Desi pare un articol banal (hai sa ne aflam in treaba), la o reflectare mai adanca, ar putea aduce niste solutii pentru scurtarea timpului de executie a pasajului. Totul e sa se doreasca acest lucru, chiar daca primarul cauta si gaseste scuze constructorului.
Sunt interesante si cateva comentarii la acest articol, legate de lucrul in tura de noapte sau partial noapte, respectiv pana la orele 24, fara plata suplimentara la salar.
Din cate imi aduc aminte, chiar asa si prevede Codul Muncii...
Deci se pot gasi niste "portite" pentru a se munci mai mult, pe ture. Noaptea, de exemplu, se pot pregati cu o echipa mai putin numeroasa lucrari care sa se execute ziua urmatoare, sau se pot pregati cofragele, sau tot felul de nevoi pentru ziua urmatoare...In fine, se pot gasi tot felul de solutii pentru a grabi lucrarile.
Un calcul simplu imi spune urmatoarele; daca toata lucrarea costa de exemplu 100 milioane si eu, constructor, m-am angajat ca o realizez in 18 luni de zile, interesul meu principal este sa o realizez mult mai repede pentru ca astfel imi reduc costurile mele, cel putin cele cu salariile muncitorilor, costurile de dislocare si inchiriere a utilajelor necesare in procesul de productie, plus altele adiacente,...iar in timpul castigat pot ataca alte lucrari...Simplu!
Si din aceste motive vedem ca dincolo astfel de lucrari se realizeaza in general inainte de termenul stabilit prin contract.
La pasajul subteran de la Michelangelo se lucreaza dupa programul functionarilor publici. De ce nu muncesc drumarii noaptea?
30 aprilie, 2013 - 11:00 AM Roxana Deaconescu
TIMISOARA. Au promis ca vor termina inainte de termenul final, dar lucreaza aproape ca functionarii publici, cu doar 2 ore mai mult. Vorbim despre muncitorii care trebuie sa realizeze pasajul subteran de la Michelangelo, care nu lucreaza noaptea, din motive… evidente.
Potrivit primarului Nicolae Robu, nu se poate lucra noaptea la intersectia de la Michelangelo, chinul soferilor timisoreni din aceasta perioada, pentru ca in aceste conditii muncitorii ar trebui sa fie platiti pentru ore suplimentare.
Traficul este infernal pentru cei care trebuie sa traverseze podul si intersectia pentru a ajunge la locul de munca. Angajatii Societatii de Drumuri si Poduri CCCF si cei ai Societatii de Drumuri Municipale au un program fix si seara dupa ora 18:00 nu mai pot fi vazuti pe santier. Se lucreaza asadar de la 8:00 la 18:00, cu pauza de masa candva la pranz. Cu toate acestea, primarul spera ca lucrarea va fi gata inainte de termen.
Opinia Timisoarei. Vezi si comentarii!