Despre firobuze in general
#622
Postat 10 aprilie 2013 - 00:30
Apoi ma gandesc ca materialul izolator ar trebui pus sub materialul metalic astfel incat troleele sa alunece direct catre firul de contact si sa nu se "impiedice" de acel material metalic. Capul suruburilor de prindere a materialului izolator pe cel metalic trebuie sa fie ingrobate tot din aceleasi motive scrise mai sus...
Lungimea acestor ghidaje ar trebui sa fie de minim 1 metru pentru a usura in oarecare masura "munca" soferilor de pozitionare in longitudine la locul marcat...
Iata, daca aceste aspecte se rezolva, atunci se poate inregistra inca o premiera timisoreana la nivel national...Nu este vorba de ceva deosebit de insemnat dar totusi ar fi si asta o premiera de notat undeva...
#623
Postat 10 aprilie 2013 - 08:29
#624
Postat 10 aprilie 2013 - 16:00
#625
Postat 10 aprilie 2013 - 20:47
#626
Postat 10 aprilie 2013 - 21:31
#627
Postat 10 aprilie 2013 - 21:37
#628
Postat 10 aprilie 2013 - 21:50
#629
Postat 10 aprilie 2013 - 22:00
Aceasta postare a fost editata de Vali: 10 aprilie 2013 - 22:00
#630
Postat 10 aprilie 2013 - 22:15
#631
Postat 11 aprilie 2013 - 00:05
Ghidajele in sine nici nu prezinta elemente constructive complexe. Orice maistru sau muncitor calificat si cu experienta de la RATT (si nu numai) ar trebui sa fie in stare sa-l conceapa si sa-l realizeze.
Nedumerirea mea este alta.
Mereu spuneam de-alungul timpului ca se pot introduce firobuzele pana la Dumbravita sau pana la Ghiroda (sau Giroc) in mod "experimental" timp de cateva luni (3 - 6 sa zicem) pentru a testa "piata", respectiv, necesitatea si rentabilitatea prelungirii traseelor firobuzelor pana in aceste localitati, pe varianta DIESEL (pe perioada testarii). Dupa perioada de testare, se puteau trage niste concluzii pertinente si foarte aproape de realitate!
Si tot cu ocazia acelor postari, spuneam ca la intoarcere, punerea troleelor pe fir sa se faca in mod automat folosindu-se aceste ghidaje, pe care le vazusem prin clipurile de pe youtube (si prin marcarea locului unde trebuie oprit firobuzul)...
Si la toata insistenta mea legata de aplicarea acestor solutii tehnice, mi s-a raspuns mereu ca firobuzele noastre nu sunt dotate (si) cu sistemul de ridicare automata a troleelor, ci doar cu sistemul de coborare!!!
La auzul unei asemenea informatii, iti vine sa
Dar, stupoare! Aflu (si aflam cu totii) ca defapt
Citeaza
Citeaza
Este o veste minunata dar de ce o aflam cu atata intarziere ??? Ni s-a ascuns cumva acest lucru sau ... nici nu se stia cu ce sunt dotate firobuzele si s-a descoperit intamplator...Sunt curios ce raspuns voi primi la aceasta intrebare si daca?...
Mai bine o data decat niciodata!... vor spune unii. Eu zic ca trebuia sa cunoastem acest aspect odata cu achizitia firobuzelor.
Se puteau folosi aceste ghidaje si cand au avut loc lucrari in zona Spitalului Judetean, cand si acolo soferii coborau la fiecare tura ca sa-si puna troleele...
Iar in cocluzie se poate pune si "de maine" in functiune Linia 14 pana la Dumbravita, pe varianta diesel si cu fixarea ghidajelor pe linie pentru "cuplare" la intoarcere. Iar lucrarile de constructie a liniei electrice se pot face dupa programul stabilit, cand o fi sa fie...
PS Am cautat postarile cu pricina, dar momentan (inca!) nu le-am gasit!...
Aceasta postare a fost editata de mile: 11 aprilie 2013 - 00:11
#632
Postat 11 aprilie 2013 - 09:30
Mai ramane de vazut (practic) daca troleele nu vor fi trase automat in jos la contactul cu aceste ghidaje, asta daca viteza e prea mare. Colegii de la troleibuze sunt insa optimisti si spun ca nu vor fi probleme.
#633
Postat 11 aprilie 2013 - 09:46
Iar daca vreun sofer nu reuseste sa se pozitioneze optim, treaba lui, va trebui sa coboare si sa-si puna troleele manual.
Camerele video nu pot fi inlocuite cu o oglinda retrovizoare stradala fixa montata la "bordura" chiar pe stalpul pus ca reper de oprire?... Iar noaptea acel proiector montat pe unul dintre trolee s-ar putea sa ajute si el, bineinteles la acele firobuze unde n-a fost "demontat" inca!!!...
Poate ca exista si o oarecare "teama" de lucruri noi...fireasca pana la un anumit punct, dar cred ca n-ar fi cazul sa ne temem...
Tineti-ne(ma) la curent cu evolutia acestui demers! Abia astept sa fac si o filmare pe teren!...
Aceasta postare a fost editata de mile: 11 aprilie 2013 - 10:36
#634
Postat 11 aprilie 2013 - 10:03
Personal, trebuie sa recunosc, nu am pus niciodata troleele (testam clima doar cu agregatul diesel, in hala) si imi aduc aminte ca le-am tras automat, din buton, doar o data, parandu-mi foarte violenta acesta procedura (troleele au coborat cu mare viteza si cu un zgomot destul de puternic, amplificat probabil de faptul ca eram in hala)
#635
Postat 11 aprilie 2013 - 12:19
Citeaza
Probabil ca la coborare este nevoie de o smucitura pentru decuplare rapida, pentru a nu se face arc electric.
Ma gandesc ca la ridicarea troleelor, vorbim de o viteza oarecum rezonabila. Poate ca exista si un sistem de reglare a acestei operatiuni, un reglaj pe undeva. Daca aceasta operatiune se face in mod hidraulic, poate exista niste robineti (supape) de reglaj. Iar punerea troleelor cred ca se face cu alimentarea electrica a firobuzului oprita, pentru evitarea arcului electric...
Vorbesc doar din presupuneri...habar n-am de "bordul" unui firobuz, n-am avut tangenta cu asa ceva...
#636
Postat 11 aprilie 2013 - 12:50
Coborare
Urcarea
#637
Postat 11 aprilie 2013 - 12:54
Mile, actionarea e pneumatica, nu hidraulica, dar probabil ca se poate regla debitul de aer.
#638
Postat 11 aprilie 2013 - 14:43
mile, la 11 aprilie 2013 - 09:46, a spus:
Nu stiu ce ni s-a spus la vremea respectiva, eu numai tin minte, insa eu personal stiam de acest sistem, si chiar nici nu mi-l inchipuiam ca nu exista, din simplul fapt ca si Berliet-urile aveau sistemul. Ca el numai functiona, ca s-au demonant pana la urma sistemele de tensionare a troleelor de pe toate troleibuzele din TM, asta este deja alta problema. In orice caz, la cele din urma era un sistem extrem de simplu. Troleele nu se trageau jos automat, ci manual, insa soferul avea o manivela cu care tensiona acele fire de sustinere. La "relase" se apasa pe un buton, care dadea drumu la acel arc, si firele se detensionau automat, lasand troleele sus.
Acuma ca sistemul nu era practic, si foarte until, e alta poveste. Insa el exista!
#639
Postat 11 aprilie 2013 - 15:09
Florin.B RATT, la 11 aprilie 2013 - 12:54, a spus:
Florine tin sa te contrazic la ridicare, soferul cum o apasat butonul de ridicare a captatorilor ei asa urca automat, se ridica putin si se opresc, si dupaia isi continua urcarea pana la palnie. Si Rico si alti soferi de la Tb pot sa confirme acest lucru daca nu poti merge si sa testezi la un troleu ca face la fel.
Aceasta postare a fost editata de Vali: 11 aprilie 2013 - 15:10
#640
Postat 11 aprilie 2013 - 18:08
Butonul respectiv a avut functia de ridicare coborare de cand au venit troleibuzele.
Florin daca reglezi debitul de aer, e posibil ca ele sa numai coboare asa repede cand o sa sara iar daca lovesc o ancora in timpul mersului atunci e grav.
Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 11 aprilie 2013 - 18:10

Ajutor

Raspuns nou


Citare Multipla








