STP Timișoara Forum: Bulevardul BEGA - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bulevardul BEGA ...prea lung si prea lat pentru primaria Timisoara Evaluare topic: ***** 2 Voturi

#341 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 18 noiembrie 2012 - 18:24

Vezi postareaPelbartus, la 18 noiembrie 2012 - 15:20, a spus:

...ca Primăria să cumpere ce-a mai rămas din vaporaş, în ideea de a-l recondiţiona şi reda navigaţiei (18 noiembrie 2012)


Ce e mai scump: un vaporas nou (sau SH, dar oricum mai economic si mai performant), sau cumpararea si reconditionarea acestei epave?
0

#342 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2371
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 18 noiembrie 2012 - 18:56

Vezi postareaaristotelro, la 18 noiembrie 2012 - 18:24, a spus:

Ce e mai scump: un vaporas nou (sau SH, dar oricum mai economic si mai performant), sau cumpararea si reconditionarea acestei epave?

Cei care vorbesc de reconditionare...ori nu se gandesc la costul REAL ori nu le pasa de bani (care oricum sunt publici). Sentimental ii pot intelege pina la un punct..dar ca valoare istorica acest vaporas este ZERO. Un vas fluvial banal construit la Orsova undeva in anii '60 nu discutam aici nici despre corabia lui Columb, nici despre Titanic. Cine ar da o suma insemnata pentru a reconstitui la un pret mai mare decat daca ai construi de la zero un banal vapor de transport fluvial? Din propriile lor afirmatii numai scoaterea lui la mal costa 9000 de euro...deci ca sa il refaci ar trebui dus la Orsova (cel mai apropriat santier naval pentru astfel de nave). Are cineva idee cat costa doar transportul unei asemenea gramezi contorsionate de metal (transport agabaritic) pe serpentinele ce traverseaza muntii de la Caransebes la Orsova? plus toate operatiile adiacente? Si ne intoarcem la ideea de baza...vorbim de o barcuta de "suflet" a orasului...nu de iahtul lui Onasis....
0

#343 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 18 noiembrie 2012 - 20:46

Si eu sentimental sunt legat de Pelican desi nu am navigat niciodata cu el. Dar eram obisnuit sa-l vad pe Bega. Pacat ca nu-l vedeam in miscare.
Raman la parerea mea ca n-are nici un rost sa-l cumpere Primaria. Trebuia sa-l cumpere cand era intreg nu acum cand ii epava.
Ma despart de planul domnului Robu, plan care de data aceasta sunt sigur ca este unul electoral sau unul facut in pripa.
Cum spunea si BogdanTm mai sus, el trebuie refacut intr-un santier naval iar cele mai apropiate santiere navale sunt la Orsova si la Zrenjanin. Nefunctionand ecluzele, poate fi dus doar pe uscat ceea ce presupune cheltuieli foarte mari, in consecinta nu se merita acest demers.

Aceasta postare a fost editata de mile: 18 noiembrie 2012 - 20:46

0

#344 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 18 noiembrie 2012 - 21:00

Vezi postareaBogdanTm, la 18 noiembrie 2012 - 18:56, a spus:

Cei care vorbesc de reconditionare...ori nu se gandesc la costul REAL ori nu le pasa de bani (care oricum sunt publici). Sentimental ii pot intelege pina la un punct..dar ca valoare istorica acest vaporas este ZERO. Un vas fluvial banal construit la Orsova undeva in anii '60 nu discutam aici nici despre corabia lui Columb, nici despre Titanic. Cine ar da o suma insemnata pentru a reconstitui la un pret mai mare decat daca ai construi de la zero un banal vapor de transport fluvial? Din propriile lor afirmatii numai scoaterea lui la mal costa 9000 de euro...deci ca sa il refaci ar trebui dus la Orsova (cel mai apropriat santier naval pentru astfel de nave). Are cineva idee cat costa doar transportul unei asemenea gramezi contorsionate de metal (transport agabaritic) pe serpentinele ce traverseaza muntii de la Caransebes la Orsova? plus toate operatiile adiacente? Si ne intoarcem la ideea de baza...vorbim de o barcuta de "suflet" a orasului...nu de iahtul lui Onasis....

Absolut de acord.
A scapat Timisoara si de fatada operei, si de Gara interbelica, si de biserica din piata sf Gheorghe, si de Cazarma Transilvania, etc. Ce mai conteaza vaporasul asta care oricum nu a interesat pe nimeni 2 decenii? Singurul lucru care conteaza e ca era unicul vapor de pe Bega. Ar putea fi reconditionat doar estetic si expus la un viitor muzeu al orasului. (Ca tot trebuie infiintat un astfel de muzeu, pentru Capitala cultur4ala europeana)
0

#345 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2371
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 18 noiembrie 2012 - 23:29

Acum daca tot s-a intamplat acest "incident" as vrea sa ridic o intrebare care de muuult timp imi sta pe suflet si la care domnul Florin ca si "veteran" al RATT -ului poate ne da un raspuns....daca pina la momentul revolutiei din 1989 era clar inmatriculat pe IJTL acest vaporas (o chestiune logica...chiar tinea de transportul in comun chiar daca ecluzele erau deja blocate) ..A CUI a fost ideea sau decizia de a-l instraina in anii 90? Cine a semnat sau a decis vinderea lui (presupun doar dar mai mult ca sigur strict la valoarea de inventar de mult amortizata, adica o nimica toata) in "tenebrosii" ani 90? Nu vreau sa vorbesc fara dovezi dar din amintiri in ziarul local "Renasterea Banateana" undeva prin 1995-1997 aparuse un anunt de "licitatie publica" pentru acest vaporas la un pret derizoriu care pe acele timpuri era cam 4-5 salarii medii pe economie...imi pare rau ca nu am nici anuntul nici acces la arhiva..I-as fi recunoscator domnului Florin daca ne-ar putea lamuri...
0

#346 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 18 noiembrie 2012 - 23:36

Daca e scump sa fie reparat, e scump chiar sa fie mentinut in stare de plutire, ar putea sa il puna pe uscat, sa fie o concurenta la restaurantul zidit in forma de vapor de pe celalalt mal.

In fond avem avioane nefunctionale la Faget si Buzias.

Aceasta postare a fost editata de Doppler: 18 noiembrie 2012 - 23:36

0

#347 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 18 noiembrie 2012 - 23:41

Unii s-ar duce la Vaporu', altii la Vaporasu'... :coolspeak: ...


La avionul de la Buzias se sta doar sub el. In el nu stiu ce se intampla...

Aceasta postare a fost editata de mile: 18 noiembrie 2012 - 23:42

0

#348 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2371
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 18 noiembrie 2012 - 23:50

Vezi postareaDoppler, la 18 noiembrie 2012 - 23:36, a spus:

Daca e scump sa fie reparat, e scump chiar sa fie mentinut in stare de plutire, ar putea sa il puna pe uscat, sa fie o concurenta la restaurantul zidit in forma de vapor de pe celalalt mal.

In fond avem avioane nefunctionale la Faget si Buzias.

Da,dar avioanele nefunctionale au ajuns "la pensie" nu sunt epave ale unor incendii...ma indoiesc ca cineva ar putea savura o cafea sau bere sau suc intr-o incinta cu urme de arsura si tabla deformata...pacat ca suntem departe de platouri de filmare...ar putea fi partial "renovat" si contra unei sume corespunzatoare sa fie scena unei explozii "spectaculoase" dintr-un film....poate vor mai urma serii James Bond :pace:
0

#349 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 19 noiembrie 2012 - 00:13

Ma gindeam ca e o diferenta uriasa de pret intre a il face functional sau doar cosmetiza.

Avioanele din Faget si Buzias sint prea mici pt a putea sta in ele. Acum citiva ani s-a vindut un Boeing 727 (parca) la licitatie pt a fi tranformat in ceva hotel sau restaurant.

Aceasta postare a fost editata de Doppler: 19 noiembrie 2012 - 00:14

0

#350 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 19 noiembrie 2012 - 12:17

In avionul din Buzias am intrat pe vremuri, la scurt timp dupa ce l-au "instalat" acolo, desi prima locatie (cred ca) a fost in locul actualei sali de sport, ulterior mutandu-l pentru a elibera locul pentru constructia salii de sport. Spatiul interior nu era foarte generos dar lumea venea la o cafea, un suc, etc.,...

Aceasta postare a fost editata de mile: 25 martie 2013 - 13:23

0

#351 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 19 noiembrie 2012 - 17:06

Cine a urmarit/urmareste emisiunea: "Minunatele povestiri ale navetistului Banatean" sau ceva de genu, in episodul din 2005 (cred) despre Faget, se poate observa ca birtul, ca altcumva nu ii pot spune, se afla IN avion.
0

#352 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 noiembrie 2012 - 19:14

"O cina in doi in carlinga unui MIG" :rad_masa:
0

#353 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 19 noiembrie 2012 - 19:19

Deja vorbim de turism extrem, dar haideti va rog sa revenim subiectul topicului.
0

#354 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 noiembrie 2012 - 17:51

Mie mi se pare irecuperabil in starea de acum.

Imagine postata

http://www.opiniatim...rata/21/11/2012
0

#355 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 21 noiembrie 2012 - 17:58

E clar. In noua locatie o sa fie demontat bucata cu bucata, surub cu surub. :plang:
0

#356 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 21 noiembrie 2012 - 18:07

Vezi postareaDoppler, la 21 noiembrie 2012 - 17:58, a spus:

E clar. In noua locatie o sa fie demontat bucata cu bucata, surub cu surub. :plang:

Asta doar daca magnetii "stie" sa innoate.
0

#357 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 21 noiembrie 2012 - 18:59

Mai poate dupa vreo 2-3 "accidente de munca" se invata minte :naughty1: :naughty1:
0

#358 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 noiembrie 2012 - 11:17

O poza de azi:

Imagine atasata: 20121122_105027-2.jpg
0

#359 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 noiembrie 2012 - 01:41

...si un filmulet de azi...








Mai rupem o pagina din Istoria Orasului Timisoara.
Iata, este primul vapor care si-a aruncat ancora in golf dupa multe decenii de inactivitate pe Bega. Din pacate, a ancorat pentru ultima oara din "viata lui" curmata la 44 de ani de o mana criminala...


Adio Pelican!... :plang: :plang: :plang: ...


Vaporas Pelican
1968-2012


Si iata ce mic pare Pelicanul in dita mai golful...cred ca ar incapea vreo zece nave de marimea Pelicanului acostate in golf...
0

#360 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 noiembrie 2012 - 11:14

Am gasit pe timisoarastiri.ro cateva imagini de arhiva din interiorul Pelicanului in varf de glorie...intamplari despre care nici nu am stiut ca au avut loc.


LE Conform articolului, vaporasul Pelican a avut un "frate" geaman. S-au construit simultan doua vaporase dupa acelasi proiect. Ar fi interesant daca am afla ce s-a intamplat cu celalalt vaporas, pe unde ar fi si daca mai este in "viu"?...
0

Arata acest topic


  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi