STP Timișoara Forum: Piste pentru biciclete in Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (38 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Piste pentru biciclete in Timisoara Evaluare topic: ***** 2 Voturi

#301 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 12 martie 2013 - 19:36

O incurajare pt folosirea bicicletelor ar trebui sa o dea si primaria. Azi am avut o problema de rezolvat (ca o paranteza angajatii au fost foarte amabili) si in FATA primariei am pozat:

Imagine atasata: Parcare biciclete Primaria TM - 2013.02.12.JPG

Nu m-am uitat in curte sa vad daca e sau nu o parcare pt biciclete, dar in fata este loc suficient si ar putea foarte bine sa puna citeva suporturi. In fond este pista pt biciclete, este spatiu, iar o bicicleta sta mai sigur intr-un loc circulat.

Aceasta postare a fost editata de Doppler: 12 martie 2013 - 19:39

0

#302 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 13 martie 2013 - 00:12

Mai nou am vazut ca a aparut o moda noua: legarea bicicletei de stalpul semafoarelor, la trecerea de pietoni :censored: Sper ca totusi sa nu devina un obicei (am vazut deja doua cazuri)
0

#303 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 13 martie 2013 - 07:36

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 13 martie 2013 - 00:12, a spus:

Mai nou am vazut ca a aparut o moda noua: legarea bicicletei de stalpul semafoarelor, la trecerea de pietoni :censored: Sper ca totusi sa nu devina un obicei (am vazut deja doua cazuri)

E unul din dezavantajele (mici? - mari?) bicicletizarii. Va trebui sa ne obisnuim cu asta. Occidentalii fac la fel si ni le pasa.
0

#304 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 13 martie 2013 - 23:27

Daca lor nu le pasa nu inseamna ca e ok asa. Nu cred ca biciclistii au ceva drepturi in plus fata de un pieton, sau automobilist. Cum eu nu-mi parchez masina pe spatiul verde sau pe pista de biciclete, asa am pretentia sa nu-si lege nici ei bicicleta aiurea.
0

#305 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 14 martie 2013 - 10:30

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 13 martie 2013 - 23:27, a spus:

Daca lor nu le pasa nu inseamna ca e ok asa. Nu cred ca biciclistii au ceva drepturi in plus fata de un pieton, sau automobilist. Cum eu nu-mi parchez masina pe spatiul verde sau pe pista de biciclete, asa am pretentia sa nu-si lege nici ei bicicleta aiurea.


Nu e un drept, e un abuz. Dar atat de frecvent incat da impresia ca e tolerat. Am vazut in Anglia biciclete legate de semafor, deformate in situ de vreun autobuz cand lua curba, dar neridicate de acolo saptamani intregi.


Deci nu sustin, doar remarc ca vin si la noi unele efecte negative ale bicicletizarii. Altul va fi necesitatea de a investi in parcari speciale pt ele. Atunci sa vezi dezbateri publice, nemultumiri, etc, deoarece nici Romania nu e Olanda, nici Timisoara nu e Amsterdam.

Cum credeti ca ar face Robu asa ceva? [Amstedram]

Aceasta postare a fost editata de aristotelro: 14 martie 2013 - 10:33

0

#306 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 16 aprilie 2013 - 20:47

Atat de mare a crescut acest forum incat cand caut ceva, mi-e imposibil sa gasesc! :uimit2: Nu este topicul potrivit decat tangential... :msg-72: ...

Stiu ca am scris cu ceva timp in urma, de cateva ori chiar, despre desfiintarea skate-parcului din Parcul Central si mutarea lui in Girocului. Criticam faptul ca cel vechi repede l-au stricat iar pe cel nou au uitat sa-l mai faca. Este vorba de administratia Ciuhandu prin mana forte a viceprimarului Orza. Criticam de asemenea si locatia aleasa, zona Girocului fiind intr-o extremitate de oras si in aceste conditii nu-i vedeam pe tinerii din Lipovei sau Aradului sa vina pana la skate-parcul din Girocului...

In fine, vad ca tema acestui parc revine in discutie, cautandu-se un amplasament mai bun sau chiar revenindu-se la locatia din Parcul Central...Sper sa se si realizeze cat mai repede, sa nu mai treaca inca 5 ani de zile...


Noi promisiuni pentru skatepark. Ar putea fi amenajat tot in Parcul Central!

Imagine postata

Scris de A. Strugariu -

Conducerea Primăriei Timişoara ia în calcul amenajarea unui teren de skate în vechea locaţie folosită de pasionaţii de sporturi extreme din Parcul Central, dar se analizează şi alte variante. În bugetul pe 2013 sunt prevăzuţi 500.000 de lei pentru realizarea unui skatepark şi încă 130.000 de lei pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic.


Reprezentanţii Primăriei Timişoara au luat decizia de a pune lacătul pe terenul de skate din Parcul Central în anul 2008, oficialii municipalităţii motivând la vremea respectivă că echipamentele de acolo sunt vechi, că nu mai prezintă siguranţă pentru împătimiţii sporturilor extreme şi că nu îşi pot asuma riscul producerii unor accidente. Fosta administraţie a oraşului a promis, încă de atunci, un nou parc de skate. Prin 2009 s-a prezentat şi o nouă locaţie unde ar fi urmat să se desfăşoare pasionaţii de skate, rollerii, bikerii şi cei care iubesc căţărările, un teren situat undeva în spatele pieţei agroalimentare din Calea Girocului, dar proiectul nu s-a mai materializat fiind invocată în principal lipsa fondurilor. Şi iată-ne… în 2013, cu o nouă administraţie care le promite tinerilor că vor avea în sfârşit un skatepark.


Continuarea in TION

Aceasta postare a fost editata de mile: 16 aprilie 2013 - 20:50

0

#307 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2520
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 22 aprilie 2013 - 11:18

Pedalarea de primăvară: Timişoara a devenit un oraş al bicicliştilor

Citeaza


Conform organizatorilor de la asociaţia Verde pentru Biciclete, la Pedalarea de primăvară din Timişoara au participat aproximativ 3.000 de biciclişti
[...]
Planul organizatorilor este ca în perioada următoare 20 la sută din cei care folosesc mijloace de transport să aleagă bicicleta!

adevarul.ro

0

#308 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 23 aprilie 2013 - 11:32

Acelasi eveniment reflectat in Opinia Timisoarei. Bineinteles ca m-am numarat printre cei 3000 de biciclisti.

Pedalarea de primavara a scos aproape 3.000 de biciclisti din Timisoara pe strazi.

21 aprilie, 2013 - 1:41 PM Roxana Deaconescu


Imagine postata


TIMISOARA. Aproximativ 3.000 de biciclisti au iesit duminica la pranz pe strazile din Timisoara, la Pedalarea de primavara. Au pedalat 10 kilometri, au oprit zeci de soferi in intersectii si au eliberat baloane in Piata Victoriei.

Comunitatea Verde pentru Biciclete a strigat si anul acesta adunarea la prima pedalare din 2013. Vremea frumoasa a tinut cu biciclistii, care s-au adunat cu mic cu mare duminica, la ora 10:00, la platforma Timco, de unde au pornit pe un traseu de peste 10 kilometri. Un traseu nou-nout, spre deosebire de cele din anii trecuti.

S-a mers pe Calea Circumvalatiunii, pe Calea Torontalului, pe strada Grigore Alexandrescu, strada Centurii, strada Sever Bocu, pe strada Mitropolit Dr. V. Lazarescu, pe Calea Aradului, pe langa Parcul Botanic, prin Piata Marasti, pe strada Vasile Alecsandri, pe Savinesti, pe C.D. Loga, pana in Piata Victoriei.

Noi estimam ca la Pedarea de primavara de anul acesta au fost aproximativ 3.000 de oameni. Este primul eveniment de mare anvergura din acest an, am avut parte de vreme incredibil de frumoasa si in Timisoara sunt din ce in ce mai multi biciclisti. Baietii de la centrele de inchiriat biciclete le-au rezervat inca de weekendul trecut. Recomandarea noastra este sa-si cumpere biciclete, preferabil din magazine, pentru ca la urmatoarele evenimente sa nu mai ramana descoperiti”, ne-a spus Romina Faur, coordonator Verde pentru Biciclete.
0

#309 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2520
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 25 aprilie 2013 - 17:28

La noi pe când aşa ceva?

Și-a găsit bicicleta furată cu un bilețel agățat de ea.
0

#310 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 30 aprilie 2013 - 19:51

Iata ca apar niste probleme previzibile, zic eu, legate de centrul de inchiriere de biciclete aflat in Parcul Copiilor. Desi aparent locatia este buna, centrul respectiv creeaza probleme parintilor cu copii mici...


Politia Locala reactioneaza la cererea opiniatimisoarei.ro: biciclistii au interzis in Parcul Copiilor! Totusi, centrul de inchiriat biciclete e pus la intrarea in parc

26 aprilie, 2013 - 10:55 AM Roxana Deaconescu





TIMISOARA. Amenzi pentru biciclistii care traverseaza Parcul Copiilor si pot atenta, fara sa vrea, la siguranta copiilor care se joaca in voie sub supravegherea parintilor. Sesizat de opiniatimisoarei.ro, viceprimarul Dan Diaconu a cerut Politiei Locale sa inaspreasca controalele in Parcul Copiilor. Cu toate acestea, centrul de inchiriat biciclete este pus exact dupa intrarea in parc.

Imagine postata


Asadar, timisorenii pot inchiria biciclete de acolo, dar trebuie sa iasa din Parcul Copiilor pentru a pedala. Cu toate astea, singura placuta pe care scrie ca biciclistii au interzis prin parc este chiar regulamentul parcului. In consecinta, biciclistii care se plimba pe malul Begai si trec pe sub podul Michelangelo nu stiu ca nu au voie prin parc, prin urmare intra in Parcul Copiilor pe aleea de pe malul Begai.


Opinia Timisoarei


Ca parere personala, spun ca biciclistii ar trebui sa aiba acces prin parc doar pe aleea de pe malul Begai, respectiv, pista pentru biciclete sa aiba continuitate atat sub Podul Michelangelo cat si pe/sub Podul Decebal iar micutii chiar trebuie feriti de malul apei!...
Altfel, iarasi dam o palma la rahat, legat de subiectul Pistele pentru biciclete pe malurile Begai...

Aceasta postare a fost editata de mile: 03 mai 2013 - 08:16

0

#311 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 mai 2013 - 11:45

Postarea lui emilut despre parcul din zona Apateu, s-a mutat aici
0

#312 Useril este offline   Sorin 

  • RATT Staff
  • PipPipPip
  • Grup: RATT Staff
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 03 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Temporal Mechanics

Postat 04 mai 2013 - 21:19

Am o întrebare. Poate sunt singurul. Dar am impresia că trebuie să mă feresc de biciclete și trebuie să merg cu atenție chiar și acolo unde ar fi teoretic "zonă pietonală". Mai are cineva problema asta? Eu chiar nu sunt împotriva bicicliștilor dar totuși... Spre exemplificare: Piața Operei. Trebuie să mă asigur dacă schimb puțin direcția exact ca și când aș conduce că dacă nu, risc să fiu luat pe ghidon de vreoun vitezoman. La fel și așa zisa stradă pietonală Mărășești. Aici pe lângă bicicliștii ce circulă cu o viteză demnă de cursele de motoare, mai sunt și cei cu role care bineînțețes tot cu viteză circulă. Cum am spus, nu sunt împotriva bicicliștilor sau a celor cu role dar totuși, merg pe un loc pietonal, iar dacă voiam să mă tot asigur la schimbarea mică a direcției, îmi luam mașina... Vreau să mă plimb pur și simplu.
0

#313 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2361
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 04 mai 2013 - 22:09

Viteza cu care circula unii din biciclisti...tine in primul rand de bunul lor simt...care din pacate se intampla sa mai lipseasca...eu folosesc (pe cat se poate) pistele de biciclete acolo unde exista...iar daca strabat o zona pietonala o fac la viteza decenta..oricum ma plimb nu sunt la raliu ;) . In egala masura am intalnit si din pacate nu o data si pietoni (grupuri) care profitand de latimea trotuarelor merg insirati cate OPT in linie...de zici ca sunt la defilare...si fireste se simt foarte iritati la sunetul clopotelului..
Legat de Piata Operei eu zic ca ar fi ok sa se marcheze piste si atunci s-ar putea reglementa cumva...din pacate nu prea ai pe unde pentru ca toata portiunea de langa spatiul verde din mijloc e ocupata de terase..in plus zona centrala face si "legatura" intre zona de nord si zona de sud a orasului...cand vii din parcul botanic si mergi spre sagului sau sinaia...trebuie sa traversezi centrul...
0

#314 Useril este offline   Sorin 

  • RATT Staff
  • PipPipPip
  • Grup: RATT Staff
  • Postari: 148
  • Inregistrat: 03 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Temporal Mechanics

Postat 04 mai 2013 - 22:25

Vezi postareaBogdanTm, la 04 mai 2013 - 22:09, a spus:

eu folosesc (pe cat se poate) pistele de biciclete acolo unde exista...

Când merg pe totuar și intru pe spațiul destinat bicicletelor CLAR e vina mea!!! Dar nu merg pe acolo!
Dar nu era chestia de locul pe unde merg ci de viteza prin locurile unde sunt și pietoni...
0

#315 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 05 mai 2013 - 10:39

Aveti dreptate amandoi in cele scrise mai sus.
Dar ma gandesc ca odata cu extinderea zonei pietonale in intregul cartier Cetate, atat biciclistii cat si pietonii vor fi oarecum "raspanditi" pe o suprafata mult mai mare si astfel se va ajunge la o oarecare "descongestionare". Nu spun ca aceste "probleme" vor fi rezolvate ci doar ca va fi o imbunatatire a convietuirii intre pietoni si biciclisti.
Nu cred ca ar fi o solutie buna trasarea pistelor pe strazile pietonale. Acest lucru ar stresa si irita si mai mult pietonii!
0

#316 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 mai 2013 - 11:20

Eu astept vremea in care politia de orice fel, va lua masuri impotriva biciclistilor care traverseaza fara sa se asigure nici macar o clipa si cu viteza, pe trecerile de pietoni. Fenomenul ia amploare din ce in ce mai mare, din pacate. Daca se schimba legislatia in acest sens e ok, dar pana atunci...
0

#317 Useril este offline   nad 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 05 martie 08

Postat 10 mai 2013 - 21:50

Exemplu de pista de biciclete in Dunakeszi

Imagine atasata: P.biciclete.jpg
0

#318 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 10 mai 2013 - 22:04

:up: Se vede ca a fost proiectat de cineva care stie ce inseamna sa circuli cu bicicleta.
Nu ca la noi, piste de biciclete proiectate pe trotuare cu dale, piste care se termina brusc intr-un stalp, intersectii cu borduri de 20-30 cm etc.
0

#319 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2520
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 20 mai 2013 - 17:23

Profesorii si studentii din Timisoara vor avea propriul sistem de inchiriat biciclete

Citeaza

Profesorii şi studenţii de la Universitatea de Vest pot deveni mai „eco” şi mai sănătoşi. Marţi, 21 mai, va fi lansat serviciul de închiriere biciclete Cicloteque, deschis împreună cu instituţia gazdă. Serviciul va pune la dispoziţia studenţilor şi cadrelor didactice din cadrul UVT 40 de biciclete, în trei centre de la Universitatea de Vest, Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor şi la Ringul Bursier.

Cele trei centre din Timişoara sunt deschise în fiecare zi a săptămânii între orele 08.00 şi 20.00. Serviciul Cicloteque este adresat studenţilor şi cadrelor didactice din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara. Închirierea bicicletelor se poate face în centre şi online pe site-ul www.cicloteque.ro/timisoara, urmând trei paşi simpli: înregistrarea, crearea unui cont şi rezervarea bicicletei. Primele patru ore de închiriere sunt gratuite, iar dacă utilizatorul doreşte să închirieze bicicleta pentru o perioadă mai îndelungată, tariful este de 5 lei/oră. Împreună cu bicicleta, utilizatorul primeşte şi echipamentul de protecţie necesar (antifurt, cască de protecţie, genunchiere, mănuşi). După închiriere, bicicletele pot fi returnate în oricare dintre centrele Cicloteque deschise.

mai multe pe tion.ro
0

#320 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 20 mai 2013 - 23:56

Azi m-am intors de la Cluj si chiar am vrut sa scriu ca vazut niste biciclete pe care era scris Student O Bike cind am citit stirea de mai sus. Am cautat detalii si ce am aflat, Banatu' e fruncea? Sistemul Clujului a fost implementat acum 2 ani jumatate si a fost al 3-lea, dupa Bucuresti si Brasov:

Citeaza

Primăria Cluj-Napoca a încheiat un protocol cu Asociaţia Green Revolution pentru realizarea proiectului „Student O Bike”. Acest proiect de ecologie urbană este dedicat în exclusivitate studenţilor şi susţine mersul pe bicicletă .

Programul de închiriere a bicicletelor va fi de 10 ore pe zi şi se va face în funcţie de nevoile studenţilor. Pe timpul iernii (decembrie – februarie) bicicletele vor fi depozitate, urmând ca programul să se reia din luna martie.

Este important de ştiut că studenţii pot închiria bicicletele pe timpul week-endului. Bicicletele se vor putea închiria gratuit începând de astăzi şi până anul viitor în noiembrie, pe baza carnetului de student valabil şi a actului de identitate.

Au fost instalate 2 centre de bike sharing – la Iullius Mall şi în Complexul studenţesc Haşdeu. Fiecare centru va fi format dintr-o cabină cu un birou şi sistemele de prindere şi securizare a bicicletelor. Predarea bicicletelor se va putea face la oricare dintre cele două centre.

Organizatorii „Student O bike” susţin că vor oferi şi locuri de muncă pentru tinerii clujeni, urmând să angajeze 8 tineri la cele 2 centre din Cluj-Napoca.

Proiectul este deja implementat în Bucureşti, Braşov şi Cluj-Napoca, urmează să se demareze şi la Iaşi şi este realizat de Raifeisen Bank şi Asociaţia Green Revolution, cu spijinul Ministerului Mediului, în colaborare cu Primăria Cluj-Napoca.

Primăria municipiului Cluj-Napoca încurajează acest demers, cu atât mai mult cu cât acesta constituie o pregatire bună pentru clujeni pentru ceea ce va însemna proiectul municipiului de bike sharing (introducerea unui sistem alternativ de transport urban cu ajutorul bicicletei şi amplasarea a 50 de staţii intermodale).

Napoca News

Poze facute la Cluj:

Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.19 - 1.jpg Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.19 - 2.jpg Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.19 - 3.jpg Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.19 - 4.jpg
Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.19 - 5.jpg Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.19 - 6.jpg Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.19 - 7.jpg Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.20 - 1.jpg
Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.20 - 2.jpg Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.20 - 3.jpg Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.20 - 4.jpg Imagine atasata: Biciclete Cluj 2013.05.20 - 5.jpg

In a 2-a poza se pot vedea bicicletele pt studenti.
Am remarcat foarte multi biciclisti (chiar si copii :04: ).
In poze se pot vedea si pistele trasate pe partea carosabila, pe linga trecerea de pietoni (la noi in general este trasata doar trecerea de pietoni si de aceea soferii strimba din nas cind vad biciclisti).
Interesanta si pista TAXI + biciclete.
Spre deosebire de Timisoara, in Cluj exista si suporti pt biciclete (parcare, cum sa ii spun?).

Editare ulterioara:

Imagine atasata: Biciclete Cluj - 2013.05.19 - 8.jpg

Acces interzis cu exceptia transportului in comun si biciclete. :coolspeak:

Aceasta postare a fost editata de Doppler: 21 mai 2013 - 00:16

3

Arata acest topic


  • (38 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi