STP Timișoara Forum: Deszăpezirea și combaterea poleiului - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (22 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Deszăpezirea și combaterea poleiului

Poll: Dezapezire sezonul 2020 - 2021

Sunteti multumiti de interventile din perioada 17-18.ian?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.
Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#181 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 decembrie 2012 - 22:00

In Timis si in Caras cred ca exista o singura freza in dotarea celor care se ocupa de dezapezire. Si aia e o ruseasca din anii '60, un vehicul militar. :naughty1:
Apropo de video-ul de mai sus, astazi am vazut un bobcat cu lama ce se chinuia intr-o intersectie de drumuri secundare. Daca avea un plug mic in fata sau chiar o freza, era mult mai performant. Firmele nu investesc aproape deloc in utilaje, spunea cineva mai sus ca ei doar monteaza un plug pe un camion si treaba e rezolvata.

Aceasta postare a fost editata de Pelbartus: 10 decembrie 2012 - 22:00

0

#182 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 11 decembrie 2012 - 01:00

Acel clip este filmat ZIUA, pe SOARE doar pt ca noi sa putem vedea cum actioneaza. Daca filmau noaptea sau pe ceata ce vedeam?

Primarul nostru nu tine cont de absenteismul celor scirbiti de clasa politica si considera ca daca 55% din cei 30% care s-au dus la vot au ales sustinutii inseamna ca lumea este multumita de el. INCREDIBIL... :censored:

Citeaza

Primarul Timişoarei, liberalul Nicolae Robu, a postat pe contul său de Facebook un amplu comentariu despre situaţia deszăpezirii străzilor din oraş, încercând să-i combată pe cei care sunt nemulţumiţi de modul cum se circulă. Edilul a început prin a preciza că “în Timişoara nu a existat şi nu există niciun blocaj, pe niciuna din străzile cu importanţă de rangul I şi II, din punct de vedere al traficului, chiar dacă a nins vreo 30 de ore continuu şi abundent”. Celor care au comentat că nu sunt utilaje, Robu le-a transmis sec “ nu vă mai miraţi că nu vedeţi niciun utilaj pe stradă. N-ar trebui să vă uitaţi după utilaje -doar nu suntem la defilare-, ci după rezultatul intervenţiei lor. Nu a scăpat ocazia să facă o comparaţie cu iarna trecută când “la o ninsoare mult mai slabă ca aceasta, Timişoara era, într-adevăr, năpădită de zăpadă, cu blocaje peste blocaje, anul acesta, cu aceleaşi firme şi aceleaşi utilaje, dar sub conducerea mea şi a Viceprimarului Dan Diaconu totul a decurs foarte bine. Nu, însă, şi… perfect!”. Mesajul s-a încheiat apoteotic, Nicolae Robu afirmând cu mândrie nici mai mult, nici mai puţin decât că “votul zdrobitor al timişorenilor în favoarea colegilor USL-işti susţinuţi şi asumaţi public de mine este, printre altele, şi un indiciu al satisfacţiei timişorenilor faţă de prestaţia mea de până acum, inclusiv a celei de la deszăpezire”.

În scurt timp a început să “ningă” cu mesajele timişorenilor care i-au transmis că “ să nu ne îmbătăm cu apa rece, scorul electoral se datoreşte în mare măsură lui Băsescu şi votului negativ anti-pdl” sau “drumurile arată la fel ca şi anul trecut, iar din respect faţă de mine şi faţă de toţi cetăţenii care au votat cu USL oraşul trebuia să arate mult mai bine. Iar probabil când aţi circulat dvs aţi avut un utilaj de deszăpezire în fata, altfel nu îmi explic”.

pressalert
0

#183 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 11 decembrie 2012 - 07:59

Citeaza

Nu a scăpat ocazia să facă o comparaţie cu iarna trecută când “la o ninsoare mult mai slabă ca aceasta, Timişoara era, într-adevăr, năpădită de zăpadă, cu blocaje peste blocaje, anul acesta, cu aceleaşi firme şi aceleaşi utilaje, dar sub conducerea mea şi a Viceprimarului Dan Diaconu totul a decurs foarte bine. Nu, însă, şi… perfect!”.


Siiguuuuurrrrr ca da, cum sa nu, iar plopul face pere si rachita micsunele(vorba raposatului tovaras).
0

#184 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 11 decembrie 2012 - 16:16

Imagine postata

Noua autospeciala a celor care se ocupa cu deszapezirea in Timisoara.


Sursa: 4tuning

a inceput sa ninga din nou... e clar.
0

#185 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 decembrie 2012 - 19:54

Cum spuneam si in alt topic:

Citeaza

Ciudat, dar atia chiar nu curata de loc. Azi la ora 15 la Maria, sensul spre catedrala, se circula ca pe aratura. :censored:
Nu am vazut azi niciun utilaj, de niciun fel.

La fel era drumul si pe la Flora pe sensul spre podul A.Saguna, doar cand treceai podul si o luai spre primarie, se vedea ca e curatat.
0

#186 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 11 decembrie 2012 - 20:01

Poze din orasul deszapezit de nota 8.5:

Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 01 - Circumvalatiunii.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 02 - Republicii.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 03 - Republicii.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 04 - Primarie.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 05 - Primarie.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 06 - Pompieri.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 07 - H.Continental.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 08 - T.Grozavescu.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 09 - M.Eminescu.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 10 - M.Eminescu-Michelangelo.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 11 - M.Eminescu-G.Andrasiu.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 12 - P.M.Cristea-C.D.Loga.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 13 - C.D.Loga.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 14 - R.Ferdinand.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 15 - R.Maria.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 16 - R.Maria.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 17 - Republicii.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 18 - Circumvalatiunii-Brediceanu.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 19 - Circumvalatiunii-G.Lazar.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.11 - 20 - Circumvalatiunii-G.Lazar.JPG
0

#187 Useril este offline   Andy Wegmann 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 04 mai 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie
    Muzica

Postat 11 decembrie 2012 - 20:40

Aseara pe la ora 20:00 a trecut un plug pe Buziasului. Si avea plugul ridicat si era zapada si gheata pe jos...Romania. :rad_masa:
0

#188 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 12 decembrie 2012 - 01:25

In poza din spatele Bancii Nationale traficul este ingreunat de un camion Retim care prelua containerul umplut cu zapada. Seara am vazut un plug pe Gh. Lazar colt cu Circumvalatiunii dar lama salta pe gheata. In poza cu Hotel Continental am vazut primii angajati Retim cu lopeti.

In seara asta incarcau zapada la intersectia Brincoveanu cu 16 decembrie 1989. Nu stiu daca e cea mai importanta zona care trebuie degajata de zapada, dupa mine as face munti de zapada pe spatii verzi, e mai ieftin decit sa o transporti afara din oras. Oare linga Baile Neptun mai exista platforma de aruncat zapada in Bega?

Aceasta postare a fost editata de Doppler: 12 decembrie 2012 - 01:26

0

#189 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2521
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 12 decembrie 2012 - 11:27

Plug RATT:
Imagine atasata: plug ratt.jpg
Plugul celor care "dezăpezesc" străzile:
Imagine atasata: plug.jpg
*scuzati calitatea, facute pe fuga
0

#190 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3162
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 decembrie 2012 - 12:05

Vezi postareaAndy, la 12 decembrie 2012 - 11:27, a spus:

Plugul celor care "dezăpezesc" străzile:


Vai de capul nostru, am crezut ca nu se mai foloseste "parul tras de camion" dar uite ca m-am inselat. Of imi scapa acum firma, dar camionul din poza e a-l unei firme de constructii. Si eu ieri am vazut 3 pluguri, 2 de la Retim si unul de la o firma de constructii (alex sau alexis construct nu mai stiu exact).
Nu as prea dorii sa intru la speculatii, dar din pacate nu ma pot abtine, e cam dubios ca firmele astea de constructii presteaza si servicii de salubrizare, pentru ca la urma urmei curatarea drumurilor de zapada e o operatiune specifica mai mult unei firme care are obiectul muncii asemanator Retimului si se ocupa doar de asta. Pe langa asta stim ca majoritatea firmelor de constructii sunt ale unor anumite persoane (din politica mai ales), care doar iau lucrari fara numar si mai apoi se plang ca nu au destule utilaje pentru a-si satisface clientii care mai tot timpul sunt primariile oraselor.
Ironia face ca desi nu avem o centura ca lumea, asta e un lucru bun iarna, poate daca traficul de masini grele nu ar exista zapada de pe arterele principale nu ar disparea asa usor.
0

#191 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 12 decembrie 2012 - 13:58

Citeaza

Plugul celor care "dezăpezesc" străzile:


Pt noi acest plug "high-tech" are totusi un avantaj: nu poate fi ridicat...

Daca imi aduc aminte bine, in iarna 2002-2003 a fost multa zapada si s-a actionat si cu acest plug iar vechiul primar a justificat dotarea slaba prin faptul ca la noi nu sint ierni grele.

Aceasta postare a fost editata de Doppler: 12 decembrie 2012 - 14:00

0

#192 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 decembrie 2012 - 15:48

Am circulat azi in conditii groaznice si chiar aveam treaba nu am iesit cu masina de serviciu la o cafea la mall. De doua ori am ramas in mormane de zapada si a trebuit sa impingem masina. Pe portiunea din Traian spre Neptun, pur si simplu mergeai ca si tramvaiul pe sine, fara nicio sansa sa o iei la stanga sau la dreapta macar cu 5 cm. :jos:
0

#193 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 12 decembrie 2012 - 16:18

Cum este acuma? Mai ninge?
0

#194 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 12 decembrie 2012 - 17:59

Vezi postareacseh_17, la 12 decembrie 2012 - 16:18, a spus:

Cum este acuma? Mai ninge?

Acum nu, dar azi a nins toata ziua.
0

#195 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2365
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 12 decembrie 2012 - 18:30

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 12 decembrie 2012 - 15:48, a spus:

Am circulat azi in conditii groaznice si chiar aveam treaba nu am iesit cu masina de serviciu la o cafea la mall. De doua ori am ramas in mormane de zapada si a trebuit sa impingem masina. Pe portiunea din Traian spre Neptun, pur si simplu mergeai ca si tramvaiul pe sine, fara nicio sansa sa o iei la stanga sau la dreapta macar cu 5 cm. :jos:

Tot orasul este blocat...si se anunta viscol si ninsoare pina sambata...dar conform parerii tovarasului "suvita" dezapezirea s-a facut muuuult mai bine....ce sa facem pina nu ne invatam sa stam acasa in zilele electorale.....facem jocul hotilor.....poate ca Darwin avea dreptate....si teoria evolutionista funcioneaza....eventually....
0

#196 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30186
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 decembrie 2012 - 19:29

Hai sa va arat cum deszapezesc cei de pe aeroportul Arlanda din Stockholm :



Cred ca CNADR-ul nu are in toata tara nici asemenea utilaje si nici atat de multe. Asta e diferenta intre cei destepti si idiotii nostri.
0

#197 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 13 decembrie 2012 - 01:37

In seara asta am vazut un camion polonez pe Circumvalatiunii cum se indrepta vinjos spre viaduct. Pe mine m-a oprit semaforul de intersectia cu Bogdanestilor dar am sperat ca daca el nu vede semnul oricum gresit, cineva ii atrage atentia ca nu are loc. Dupa ce s-a facut verde si m-am apropiat de viaduct am fost 20 de secunde fericit ca nu este blocat sub viaduct. M-am uiat spre stadionul CFR dar nu era acolo. Cind ma uit mai bine, vad sub viaduct scinduri de la partea laterala a remorcii. Camionul se oprise pe str. Jiul, intre fosta fabrica de palarii si Pasmatex. Evident remorca era distrusa, "noroc" ca incarcatura era mult mai scunda decit inaltimea interioara si nu s-a "raspindit" pe sosea.

Care este legatura dintre deszapezire si acest accident? La intoarcere am vrut sa confrunt inaltimea standard a unei remorci cu inaltimea trecuta pe semnul de circulatie. Cind m-am uitat la el, surpriza: era acoperit de zapada. POATE si semnele de pe Calea Aradului sau Lipovei (depinde de unde a venit camionul) sint acoperite de zapada si soferul s-a luat dupa GPS-ul cu harti neconforme pt camioane.

Urmeaza un sir interminabil de poze din oras. De remarcat totusi ca azi au inceput sa lucreze mai serios.

Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 01 - Circumvalatiunii-Brediceanu.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 02 - Circumvalatiunii.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 03 - Jiul-Republicii.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 04 - Bogdanestilor-Hasdeu.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 05 - Cetatii-Bogdanestilor.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 06 - Cetatii.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 07 - Cetatii-Horia.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 08 - Cetatii-Gh.Lazar.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 09 - Cetatii-Gh.Lazar.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 10 - Cetatii-Stelelor.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 11 - Cetatii-Ciocanul.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 12 - Miresei.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 13 - Miresei-Aradului.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 14 - Amurgului.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 15 - Amurgului-Lipovei.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 16 - Lipovei-Pomiculturii.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 17 - Lipovei.JPGImagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 18 - Lipovei-Cimpina.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 19 - Armoniei.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 20 - T.Arghezi-Armoniei.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 21 - Armoniei-Centura.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 22 - Centura-Armoniei.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 23 - Armoniei-Cimpina.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 24 - OMV Aradului.JPG
0

#198 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 13 decembrie 2012 - 01:43

Ultima parte:

Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 25 - Cimpina-Marginii.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 26 - Aradului.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 27 - Aradului-real.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 28 - real Aradului.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 29 - SG Selgros.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 30 - SG Selgros.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 31 - SG Selgros.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 32 - Aradului-real.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 33 - Aradului-USAMVB.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 34 - Aradului-USAMVB.JPGImagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 35 - Aradului-G.Alexandrescu.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 36 - Spate Piata Verde.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 37 - Liege-Orsova.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 38 - Torontalului-Liege.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 39 - Torontalului-Miresei.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 40 - Torontalului-Miresei.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 41 - Petrom Torontalului.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 42 - Torontalului-Circumvalatiunii.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 43 - Circumvalatiunii.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 44 - Circumvalatiunii-Burebista.JPG
Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 45 - Circumvalatiunii-Burebista.JPG Imagine atasata: Zapada 2012.12.12 - 46 - Circumvalatiunii-Gh.Lazar.JPG
0

#199 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2365
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 13 decembrie 2012 - 12:59

Deszapezire de 5 milioane de euro la Timisoara. Valoarea contractelor pentru curatarea nametilor s-a triplat

Zapada ne costa mult, iarna nu-i ca vara, iar autoritatile locale fac fata cu greu viscolului „siberian” ce s-a abatut asupra Timisoarei. Pana in 2017, vom plati pentru deszapezire peste 21 de milioane de lei, catre doua firme care, in aceste zile, se pare ca nu reusesc sa tina iarna la portile orasului.



Sunt estimarile facute de responsabilii din Primarie, pe urmatorii sase ani. Suma este aproape tripla fata de ceea ce s-a platit in ultimii opt ani catre aceleasi firme – Retim si Societatea de Drumuri Municipale –, adica 7.600.000 de lei. Si asta in conditiile in care se deszapezeste doar jumatate din oras, pentru ca dintre cele peste 1.000 de strazi cate are Timisoara, numai 423 sunt incluse in contractele semnate cu cele doua societati. Cu alte cuvinte, in cealalta jumatate din oras, deszapezirea si-o fac… cetatenii.

Primaria Timisoara plateste din banii timisorenilor 21,5 milioane de lei pana in 2017 catre Retim si Societatea de Drumuri Municipale

Ar trebui sa platim nici mai mult nici mai putin de 21,5 milioane de lei pentru deszapezirea Timisoarei pana in anul 2017. Dar daca si iernile urmatoare se anunta a fi grele, ca si in ultimii doi ani, sumele ar putea fi cu usurinta suplimentate, sub forma de lucrari suplimentare, asa cum s-a mai intamplat si in trecut.

Primaria Timisoara a incheiat, anul trecut, sase contracte de deszapezire cu firma Retim si cu Societatea de Drumuri Municipale, valabile sase ani. S-au organizat licitatii publice, iar cele doua au fost numite castigatoare, fiind abonate insa de ani buni la banii publici ai Timisoarei. Valoarea totala a contractelor este de exact 21.500.000 de lei, acestea fiind impartite pe diverse zone ale orasului, sumele fiind diferite pe fiecare sector in parte. Daca pana in 2017 ar trebui sa platim 21,5 milioane de lei, din 2004 si pana in 2011, vreme de opt ani, am platit fix 7.529.615 lei. Asadar, suma s-a triplat. Si discutam de o perioada contractuala mai scurta cu doi ani…

In ciuda acestor sume, timisorenii abia si-au putut scoate masinile din parcare zilele trecute, la prima ninsoare serioasa din acest an. Autoritatile au fost luate prin surprindere, explicand la televizor ca nu se asteptau la asa o iarna grea. Asa a fost si la inceputul anului 2012, in ianuarie-februarie, cand fostul primar, Gheorghe Ciuhandu, spunea ca ”a nins in trei zile cat in ultimii cinci ani la un loc”.

Pe de alta parte, fostul viceprimar, Adrian Orza, spune ca iarna aceasta este o gluma fata de ce a fost la inceputul anului, in lunile ianuarie si februarie.

”Iarna asta este jucarie fata de ce a fost in ianuarie-februarie. Daca era atunci iarna ca acum, cred ca era o gluma. Noi am facut si subcontracte cu utilaje. Inainte se ocupau specialistii de la Directia Tehnica de contracte, recent am preluat cu Directia de Mediu, cand a trecut Retim la noi. Anul trecut am cheltuit rapid banii care ne-au fost dati de Consiliul Local, am facut si suplimentari. Parerea mea este ca anul trecut a fost subbugetat totul”, considera Adrian Orza.



De ce sunt autoritatile mereu luate prin surprindere?

Fostul viceprimar, Adrian Orza, considera ca la noi nu exista firme pregatite pentru iernile grele. ”Nu gasesti firme cu o dotare corespunzatoare, pentru ca nu investesc in asta. O iarna grea se prinde o data sau de doua ori la 25 de ani. Firmele stau foarte prost la capitolul asta, n-ai cum sa le iei pe toate”, a completat Orza.

In schimb, actualul primar al Timisoarei, Nicolae Robu, este de parere ca cele doua firme contractate de Primarie fac economie la materialele pe care le au in stocuri si ca au fost invatate sa incaseze banii si sa nu munceasca.

”Mi s-a explicat ca nu s-a dat cu suficiente substante ca sa se topeasca gheata. Vor fi penalizati pentru ca nu au actionat cu suficient material. Vreau sa fie foarte limpede, eu lucrez cu aceleasi companii care au fost contractate de catre administratia anterioara, care au acelasi numar de utilaje pe care l-au avut si altadata. Retim si SDM nu primesc banii fara sa-si faca treaba. Problema este ca aceste firme au fost obisnuite sa-si incaseze banii si sa nu munceasca”, a declarat Nicolae Robu.

Conducerile Retim si SDM refuza sa comenteze declaratiile primarului. ”Societatea noastra nu comenteaza in niciun fel declaratiile si afirmatiile domnului primar Nicolae Robu”, spune Livian Hotico, purtatorul de cuvant al Retim.

Jumatate din oras, la mila lui Dumnezeu

Din peste 1.000 de strazi cat are Timisoara, cele doua firme care curata orasul de zapada, Retim si SDM, au contracte numai pentru 423. Cu alte cuvinte, in mai mult de jumatate de oras, deszapezirea o fac fie cetatenii, fie Dumnezeu de creste gradele in termometre si topeste nametii. Primaria nu poate cheltui niciun leu pentru curatarea lor de stratul de gheata sau omat.



”In contract sunt 423 de strazi din 1.000 de strazi asfaltate care au si bordura. Trebuie sa actionam cu utilaje diferite pe drumurile publice, iar daca nu sunt in contract, nu avem voie sa cheltuim bani pentru asta“, a precizat Adrian Bere, seful Directiei de Mediu din cadrul Primariei Timisoara.

Mai mult decat atat, cele doua societati nici nu au utilaje specializate doar pe deszapezire. ”In general Retim are utilaje multifunctionale, nu are utilaje care sa lucreze strict numai iarna. Restul sunt utilaje care trebuie sa lucreze si iarna si vara, unele sa stropeasca vara, altele sa care containere carora iarna li se pune plug si imprastietor de sare”, ne-a declarat Florin Cepanariu, fostul director al societatii Retim, care a iesit la pensie incepand din 1 noiembrie. Potrivit purtatorului de cuvant al societatii, Retim are in dotare 180 de utilaje din care specializate pentru activitati de deszapezire sunt doar… 17. De asemenea, alte 12 utilaje sunt adaptate pentru transport de zapada si tractare de pluguri metalice.

In ceea ce priveste SDM, societatea detine doar 30 de utilaje si sase pluguri tractabile dupa autobasculante.

Cum s-au incheiat contractele de deszapezire

Primaria Timisoara organizeaza licitatii pentru diverse zone ale orasului in ceea ce priveste activitatea de deszapezire. Au participat mai multe firme, insa castigatoare au fost Retim si SDM.

Cum se incheie, de fapt, contractele? Asa cum este procedura normala a unei licitatii, specialistii de la Directia Tehnica din Primaria Timisoara intocmesc un caiet de sarcini, care sa cuprinda mai multe detalii. Potrivit fostului edil Adrian Orza, ”se estimeaza un numar de ore lucrate, utilaje, motorina, material antiderapant, lungimea strazilor, numarul de strazi”. Contractul nu are insa chiar toate detaliile.

”Eu am preluat contractul gata facut cand s-a mutat Retim la Directia de Mediu, n-am avut voie sa fac modificari in el. Am avut sedinte cu ei cu luni inainte de a incepe zapada si le-am cerut o gramada de detalii, am intrat in chestii care nu erau neaparat prevazute in contract. Mi-am dat seama ca daca iau numai strict contractul, nu o sa fac fata”, a precizat Orza.

Fostul director Retim, Florin Cepanariu, spune ca licitatia a fost organizata transparent. ”Noi am avut o oferta vizavi de asta, noi am licitat. Am fost cei mai buni si a castigat Retim. Care e problema? E o licitatie publica, ca oricare alta. Ni s-au dat niste strazi, niste volume de lucrari, noi am licitat un tarif pe mia de metri patrati pe categorii de lucrari”, ne-a declarat Cepanariu.

Seful Societatii de Drumuri Municipale nu stie prea multe despre contracte



Triplarea sumei ce va fi virata de catre Primaria Timisoara in conturile SC „Drumuri Municipale” SA, in urmatorii sase ani, pentru plata contravalorii lucrarilor ce vor fi efectuate in sectoarele 4 si 5 ale orasului, nu este o stire care sa fi ajuns si la urechile directorului Octavian Bulboaca. seful drumarilor de la SDM spune ca, de regula, se deconteaza doar lucrarile efectuate in teren, de aceea nu se poate discuta despre vreo afacere suspecta.

„Nu am informatia asta, despre o suma tripla ce ne va fi alocata de la bugetul local pentru lucrarile din urmatorii sase ani! Nu stiu de unde ati aflat lucrul asta, pentru ca mie nu mi-a fost comunicat! Oricum, nu ni se plateste decat ceea ce facem pe teren, deci este exclusa varianta vreunei decontari fara acoperire din bugetul local. Nu poate fi vorba despre prognozele vremii pe urmatorii sase ani, de unde sa se deduca aparitia unor ierni friguroase, ci efectiv de plata lucrarilor contractate de catre noi”, ne-a declarat directorul general al SC „Drumuri Municipale” SA Timisoara, Octavian Bulboaca.

Contracte deszapezire 2004-2011

2004 – 476.333 lei
2005 – 692.729 lei
2006 – 576.810 lei
2007 – 0 lei
2008 – 506.385 lei
2009 – 1.499.384 lei
2010 – 2.255.165 lei
2011 – 1.522.805 lei

TOTAL: 7.529.615 lei

Contracte deszapezire 2011-2017

Societatea de Drumuri Municipale

In contractul cu Societatea de Drumuri Municipale sunt trecute doua sectoare, la sud de Bega. Din 2011 si pana in 2017, SDM ar trebui sa primeasca 7,6 milioane de lei.
Sectorul 4 (valoare contract 4,3 milioane de lei) este delimitat de strazile Tudor Vladimirescu, Mihai Viteazu, Piata Balcescu, Porumbescu, Brancoveanu, Musicescu, Cercului.
Sectorul 5 (valoare contract 3,3 milioane de lei) este delimitat de strazile Cercului, Musicescu, Brancoveanu, Porumbescu, Piata Balcescu, Mihai Viteazu, Parvan, Cluj, Aries, Rebreanu, giratie Buziasului, Calea Buziasului.

Retim

In contractul cu Retim sunt trecute patru sectoare, majoritatea la nord de Bega. Din 2011 si pana in 2017, Retim ar trebui sa primeasca aproape 14 milioane de lei din banii timisorenilor.

Sectorul 1 (valoare contract 4,9 milioane de lei) este delimitat de strazile Garii, Republicii, Circumvalatiunii, Calea Aradului, Demetriade, Avram Imbroane, Canal Bega.
Sectorul 2 (valoare contract 2,8 milioane de lei) este delimitat de strazile Calea Torontalului, Calea Aradului, Demetriade.
Sectorul 3 (valoare contract 3,1 milioane de lei) este delimitat de strazile Dunarea, Nera, Circumvalatiunii, Calea Torontalului.
Sectorul 6 (valoare contract 3,1 milioane de lei) este delimitat de strazile Calea Buziasului, giratie Buziasului, Liviu Rebreanu, Aries, Cluj, Parvan, Spl. Galati, Timocului, Chopin, R. Walter, Canal Bega.

TOTAL: 21.500.000 lei

Autori: Roxana Deaconescu, Gheorghe Ilas

sursa: opiniatimisoarei.ro


Sa votam bine......
0

#200 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2365
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 13 decembrie 2012 - 13:06

Se pune sechestru pe utilajele de deszapezire ale SDM? Societatea de Drumuri Municipale a Primariei Timisoara, la un pas de executare silita pentru o datorie

In plina iarna geroasa la Timisoara, cu ninsori abundente si temperaturi polare care au transformat bulevardele in autentice ulite desfundate, societatea Primariei Timisoara care se ocupa cu deszapezirea unei bune parti a orasului ar putea ramane fara utilajele care-i sunt atat de necesare in aceasta perioada.



Societatea „Drumuri Municipale” (SDM) este la un pas de a fi executata silit pentru o datorie de peste 300.000 de euro, dupa ce, in urma cu cateva zile, Inalta Curte de Casatie si Justitie s-a pronuntat definitiv si irevocabil intr-un dosar in care drumarii Timisoarei au fost reclamati ca, in timpul unor lucrari la carosabil, din cauza fisurarii unei conducte de gaz, au provocat o explozie care a distrus complet o casa de pe strada Alexandru Vlahuta.

„Dupa aproape trei ani si jumatate de procese, Curtea Suprema ne-a dat dreptate, iar Societatea Drumuri Municipale va trebui sa plateasca pentru neglijenta muncitorilor sai. Era clar de la bun inceput ca familia care si-a pierdut casa in explozia de pe strada Alexandru Vlahuta trebuie despagubita, insa fosta administratie a orasului a preferat sa ne poarte prin procese, in speranta ca va putea aranja o sentinta favorabila! Nu s-a intamplat asa decat in apel, unde s-a comandat o hotarare asa cum s-ar fi comandat o cafea, dar influentii juristi ai Primariei nu au mai avut aceeasi putere si la Bucuresti. Recursul nostru a fost admis si vom incepe negocierile pentru plata despagubirilor, care se ridica la peste 300.000 de euro. In cazul in care nu vom ajunge la o intelegere, vom trece la executarea silita, iar Timisoara ar putea ramane fara utilajele de deszapezire chiar in aceasta perioada”, ne-a declarat avocatul Marian Ardelean.

De altfel, executarea silita a fost inceputa in urma cu un an, cand au fost vizate utilajele si mobilierul SDM, insa Primaria Timisoara a reusit sa suspende procedura inceputa de executorul judecatoresc Cristian Craciun in dosarul 81/30/2010, dupa ce au depus la dosar mai multe contracte de lucrari publice, care nu puteau fi executate fara utilajele in curs de sechestrare…

“Proprietarul casei distruse in explozie a murit asteptand plata despagubirilor!”



Dezastrul pe strada Alexandru Vlahuta nr. 10 s-a produs in ziua de 17 mai 2008, cand o echipa de muncitori de la „Drumuri Municipale” a venit sa execute lucrari de amenajare a carosabilului. Asa cum s-a intamplat in alte zeci de cazuri cand asemenea lucrari de mare risc au fost tratate cu indolenta proletara si fara toate avizele obligatorii, conducta de gaz metan a fost agatata cu cupa excavatorului si fisurata, ceea ce a facut ca in subsolul casei familiei Stoici sa inceapa acumularile de gaz.

„Am sunat la cei de la Gaz si la Drumuri Municipale si le-am cerut sa vina urgent la fata locului pentru a izola conducta din care iesea gazul. Mi-au raspuns ca o sa trimita pe cineva. in disperare de cauza, am incercat sa pun un dop la teava, insa nu am reusit mare lucru intrucat gazul avea presiune mare. Mi-am dat seama ca va urma o explozie si am intrat rapid in casa si mi-am scos in strada sotia si nepotica. Cred ca am avut zile, pentru ca, dupa cateva minute, s-a produs o explozie devastatoare, urmata de un incendiu. Tot ce am adunat o viata, s-a mistuit in cateva minute. N-am mai putut recupera nimic”, a relatat proprietarul casei distruse, Slobodan Stoici, in fata instantei de judecata.

Singura speranta ca situatia sa patrimoniala va reveni, oarecum, la normal era faptul ca imobilul, construit in anul 1970, era asigurat contra sumei de 100.000 de euro. Numai ca firma cu care era incheiat contractul, Asirom, a refuzat plata integrala a sumei cuprinsa in contractul AP 315581/07.06.2007, argumentand ca nefiind dauna totala, despagubirea nu poate fi decat partiala. Adica suma de 37.750 de euro, suma care, dealtfel, s-a si achitat.

„Suma asigurata reprezinta limita maxima in caz de dauna totala, situatie in care se propune demolarea, iar nu speta de fata. Conform expertizei intocmite de expertul Dorel Tarnoveanu, nu avem o dauna totala, ci partiala”, au spus la unison managerul Departamentului Daune al Asirom Timisoara, Ioan stefanescu, inspectorul daune Maria Iordache si juristul Laura Opris, adica reprezentantii societatii de asigurari care au fost trimisi la „negocierile” cu Slobodan Stoici.

In conditiile in care suma primita drept despagubire nu acoperea nici pe departe costul refacerii imobilului, familia Stoici a scos la vanzare ceea ce a mai ramas din imobilul distrus si terenul, dupa care s-a mutat intr-o casa a unor rude la Dumbravita. Ca o trista ironie a sortii, Slobodan Stoici a decedat anul trecut, la varsta de 79 de ani, dupa ce timp de trei ani a asteptat sa fie despagubit pentru pierderea casei.



„Mereu imi spunea ca, daca ar primi banii pe casa, macar o parte, s-ar duce sa se opereze la Viena. Suferea de cancer la esofag, iar medicii de-acolo au lasat sa se inteleaga ca o interventie chirurgicala l-ar putea face bine! Nu a mai apucat, desi ne-am straduit sa convingem conducerea SDM, pe viceprimarul Adrian Orza, ca, pana la urma, vor fi nevoiti sa plateasca imobilul distrus in explozie. Am redus pretentiile la 200.0000 de euro, insa Orza a fost impotriva despagubirii si a dispus ca procesul sa mearga pana la capat. Au cheltuit cateva sute de milioane pe apel, cu un onorariu de lux pentru un expert adus de la Tg. Jiu, in tentativa de a demonstra ca nu SDM este de vina, ci furnizorul de gaz”, mai spune avocatul Ardelean.

In cele din urma, magistratii instantei supreme au rasfoit Legea Gazelor nr. 351/2004, unde, la articolul 96, se interzice tertilor sa efectueze lucrari in zona tevilor de gaz fara autorizatia operatorului de sistem. Iar echipa de interventie carosabil de la SDM nu a avut acel aviz…

„Trebuie sa discutam, pentru a nu ajunge la executare silita!”

In conditiile in care legea este atat de clara, se pune intrebarea fireasca: cum a fost posibil ca judecatorii Curtii de Apel Timisoara sa treaca peste drama unei familii careia muncitorii SDM i-au aruncat casa in aer si sa dea castig de cauza celor ce au provocat nenorocirea.

„Cand am aflat ca juristul Primariei isi bea cafeaua cu judecatorul Catalin Serban, presedintele completului care judeca dosarul nostru, mi-am dat seama ca vom pierde. Ce sa mai spun acuma, dupa ce domnul Serban a fost arestat in dosarul de coruptie legat de lichidarea Moldomin? As scoate in evidenta doar reaua-credinta a judecatorului care a redactat sentinta, Raluca Suciu, care a copiat masiv din raportul expertului adus de Primarie de la Tg. Jiu, unde cauza deflagratiei a fost aruncata in curtea EON Gaz Romania”, dezvaluie Ardelean.

De cealalta parte, directorul SC „Drumuri Municipale” SA Timisoara, Octavian Bulboaca, nu se angreneaza in discutii despre culisele proceselor in care este angajata societatea pe care o conduce, dar spune ca se va gasi o solutie pentru banii sa fie platiti.

„Nu stiu cum vom face, va trebui sa negociem o formula de rezolvare a litigiului pentru a nu ajunge la executare silita. De fapt, noi am fost in discutii permanente cu ei, cu reprezentantii legali ai familiei cu casa distrusa, dar cand e vorba de banul public, procesele trebuie duse pana la capat. A fost o hotarare confirmata si de Consiliul de Administratie. Vom vedea, trebuie informata si conducerea Primariei, pentru ca pentru decontarea unei astfel de sume din buget trebuie cerut acordul consilierilor locali”, ne-a lamurit Octavian Bulboaca.


sursa: opiniatimisoarei.ro

Si mincinosul suvitat se mai si lauda ca dezapezirea se face muuuult mai bine sub inteleapta lui conducere...tupeu jegos.....
0

Arata acest topic


  • (22 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi