Se poate observa din filmulete si poze ca exista o diversitate destul de mare de astfel de ghidaje din punct de vedre constructiv. Cu alte cuvinte, ghidajele difera de la oras la oras si din acest aspect rezulta ca ele au fost facute in atelierele proprii...
Ghidajele in sine nici nu prezinta elemente constructive complexe. Orice maistru sau muncitor calificat si cu experienta de la RATT (si nu numai) ar trebui sa fie in stare sa-l conceapa si sa-l realizeze.
Nedumerirea mea este alta.
Mereu spuneam de-alungul timpului ca se pot introduce firobuzele pana la Dumbravita sau pana la Ghiroda (sau Giroc) in mod "experimental" timp de cateva luni (3 - 6 sa zicem) pentru a testa "piata", respectiv, necesitatea si rentabilitatea prelungirii traseelor firobuzelor pana in aceste localitati, pe varianta DIESEL (pe perioada testarii). Dupa perioada de testare, se puteau trage niste concluzii pertinente si foarte aproape de realitate!
Si tot cu ocazia acelor postari, spuneam ca la intoarcere, punerea troleelor pe fir sa se faca in mod automat folosindu-se aceste ghidaje, pe care le vazusem prin clipurile de pe youtube (si prin marcarea locului unde trebuie oprit firobuzul)...
Si la toata insistenta mea legata de aplicarea acestor solutii tehnice, mi s-a raspuns mereu ca
firobuzele noastre nu sunt dotate (si) cu sistemul de ridicare automata a troleelor, ci doar cu sistemul de coborare!!!
La auzul unei asemenea informatii, iti vine sa

si dupa ce-ti revii, iarasi sa

...Adica tocmai s-au cumparat niste firobuze noi care nu sunt dotate si cu sistemul de ridicare automata a troleelor. Pai nu-ti vine sa

...
Dar, stupoare! Aflu (si aflam cu totii) ca defapt
Citeaza
Au buton de ridicare, nu trebuie sa coboare, doar sa-l traga foarte precis in locul marcat.
...si ca...
Citeaza
Acelas buton de ridicare le si coboara in caz de nevoie. E buton cu ambele sensuri.
Este o veste minunata dar de ce o aflam cu atata
intarziere ??? Ni s-a ascuns cumva acest lucru sau ... nici nu se stia cu ce sunt dotate firobuzele si s-a descoperit intamplator...Sunt curios ce raspuns voi primi la aceasta intrebare si daca?...
Mai bine o data decat niciodata!... vor spune unii. Eu zic ca trebuia sa cunoastem acest aspect odata cu achizitia firobuzelor.
Se puteau folosi aceste ghidaje si cand au avut loc lucrari in zona Spitalului Judetean, cand si acolo soferii coborau la fiecare tura ca sa-si puna troleele...
Iar in cocluzie se poate pune si "de maine" in functiune Linia 14 pana la Dumbravita, pe varianta diesel si cu fixarea ghidajelor pe linie pentru "cuplare" la intoarcere. Iar lucrarile de constructie a liniei electrice se pot face dupa programul stabilit, cand o fi sa fie...
PS Am cautat postarile cu pricina, dar momentan (inca!) nu le-am gasit!...
Aceasta postare a fost editata de mile: 11 aprilie 2013 - 00:11