STP Timișoara Forum: Despre troleibuze in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (55 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Ultima »

Despre troleibuze in general Evaluare topic: ****- 8 Voturi

#621 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30183
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 aprilie 2013 - 22:02

L.E. Deci cam asta a iesit:

Imagine atasata: ghidaj trolee.jpg Imagine atasata: new-1.jpg
0

#622 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 10 aprilie 2013 - 00:30

Desenul arata foarte frumos insa ceva cote?...

Apoi ma gandesc ca materialul izolator ar trebui pus sub materialul metalic astfel incat troleele sa alunece direct catre firul de contact si sa nu se "impiedice" de acel material metalic. Capul suruburilor de prindere a materialului izolator pe cel metalic trebuie sa fie ingrobate tot din aceleasi motive scrise mai sus...


Imagine atasata: ghidaje pentru trolee 01.JPG

Lungimea acestor ghidaje ar trebui sa fie de minim 1 metru pentru a usura in oarecare masura "munca" soferilor de pozitionare in longitudine la locul marcat...


Iata, daca aceste aspecte se rezolva, atunci se poate inregistra inca o premiera timisoreana la nivel national...Nu este vorba de ceva deosebit de insemnat dar totusi ar fi si asta o premiera de notat undeva...
0

#623 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30183
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 aprilie 2013 - 08:29

Acele placi de ghidaj din material transparent era puse pentru a-i ajuta pe soferi la punerea manuala a troleelor, ceea ce la noi nu e cazul. Noi am putea folosi in loc textolit, doar pentru a nu face flama in momentul cand se ating captatorii de ele. Oricum, daca consumul e mic nu trebuie sa fie o problema, dar asta trebuie ca o stiu mai bine specialistii de la linia contact.
0

#624 Useril este offline   Goldmember 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 259
  • Inregistrat: 10 decembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 aprilie 2013 - 16:00

Sunt folositoare aceste ghidaje,insa ma intreb dand un exemplu:in statia Complex Studentesc,pe sensul de mers spre statia Cluj,cum se vor monta,doar un singur ghidaj?De obicei in acea statie ajung concomitent 2 masini,fie ca e un autobuz in fata si un troleibuz in spate,fie ca sunt 2 troleibuze,cum vor proceda,vor ridica pe rand troleele,cel din spate ramanad putin in urma,sau se vor monta 2 astfel de ghidaje?Si inca ceva,cred ca va trebui mutata si reteaua electrica de contact mai spre interiorul statiei,pozitia lui actuala fiind in banda 1 de circulatie.
0

#625 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30183
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 aprilie 2013 - 20:47

Cred ca va fi doar un dispozitiv si vor astepta la rand. Linia de contact va ramane probabil unde este (nu trebuie neaparat in statie sa ridice troleele, pot si la iesirea din aceasta), pe jos se vor marca niste repere si... cam atat. Operatiunea e de scurta durata si nu ar trebui sa fie probleme. (sper :) ) Din cate am inteles, dispozitivul e dat deja in lucru la Sectia Reparatii.
0

#626 Userul este online   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 10 aprilie 2013 - 21:31

Daca e deja dat in lucru ca banuiesc ca nu dureaza mult, in cat timp va fi gata oare si pus?
0

#627 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30183
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 aprilie 2013 - 21:37

Nu stiu, dar oricum vor urma teste, probe, reglaje, poate modificari. Nu am mai avut asa ceva, deci se realizeaza un prototip.
0

#628 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 10 aprilie 2013 - 21:50

Nu era mai simplu daca aceste piese ar fi fost cumparate direct si sa fie doar montate fara atatea batai de cap.? Chiar asa de scumpe sunt? :intrebare:
0

#629 Userul este online   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 10 aprilie 2013 - 22:00

Asta e intrebarea, daca se vinde piese sau toti care o au si-au facuto singuri...

Aceasta postare a fost editata de Vali: 10 aprilie 2013 - 22:00

0

#630 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30183
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 aprilie 2013 - 22:15

Da, cred ca fiecare si-a construit ce a avut nevoie. Nu cred sa existe o firma (aici in Romania) care sa produca asa ceva. Oricum e relativ simplu de realizat, dar sunt reglaje de facut (pozitia firului de contact in "palnia" respectiva).
0

#631 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 11 aprilie 2013 - 00:05

Se poate observa din filmulete si poze ca exista o diversitate destul de mare de astfel de ghidaje din punct de vedre constructiv. Cu alte cuvinte, ghidajele difera de la oras la oras si din acest aspect rezulta ca ele au fost facute in atelierele proprii...
Ghidajele in sine nici nu prezinta elemente constructive complexe. Orice maistru sau muncitor calificat si cu experienta de la RATT (si nu numai) ar trebui sa fie in stare sa-l conceapa si sa-l realizeze.


Nedumerirea mea este alta.
Mereu spuneam de-alungul timpului ca se pot introduce firobuzele pana la Dumbravita sau pana la Ghiroda (sau Giroc) in mod "experimental" timp de cateva luni (3 - 6 sa zicem) pentru a testa "piata", respectiv, necesitatea si rentabilitatea prelungirii traseelor firobuzelor pana in aceste localitati, pe varianta DIESEL (pe perioada testarii). Dupa perioada de testare, se puteau trage niste concluzii pertinente si foarte aproape de realitate!

Si tot cu ocazia acelor postari, spuneam ca la intoarcere, punerea troleelor pe fir sa se faca in mod automat folosindu-se aceste ghidaje, pe care le vazusem prin clipurile de pe youtube (si prin marcarea locului unde trebuie oprit firobuzul)...

Si la toata insistenta mea legata de aplicarea acestor solutii tehnice, mi s-a raspuns mereu ca firobuzele noastre nu sunt dotate (si) cu sistemul de ridicare automata a troleelor, ci doar cu sistemul de coborare!!!

La auzul unei asemenea informatii, iti vine sa :censored: si dupa ce-ti revii, iarasi sa :censored: ...Adica tocmai s-au cumparat niste firobuze noi care nu sunt dotate si cu sistemul de ridicare automata a troleelor. Pai nu-ti vine sa :censored: ...


Dar, stupoare! Aflu (si aflam cu totii) ca defapt

Citeaza

Au buton de ridicare, nu trebuie sa coboare, doar sa-l traga foarte precis in locul marcat.
...si ca...

Citeaza

Acelas buton de ridicare le si coboara in caz de nevoie. E buton cu ambele sensuri.


Este o veste minunata dar de ce o aflam cu atata intarziere ??? Ni s-a ascuns cumva acest lucru sau ... nici nu se stia cu ce sunt dotate firobuzele si s-a descoperit intamplator...Sunt curios ce raspuns voi primi la aceasta intrebare si daca?...


Mai bine o data decat niciodata!... vor spune unii. Eu zic ca trebuia sa cunoastem acest aspect odata cu achizitia firobuzelor.
Se puteau folosi aceste ghidaje si cand au avut loc lucrari in zona Spitalului Judetean, cand si acolo soferii coborau la fiecare tura ca sa-si puna troleele...


Iar in cocluzie se poate pune si "de maine" in functiune Linia 14 pana la Dumbravita, pe varianta diesel si cu fixarea ghidajelor pe linie pentru "cuplare" la intoarcere. Iar lucrarile de constructie a liniei electrice se pot face dupa programul stabilit, cand o fi sa fie...


PS Am cautat postarile cu pricina, dar momentan (inca!) nu le-am gasit!...

Aceasta postare a fost editata de mile: 11 aprilie 2013 - 00:11

0

#632 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30183
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 aprilie 2013 - 09:30

Nu era nicio conspiratie sau vre-un secret. Initial se credea ca aceasta functiune trebuie asistata si chiar ca viteza cu care se ridica troleele e prea mare (cam asa si este). In Germania troleibuzele care folosesc asa ceva au si o camera de luat vederi pentru a supraveghea procedura. Tot initial se credea ca e nevoie si de o ghidare stanga-dreapta a troleelor si ca nu va fi suficient doar sa se ridice automat (asa credeam si eu). In alte tarii acest sistem se foloseste doar pentru a ajuta soferul sa puna manual troleele:

Imagine atasata: Trolleybus_Driver_Adjusting_Trolley_Pole_(cropped).jpg

Mai ramane de vazut (practic) daca troleele nu vor fi trase automat in jos la contactul cu aceste ghidaje, asta daca viteza e prea mare. Colegii de la troleibuze sunt insa optimisti si spun ca nu vor fi probleme.
0

#633 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 11 aprilie 2013 - 09:46

Ei, conspiratie e prea mult spus. Atata doar ca in nici un moment nu (ni) s-a spus ca troleele se pot (si) ridica din buton...

Iar daca vreun sofer nu reuseste sa se pozitioneze optim, treaba lui, va trebui sa coboare si sa-si puna troleele manual.

Camerele video nu pot fi inlocuite cu o oglinda retrovizoare stradala fixa montata la "bordura" chiar pe stalpul pus ca reper de oprire?... Iar noaptea acel proiector montat pe unul dintre trolee s-ar putea sa ajute si el, bineinteles la acele firobuze unde n-a fost "demontat" inca!!!...

Poate ca exista si o oarecare "teama" de lucruri noi...fireasca pana la un anumit punct, dar cred ca n-ar fi cazul sa ne temem...

Tineti-ne(ma) la curent cu evolutia acestui demers! Abia astept sa fac si o filmare pe teren!...

Aceasta postare a fost editata de mile: 11 aprilie 2013 - 10:36

0

#634 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30183
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 aprilie 2013 - 10:03

Da, ideea cu oglinda e buna. :coolspeak: Oricum, Claudiu spunea ca se vede pe bord prezenta tensiunii de retea, asta confirmand faptul ca troleele sunt pe linia de contact.
Personal, trebuie sa recunosc, nu am pus niciodata troleele (testam clima doar cu agregatul diesel, in hala) si imi aduc aminte ca le-am tras automat, din buton, doar o data, parandu-mi foarte violenta acesta procedura (troleele au coborat cu mare viteza si cu un zgomot destul de puternic, amplificat probabil de faptul ca eram in hala)
0

#635 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 11 aprilie 2013 - 12:19

Citeaza

le-am tras automat, din buton, doar o data, parandu-mi foarte violenta acesta procedura (troleele au coborat cu mare viteza si cu un zgomot destul de puternic, amplificat probabil de faptul ca eram in hala)



Probabil ca la coborare este nevoie de o smucitura pentru decuplare rapida, pentru a nu se face arc electric.
Ma gandesc ca la ridicarea troleelor, vorbim de o viteza oarecum rezonabila. Poate ca exista si un sistem de reglare a acestei operatiuni, un reglaj pe undeva. Daca aceasta operatiune se face in mod hidraulic, poate exista niste robineti (supape) de reglaj. Iar punerea troleelor cred ca se face cu alimentarea electrica a firobuzului oprita, pentru evitarea arcului electric...

Vorbesc doar din presupuneri...habar n-am de "bordul" unui firobuz, n-am avut tangenta cu asa ceva...
0

#636 Userul este online   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 11 aprilie 2013 - 12:50

Uite mile coborarea si urcarea captatorilor nu se face deloc violenta. Coborarea lor e putin rapida asta datorita daca sare in mers sa nu se agate de retea :).
Coborare

Urcarea

0

#637 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30183
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 aprilie 2013 - 12:54

Mda... Ridicarea e foarte rapida. Ca a intrerupt-o soferul pe la jumatate asta e altceva. -_- (practic intr-o secunda (0:58 - 0:59 in clip) troleele au urcat de la jumatate pana pe fir)
Mile, actionarea e pneumatica, nu hidraulica, dar probabil ca se poate regla debitul de aer.
0

#638 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 11 aprilie 2013 - 14:43

Vezi postareamile, la 11 aprilie 2013 - 09:46, a spus:

Ei, conspiratie e prea mult spus. Atata doar ca in nici un moment nu (ni) s-a spus ca troleele se pot (si) ridica din buton...



Nu stiu ce ni s-a spus la vremea respectiva, eu numai tin minte, insa eu personal stiam de acest sistem, si chiar nici nu mi-l inchipuiam ca nu exista, din simplul fapt ca si Berliet-urile aveau sistemul. Ca el numai functiona, ca s-au demonant pana la urma sistemele de tensionare a troleelor de pe toate troleibuzele din TM, asta este deja alta problema. In orice caz, la cele din urma era un sistem extrem de simplu. Troleele nu se trageau jos automat, ci manual, insa soferul avea o manivela cu care tensiona acele fire de sustinere. La "relase" se apasa pe un buton, care dadea drumu la acel arc, si firele se detensionau automat, lasand troleele sus.

Acuma ca sistemul nu era practic, si foarte until, e alta poveste. Insa el exista!
0

#639 Userul este online   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 11 aprilie 2013 - 15:09

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 11 aprilie 2013 - 12:54, a spus:

Mda... Ridicarea e foarte rapida. Ca a intrerupt-o soferul pe la jumatate asta e altceva. -_- (practic intr-o secunda (0:58 - 0:59 in clip) troleele au urcat de la jumatate pana pe fir)


Florine tin sa te contrazic la ridicare, soferul cum o apasat butonul de ridicare a captatorilor ei asa urca automat, se ridica putin si se opresc, si dupaia isi continua urcarea pana la palnie. Si Rico si alti soferi de la Tb pot sa confirme acest lucru daca nu poti merge si sa testezi la un troleu ca face la fel.

Aceasta postare a fost editata de Vali: 11 aprilie 2013 - 15:10

0

#640 Useril este offline   Rico D. 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 17 octombrie 12
  • Sexul:masculin

Postat 11 aprilie 2013 - 18:08

Troleele se opresc cateva secunde cand se ridica/coboara pentru stabilizarea trolelelor ca sa nu se mai miste vertical, riscul fiiind sa lovesti ceva de langa tine, apoi se ridica normal.
Butonul respectiv a avut functia de ridicare coborare de cand au venit troleibuzele.
Florin daca reglezi debitul de aer, e posibil ca ele sa numai coboare asa repede cand o sa sara iar daca lovesc o ancora in timpul mersului atunci e grav.

Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 11 aprilie 2013 - 18:10

0

Arata acest topic


  • (55 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi