STP Timișoara Forum: Infrastructura tramvaielor - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (48 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Infrastructura tramvaielor Evaluare topic: ***** 3 Voturi

#361 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 mai 2013 - 19:10

Urmaresc de vreo doua ore imagini de pe camera si pana acum vad ca 90% din vatmani se descurca cu actionarea macazului (oprire in dreptul marcajului si plecare de pe loc pe treapta a-III-a a controlerului. Mai sunt si rateuri, dar relativ putine. :coolspeak:
Oricum, vad ca linia e folosita ca alee pentru plimbari, pentru plimbat cainele, plimbat cu rolele sau cu bicicleta... :rolleyes:
0

#362 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 mai 2013 - 19:13

Super! Daca si functioneaza atat de bine, bravo echipei! Chiar era nevoie de asta :so pe iei: Dar sa speram ca nu ne oprim doar la Dambovita ci se va extinde "reteaua".
0

#363 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 mai 2013 - 19:14

Urmatoarea etapa e... tot Dambovita, adica extinderea si la celalalte macaze. Dupa aceea va urma Ana Ipatescu (Aurora).
0

#364 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 16 mai 2013 - 20:26

Dar banuiesc ca si semnalul directiei macazelor vor fi puse(toate) inapoi in functiune ca acesta nuh ? :rolleyes:
0

#365 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 mai 2013 - 20:33

Desigur. Fara el vatmanul nu ar avea niciun reper.

Ce splendid arata bucla in modul de noapte al camerei! :uimit2:

Imagine atasata: Img20130516_213021.jpg Imagine atasata: Img20130516_213457.jpg
2

#366 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 16 mai 2013 - 20:38

Parc-ar fi peisaj de iarna...
1

#367 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 mai 2013 - 20:41

Exact. Arata splendid!
0

#368 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 mai 2013 - 20:49

Cand merg dupa taicamiu, in seara asta sa il iau de la schimbul 2, ii arat poza cu 3450 si il anunt ca este urmarit :coolspeak: Superbe imaginile!

Just a short question :naughty1: e camera IP? adica aveti acces de oriunde la ea?
0

#369 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 mai 2013 - 20:56

Doar prin intermediul unui VPN la care am acces doar eu. Nici din reteaua noastra interna nu are acces chiar oricine.
0

#370 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 mai 2013 - 13:04

Am vorbit cu taicamiu si iti dau teme de gandit, pe care ai putea sa le spui si colegilor care se ocupa de macaze, pentru ca deh, pe vatmani nu ii intreaba nimeni.

1.Am inteles ca de exemplu daca un tramvai este in bucla, trebuie sa stai in afara "perimetrului" sa astepti sa plece si dupa sa actionezi macazu, e clar ca nu faci macazul cand tramvaiul din fata e pe macaz si ca e legat de siguranta dar poate ar trebui restrans cumva perimetrul. De exemplu' daca 7-le e stationat (in statie) tu nu vei putea da comanda, din cate am inteles eu.

2. Ati zis ca aveti de gand sa extindeti reteaua, dupa Dambovita ar trebui facut AEM-ul dupa parerea mea, acolo ar fi util. Dar cum v-ati gandit sa actionati macazul din P-ta Traian, acolo unde, pentru linia 2 cand pleaca spre Badea Cartan trebui sa fie actionate 2 macaze consecutive, cred ca veti avea probleme.

3. La Maria, statia fiind destul de scurta, cum veti amplasa senzorul? Adica, avem un tramvai stationat care merge pe directia spre Cluj si din spate vine iarasi un 2, care vrea sa mearga inainte; cel din urma trebuie sa astepte plecarea tramvaiul din statie (avand in vedere ca e statie acolo, actionarea manuala nu ar fi problema dar totusi...)

4. Revin la Dambovita cu urmatoarea sesizare: In bucla intra Tv7 care actioneaza macazul spre Aurora iar in spate intra un Tv2 care vrea sa faca roata dar exista o mica problema. Daca macazul e actionat manual (de Tv7 in cazul nostru) Tv2 trebui sa "rescrie" comanda, adica sa dea comanda de inainte (ca si L7 cu toate ca macazul e pe inainte) dupa care sa dea comanda de stanga pentru L2). Ar trebui lucrata la partea asta, daca macazul a fost actionat manual, sa poata fi actionat automat fara a "rescrie" din nou comanda. Sper ca s-a inteles.
0

#371 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 17 mai 2013 - 15:02

Dintre toate ultima mi se pare cea mai interesanta de studiat.

