Oricum, vad ca linia e folosita ca alee pentru plimbari, pentru plimbat cainele, plimbat cu rolele sau cu bicicleta...
Infrastructura tramvaielor
#361
Postat 16 mai 2013 - 19:10
Oricum, vad ca linia e folosita ca alee pentru plimbari, pentru plimbat cainele, plimbat cu rolele sau cu bicicleta...
#362
Postat 16 mai 2013 - 19:13
#363
Postat 16 mai 2013 - 19:14
#364
Postat 16 mai 2013 - 20:26
#368
Postat 16 mai 2013 - 20:49
Just a short question
#369
Postat 16 mai 2013 - 20:56
#370
Postat 17 mai 2013 - 13:04
1.Am inteles ca de exemplu daca un tramvai este in bucla, trebuie sa stai in afara "perimetrului" sa astepti sa plece si dupa sa actionezi macazu, e clar ca nu faci macazul cand tramvaiul din fata e pe macaz si ca e legat de siguranta dar poate ar trebui restrans cumva perimetrul. De exemplu' daca 7-le e stationat (in statie) tu nu vei putea da comanda, din cate am inteles eu.
2. Ati zis ca aveti de gand sa extindeti reteaua, dupa Dambovita ar trebui facut AEM-ul dupa parerea mea, acolo ar fi util. Dar cum v-ati gandit sa actionati macazul din P-ta Traian, acolo unde, pentru linia 2 cand pleaca spre Badea Cartan trebui sa fie actionate 2 macaze consecutive, cred ca veti avea probleme.
3. La Maria, statia fiind destul de scurta, cum veti amplasa senzorul? Adica, avem un tramvai stationat care merge pe directia spre Cluj si din spate vine iarasi un 2, care vrea sa mearga inainte; cel din urma trebuie sa astepte plecarea tramvaiul din statie (avand in vedere ca e statie acolo, actionarea manuala nu ar fi problema dar totusi...)
4. Revin la Dambovita cu urmatoarea sesizare: In bucla intra Tv7 care actioneaza macazul spre Aurora iar in spate intra un Tv2 care vrea sa faca roata dar exista o mica problema. Daca macazul e actionat manual (de Tv7 in cazul nostru) Tv2 trebui sa "rescrie" comanda, adica sa dea comanda de inainte (ca si L7 cu toate ca macazul e pe inainte) dupa care sa dea comanda de stanga pentru L2). Ar trebui lucrata la partea asta, daca macazul a fost actionat manual, sa poata fi actionat automat fara a "rescrie" din nou comanda. Sper ca s-a inteles.
#371
Postat 17 mai 2013 - 15:02
Dupa parerea mea, mi s-ar parea logic ca o actionare manuala sa traga dupa sine si o comanda "automata". Adica: daca actionez macazul manual, sensorul sa-l sesizeze ca si o comanda automata. In cazul in care acest lucru nu se intampla, va fi chiar o problema, care se va rezolva doar in cazul in care 2 tramvaie care merg in aceeasi directie.
AEM. Intradevar ar fi urmatorul pas, INSA! Sa nu uitam ca linia nu este modernizata, drept urmare nu avem sistemul modern de macaz, prin urmare nu avem nici semnalul luminos, prin urmare investitia ar dura prea mult si ar costa mult... E un lant vicios.
In ceea ce priveste Traian, cred ca asa cum vechiul sistem cu 2 senzori nu a avut probleme, s-ar putea sa nu aiba nici acesta...
#372
Postat 17 mai 2013 - 18:43
La Maria, zona de restrictie va fi, probabil, cam cat statia. Nu e nicio problema.
Linia de tramvai ca spatiu de agrement
#373
Postat 17 mai 2013 - 23:08
#374
Postat 18 mai 2013 - 11:39
Florin.B RATT, la 17 mai 2013 - 18:43, a spus:
Probabil se simte lipsa unui trotuar si a unei piste de biciclete pe acea parte a bulevardului.
Ori cum ar fi, proiectantul trebuia sa "prevada" si pe aceasta parte un trotuar (+ pista de biciclete, ca e la moda!). Daca ar fi camp pe partea asta, atunci as intelege lipsa acestora, dar nu suntem intr-un asemenea caz. Suntem IN ORAS si avem "obiective" (imobile chiar) pe aceasta portiune a bulevardului Dambovita...
Ca sa nu mai pomenesc cat de intortocheat merg tramvaiele 7 si 9 chiar prin fata RATT-ului pe sensul catre Aurora, cand pe dreapta, cand pe mijloc apoi iarasi pe dreapta...Cred ca proiectantul a fost beat cand a proiectat asa ceva...Inspiratie 0 (ZERO)!...
Aceasta postare a fost editata de mile: 18 mai 2013 - 11:43
#375
Postat 18 mai 2013 - 19:44
#376
Postat 19 mai 2013 - 00:04
Florin.B RATT, la 17 mai 2013 - 18:43, a spus:
La Maria, zona de restrictie va fi, probabil, cam cat statia. Nu e nicio problema.
Linia de tramvai ca spatiu de agrement
Ar fi interesant daca macazul (ma rog, un dispecerat) ar stii ce tramvai in ce directie doreste sa mearga dupa datele monitorizare si ar face schimbarea dupa aceste date. E drept ca ar fi "plagiat" sistemul de la trenuri.
Atractivitatea liniei de tramvai pt pietoni si biciclisti, pt ca este mai circulabila decit iarba "cu gropi" imi aduce aminte satele prin care trecind cu masina ma trezeam cu hore si dansuri de nunta pe sosea, pt ca nu existau trotuare sau curti betonate pt asa ceva.
#377
Postat 19 mai 2013 - 09:13
#378
Postat 21 mai 2013 - 21:03
Citeaza
Nu are nicio importanţă prezenţa sau nu a tramvaielor în buclă ( Dâmboviţa sau oriunde, în zonă). Nu este un sistem radio ci este un sistem clasic de comandă în curent. Sistemul este făcut să lucreze la cerearea vatmanului. Dacă acesta doreşte atunci trece cu câteva contacte de controlier peste sania de comandă şi rezultă acţionarea electrică a macazului. Nu doreşte, atunci trece pe un contact sau pe zero şi macazul rămâne neschimbat. Nu există nicio memorare a stării macazului în funcţie de acţionarea manuală sau electrica. Sistemul ştie doar atât : îmi dai curent , comut poziţia macazul în partea opusă stării de fapt ( actuale), nu-mi dai curent în sanie, nu fac nimic.
Activarea zonei de dinaintea saniei de comandă este necesară doar pentru ca sistemul sa intre în bucla normală de lucru, adică pentru acţionarea electrică a macazului. Altfel nu există nicio restricţie cu privire la intrarea unui tramvai în urma celui din faţă cu singura diferenţă ca al doilea ( treilea etc ) neactivându-şi zona de comandă îl va putea face doar manual cu cheia de macaz. Zona nu poate fi activată atâta timp cât primul tramvai ce a intrat ( activat zona ) respectiv a activat şi zona de blocare nu trece peste senzorii mai sus mentionaţi ( aceia montaţi la 32 ml).
#379
Postat 21 mai 2013 - 22:17
#380
Postat 21 mai 2013 - 22:32
- multi vatmani il ignora (opresc dupa sanie si schimba manual)
- o parte din ei stiu sa-l folosesca si il folosesc
- o parte din ei nu pleaca in forta, astfel curentul e prea mic si nu se face macazul
Spunea colegul meu ca vrea sa schimbe suntul ca actionarea sa se faca la un curent mai mic (ex.:60A).

Ajutor


















