Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#761
Postat 16 ianuarie 2013 - 19:03
Sa fiu sincer eu cred ca acum chiar nu isi mai au rostul astfel de greve, cei care le fac le fac oricum degeaba, pentru ca pe viitor prevad urmatorul scenariu: vine CFR-istul si spune "ce faci nu imi dai banii la timp nici luna asta, bine intru in greva maine!", apoi statul ii raspunde: "da? bun te dau afara, si liniile care nu pot fi acoperite le dau la privat ca si asa am firma mea, si tu tot la mine lucrezi, numai ca acolo nu te mai reprezinta nimeni si te pot da afara si mai usor!".
#762
Postat 19 ianuarie 2013 - 14:57
Neplata salariilor de către CFR S.A. la începutul acestui an, una din companiile care au rezultat în urma restructurării Căilor Ferate în anul 1998, nu este decât vârful aisbergului unui sistem aflat la limita funcţionării. Din 2007 şi până în prezent numărul de călători pe calea ferată a scăzut de la 85 de milioane la 50 de milioane.
Fiecare dintre cele trei companii care au rezultat din împărţirea fostei societăţi naţionale a căilor ferate din România (SNCFR SA), şi anume CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă, este pe pierdere. În ultimii patru ani, de când şi CFR Marfă a intrat pe minus, aceasta fiind până în 2008 singura dintre cele trei entităţi care a prezentat un bilanţ pozitiv, au avut pierderi totale de 300 de milioane de euro.
Zilnic trenurile de călători înregistrează întârzieri de zeci şi sute de minute, iar cele de marfă stau cu zilele prin gări. Viteza medie pe calea ferată la trenurile de călători a scăzut de la 86 de km pe oră în 1998 la 43 de kilometri/oră. La trenurile de marfă viteza medie a ajuns la doar 25 de kilometri/oră.
La 15 ani de la spargerea căilor ferate pentru aşa-zisa eficientizare a sistemului, la sfaturile Băncii Mondiale, rezultatul este un dezastru. Când SNCF francez sau Deutsche Bahn au trenuri cu viteze de 300 km pe oră, noi mergem înapoi.
Din păcate, Banca Mondială nu vine azi să analizeze rezultatul reformelor pe care le-a propus acum 15 ani pentru calea ferată din România, ci, aşa cum s-a întâmplat într-o conferinţă care a avut loc ieri în Bucureşti, ne transmite că este nevoie în continuare de reforme, şi mai ales de aşa-numitele "reforme structurale". O poveste fără sfârşit aceste "reforme structurale", aşa cum a subliniat în prezentarea sa economistul-şef al Raiffeisen, Ionuţ Dumitru, prezent la conferinţă.
Dar după 23 de ani de reformă şi tranziţie cui şi cât mai poţi să "vinzi" ideea că România are în continuare nevoie de reforme structurale? Facem reforme structurale, dar din când în când, măcar o dată la cinci ani, poate că ar trebui să vedem rezultatul acestor reforme structurale.
Altfel, ca un şcolar care nu este lăsat niciodată singur în faţa foii de hârtie, ci permanent este cineva în spate care îi spune ce este de făcut, statul român a deveni neajutorat. Nici nu mai ştie ce este bine şi ce este rău, nu mai gândeşte cu capul lui. Sunt oameni, tineri, angajaţi în funcţii înalte în statul român care spun chiar că fără să fim permanenţi ghidaţi de la spate de FMI, Banca Mondială sau Comisia Europeană nu putem înainta.
Posibil, deşi este de mirare ca, din punct de vedere tehnic, doi-trei oameni alocaţi României din aceste instituţii să ştie mai bine ce este de făcut decât 100 dintr-un minister din România. Şi dacă e aşa, este foarte rău. Dar să avem măcar o evaluare a ceea ce ni s-a propus să facem.
Nu ar fi cazul în sfârşit, după o perioadă rezonabilă de timp (15 ani), să fie evaluat rezultatul acestor reforme structurale? Teoretic ideea ar fi fost ca, odată despărţită partea de infrastructură de cea de călători şi marfă, să fie scoase la iveală pierderile, să fie scoase la iveală zonele de profit, să fie identificate punctele de dezvoltare ale sistemului de căi ferate. Şi să avem în final o creştere a vitezei medii pe calea ferată, să avem mai mulţi călători transportaţi şi nu mai puţini.
Realitatea nu a corespuns cu ceea ce au gândit dintr-un birou funcţionarii Băncii Mondiale, mulţi dintre ei probabil neutilizatori ai căilor ferate româneşti. Astfel, regionalele de căi ferate, care administrau atât reţeaua feroviară, cât şi transportul de marfă şi de călători până la spargerea SNCFR, pur şi simplu şi-au multiplicat directorii cu trei, precum şi personalul administrativ aferent.
Pentru o decizie care era luată anterior de directorul regional de căi ferate şi care pleca imediat în sistem către regulatoarele de circulaţie, acum trebuie schimbate hârtii între trei directori.
La nivelul staţiilor de cale ferată situaţia este chiar hilară. De multe ori, vânzătorii de bilete, personal al CFR Călători, nu ştiu de la ce linii pleacă trenurile pentru că nu îi anunţă impiegatul de mişcare. În fiecare staţie există trei şefi, faţă de unul anterior. Birourile de informaţii s-au desfiinţat, iar în gări mari precum Buzău sau Galaţi nu mai există serviciul de bagaje de călători.
În iarna grea a anului trecut, când un tren plecat de la Galaţi a ajuns după două zile la Bucureşti, directorul de la CFR SA îşi arunca responsabilitatea către cel de la CFR Călători şi invers. Acum, la cerinţa FMI a fost de trei zile numit management privat la una din aceste companii, CFR SA. Confruntaţi după două zile de la preluarea mandatului cu o situaţie de criză în compania lor, membrii consiliului de administraţie tac mâlc. Bancheri de profesie, ei ar fi teoretic chemaţi să identifice căile de reformare a acestei companii.
Deocamdată răspunderea i-a revenit tot ministrului pentru a explica această situaţie. Atunci pentru ce au mai fost numiţi manageri privaţi?
Până acum nicio instituţie nu a făcut o analiză a căii ferate şi a modului cum se poate îmbunătăţi serviciul public de cale ferată. Doar în urma unui astfel de raport, care să fie urmat de propuneri şi de obiective, ar fi trebuit definit mandatul pentru managerii privaţi de la CFR SA.
Să explice acest raport de ce viteza pe calea ferată s-a înjumătăţit, de ce numărul de călători care folosesc serviciile de căi ferate a scăzut cu 40% şi de ce gările arată deplorabil. Dar cine să facă acest raport? Poate o să apeleze statul român, nu-i aşa, tot la Banca Mondială.
Sursa: http://www.zf.ro/opi...eforme-10484659
Aceasta postare a fost editata de 62-1353-2: 19 ianuarie 2013 - 14:58
#763
Postat 19 ianuarie 2013 - 15:49
Numeroase ţări europene menţin câteva trasee feroviare pe care circulă trenuri cu aburi. Şi nu o fac degeaba: turiştii umplu garniturile an de an.
Revista National Geographic a recomandat o serie de trasee de vis pe care circulă trenuri cu aburi, iar multe dintre acestea sunt în Europa. Pe lângă Belgia, ţară care propune câteva trasee interesante şi impresionează prin frumuseţea locomotivelor şi vagoanelor din dotare, alte patru state oferă excursii de vis cu trenurile cu aburi.
Calea ferată a copiilor, Budapesta, Ungaria
Calea ferată a fost construită în epoca sovietică, pentru copiii între 10 şi 14 ani care doreau să lucreze la Căile Ferate. Toate operaţiunile desfăşurate de copii sunt în conformitate cu practicile căilor ferate naţionale; trenurile sunt conduse, însă, de adulţi. Locomotivele cu aburi sunt folosite în weekend. Calea ferată trece prin apropierea multor obiective turistice ale capitalei maghiare Budapesta, dar şi prin păduri, unde turistul poate vedea căprioare, bufniţe şi mistreţi.
Trenul circulă tot anul, între 09 şi 19 în timpul verii şi între 9 şi 17 iarna. www.gyermekvasut.com
Harzer Schmalspurbahnen, Germania
Din această linie cu ecartament de un metru, de la Wernigerode la Nordhausen, porneşte o linie secundară de la Drei Annen Hohne, până în vârful muntelui Brocken, la 1142 de metri. Trenurile escaladează gâfâind drumul sinuos şi abrupt, înconjurat de păduri şi de peisajul rural al Parcului Naţional Harz.
Circulă tot anul, în ciuda unor ierni foarte aspre. Cele mai frumoase peisaje sunt cele din timpul verii. www.nationalpark-harz.de
Calea Ferată Ffestiniog, Ţara Galilor
Construită pentru transportul gresiei din munţii Moelwyn spre cheiurile de la Porthmadog, calea ferată Ffestiniog încă pune la treabă câteva dintre primele sale locomotive. Pornind din Porthmadog, urcă 213 metri către Blaenau Ffestiniog, localitate din munţii Moelwyn. Aici puteţi face o excursie, la peste 100 m adâncime, în minele de gresie. www.ffestiniograilway.co.uk
Calea Ferată Victorian Steam, Insula Man, Marea Britanie
Această cale ferată cu ecartament (distanţa dintre şine) de 0,9 metri porneşte din Douglas, capitala Insulei Man, spre Port Erin, urcând pante abrupte şi oferind o privelişte superbă asupra mării. Cu excepţia uneia, toate locomotivele sunt construite pe baza unui model din 1874, iar vagoanele datează din 1880.
Deschisă de la Paşte până în octombrie: www.iomguide.com.
Sursa: http://ro.stiri.yaho...-133208479.html
#764
Postat 19 ianuarie 2013 - 19:42
zofei.2006, la 19 ianuarie 2013 - 14:57, a spus:
Situatia de fata e in felul urmator: pe ai nostrii ii doare in fund de tara si sunt oricum incompetenti, asa ca nu ar fi nici o diferenta daca le-ar pasa, strainii vor sa faca afaceri si normal ca ii vor spune guvernului nostru sa faca tampenii... cred ca au ras pana au cazut pe jos cand au vazut ca guvernul nostru chiar aplica ce spun ei.
#765
Postat 20 ianuarie 2013 - 18:05
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că în subordinea ministerului sunt instituţii care nu-şi au rostul, precum Societatea Feroviară de Turism, care a funcţionat "pentru a satisface poftele şi plăcerile unor lideri" şi va fi desfiinţată, după evaluarea şi vânzarea activelor.
"Există după părerea mea instituţii care nu-şi mai au rostul. O să mă limitez doar la una dintre ele, pentru că aici situaţia este foarte clară. Societatea Feroviară de Turism, care a funcţionat - nu vreau să jignesc pe nimeni - pentru a satisface poftele şi plăcerile unor lideri care şi-au dorit să meargă, să aibă unde să stea, să se simtă bine, de multe ori fără bani", a declarat Fenechiu pentru Mediafax.
Întrebat la ce lideri se referă, el a spus că a folosit în mod special acest termen, mai larg, pentru "a nu supăra pe nimeni".
Oficialul a afirmat că activităţi precum team-building-urile, de care este nevoie, pot fi derulate în unităţi de turism închiriate.
"Ministerul ăsta a făcut de toate. S-a ocupat de sănătate, a avut spitale, s-a ocupat de turism, s-a ocupat de sport, are club sportiv, s-a ocupat de comunicaţii, numai infrastructură n-a făcut. Menirea lui este să facă infrastructură în România. De aceea, eu aş vrea să rămână în minister doar acele unităţi care fac infrastructură, sau eventual unităţi conexe", a spus şeful Transporturilor.
El a arătat că va fi făcută o evaluare a activelor Societăţii Feroviare de Turism, care vor fi vândute, iar ulterior societatea va fi desfiinţată.
"Pentru spitale am pregătit ordonanţa. 13 din cele 15 spitale vor fi cedate către Ministerul Sănătăţii. Vreau să înţeleagă clar toată lumea: nu este dat afară niciun medic, nu i se micşorează salariul, ci pur şi simplu i se schimbă şeful", a mai spus ministrul.
Premierul Victor Ponta a declarat, luni, că spitalele CFR, cu excepţia celor din Bucureşti, ar trebui să treacă în sistemul Ministerului Sănătăţii şi a arătat că nu a înţeles reacţia celor de la sindicate, întrucât că nu se punea problema să se desfiinţeze vreun spital sau vreun loc de muncă sau să se schimbe vreo salarizare.
Sursa: http://www.gandul.in...rie?p=1#galerie
#766
Postat 20 ianuarie 2013 - 18:15
#767
Postat 21 ianuarie 2013 - 02:02
#768
Postat 21 ianuarie 2013 - 12:29
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că va încerca să convingă reprezentanţii FMI să fie de acord ca CFR Marfă să nu mai fie privatizată.
“Există mai multe soluţii de eficientizare a companiilor, există managementul privat, există vânzarea unor pachete minoritare de acţiuni către acţionari strategici care să vegheze la transparenţa decizională a companiilor, există posibilitatea vânzării unor pachete majoritare sau privatizarea integrală”, a spus Fenechiu. El a precizat că în prezent există discuţii şi propuneri de strategii pentru companii precum CFR Marfă, CFR Călători, TAROM şi pentru aeroporturi. “Eu vin din business-ul privat şi am mulţi prieteni, mulţi cunoscuţi, proprietari, acţionari în mari companii. Orice manager adevărat, orice om care ştie business îşi vinde afacerea în momentul în care ea este în vârf. Nu ştiu cum Dumnezeu statul vinde afacerile numai când acestea sunt la pământ, adică atunci când ia cei mai puţini bani pe acestea. Vreau să încerc să conduc ministerul cum mi-aş conduce propria companie”, a adăugat Fenechiu.
Premierul Victor Ponta a declarat, săptămâna trecută, că membrii Consiliului Suprem de Apărare a ţării (CSAT) se vor reuni la sfârşitul lunii ianuarie pentru a discuta inclusiv despre situaţia CFR Marfă, arătând că aceasta pierde în continuare “cam toate contractele”, iar statul nu dispune de banii necesari pentru a investi în companie, astfel încât să facă faţă concurenţei cu firmele private. Anterior, premierul afirmase că atât el, cât şi preşedintele Traian Băsescu trebuie să discute cu delegaţia FMI referitor la CFR Marfă, explicând că, dacă România s-a râzgândit în ceea ce priveşte privatizarea acestei companii, şi partenerii financiari externi trebuie să fie de acord.
Sursa: http://jurnalul.ro/b...ita-634522.html
#769
Postat 21 ianuarie 2013 - 12:52
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 21 ianuarie 2013 - 17:56
#770
Postat 21 ianuarie 2013 - 17:42
Ale naibii firme private...cum reusesc ele sa fie mereu pe profit? si statul....surprize surprize...mereu in pierdere? Tare mult cred ca cea mai nerentabila sectie data in administrare privata va deveni...uimitor nu e asa? in maxim 3 luni ff profitabila....statul nu se mira...de ce oare?
#771
Postat 23 ianuarie 2013 - 19:50
Aceasta postare a fost editata de cseh_17: 26 ianuarie 2013 - 14:57
Motiv editare: Corectat limba engelza
#772
Postat 23 ianuarie 2013 - 20:02
Aceasta postare a fost editata de cseh_17: 26 ianuarie 2013 - 14:58
#773
Postat 23 ianuarie 2013 - 21:10
Aceasta postare a fost editata de zofei.2006: 03 martie 2013 - 23:47
#776
Postat 26 ianuarie 2013 - 13:06
Sambata 26 ianuarie 2013 ora 11:49
Iar din cauza timpului nefavorabil sunt anulate 4 trenuri pe relatia Bucuresti Nord - Urziceni - Bucuresti Nord, in principal din cauza ca sunt facute cu automotoare clasa 96 .
Aceasta postare a fost editata de zofei.2006: 26 ianuarie 2013 - 13:09
#777
Postat 26 ianuarie 2013 - 15:39
Aceasta postare a fost editata de zofei.2006: 26 ianuarie 2013 - 15:40
#779
Postat 29 ianuarie 2013 - 13:46
Planul de Reorganizare al Servtrans Invest, propus de administratorul judiciar Euro Insol, a fost aprobat de către creditori în şedinţa din 25 ianuarie 2013. Acesta prevede plata integrală a creanţelor garantate şi salariale şi defavorizarea cu 85 % a creanţelor chirografare.
Planul se întinde pe o perioadă de 3 ani, timp în care se vor face distribuiri către creditori de aproximativ 33 milioane de lei, în 12 tranșe trimestriale. Potrivit Euro Insol, în eventualitatea în care creditorii ar fi respins Planul de Reorganizare, societatea ar fi intrat în faliment. Într-un asemenea scenariu, creditorii chirografari ar fi recuperat doar 3,66 % din sumele înscrise la masa credală.
Servtrans Invest a intrat în insolvenţă la 15 iulie 2011. Un număr de 119 creditori au revendicat creanţe în valoare de 371 milioane de lei, dar administratorul judiciar a admis creanţe de 175 milioane de lei.
Toate contestaţiile creditorilor nemulţumiţi au fost respinse, astfel că la 22 noiembrie 2012 a fost afişat tabelul definitiv al creanţelor care prevede obligaţii de plată în sarcina debitoarei în cuantumul celor admise de Euro Insol, respectiv 175 milioane de lei. Cei mai importanţi creditori sunt Banca Transilvania, OTP Bank, BCR Leasing, Touax Rail Limited, CFR SA, Trans Expedition Feroviar, Meva SA, Romvag SA, Chimpet Industrial.
Servtrans Invest, la momentul deschiderii procedurii, făcea parte din grupul IRS alături de ICIM, Romvag, Meva, Astra Vagoane, SIRV Mărășești, toate în insolvenţă în prezent. Grupul IRS a fost dezvoltat de omul de afaceri Cristian Burci, care, înainte de declanșarea crizei economice, a rulat afaceri de sute de milioane de euro. Ulterior, Burci a ieșit din tot ce înseamnă business pe segmentul feroviar, inclusiv construcția de vagoane.
La data de 10 noiembrie 2011, Grampet Services, deținută de Gruia Stoica, a notificat Consiliul Concurenței privind cumpărarea a 186.667 de acţiuni, reprezentând 99,99 % din capitalul social al Servtrans Invest. În martie 2012 Consililul a autorizat operaţiunea de concentrare economică. Servtrans Invest este al treilea operator de transport feroviar din România cu o cotă de piaţă de 8 %, după GFR, parte din grupul Grampet, cu o cotă de piaţă de 30 % şi CFR Marfă, cu 47 % din piață. Servtrans operează cu 1.350 de vagoane şi 64 de locomotive cu care transportă anual peste 3 milioane tone de mărfuri. Principalii clienţi ai societăţii sunt: Arcelor Mittal Galați, Holchim România, CET Govora, Electrocarbon, Elsid, Compania Naţională a Uraniului, Tinmar.
În 2010, cu un an anterior deschiderii procedurii, societatea a înregistrat o pierdere de 36 milioane de lei, identică cu pierderea înregistrată şi în 2009. În 2011, ca efect al măsurilor luate de administratorul judiciar, societatea a încheiat anul cu un profit de 758.000 lei, deşi cifra de afaceri a fost mai mică decât cea înregistrată în 2010 cu 25 milioane de lei. Pe fondul unei recesiuni economice prelungite care a afectat toţi transportatorii, compania a reuşit să încheie şi anul 2012 cu un profit de 926.000 lei, la o cifra de afaceri de doar 85 milioane de lei. Planul de Reorganizare prevede dublarea cifrei de afaceri până în anul 2015 şi obţinerea unei EBITDA în creştere de la 5 milioane de lei în 2013 la 9 milioane lei în 2014 şi la 11 milioane lei în 2015.
Sursa: http://www.capital.r...bat-177302.html

Ajutor

