Dupa parerea mea, mi s-ar parea logic ca o actionare manuala sa traga dupa sine si o comanda "automata". Adica: daca actionez macazul manual, sensorul sa-l sesizeze ca si o comanda automata. In cazul in care acest lucru nu se intampla, va fi chiar o problema, care se va rezolva doar in cazul in care 2 tramvaie care merg in aceeasi directie.

AEM. Intradevar ar fi urmatorul pas, INSA! Sa nu uitam ca linia nu este modernizata, drept urmare nu avem sistemul modern de macaz, prin urmare nu avem nici semnalul luminos, prin urmare investitia ar dura prea mult si ar costa mult... E un lant vicios.

In ceea ce priveste Traian, cred ca asa cum vechiul sistem cu 2 senzori nu a avut probleme, s-ar putea sa nu aiba nici acesta... :eusa_think:
0

#372 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 mai 2013 - 18:43

Raoul, nu conteaza cum a fost actionat macazul (automat sau cu levierul), sistemul "stie" in ce pozitie e macazul (sunt micro-intrerupatoare in carcasa macazului, asta inca din fabricatie, nu e nimic nou). Daca vatmanul din al doilea vehicul nu vrea sa-l schimbe, isi continua drumul cu controlerul pe o pozitie inferioara, sau chiar din inertie. Daca vrea sa schimbe sensul: opreste inainte de sanie si pleaca cu treapta a treia, ceea ce va duce la trecerea unui curent mai mare de 70A prin şunt si asta va comanada schimbarea automata. (e foarte simplu si nu exista nici una din problemele enumerate)
La Maria, zona de restrictie va fi, probabil, cam cat statia. Nu e nicio problema.

Linia de tramvai ca spatiu de agrement :) : Imagine atasata: Img20130517_204805.jpg Imagine atasata: Img20130517_201550.jpg
2

#373 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 mai 2013 - 23:08

Multumesc de info Florin, asa mi-a zis taicamiu... nu stiu ce stie el si nu stim noi. Am sa ii atrag atentia :naughty1:
0

#374 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 18 mai 2013 - 11:39

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 17 mai 2013 - 18:43, a spus:

Linia de tramvai ca spatiu de agrement :)



Probabil se simte lipsa unui trotuar si a unei piste de biciclete pe acea parte a bulevardului.

Ori cum ar fi, proiectantul trebuia sa "prevada" si pe aceasta parte un trotuar (+ pista de biciclete, ca e la moda!). Daca ar fi camp pe partea asta, atunci as intelege lipsa acestora, dar nu suntem intr-un asemenea caz. Suntem IN ORAS si avem "obiective" (imobile chiar) pe aceasta portiune a bulevardului Dambovita...

Ca sa nu mai pomenesc cat de intortocheat merg tramvaiele 7 si 9 chiar prin fata RATT-ului pe sensul catre Aurora, cand pe dreapta, cand pe mijloc apoi iarasi pe dreapta...Cred ca proiectantul a fost beat cand a proiectat asa ceva...Inspiratie 0 (ZERO)!...

Aceasta postare a fost editata de mile: 18 mai 2013 - 11:43

0

#375 Useril este offline   nad 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 05 martie 08

Postat 18 mai 2013 - 19:44

:up_arow: O chestie "minora"...........accesul pe poarta principala a RATT nu se poate face din puct de vedere al legistatiei rutiere.
0

#376 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 19 mai 2013 - 00:04

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 17 mai 2013 - 18:43, a spus:

Raoul, nu conteaza cum a fost actionat macazul (automat sau cu levierul), sistemul "stie" in ce pozitie e macazul (sunt micro-intrerupatoare in carcasa macazului, asta inca din fabricatie, nu e nimic nou). Daca vatmanul din al doilea vehicul nu vrea sa-l schimbe, isi continua drumul cu controlerul pe o pozitie inferioara, sau chiar din inertie. Daca vrea sa schimbe sensul: opreste inainte de sanie si pleaca cu treapta a treia, ceea ce va duce la trecerea unui curent mai mare de 70A prin şunt si asta va comanada schimbarea automata. (e foarte simplu si nu exista nici una din problemele enumerate)
La Maria, zona de restrictie va fi, probabil, cam cat statia. Nu e nicio problema.

Linia de tramvai ca spatiu de agrement :) : Atasament Img20130517_204805.jpg Atasament Img20130517_201550.jpg


Ar fi interesant daca macazul (ma rog, un dispecerat) ar stii ce tramvai in ce directie doreste sa mearga dupa datele monitorizare si ar face schimbarea dupa aceste date. E drept ca ar fi "plagiat" sistemul de la trenuri. :04:

Atractivitatea liniei de tramvai pt pietoni si biciclisti, pt ca este mai circulabila decit iarba "cu gropi" imi aduce aminte satele prin care trecind cu masina ma trezeam cu hore si dansuri de nunta pe sosea, pt ca nu existau trotuare sau curti betonate pt asa ceva.
0

#377 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 mai 2013 - 09:13

Pai, un sistem sofisticat am avut si inainte, asa cum era din fabrica si s-a dovedit foarte putin fiabil (cel putin in conditiile noastre). Sa vedem cum merge acesta clasic ajutat de electronica. :)
0

#378 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 mai 2013 - 21:03

Cateva lamuriri privitoare la functionarea macazului despre care vorbim, lamuriri primite de la colegul care se ocupa de el:

Citeaza

Fiecare macaz are o zonă de protecţie, şi anume: de la vârful acelor macazului automat pe o lungime de 32ml pe sens ( stg sau dr) . De ce 32 ml? Deaorece, distanţa măsurată de la ultima roata a ultimului boghiu al oricărei “remorci” tractate de vagonul motor pâna la pantograful acestuia, dă această lungime. Asta doar doar în cazul tramvaielor deţinute de noi. Această lungime este importantă pentru protecţia zonei împotriva acţionărilor sub tramvai (remorcă) a macazului de către alt tramvai. În momentul în care tramvaiul parcurge cei 32 ml, pantrograful trece peste senzorul montat pe firul de contact şi anulează ( eliberează) zona de blocare ( protecţie) a macazului.

Nu are nicio importanţă prezenţa sau nu a tramvaielor în buclă ( Dâmboviţa sau oriunde, în zonă). Nu este un sistem radio ci este un sistem clasic de comandă în curent. Sistemul este făcut să lucreze la cerearea vatmanului. Dacă acesta doreşte atunci trece cu câteva contacte de controlier peste sania de comandă şi rezultă acţionarea electrică a macazului. Nu doreşte, atunci trece pe un contact sau pe zero şi macazul rămâne neschimbat. Nu există nicio memorare a stării macazului în funcţie de acţionarea manuală sau electrica. Sistemul ştie doar atât : îmi dai curent , comut poziţia macazul în partea opusă stării de fapt ( actuale), nu-mi dai curent în sanie, nu fac nimic.

Activarea zonei de dinaintea saniei de comandă este necesară doar pentru ca sistemul sa intre în bucla normală de lucru, adică pentru acţionarea electrică a macazului. Altfel nu există nicio restricţie cu privire la intrarea unui tramvai în urma celui din faţă cu singura diferenţă ca al doilea ( treilea etc ) neactivându-şi zona de comandă îl va putea face doar manual cu cheia de macaz. Zona nu poate fi activată atâta timp cât primul tramvai ce a intrat ( activat zona ) respectiv a activat şi zona de blocare nu trece peste senzorii mai sus mentionaţi ( aceia montaţi la 32 ml).

0

#379 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 21 mai 2013 - 22:17

Apropo, ce se intampla cu macazul din Dambovita. De vreo 2 zile merge foarte greu s-au chiar deloc.
0

#380 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 mai 2013 - 22:32

Pai, eu il urmaresc pe camera si situatia e cam asa:
- multi vatmani il ignora (opresc dupa sanie si schimba manual)
- o parte din ei stiu sa-l folosesca si il folosesc
- o parte din ei nu pleaca in forta, astfel curentul e prea mic si nu se face macazul

Spunea colegul meu ca vrea sa schimbe suntul ca actionarea sa se faca la un curent mai mic (ex.:60A).
0

Arata acest topic


  • (48 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi