STP Timișoara Forum: A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (148 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km

#2081 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 decembrie 2012 - 10:26

De Ungaria stiam, dar in Romania e valabil asa ceva? :huh:

Nemtii au ceva similar, numindu-se "Elefantenrennen" (cursa elefantilor) si se aplica in cazurile in care depasirea intre doua camioane dureaza mai mult de 45 de secunde sau se face cu o diferenta de viteza de mai putin de 10 km/h. Desigur, se plateste amenda, conform articolului de mai jos:

Citeaza

Eine Strafe kann in der Regel verhängt werden, wenn der Überholvorgang länger als 45 Sekunden dauert oder die Geschwindigkeit der beiden Fahrzeuge weniger als zehn Stundenkilometer auseinanderliegt. Damit die übrigen Verkehrsteilnehmer nicht unnötig behindert werden, müsse der überholende Lkw mit "wesentlich höherer Geschwindigkeit" als der andere Lastwagen fahren, befand das Gericht. (Aktenzeichen: 1 SsRs 45/09).

0

#2082 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 25 decembrie 2012 - 15:01

Deefapt, in anumite zone este doar o restrictie pe timpul zilei. Adica intre 23 si 06.
0

#2083 Useril este offline   coracao 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 25 octombrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 decembrie 2012 - 22:18

In Ungaria restrictia este valabila doar pe timpul zilei, in Romania e valabila non-stop. Probabil jmecherii de la Bucuresti au inventat-o ca sa circule mai lejer catre mare si catre Pitesti. Si noi aveam asa ceva inainte sa se gandeasca ungurii la asta... :))
0

#2084 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 ianuarie 2013 - 10:34

Citeaza

La nici trei luni de la deschiderea autostrăzii Timişoara-Lugoj au apărut problemele. Tiriştii se plâng că îşi distrug anvelopele în unul din giratoriile autostrăzii. Cauzele ar putea fi economiile făcute de către Compania de Drumuri la construirea giratoriilor, în lipsa terenurilor necesare.
Autostrada Timişoara-Lugoj, mai precis primul tronson al acesteia - un soi de ocolitoare a municipiului de pe Bega, ar avea deficienţe de proiectare şi execuţie, au relatat ieri corespondenţi ai postului de televiziune Digi 24. Potrivit postului, "o bucată din primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj a fost construită greşit. Mai precis, sensul giratoriu care permite ieşirea din cei 10 kilometri de şosea rapidă este prea îngust pentru tiruri", afirmă ziariştii de la Digi 24. Segmentul de autostradă inaugurat în luna octombrie are o lungime de 10 kilometri şi este delimitat de două giratorii, unul la Remetea Mare, celălalt la Giarmata. Lucrarea a fost executată de firma Spedition UMB deţinută de Dorinel Umbrărescu şi are o valoare de 47 milioane euro, fără TVA.

Tiriştii confirmă

Mai mulţi transportatori rutieri chestionaţi de ziarul România Liberă au confirmat ieri existenţa problemelor. "Să veniţi să vă uitaţi cu ochii dumneavoastră. In doar câteva luni e plin de lovituri, ba interiorul giratoriului, ba lateralul acestuia", spune plastic responsabilul unei firme de transport rutier cu tiruri din judeţul Timiş. De la deschiderea tronsonului, presa a arătat că în zona pasajului Remetea au avut loc mai multe accidente grave de circulaţie în care au fost implicate atât TIR-uri, cât şi autoturisme. "Când intră camionul se gâtuie. Roţile din spate ale remorcilor se urcă pe sus", îşi continuă relatarea responsabilul firmei de transport. El afirmă giratoriul de la Remetea Mare nu e singurul cu probleme din România, existând şi altele "făcute după ureche". Giratorii sunt şi în alte ţări dar acolo sunt prevăzute spaţiile necesare. Plângerile acestuia sunt confirmate de Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor din România (UNTRR). "Şoferii îşi distrug anvelopele ce costă sute de euro bucata şi care ar trebui să ţină cel puţin 150.000 de kilometri, în urma lovirii bordurilor", spune el. Spre exemplu, Radu Dinescu exemplifică şi prin cazul giratoriului situat la ieşirea din autostrada Piteşti-Bucureşti, în zona complexului Fashion House Outlet, de netrecut de către transportuile agabaritice ce merg către Turcia, din cauza razelor mici. In sens invers, de la Constanţa spre Bucureşti, transporturile agabaritice nu pot veni pe autostrada Soarelui deoarece punctul de plată a tarifului de trecere pe podul de la Feteşti nu are prevăzute porţi dedicate prin care să poată trece astfel de transporturi.

Care sunt cauzele?

Asemenea oricărui element al unui drum naţional, un giratoriu trebuie să respecte normele de proiectare ce prevăd precis elementele geometrice obligatorii (raze, lăţimi, unghiuri, declivităţi, etc). Caracteristicile ar permite teoretic intrarea în giratoriu cu o viteză de 40-50 de kilometri la oră , în funcţie de numărul de benzi. In practică giratoriul românesc respectă mai mult sau mai puţin regulile. "Tendinţa companiei este să facă giratorii mari. Uneori însă nu există terenurile necesare, trebuie mutate reţele optice, stâlpi sau făcute defrişări şi atunci acestea ajung mai mici", spune responsabilul unei firme de proiectare. Potrivit practicilor, CNADNR aprobă deseori o micşorare a razei giratoriului cu până la 10% faţă de norme. "Vă daţi seama ce înseamnă ca un giratoriu cu o rază de 20 de metri să ajungă la 18 metri", spune un alt proiectant. Teoretic, raza minimă a insulei interioare e între 18 şi 20 de metri, de la centru spre margine urmează un inel de siguranţă lat de 1-1,5 metri şi apoi una două benzi de circulaţie late de 5 metri (cu 1,5 metri mai largi decât cele normale). In practică giratoriul nostru intră la apă. In plus, tot din lipsă de spaţiu sau dintr-o economie de bani, CNADNR renunţă la construirea benzilor dedicate virajului la dreapta. Acestea permit vehiculelor ce circulă spre dreapta o viteză mai mare, deoarece banda dedicată are o rază de curbură mai mare faţă de cea din interiorul giratoriului. Benzile dedicate lipsesc în mare parte a cazurilor, deoarece construirea lor necesită cumpărarea de către stat a unor terenuri suplimentare, faţă de giratoriul simplu. Dacă lungimea unui autoturism este de aproximativ 4 metri, cea a unui tir poate ajunge la 20 de metri şi există discuţii la nivel european în sensul măririi lungimii maxime permise.


Sursa: Romania Libera
0

#2085 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6120
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 ianuarie 2013 - 10:43

Interesant articolul. Confirm dimensiunile reduse ale sensului giratoriu de pe DN6, de la Remetea/Izvin.
Insa in primul alineat s-a strecurat o greseala: capatul dinspre Giarmata al lotului Giarmata-Izvin, nu este marginit de catre un sens giratoriu, ci este "nemarginit" :)

______________________________________________________________________________________

Citeaza

O firma spaniolă [...] câştigătoarea licitaţiei pentru autostrada Lugoj-Timişoara, lotul doi - SURSE

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a finalizat licitaţia pentru lotul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj. Cu alte cuvinte, CNADNR, a desemnat firma câştigătoare, dar numele ei nu a fost făcut public, licitaţia fiind încă în perioada în care se pot depune contestaţii. Potrivit surselor „Redeşteptarea", câştigătoarea licitaţiei ar fi Asocierea Constructora San Jose SA - Sevicon Obras e Infraestructuras SL

[...]

Într-o adresă oficială emisă la solicitarea „Redeşteptarea", Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale arătă că licitaţia pentru lodul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj a fost finalizată, săptămâna trecută, fiind desemnat constructroul. „În ceea ce priveşte procedura de achiziţie publică Proiectare şi execuţie Autostrada Timişoara-Lugoj, lot doi, aceasta a fost finalizată, iar în data de 04.01.2013 au fost trimise ofertantilor comunicările privind rezultatul procedurii", se arată în documentul emis de CNADNR.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au refuzat să facă public numele companiei care a fost desemnată câştigătoare în urma licitaţiei. Refuzul CNADNR a fost justificat de faptul ca suntem în perioada în care licitaţia poate fi contestată, termenul de depunere a contestaţiilor fiind de 10 zile.

[...]

sursa

Daca se va confirma, speram sa nu faca de "cacau" precum FCC pe lotul Arad Sud - Giarmata.
0

#2086 Useril este offline   coracao 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 25 octombrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 ianuarie 2013 - 00:15

Ce sa zic, prea mici giratoriile...ia sa mearga domnii prin Olanda sa vada acolo stramtori...
0

#2087 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 ianuarie 2013 - 00:41

Pai, aia nu au suprafata cat avem noi. :rad_masa:
0

#2088 Useril este offline   coracao 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 25 octombrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 ianuarie 2013 - 22:40

Si totusi se descurca si nu se plange nimeni ca isi taie cauciucurile. Am fost pe drumuri nationale prin Olanda unde cand te intalneai cu o masina din sens opus trebuia sa te tragi deoparte sa se poata trece...
0

#2089 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 17 ianuarie 2013 - 15:33

:excl: Se pare ca avem castigator pentru Lotul 2! UMB! :happy:


Umbrărescu va primi 90 milioane euro pentru încă un segment din autostrada Timişoara - Lugoj

16 Ianuarie 2013

Firma Spedition UMB, deţinută de Dorinel Umbrărescu, a fost desemnată de către Compania de Autostrăzi câştigătoare a licitaţiei de construire a celui de-al doilea tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj, după descalificarea firmei ce a avut cel mai bun preţ, spaniolii de la Constructora San Jose.
Potrivit surselor neoficiale din cadrul proiectului, asocierea spaniolă Constructora San Jose/Sevicon Obras e Infraestructuras a fost descalificată din motive neprecizate încă de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Oferta acestor firme a prevăzut un preţ de 86,2 milioane euro, fără TVA, cu 2,8 milioane euro mai puţin decât al doilea clasat, asocierea firmelor Spedition UMB/Tehnostrade, ambele deţinute de unul din importanţii regi români ai asfaltului, Dorinel Umbrărescu. Criteriul de atribuire a acestui contract a fost preţul cel mai scăzut. Folosirea acestui criteriu face ca acordarea contractului unor firme de pe locurile inferioare să fie posibilă doar dacă ofertele primilor clasaţi sunt apreciate drept necorespunzătoare.

Sursele indicate afirmă că spaniolii nu au contestat licitaţia la CNADNR sau la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), ci s-au adresat direct cu o plângere Comisiei Europene. Reamintim că a finele anului trecut a fost declanşat un scandal privitor la primul tronson de autostradă dintre Nădlac şi Arad ce a pornit tot de la o plângere adresată de către o firmă străină Comisiei Europene. Constructorul portughez Monteadriano câştigase anterior contractul împreună cu firma parteneră Romstrade în pofida faptului că avusese al şaselea preţ în licitaţie.

CNADNR refuză să confirme excluderea spaniolilor

Solicitată să informeze dacă a catalogat ca necorespunzătoare oferta constructorilor spanioli, conducerea CNADNR a refuzat să ofere această informaţie. Procedura a fost finalizată, la 4 ianuarie s-a transmis participanţilor rezultatul acesteia şi nu există informaţii privitoare la depunerea unei contestaţii la CNSC sau la alte instanţe de judecată, se mărgineşte să informeze compania.
De-a lungul timpului mai mulţi constructori s-au plâns, în discuţii private purtate cu jurnaliştii, că s-au făcut asupra lor presiuni din partea conducerii CNADNR pentru retragerea contestaţiilor. Ei au fost fie ameninţaţi că vor fi excluşi din alte licitaţii, fie li s-au promis diferite alte contracte, dacă şi-ar retrage plângerile.
Oficialii spanioli ai firmei Contructora San Jose au refuzat să comenteze depunerea unei plângeri la Comisia Europeană referitoare la respingerea ofertei lor pentru Timişoara-Lugoj, afirmând că le lipseşte specialistul în comunicare, în timp ce reprezentanţii de presă ai DG Regio (Directoratul CE ce gestionează fondurile UE din care se va realiza tronsonul) ne-au declarat, zilele trecute, că nu ar avea cunoştinţă de o astfel de plângere.

Umbrărescu, preţuri chilipir

Ca urmare a faptului că firmele lui execută şi primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj (de fapt o centură a primei localităţi menţionate), Dorinel Umbrărescu are realizată organizarea de şantier în zonă, avantaj ce îi permite să îşi micşoreze costurile necesare realizării autostrăzii.
El a depus oferte şi pentru construirea altor trei tronsoane de autostradă dintre Lugoj şi Deva, licitaţii în cazul cărora CNADNR nu a desemnat deocamdată niciun câştigător. Spedition UMB şi Tehnostrade au prezentat cele mai mici preţuri petru execuţia tronsoanelor (aproximativ 40-45% din valoarea estimată), situându-se pe primul loc, cel puţin la criteriul financiar al ofertelor.

Sursa: Romania Libera
0

#2090 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6120
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 17 ianuarie 2013 - 16:33

Daca se confirma, sunt curios de motivarea CNADNR pentru descalificarea locului I.
Altfel, in urma rezultatelor de pana acum, normal ca sustin UMB.
0

#2091 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 17 ianuarie 2013 - 21:21

Daca se "lacomesc" si pentru cele 3 loturi din Lugoj-Deva, o sa le fie foarte greu.
0

#2092 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 17 ianuarie 2013 - 22:15

In reportajul video din acest link, apar cateva filmari noi de pe tronsonul Lugoj-Deva lot1.
0

#2093 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 24 ianuarie 2013 - 23:03

Citeaza

Pentru cei interesati, am facut un mic reportaj la capatul autostrazii Giarmata-Izvin, unde speram sa vedem ca vor incepe lucrarile pentru continuarea proiectului pana la Lugoj:
Imagine postata

Imagine postata

Continuarea pe threadul Motorway spotting (forum.peundemerg.ro). Enjoy!

radutm - forum peundemerg.ro
0

#2094 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 26 ianuarie 2013 - 15:05

Un reportaj interesant realizat de ProTv despre lotul 2 din autostrada Timisoara-Lugoj.
0

#2095 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 29 ianuarie 2013 - 02:23

Citeaza

Dacă pe A1 Deva – Simeria Veche traficul rutier a fost deschis încă de la mijlocul lunii decembrie, proiectul tronsonului de autostradă Simeria Veche – Orăştie este încă departe de finalizare.

Imagine postata

În zona localităţii Turdaş, în apropiere de locul de unde în urmă cu doi ani a fost inaugurată începerea lucrărilor la autostrada Orăştie – Deva, pe o porţiune de cel puţin un kilometru nici măcar nu a fost turnat stratul de beton din infrastructura noii autostrăzi. Locul arată ca un imens crater, pe fundul căruia forfotesc echipele de muncitori şi utilajele grele.
...
Pe cea mai mare parte a tronsonului de autostradă Simeria Veche – Orăştie, asfaltul a fost turnat încă din primăvara anului trecut, însă pe alte porţiuni constructorii s-au mişcat mai încet. De asemenea, mai au de finalizat construcţia unor poduri şi podeţe, cel mai mare dintre ele, aflat în lucru, fiind podul de peste râul Strei (foto) de la Simeria Veche.

Dead-line: aprilie 2013
Firma Straco, cea care administrează în prezent lucrările la tronsonul Simeria Veche - Orăştie, a intrat în insolvenţă din cauza problemelor financiare. „Continuarea proiectului nu este pusă în pericol. Există toate premisele ca al doilea operator, respectiv STRABAG, membru al asocierii, să termine lucrările. După cum am fost anunţaţi de reprezentanţii CNANDR şi ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, tronsonul respectiv va fi finalizat până în luna aprilie a acestui an”, a precizat Sorin Vasilescu, prefectul judeţului Hunedoara.
...

adevarul
0

#2096 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6120
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 04 februarie 2013 - 18:38

Citeaza

Dezastru pe autostrada Arad-Timisoara. Nereguli de sute de milioane de lei descoperite de Curtea de Conturi

Nu mai este niciun secret pentru nimeni că proiectul construcției autostrăzii Arad-Timișoara a fost unul cu foarte multe probleme. Necunoscută era însă amploarea dezastrului. Inspectorii Curţii de Conturi au descoperit nereguli de sute de milioane de lei în derularea acestui contract.
Potrivit raportului Curţii de Conturi pe anul 2011, „managementul defectuos” al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România (CNADNR) a dus la nereguli de sute de milioane de lei. Acestea includ neaplicarea penalităţilor de întârziere, atribuirea contractului deşi oferta câştigătoare depăşea cu mult valoarea prevăzută în bugetul aprobat, decontări fără documente justificative şi multe, multe altele.

[...]

sursa
0

#2097 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 februarie 2013 - 19:27

Ce ma distreaza e faptul ca mai nou a aparut o adevarata isterie, articole dupa articole, dezvaluiri spectaculoase, despre rezultatele verificarilor curtii de conturi... Din pacate n-am auzit ca cineva sa fie tras la raspundere (penala) sau sa fi platit vre-un leu ca despagubire la daunele produse.
0

#2098 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 04 februarie 2013 - 19:59

Titlul este ales (intentionat) gresit. Dupa mine dezastru inseamna gropi, erori de executie sau proiectare...
0

#2099 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 februarie 2013 - 20:16

Intotdeauna (la noi) cand se schimba puterea, incep tot felul de dezvaluiri care de obicei nu se finalizeaza cu pedepse pentru cei vinovati pentru ca nu acesta este scopul. Scopul este inlaturarea de la diferite posturi de conducere a celor vechi si inlocuirea cu "oamenii nostri" sau ... incasarea si de catre "ai nostri" a unor comisioane...

Mi-aduc aminte de anul 2004 catre 2005 cand odata cu schimbarea puterii au fost oprite si blocate lucrarile la AS Transilvaniei (Bechtel) pentru verificarea contractelor de catre noua putere, contracte care au fost semnate prin 2002-2003 de catre PSD.

Dupa un blocaj de minim 9 luni de zile situatia "s-a deblocat" nefiind gasit nimic "ciudat" de noua putere.
De fapt ce s-a intamplat? S-au mai dat ceva comisioane si la cei noi sositi la putere si astfel cei de la Bechtel au putut continua treaba dupa o intrerupere de 9 luni, adica toata primavara, vara si partial toamna lui 2005. Comisioanele au fost recuperate din platile suplimentare iar ce s-a intamplat dupa aceea, stim cu totii....

Aceasta postare a fost editata de mile: 04 februarie 2013 - 20:16

0

#2100 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 05 februarie 2013 - 20:43

Citeaza

Pentru ca am fost cuminti, sursa secreta ne face o surpriza cu poze de pe A1 Lugoj-Deva lot 1 (Belint-Dumbrava), constructor Tirrena Scavi. Pozele sunt fresh, sunt facute AZI. Enjoy!

Tirrena Scavi lucreaza la intrarea dinspre Sanovita. In departare se vede podul peste Bega.
Imagine postata

Statia este pusa in functiune. Urmeaza mai tarziu si dovada ca se asfalteaza.
Imagine postata

Km 8.
Imagine postata

Grinzile podului.
Imagine postata

Pod peste canal alimentare.
Imagine postata

Imagine postata

Podul peste Bega. Aici se lucreaza intens.
Imagine postata

Mai urmeaza.

Multumiri lui Ionut - forum peundemerg.ro :respekt:
0

Arata acest topic


  • (148 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi