STP Timișoara Forum: Despre troleibuze in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (55 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • Ultima »

Despre troleibuze in general Evaluare topic: ****- 8 Voturi

#641 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 aprilie 2013 - 18:58

Vali, oricum spuneam ca dupa acea pauza s-au ridicat rapid, (1s) deci nu mai conteaza daca e indusa automat sau a facut-o soferul (nu stiam ca e automata).
Rico, pai nu se poate regla debitul separat pe cele doua capete ale cilindrului pneumatic? :intrebare: Adica sa reduci doar viteza la urcare nu si cea de coborare. Intreb deoarece nu cunosc sistemul respectiv. Bun, oricum noi discutam doar pentru a ne informa noi, cei care se ocupa banuiesc ca cunosc sistemul.
0

#642 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 11 aprilie 2013 - 23:20

Am parcurs cu atenţie mai toate postările de mai sus. Părerea mea: - Proiectul este perfect realizabil de către orice atelier de mic meşteşugar din oraş. De ce nu, chiar la secţia "linia contact" a RATT. DAR!!! Parcă văd cum conducerea (în cazul în care va lua în calcul o asemenea investiţie), va alege să facă tot soiul de contracte cu firme din (dacă se poate) Australia sau Noua Zeelandă.
Facem pariu?
Alta! Textolitul este un material excelent izolator, dar e prea friabil. Nu rezistă la şocuri multiple. Se scămoşează, se aşchiază, se erodează în foarte scurt timp. Mai este şi foarte greu. Cred că trebuie căutat în nomenclatorul materialelor izolante, unul de generaţie mai actuală.
De fapt, de ce ar fi nevoie ca "pâlnia" să fie confecţionată din material neaparat izolator? N-ar fi suficient ca pâlniile să fie izolate una faţă de cealaltă, şi ambele faţă de reţea prin izolatori clasici? În aceste condiţii, pâlniile ar putea fi construite chiar şi din oţel inoxidabil, care deşi e destul de scump, e mai ieftin decât textolitul.
0

#643 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 11 aprilie 2013 - 23:24

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 10 aprilie 2013 - 08:29, a spus:

Acele placi de ghidaj din material transparent era puse pentru a-i ajuta pe soferi la punerea manuala a troleelor, ceea ce la noi nu e cazul. Noi am putea folosi in loc textolit, doar pentru a nu face flama in momentul cand se ating captatorii de ele. Oricum, daca consumul e mic nu trebuie sa fie o problema, dar asta trebuie ca o stiu mai bine specialistii de la linia contact.

Dacă în timpul conectării captatorilor la reţea, toate agregatele sunt decuplate, pericolul apariţiei flamei este inexistent.
0

#644 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 11 aprilie 2013 - 23:48

Vezi postareaVali, la 11 aprilie 2013 - 12:50, a spus:

Uite mile coborarea si urcarea captatorilor nu se face deloc violenta. Coborarea lor e putin rapida asta datorita daca sare in mers sa nu se agate de retea :).


Domnul Florin spunea ca i se parea coborarea violenta si banuia ca si urcarea ar fi la fel. Citatul din postarea mea ii apartine d-lui Florin.


Vezi postareaRico D., la 11 aprilie 2013 - 18:08, a spus:

Troleele se opresc cateva secunde cand se ridica/coboara pentru stabilizarea trolelelor ca sa nu se mai miste vertical (orizontal!?), riscul fiiind sa lovesti ceva de langa tine, apoi se ridica normal.
Butonul respectiv a avut functia de ridicare coborare de cand au venit troleibuzele.
Florin daca reglezi debitul de aer, e posibil ca ele sa numai coboare asa repede cand o sa sara iar daca lovesc o ancora in timpul mersului atunci e grav.



Da, asa ar fi normal, acest lucru fiind prevazut din constructia firobuzului.


Vezi postareaFlorin.B RATT, la 11 aprilie 2013 - 18:58, a spus:

Rico, pai nu se poate regla debitul separat pe cele doua capete ale cilindrului pneumatic? :intrebare: Adica sa reduci doar viteza la urcare nu si cea de coborare. Intreb deoarece nu cunosc sistemul respectiv. Bun, oricum noi discutam doar pentru a ne informa noi, cei care se ocupa banuiesc ca cunosc sistemul.


Asa ar fi normal si logic, sa reglezi separat cele doua miscari. Insa, daca exista acea oprire pe la mijlocul distantei, nu cred c-ar fi nevoie de reglaje suplimentare.

Trebuie testat un firobuz in curtea garajului! Nu cred ca testarea ar fi o mare problema!


Vezi postareaemilut, la 11 aprilie 2013 - 23:20, a spus:

Am parcurs cu atenţie mai toate postările de mai sus. Părerea mea: - Proiectul este perfect realizabil de către orice atelier de mic meşteşugar din oraş. De ce nu, chiar la secţia "linia contact" a RATT. DAR!!! Parcă văd cum conducerea (în cazul în care va lua în calcul o asemenea investiţie), va alege să facă tot soiul de contracte cu firme din (dacă se poate) Australia sau Noua Zeelandă.
Facem pariu?


Exact de acest lucru mi-e teama si mie!


Alta! Textolitul este un material excelent izolator, dar e prea friabil. Nu rezistă la şocuri multiple. Se scămoşează, se aşchiază, se erodează în foarte scurt timp. Mai este şi foarte greu. Cred că trebuie căutat în nomenclatorul materialelor izolante, unul de generaţie mai actuală.


Eu ma gandeam la sticlo-textolit. Dar probabil ca or exista si materiale mai potrivite...


De fapt, de ce ar fi nevoie ca "pâlnia" să fie confecţionată din material neaparat izolator? N-ar fi suficient ca pâlniile să fie izolate una faţă de cealaltă, şi ambele faţă de reţea prin izolatori clasici? În aceste condiţii, pâlniile ar putea fi construite chiar şi din oţel inoxidabil, care deşi e destul de scump, e mai ieftin decât textolitul.



Vezi postareaemilut, la 11 aprilie 2013 - 23:24, a spus:

Dacă în timpul conectării captatorilor la reţea, toate agregatele sunt decuplate, pericolul apariţiei flamei este inexistent.


Corect si ... exact! :)
0

#645 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 12 aprilie 2013 - 00:02

Mile, eu cred că batem aici apa-n piuă. Oricum, nimeni din şefimea RATT nu va întreprinde o astfel de iniţiativă. Plus că există şi problema patentului, chiar dacă s-ar dori confecţionarea pe plan local a dispozitivelor.
0

#646 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 12 aprilie 2013 - 00:40

Nu cred sub nici o forma ca se pune problema patentului. Este vorba de ceva extrem de simplu...

Cel mai probabil ne putem astepta la o lipsa de implicare a serviciului tehnic din cadrul RATT-ului, din dezinteres...sau invers, un exces de zel, cautandu-se firme autorizate si profesioniste in domeniu, chiar daca ele ar fi din Australia sau Noua Zeelanda! :rad_masa: :rad_masa: :rad_masa: ...nu e rasul meu, este HAZ de NECAZ!...


Iata, un asemenea ghidaj s-ar putea folosi in mod permanent pe strada Lidia colt cu Girocului in statia Baricada pentru firobuzele care vin din garaj pe Liviu Rebreanu pe diesel, respectiv in locul unde se cupleaza la retea...
0

#647 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 12 aprilie 2013 - 07:50

Da. Plus unul amplasat ori în staţia de la Judeţean, ori în bucla de pe Sudului, pt linia 16. Dacă mai luăm în calcul şi durata lucrărilor de la pasajul Michelangelo (1 an şi jumătate estimat, dar pe puţin 2 ani conform unor cutume româneşti) s-ar justifica montarea unora şi acolo. Totuşi, şoferii de troleibuz sunt obligaţi să manevreze "beţele" de 30 - 32 de ori într-un schimb. E totuşi, cam mult. Am lucrat şi eu pe troleibuz, şi ştiu cât poate fi de...........plăcut să stai cu ochii aţintiţi în sus atunci când plouă sau când ninge.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 12 aprilie 2013 - 07:51

0

#648 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 12 aprilie 2013 - 07:54

Vezi postareamile, la 11 aprilie 2013 - 23:48, a spus:

Domnul Florin spunea ca i se parea coborarea violenta si banuia ca si urcarea ar fi la fel.

E doar o impresie favorizată de zgomotul produs de trolee atunci când se aşează în furci. Din interior, pare că s-ar întâmpla o grozăvie.
0

#649 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 aprilie 2013 - 08:25

Vezi postareaemilut, la 12 aprilie 2013 - 00:02, a spus:

Mile, eu cred că batem aici apa-n piuă. Oricum, nimeni din şefimea RATT nu va întreprinde o astfel de iniţiativă. Plus că există şi problema patentului, chiar dacă s-ar dori confecţionarea pe plan local a dispozitivelor.

:up_arow: Pai chiar spuneam ca e dat deja in lucru la sectia SR.

Da se poate face si din inox, dar din cate am inteles s-a ales varianta cu lateralele transparente (aveau ceva material de genul acesta). Oricum, se doreste si rigidizarea ansamblului in partea de jos a "palniei" si asta se realizeaza mai usor daca lateralele sunt din material izolator, cu o simpla platbanda. Vezi imaginea :down:
Despre flama spuneam si eu ca "daca consumul e mic nu trebuie sa fie o problema"

Imagine atasata: ghidaj trolee.jpg
0

#650 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 12 aprilie 2013 - 08:38

Mă bucur. :coolspeak: :beer2:
Iată (în sfârşit) o iniţiativă productivă, care a luat naştere datorită acestui forum.
Editare. În schiţa de mai sus s-a strecurat o eroare majoră. Şi anume, lateralele (cele desenate în galben) trebuiesc montate SUB aripioarele pieselor în formă de Y răsturnat, altfel existând riscul ca (,) captatorii să se blocheze în ele.
Sorry pt dimensiunile scanării, dar nu ştiu cum să le modific.
Imagine atasata: Scan.jpg
Edit:
Am redimensionat eu poza ta :).

Aceasta postare a fost editata de Viktor: 12 aprilie 2013 - 13:58

0

#651 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 12 aprilie 2013 - 11:22

Vezi postareaemilut, la 12 aprilie 2013 - 07:50, a spus:

Dacă mai luăm în calcul şi durata lucrărilor de la pasajul Michelangelo (1 an şi jumătate estimat, dar pe puţin 2 ani conform unor cutume româneşti) s-ar justifica montarea unora şi acolo. ... şi ştiu cât poate fi de...........plăcut să stai cu ochii aţintiţi în sus atunci când plouă sau când ninge.



Tocmai de la lucrarile de la Michelangelo a (re)plecat "discutia" pe tema ghidajelor...


Vezi postareaemilut, la 12 aprilie 2013 - 08:38, a spus:

Mă bucur. :coolspeak: :beer2:
Iată (în sfârşit) o iniţiativă productivă, care a luat naştere datorită acestui forum.

De peste 2 ani de zile TIP (urlu) pe tema ghidajelor, si nimeni nu auzea!!!


Editare. În schiţa de mai sus s-a strecurat o eroare majoră. Şi anume, lateralele (cele desenate în galben) trebuiesc montate SUB aripioarele pieselor în formă de Y răsturnat, altfel existând riscul ca (,) captatorii să se blocheze în ele.
Sorry pt dimensiunile scanării, dar nu ştiu cum să le modific.



Tocmai am sesizat si eu mai sus acest aspect, inclusiv faptul ca, capul suruburilor trebuie sa fie ingropat sau semi-ingropat (cap torbant) in materialul izolant!


Dar, unde-s doi, puterea (de convingere) creste!... :naughty1:


Abia astept sa vad ghidajele montate pe linii...
0

#652 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 12 aprilie 2013 - 12:33

Alte "cuplari" la minutul 3:30 si 4:08...plus firobuzul circuland pe linia de tramvai...undeva la rusi, parca.



0

#653 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 12 aprilie 2013 - 13:49

Vezi postareamile, la 12 aprilie 2013 - 11:22, a spus:

Dar, unde-s doi, puterea (de convingere) creste!... :naughty1:

:naughty1: :welcome: :beer2:
0

#654 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 12 aprilie 2013 - 14:00

@Dl Mile
Acel troleibuz Skoda(din videoclipul dvs.)este din Riga, Letonia.
0

#655 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 aprilie 2013 - 14:07

Ca tot se vehicula mai demult... Acum cu noua idee cu captatori + palnii s-ar putea realiza si unirea liniilor 15+19+16 care cred eu ca ar fi utila. Treoleibuzele ar putea merge cum este Linia7 cu sensurile A+B. Adica 16-le sa faca Posta Mare - Sudului - Constantin Prezan - Posta Mare iar 15-le sa faca Posta Mare - Constantin Prezan - Sudului - Posta Mare. Iar 19-le l-as lasa in forma actuala, fiind strans legat de 15,19 cu posibilitati multiple de transbordare :) Eu zic ca ar fi o acoperire mult mai buna si eficienta. :so pe iei:
1

#656 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 12 aprilie 2013 - 14:18

Subiectul a mai fost dezbătut. Întrebarea E: - Care ar fi câştigul? Interesul?
Răspunsul: - Niciunul. Dimpotrivă. Toţi călătorii s-ar îmbulzi la primul troleibuz care apare într-un sens sau altul, astfel încât există şanse serioase ca troleibuzul care ar pleca din Soarelui către centru, să vină deja burduşit cu călători din Girocului, cei din Soarelui rămânând frumuşel pe jos. Ţi se pare corect?
0

#657 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 aprilie 2013 - 14:21

Vezi postareaemilut, la 12 aprilie 2013 - 08:38, a spus:

În schiţa de mai sus s-a strecurat o eroare majoră. Şi anume, lateralele (cele desenate în galben) trebuiesc montate SUB aripioarele pieselor în formă de Y răsturnat, altfel existând riscul ca (,) captatorii să se blocheze în ele.


Nu neaparat. Tabla din care se realizeaza va fi de 2 mm (e deja comandata) si nu va opune prea mare rezistenta la aceasta grosime. Plasticul probabil ca-l vor monta pe interior totusi. Chiar o sa le atrag atentia asupra acestui aspect, dar e decizia lor.

:down: Se vede si in aceasta poza ca plasticul e montat ca in desenul meu si probabil ca nu-i incurca:

Imagine atasata: rsz.jpg

Practic eu am desenat ce se vede in poza, nu m-am laudat ca ar fi ideea mea. :)
0

#658 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 12 aprilie 2013 - 14:57

:respekt: :coolspeak:
Dacă e vorba de doar 2 mm, nu cred să existe vreun impediment. Uzura aferentă nu va afecta alunecarea captatorilor pe fir. Oricum, lateralele captatorilor fac parte din categoria consumabilelor, fiind înlocuite periodic.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 12 aprilie 2013 - 15:01

0

#659 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 12 aprilie 2013 - 22:21

Cand se vor termina sa se verifice fiecare troleu ca azi de exemplu pe 15 doua aveau probleme ca nu li se ridicau troleele deloc sus de pe botun si nici pe sfoara.sa le ridice...
0

#660 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 12 aprilie 2013 - 23:58

Vezi postareaViktor, la 12 aprilie 2013 - 14:00, a spus:

@Dl Mile
Acel troleibuz Skoda(din videoclipul dvs.)este din Riga, Letonia.



Merci de informatie, insa nu m-am intrebat si nici nu eram curios de unde e. Doar am "intarit" filmuletul lui Vali, respectiv un firobuz Skoda care-si pune troleele din buton...


Vezi postareaFlorin.B RATT, la 12 aprilie 2013 - 14:21, a spus:

Nu neaparat. Tabla din care se realizeaza va fi de 2 mm (e deja comandata) si nu va opune prea mare rezistenta la aceasta grosime. Plasticul probabil ca-l vor monta pe interior totusi. Chiar o sa le atrag atentia asupra acestui aspect, dar e decizia lor.



Cunostiintele elementare in lacatuserie "sustin" ca izolatorul se cere montat dedesupt iar tabla pe care se sprijina izolatorul, trebuie sa fie ceva mai lata, in jur de 13 - 15 cm, pentru o viata mai lunga a "ghidajelor"....


Daca se strecoara erori in proiectare si executie, s-ar putea sa avem mici surprize in functionare si nu-i bine!...
1

Arata acest topic


  • (55 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi