decat cel din poza?...Never! Ma refer la culori si nu la tipul, marca autobuzului...
0

#265 Useril este offline   nad 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 05 martie 08

Postat 03 mai 2013 - 20:21

Am fost azi la un muzeu al companiei de transport din Budapesta,a fost grozav chiar daca erau doar trei mijloace de transport ,am stat acolo circa 2 ore.Deocamdata pun o poza restul cand voi reveni in tara

Fisier atasat  P11.jpg (543.08K)
Number of downloads: 41

Fisier atasat  P1050341.jpg (280.21K)
Number of downloads: 18 macheta
Fisier atasat  P1050343.jpg (297.84K)
Number of downloads: 19 macheta
Fisier atasat  P1050340.jpg (497.57K)
Number of downloads: 23 interior vag.economic
Fisier atasat  P1050339.jpg (320.25K)
Number of downloads: 25 interior vag. economic
Fisier atasat  P1050302.jpg (273.31K)
Number of downloads: 21 sistem dr ridicare/coborare captator
Fisier atasat  P1050292.jpg (286.95K)
Number of downloads: 15 iluminat vag. "high coast"
2

#266 Useril este offline   nad 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 05 martie 08

Postat 08 mai 2013 - 19:22

Biletul de intrare pentru 2 persoane cu acord foto

Fisier atasat  Bilet muzeu.jpg (73.35K)
Number of downloads: 45

Carte postala cumparata de la muzeu.Spre rusinea lor(zic eu)nu aveau nimic cu tramvaie din Timisoara!
Fisier atasat  carte postala.jpg (318.14K)
Number of downloads: 40
0

#267 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 08 mai 2013 - 19:51

Spre rusinea noastra ca noi NU AVEM UN MUZEU AL TRAMVAIELOR timisorene si carti postale cu aceste tramvaie!

Aceasta postare a fost editata de mile: 08 mai 2013 - 20:24

0

#268 Useril este offline   nad 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 05 martie 08

Postat 08 mai 2013 - 21:03

Ar mai fi un muzeu mai mare si cu spatii in aer liber la Szentendre!Poate data viitoare voi avea ocazia sa il vizitez.
0

#269 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 mai 2013 - 12:27


2

#270 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 21 mai 2013 - 20:42

Filmuletul ii super! Mai ales ca am umblat pe la prima gara cand era santier pe acolo.


Care este comentariul tau la acest filmulet???...
0

#271 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 mai 2013 - 22:59

Vezi postareamile, la 21 mai 2013 - 20:42, a spus:

Care este comentariul tau la acest filmulet???...


Eu am avut o mica revelatie, ci anume ca la noi nu va fii prea curand ordinea de acolo, totodata nici nu are rost sa ma mai mir de ce ungurii au ce au, sunt a 2-a jumatate fostului imperiu Austro-Ungar, si daca era sa tina comunismul un secol ei tot ieseau mai bine ca noi pentru ca celula de baza ramanea acolo la noi in schimb a fost un mic "cap de pod" care a cam fost repede sters din amintiri si datorita circumstantelor de dupa caderea cortinei nu a mai existat interesul si priceperea pentru a readuce acel "cap de pod" inapoi, dar degeaba vorbesc eu de amintirea anumitor tabieturi bune cand noi de mostenirea lasata de comunisti nu ne-am folosit, ba chiar am distrus-o sperand ca o vom inlocuii cu ceva modern care si pana azi intarzie sa apara.

Sper ca nu am fost prea metaforic.
3

#272 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 26 mai 2013 - 23:24

La noi tot bate campi la achizitionarea tramvaielor noi :( :( pacat mare si de ignoranta autoritatilor locale, si la vecini dupa Szeged a urmat Debrecen isi reinoieste parcul de tramvaie, si azi o sosit primul tramvai nou.
Tramvaiele is fabricate de CAF in Spania. In aprox, o saptamana va fi pus in functiune dupaia va rula in testare 10.000 km pentru omologare.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Sursa : IHO Transira
Si pe langa Szeged si Debrecen cei din Miskolc au achizitionat si ee tramvaie dar de la cei de la skoda si un model nou Skoda 26 T. Prototipul se aflan probe in orasul Plzen( Cehia)

Aceasta postare a fost editata de Vali: 27 mai 2013 - 01:52

4

#273 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 mai 2013 - 10:23

:up_arow: Referitor la tramvaiul Skoda de deasupra, nu stiu de ce dar cand vad valuri pe MTC-uri, ma apuca ameteala, de parca as merge pe un drum denivelat... :rad: ...Chiar daca in acest caz valurile sunt facute mai cu gust!...


Iata ca cei din Debrecen au ales varianta cu usi pe ambele parti, ceea ce denota faptul ca inca au tronsoane cu linie simpla, probabil acolo unde au o frecventa mai redusa (nu arunca banii pe dublarea liniilor daca acest lucru nu se justifica economic) sau nu vor (nu au spatiu eventual) sa construiasca bucle de intoarcere la capete de linii.


Bravo lor! Am sustinut in nenumarate randuri avantajul tramvaielor cu usi pe ambele parti, existand astfel posibilitati multiple de amenajare deosebita a peroanelor statiilor de tramvai...

La aceeasi "problema" ridicata de mine referitor la noile tramvaie din Szeged, un coleg spunea ca, cam peste tot se renunta la tramvaie bidirectionale si cu usi pe ambele parti.

Iata acest exemplu recent care CONTRAZICE acea teorie! Oare de ce?...

Inca o data, bravo celor de la Debrecen, care la achizitionarea noilor tramvaie, au gandit mult mai profund si nu cat o gaina, mergand si pana in respectarea unei traditii care se trage de ceva timp bun incoace...

Si daca tramvaiul Skoda (de mai sus) este destinat Miskolc-ului, atunci si acestia cumpara tramvaie cu usi pe ambele parti...

Cei din Szeged au renuntat relativ usor la "traditie"!...


Nu-mi dau cu parerea despre calitatea acestor tramvaie noi ca nici nu ma pricep in "profunzime"! Insa sunt sigur ca orice produs nou iti ia ochii(!) si constati dupa un timp ca nu-si merita banii dati!...


Iata si un filmulet din Miskolc unde la finalul clipului se si vede peronul GENEROS (lat) al unei statii de tramvai recent amenajat intre linii, ceea ce inseamna ca vor achizitiona tramvaie cu usi pe ambele parti...


Aceasta postare a fost editata de mile: 27 mai 2013 - 12:04

0

#274 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 mai 2013 - 11:53

Vezi postareamile, la 27 mai 2013 - 10:23, a spus:

Iata acest exemplu recent care CONTRAZICE acea teorie! Oare de ce?...


Debrecen are doar o linie de tramvai, si au doar tramvaie bidirectionale, e normal ca vor cumpara tot bidirectionale pentru ca s-au gandit ca daca tot fac o cheltuiala sa o faca pana la capat, si daca e pentru o singura linie isi permit sa cheltuie mai multi bani la intretinere. Totodata cred ca mai construiesc o linie si cred ca pentru acea linie vor fi aceste tramvaie.


La Szeged fiind mai multe linii aveau nevoie practic de 2 parcuri de tramvaie, unul pentru linii cu bucla si unul pentru linii fara bucla, acolo au decis sa mai reduca din costuri si sa standardizeze.


La Miskolc cred ca vor face la fel, ultima reabilitare de linie a adus la o mica prelungire si o bucla noua la capatul liniei 1, poate vor cumpara tramvaie cu usi pe ambele parti dar nu bidirectionale.


Ideea e ca orasele mai mici care au multe linii nu isi permit sa cheltuie multi bani, asa cum fac orasele mari, pe tramvaie bidirectionale cu usi pe ambele parti, nu cred ca e vorba de vreun trend anume ci mai degraba de buget.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 27 mai 2013 - 11:56

2

#275 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 mai 2013 - 12:17

Tocmai "am adaugat" in postarea mea si un filmulet din Miskolc unde la capatul filmului pare sa fie si capat de linie cu peronul intre linii. Nu cred sa fie si o bucla acolo. Nici nu am toate "datele". Dar circula pe strazi si tramvaie cu usi doar pe o parte, si tramvaie cu usi pe ambele parti. Probabil ca pe linii diferite!...

Deci, Szeged-ul care este la jumate din populatia timisoarei si la numarul liniilor de tramvai, are doua depouri iar noi doar unul??? pentru ca pe al doilea l-am desfiintat!...

O intrebare, Timisoara este considerat oras mic sau mare. Eu am impresia ca a fost mare si se face tot mai mic, pe zi ce trece!

Deci, ce politica ar trebui sa aplicam in domeniul transportului cu tramvaie in Timisoara???
Politica oraselor mici cu multe linii, politica oraselor mari cu putine linii, politica oraselor mici cu putine linii sau politica oraselor mari cu multe linii???... :naughty1: ... :eusa_think: ... :intrebare: ...

Aceasta postare a fost editata de mile: 30 mai 2013 - 12:11

3

#276 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 mai 2013 - 13:04

Linia 1 acuma are o bucla la capat, pentru ca au prelungit linia cu una sau 2 statii, urmariti si pe google maps linia de la gara pana la capat si veti vede. Modele de tramvai au 2, tatrele care merg pe 1 si deuwag-urile care merg pe 2.


Timisoara a fost si este un oras mic, din punct de vedere al dimensiunii, e mai "dintr-o bucata" nu e ca alte orase care aveau cartierele in jurul unei zone industriale mari si astazi sunt practic niste cartiere rasfirate in jurul unei gropi. Fiind mai compact am avut parte si de o retea de transport foarte buna o parte de timp care acoperea destul de bine orasul, tramvaiele in sud si firobuzele in nord. Problema e ca nu a gandit nimeni pe termen lung nimica, la reabilitarea liniilor trebuiau luate decizii cruciale, trebuiau relocate anumite linii, chiar transformarea tramvaiului in "metrou usor". Intr-un timp am avut tentativele unei politici pro transport public, cand s-a discutat despre benzile dedicate, dar aia a apus repede.
Rezultatul este ca azi avem o retea depasita, si inca mai construim pe ea astfel ca rezultatul pe viitor nu poate fii decat tot unul prost, esecul creearii unei zone metropolitane si delimitarea inexista a zonelor orasului mai adauga si ea la proasta dezvoltare.
Acestea fiind zise, despre ce politici vorbim noi? cand defapt la radacina noi ne tot stricam mai tare si mai tare... norocul nostru ca s-au ocupa austriecii de drenarea mlastinii ca parca vedeam azi cum mergeam cu barca spre centru.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 28 mai 2013 - 10:34

1

#277 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 28 mai 2013 - 01:38

@Gygyman6

In filmuletul din Miskolc (postat de tine) se vad 4 sau 5 statii din totalul de 15-20 cu peronul intre linii iar pentru "atata" lucru vor cumpara (obligatoriu) tramvaie cu usi pe ambele parti. Se vede clar ca acele statii sunt amenajate recent (si sunt si super-iluminate)...
Deci este vorba de o "premeditare" pentru achizitia de tramvaie cu usi pe ambele parti (si probabil unidirectionale)...

Acesti oameni au respectul meu!...
0

#278 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 mai 2013 - 10:41

Par a avea niste validatoare foarte asemanatoare cu ale noastre.
0

#279 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 29 mai 2013 - 12:32

De curiozitate m-am aplecat asupra unor date luate de pe Wikipedia, deci orientative si iata ce spun aceste date...


Debrecen se intinde pe o suprafata de 461 Km2, 207000 locuitori, densitatea de 442 loc./km2

Miskolc se intinde pe 236 km2, populatia de 178000 de locuitori si densitatea de 756 loc./km2

Szeged se intinde pe 280 km2, populatia de 162000 de locuitori, densitatea de 580 loc./km2

si spre comparatie cu

Timisoara care se intinde pe 130 km2, 303000 de locuitori si densitatea de 2350 loc./km2


Din aceste date pot trage concluzia ca Timisoara este un oras inghesuit si ar trebui sa functioneze foarte bine la investitii in domeniul transportului cu tramvaie, linii scurte si multi calatori, in comparatie cu orasele maghiare enumerate mai sus.

Iata ca nici pe departe nu se intampla asa, din contra, mergem spre desfiintarea tramvaielor(!!!) iar ei (ungurii) cumpara tramvaie din ultima generatie!

Aceasta postare a fost editata de mile: 01 iunie 2013 - 18:40

4

#280 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 30 mai 2013 - 03:16

Elocventa comparatia!
0

Arata acest topic


  • (22 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi