
Ungaria - Magyarország - Hungary Budapest - Szeged, Debrecen, Miskolc, Kecskemét, Györ, Pécs
#261
Postat 25 aprilie 2013 - 17:42

#262
Postat 26 aprilie 2013 - 12:34
Observati ca traseul tramvaiului este folosit din plin de firobuze si autobuze, acolo unde este cazul, ca banda speciala de transport in comun. Oameni care s-au gandit si la aceste aspecte odata cu modernizarea liniilor de tramvai!
Aceasta postare a fost editata de mile: 26 aprilie 2013 - 12:42
#264
Postat 26 aprilie 2013 - 22:50
Si apropo de poza postata, poti spune ca ale noastre alb-violete in valuri sunt mai atractive decat cel din poza?...Never! Ma refer la culori si nu la tipul, marca autobuzului...
#265
Postat 03 mai 2013 - 20:21

Number of downloads: 41

Number of downloads: 18 macheta

Number of downloads: 19 macheta

Number of downloads: 23 interior vag.economic

Number of downloads: 25 interior vag. economic

Number of downloads: 21 sistem dr ridicare/coborare captator

Number of downloads: 15 iluminat vag. "high coast"
#266
Postat 08 mai 2013 - 19:22

Number of downloads: 45
Carte postala cumparata de la muzeu.Spre rusinea lor(zic eu)nu aveau nimic cu tramvaie din Timisoara!

Number of downloads: 40
#267
Postat 08 mai 2013 - 19:51
Aceasta postare a fost editata de mile: 08 mai 2013 - 20:24
#268
Postat 08 mai 2013 - 21:03
#270
Postat 21 mai 2013 - 20:42
Care este comentariul tau la acest filmulet???...
#271
Postat 22 mai 2013 - 22:59
mile, la 21 mai 2013 - 20:42, a spus:
Eu am avut o mica revelatie, ci anume ca la noi nu va fii prea curand ordinea de acolo, totodata nici nu are rost sa ma mai mir de ce ungurii au ce au, sunt a 2-a jumatate fostului imperiu Austro-Ungar, si daca era sa tina comunismul un secol ei tot ieseau mai bine ca noi pentru ca celula de baza ramanea acolo la noi in schimb a fost un mic "cap de pod" care a cam fost repede sters din amintiri si datorita circumstantelor de dupa caderea cortinei nu a mai existat interesul si priceperea pentru a readuce acel "cap de pod" inapoi, dar degeaba vorbesc eu de amintirea anumitor tabieturi bune cand noi de mostenirea lasata de comunisti nu ne-am folosit, ba chiar am distrus-o sperand ca o vom inlocuii cu ceva modern care si pana azi intarzie sa apara.
Sper ca nu am fost prea metaforic.
#272
Postat 26 mai 2013 - 23:24


Tramvaiele is fabricate de CAF in Spania. In aprox, o saptamana va fi pus in functiune dupaia va rula in testare 10.000 km pentru omologare.

















Sursa : IHO Transira
Si pe langa Szeged si Debrecen cei din Miskolc au achizitionat si ee tramvaie dar de la cei de la skoda si un model nou Skoda 26 T. Prototipul se aflan probe in orasul Plzen( Cehia)
Aceasta postare a fost editata de Vali: 27 mai 2013 - 01:52
#273
Postat 27 mai 2013 - 10:23


Iata ca cei din Debrecen au ales varianta cu usi pe ambele parti, ceea ce denota faptul ca inca au tronsoane cu linie simpla, probabil acolo unde au o frecventa mai redusa (nu arunca banii pe dublarea liniilor daca acest lucru nu se justifica economic) sau nu vor (nu au spatiu eventual) sa construiasca bucle de intoarcere la capete de linii.
Bravo lor! Am sustinut in nenumarate randuri avantajul tramvaielor cu usi pe ambele parti, existand astfel posibilitati multiple de amenajare deosebita a peroanelor statiilor de tramvai...
La aceeasi "problema" ridicata de mine referitor la noile tramvaie din Szeged, un coleg spunea ca, cam peste tot se renunta la tramvaie bidirectionale si cu usi pe ambele parti.
Iata acest exemplu recent care CONTRAZICE acea teorie! Oare de ce?...
Inca o data, bravo celor de la Debrecen, care la achizitionarea noilor tramvaie, au gandit mult mai profund si nu cat o gaina, mergand si pana in respectarea unei traditii care se trage de ceva timp bun incoace...
Si daca tramvaiul Skoda (de mai sus) este destinat Miskolc-ului, atunci si acestia cumpara tramvaie cu usi pe ambele parti...
Cei din Szeged au renuntat relativ usor la "traditie"!...
Nu-mi dau cu parerea despre calitatea acestor tramvaie noi ca nici nu ma pricep in "profunzime"! Insa sunt sigur ca orice produs nou iti ia ochii(!) si constati dupa un timp ca nu-si merita banii dati!...
Iata si un filmulet din Miskolc unde la finalul clipului se si vede peronul GENEROS (lat) al unei statii de tramvai recent amenajat intre linii, ceea ce inseamna ca vor achizitiona tramvaie cu usi pe ambele parti...
Aceasta postare a fost editata de mile: 27 mai 2013 - 12:04
#274
Postat 27 mai 2013 - 11:53
mile, la 27 mai 2013 - 10:23, a spus:
Debrecen are doar o linie de tramvai, si au doar tramvaie bidirectionale, e normal ca vor cumpara tot bidirectionale pentru ca s-au gandit ca daca tot fac o cheltuiala sa o faca pana la capat, si daca e pentru o singura linie isi permit sa cheltuie mai multi bani la intretinere. Totodata cred ca mai construiesc o linie si cred ca pentru acea linie vor fi aceste tramvaie.
La Szeged fiind mai multe linii aveau nevoie practic de 2 parcuri de tramvaie, unul pentru linii cu bucla si unul pentru linii fara bucla, acolo au decis sa mai reduca din costuri si sa standardizeze.
La Miskolc cred ca vor face la fel, ultima reabilitare de linie a adus la o mica prelungire si o bucla noua la capatul liniei 1, poate vor cumpara tramvaie cu usi pe ambele parti dar nu bidirectionale.
Ideea e ca orasele mai mici care au multe linii nu isi permit sa cheltuie multi bani, asa cum fac orasele mari, pe tramvaie bidirectionale cu usi pe ambele parti, nu cred ca e vorba de vreun trend anume ci mai degraba de buget.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 27 mai 2013 - 11:56
#275
Postat 27 mai 2013 - 12:17
Deci, Szeged-ul care este la jumate din populatia timisoarei si la numarul liniilor de tramvai, are doua depouri iar noi doar unul??? pentru ca pe al doilea l-am desfiintat!...
O intrebare, Timisoara este considerat oras mic sau mare. Eu am impresia ca a fost mare si se face tot mai mic, pe zi ce trece!
Deci, ce politica ar trebui sa aplicam in domeniul transportului cu tramvaie in Timisoara???
Politica oraselor mici cu multe linii, politica oraselor mari cu putine linii, politica oraselor mici cu putine linii sau politica oraselor mari cu multe linii???...



Aceasta postare a fost editata de mile: 30 mai 2013 - 12:11
#276
Postat 27 mai 2013 - 13:04
Timisoara a fost si este un oras mic, din punct de vedere al dimensiunii, e mai "dintr-o bucata" nu e ca alte orase care aveau cartierele in jurul unei zone industriale mari si astazi sunt practic niste cartiere rasfirate in jurul unei gropi. Fiind mai compact am avut parte si de o retea de transport foarte buna o parte de timp care acoperea destul de bine orasul, tramvaiele in sud si firobuzele in nord. Problema e ca nu a gandit nimeni pe termen lung nimica, la reabilitarea liniilor trebuiau luate decizii cruciale, trebuiau relocate anumite linii, chiar transformarea tramvaiului in "metrou usor". Intr-un timp am avut tentativele unei politici pro transport public, cand s-a discutat despre benzile dedicate, dar aia a apus repede.
Rezultatul este ca azi avem o retea depasita, si inca mai construim pe ea astfel ca rezultatul pe viitor nu poate fii decat tot unul prost, esecul creearii unei zone metropolitane si delimitarea inexista a zonelor orasului mai adauga si ea la proasta dezvoltare.
Acestea fiind zise, despre ce politici vorbim noi? cand defapt la radacina noi ne tot stricam mai tare si mai tare... norocul nostru ca s-au ocupa austriecii de drenarea mlastinii ca parca vedeam azi cum mergeam cu barca spre centru.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 28 mai 2013 - 10:34
#277
Postat 28 mai 2013 - 01:38
In filmuletul din Miskolc (postat de tine) se vad 4 sau 5 statii din totalul de 15-20 cu peronul intre linii iar pentru "atata" lucru vor cumpara (obligatoriu) tramvaie cu usi pe ambele parti. Se vede clar ca acele statii sunt amenajate recent (si sunt si super-iluminate)...
Deci este vorba de o "premeditare" pentru achizitia de tramvaie cu usi pe ambele parti (si probabil unidirectionale)...
Acesti oameni au respectul meu!...
#279
Postat 29 mai 2013 - 12:32
Debrecen se intinde pe o suprafata de 461 Km2, 207000 locuitori, densitatea de 442 loc./km2
Miskolc se intinde pe 236 km2, populatia de 178000 de locuitori si densitatea de 756 loc./km2
Szeged se intinde pe 280 km2, populatia de 162000 de locuitori, densitatea de 580 loc./km2
si spre comparatie cu
Timisoara care se intinde pe 130 km2, 303000 de locuitori si densitatea de 2350 loc./km2
Din aceste date pot trage concluzia ca Timisoara este un oras inghesuit si ar trebui sa functioneze foarte bine la investitii in domeniul transportului cu tramvaie, linii scurte si multi calatori, in comparatie cu orasele maghiare enumerate mai sus.
Iata ca nici pe departe nu se intampla asa, din contra, mergem spre desfiintarea tramvaielor(!!!) iar ei (ungurii) cumpara tramvaie din ultima generatie!
Aceasta postare a fost editata de mile: 01 iunie 2013 - 18:40