
✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]
#161
Postat 21 noiembrie 2012 - 19:47

#162
Postat 21 noiembrie 2012 - 20:22
Adica targetul companiei fiind diferit, preturile sunt mai mari => un numar de clienti/an (PATM/PAX/sau cum s-o numi) in concordanta cu pretul practicat.
#163
Postat 21 noiembrie 2012 - 23:13
Aceasta postare a fost editata de Doppler: 21 noiembrie 2012 - 23:14
#164
Postat 30 noiembrie 2012 - 12:16
Citeaza
Prima etapă a lucrărilor de reparaţii la pista de aterizare-decolare din cadrul Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia a fost finalizată. Proiectul tehnic a fost elaborat de Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale si Aeriene (I.P.T.A.N.A.) Bucureşti în cursul lunii august şi a stat la baza organizării licitaţiei pentru aceste lucrări.
Prima etapă s-a desfăşurat în perioada 19 octombrie – 28 noiembrie şi a constat în reparaţii la rupturi de muchii şi colţuri ale dalelor, colmatări de rosturi, închiderea exfolierilor superficiale ale suprafeţelor din beton şi a alveolelor. Ca pondere a volumului de lucru, aceste lucrări reprezintă cca. 70% din volumul total al lucrărilor cuprinse în proiect. Din punct de vedere financiar, valoarea acestei etape este de 1.399.123,02 lei, reprezentând 12% din valoarea lucrărilor contractate. “Toate lucrările s-au desfăşurat în cursul nopţii şi în perioadele fără trafic pentru a nu afecta programul de zbor şi implicit pasagerii. Această etapă a lucrărilor a fost una extrem de importantă şi am dorit să fie executată acum, înainte de începerea sezonului rece pentru a evita posibile deteriorări ale dalelor din cauza procesului de îngheţ-dezgheţ, care după trei sezoane reci în care nu s-au întreprins măsuri, ar fi condus la o deteriorare suplimentară însemnată.”, a declarat directorul general al Aeroportului Internaţional Timişoara, Daniel Idolu. Următoarea etapă va avea loc în cursul anului viitor şi va cuprinde aşternerea stratului asfaltic, repoziţionarea sistemului de balizaj luminos aferent şi executarea marcajului diurn al pistei. Stratul asfaltic va rezolva problema de planeitate a pistei şi implicit, a confortului pasagerilor la decolare şi aterizare. Valoarea totală contractată a lucrării este de 14.617.794,06 lei (echivalentul a 3.208.611,89 euro), inclusiv cheltuieli financiare şi TVA. Licitaţia publică pentru „Lucrările de reparaţii curente la pista de decolare-aterizare a Aeroportului Internaţional Timişoara” a fost câştigată de societatea S.C. Albix General Construcţii S.R.L din Timişoara.
Suprafaţa totală a pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Internaţional Timişoara este de 3500 m lungime şi 45 m lăţime, totalizând 157.500 mp, pe care pot opera aeronave de orice capacitate. Acest fapt va fi demonstrat începând cu luna decembrie 2012 când vor opera pe Aeroportul Internaţional Timişoara aeronave civile şi militare de mare capacitate.
sursa
#165
Postat 20 decembrie 2012 - 11:58
Am vazut ca se vorbeste despre constructia unui nod intermodal de transport cu autogara, cu o gara feroviara si altele. Eu cred ca este doar un… vis frumos.
Visele frumoase trebuie avute, in primul rand, si in al doilea rand trebuie sa le transformam in realitati, in obiective. Terminalul intermodal de transport si proiectul de la Timisoara este inclus in agenda programului, deocamdata nu s-a depus o cerere de finantare dar se lucreaza la ea, pana in februarie o sa avem redactata cererea de finantare si studiu, 2014-2020, in Programul Operational Sectorial Transport. Trebuie o noua aerogara, cu deschidere mare, cu spatii largi, generoase, si pentru spatii comerciale care printr-o galerie comerciala sa fie legata de o autogara regionala, si cu totii stim ce inseamna in Timisoara autogari. Ar fi bine sa fie o autogara pentru cursele internationale, pentru autobuzele regionale, (Resita, Arad, Oradea) cu nod langa aeroport, pentru ca, cu cat creste traficul de pasageri low-cost, creste si transferul catre aeroport. Ca si o consecinta pentru comunitate eu zic ca va fi decongestionarea traficului in Timisoara si in al doilea rand profitabilizarea RATT-ului, pentru ca acest nod de transport auto si aerian trebuie legat cu transportul urban pe linie de cale ferata, fie ca e tren rapid, sau e un tramvai. Avem proiectul pe variante, care undeva pe la sfarsitul lunii ianuarie va fi facut public. Langa acest proiect, va fi si o gara pentru ca aeroportul Timisoara are ca terminal o linie de cale ferata care pana acum a fost folosita pentru materiale si combustibil care e conectata la magistrala Timisoara-Bucuresti in triajul Remetea.
Mai multe aici.
Aceasta postare a fost editata de Pelbartus: 20 decembrie 2012 - 11:58
#166
Postat 20 decembrie 2012 - 11:59
Citeaza
[...]
Am citit o declaratie in care spuneati ca ati contactat alti operatori pentru relatia Timisoara-Viena…
Am contactat pentru ca aceasta este obligatia noastra. La ora actuala pentru Viena, nu pot sa spun un lucru cert in acest sens. Totusi, ca o compensatie daca doriti, pot sa va spun ca pentru conexiunile pentru Viena, un bun nod aerian, nu numai pentru Vest, ci si pentru Est, si-a anuntat intentia de operare Turkish Airlines. Pot sa spun ca aeroportul din Istanbul este un nod aerian care a avut o dezvoltare extraordinara in ultima vreme, are politica de marketing agresiva si ofensiva, si , in acelasi timp, compania Turkish Airlines incearca sa preia din Europa de Est rolul de transportator catre Orient. Din primele discutii, sunt interesati sa opereze 3 curse pe saptamana.
[...]
Am inteles ca intentionati sa inaugurati doua sisteme noi pentru Aeroportul din Timisoara, de self check-in si self-boarding. Ultimul fiind chiar in premiera nationala. Despre ce este vorba?
Echipamentele trebuie sa vina pana la sfarsitul anului, implementarea acestui sistem cu softul aferent va fi undeva la sfarsitul lunii ianuarie. Ne bucuram ca am intreprins demersurile, s-au facut achizitii, am semnat contractul, e un inceput. Check-in-ul este operatiunea pasagerul iti verifica biletul de calatorie si primeste in urma verificarii la ghiseu-ul de check-in un bilet de trecere spre aeronava, boarding pass-ul. Acum, mai ales pentru cei fara bagaje, oamenii de afaceri care sunt obisnuiti in Europa cu acest sistem isi vor face check-in-ul automat la fel ca la orice automat de cafea sau de produse alimentare. E un castig pentru oamenii de afaceri pentru care timpul inseamna mai mult, fata de alti pasageri care pleaca in vacanta, de exemplu. Self-boarding-ul este un sistem prin care verificarea acestor taloane de trecere spre aeronava, boarding-pass-ul, se realizeaza automat. Consecintele pozitive pentru aeroport dupa implementarea acestui serviciu sunt: eliminarea factorului uman, reducerea cheltuielilor cu resursele umane, si cresterea gradului de securitate. La portile de imbarcare vor fi niste bariere cu cititoare de coduri de bare, care vor permite sau nu deschiderea portii.
Am vazut ca se vorbeste despre constructia unui nod intermodal de transport cu autogara, cu o gara feroviara si altele. Eu cred ca este doar un… vis frumos.
Visele frumoase trebuie avute, in primul rand, si in al doilea rand trebuie sa le transformam in realitati, in obiective. Terminalul intermodal de transport si proiectul de la Timisoara este inclus in agenda programului, deocamdata nu s-a depus o cerere de finantare dar se lucreaza la ea, pana in februarie o sa avem redactata cererea de finantare si studiu, 2014-2020, in Programul Operational Sectorial Transport. Trebuie o noua aerogara, cu deschidere mare, cu spatii largi, generoase, si pentru spatii comerciale care printr-o galerie comerciala sa fie legata de o autogara regionala, si cu totii stim ce inseamna in Timisoara autogari. Ar fi bine sa fie o autogara pentru cursele internationale, pentru autobuzele regionale, (Resita, Arad, Oradea) cu nod langa aeroport, pentru ca, cu cat creste traficul de pasageri low-cost, creste si transferul catre aeroport. Ca si o consecinta pentru comunitate eu zic ca va fi decongestionarea traficului in Timisoara si in al doilea rand profitabilizarea RATT-ului, pentru ca acest nod de transport auto si aerian trebuie legat cu transportul urban pe linie de cale ferata, fie ca e tren rapid, sau e un tramvai. Avem proiectul pe variante, care undeva pe la sfarsitul lunii ianuarie va fi facut public. Langa acest proiect, va fi si o gara pentru ca aeroportul Timisoara are ca terminal o linie de cale ferata care pana acum a fost folosita pentru materiale si combustibil care e conectata la magistrala Timisoara-Bucuresti in triajul Remetea.
Sunt investitii importante. Pentru acestea trebuie bani multi. Se vorbeste despre preluarea aeroportului de catre autoritatile locale…
Se face un studiu de oportunitate privind cesionarea unui pachet de actiuni catre administratia locala din Timisoara, Timis, Caras si Hunedoara. Acest trasnfer de actiuni este un mijloc, nu un scop in sine. Scopul in sine este realizarea acestor mari obiective de investitii care vor conduce la creearea de noi locuri de munca, la infrastructura… Da, ne intoarcem la bani. De unde bani? Terminalele intermodale in general sunt priorizate pe un program de finantare cu fonduri europene, faptul ca se transfera actiuni in administratia locala este posibil ca si pe Programul Operational Regional sa se acceseze niste sume de bani, nu direct pentru terminalul intermodal, dar vor fi nevoie pentru cai de acces, drumuri, parcari auto, si asa mai departe. Parerea mea personala este ca cel mai bine ar fi ca la aeroport sa ramana si Ministerul Transporturilor actionar, dar sa intre si autoritatile locale in actionariat.
Sursa: Opinia Timisoarei
Vesti neasteptat de bune dintr-o data:) Venirea Turkish ar fi un enorm beneficiu pentru toate conexiunile spre est, sud si chiar spre vest. Turkish a crescut enorm in ultima perioada si ofera servicii foarte bune la preturi ok. Comunitate araba si chineza avem, romanii se plimba, deci cred ca ar trebui sa parieze pe TSR pentru 3 zboruri pe saptamana

Despre noul terminal am maari sperante ca se va face...actualul e extrem de subdimensionat...Si prin POS 2014-2020 chiar ar fi o sansa..
#167
Postat 20 decembrie 2012 - 17:06

Citeaza
atenţie deosebită va fi acordată celor șase aeroporturi de interes naţional strategic care vor funcţiona la nivel european şi mondial pentru a putea fi transformate în hub-uri pentru Europa şi ţările ex-sovietice:
Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti
Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu – aeroport de oraș destinat zborurilor private, utilitare
Aeroportul „Traian Vuia” Timişoara - legătura cu zona vestică
Aeroportul Iaşi - asigură deschiderea în zona estică a ţării
Aeroportul Constanţa – scop militar şi turistic
Aeroportul Cluj – zboruri regionale și domestice
Si se vorbeste si aici de centrul intermodal.
Citeaza
Sursa
Aceasta postare a fost editata de freeflow77: 20 decembrie 2012 - 17:06
#168
Postat 22 decembrie 2012 - 14:09

#169
Postat 06 ianuarie 2013 - 06:33
#170
Postat 23 ianuarie 2013 - 16:21
Citeaza

Cele două autospeciale PSI, specifice activităţii aeronautice, având tracţiune integrală, 6×6, sunt dotate cu echipamente de descarcerare şi au un sistem de intervenţie rapidă, pe furtunuri de înaltă presiune, având în acelaşi timp două tunuri de refulare a apei şi a spumei cu debite de 5000 de litri de apă pe minut, respectiv 2500 de litri de spumă pe minut.
...
ora de timis
#171
Postat 20 martie 2013 - 03:49
Citeaza
În urma unei licitaţii publice a fost contractat noul sistem. Comparativ cu vechiul sistem, acesta beneficiază de tehnologie de ultimă oră care îi conferă o fiabilitate mărită. Noul sistem cuprinde implementarea codului de bare, citit cu scanner laser şi imprimat de o imprimantă termică. Toată comunicaţia dintre terminale, casa de marcat automată, casa de marcat cu operator uman şi serverul de date se face pe fibră optică, în loc de UTP, care sporeşte viteze de procesare de date şi este mai eficientă şi stabilă. Calculatorul de la casa de marcat cu operator manual şi serverul de date sunt calculatoare industriale special concepute pentru a efectua sarcinile la care sunt supuse. Partea de detecţie auto, formată din bucle electromagnetice la intrare şi ieşire din barieră a fost schimbata complet. Un plus faţă de sistemul vechi de acces auto care vine în ajutorul celor grăbiţi şi care nu au abonament este casa automată de plată. Instalarea acestei case de plată automată vine în sprijinul pasagerilor , care pot oricând să îşi plătească şederea în parcare repede şi uşor. Interfaţa grafică intre utilizator şi casa de plată este una foarte prietenoasă, cu un ecran LCD-Touchscreen şi 4 butoane solide, făcând utilizarea ei uşoară şi pentru persoane care nu au înclinaţii tehnice. Această casă va fi capabilă să primească bancnote şi monezi. De asemenea, ea beneficiază de un sistem de backup, iar în cazul unor căderi de tensiune casa automată va rămâne funcţională. Sistemul de management al cardurilor de acces este şi el îmbunătăţit prin implementarea bazei de date Oracle Sql. Totodată, sistemul fiind de ultimă generaţie, lasă loc de îmbunătăţiri el fiind capabil să accepte subsistem de detecţie numere de înmatriculare şi subsistem de afişare număr locuri libere. Finalizarea lucrărilor şi punerea în funcţie a noului sistem este preconizata pentru data de 25 martie 2013.
sursa
#172
Postat 03 aprilie 2013 - 23:20
La noi se merita sau nu?
#173
Postat 06 aprilie 2013 - 17:39
Citeaza
Nu interiorul bagajelor gestionate prin sistemul internaţional de dirijare şi urmărire a acestora (SITA) îi interesează pe cei de la aeroport, ci etichetele de pe valize, care le pot da o idee în legătură cu destinaţiile cele mai solicitate de pasageri.
Pe parcursul a şase luni, defalcate pe perioada de iarnă (ianuarie - februarie), vară (iulie - august) şi toamnă (noiembrie – decembrie), aceste destinaţii au fost monitorizate , rezultatele adăugându-se la cele ale unui sondaj realizat pe site-ul WWW.AEROTIM.RO.
S-a întocmit astfel un Top 5 al celor mai solicitate rute, destinaţiile cele mai frecvente fiind Frankfurt, Bruxelles, Amsterdam, Viena şi Istambul.
În aceste zile, conducerea aeroportului a informat toate companiile aeriene care operează în acest moment la Timişoara (Tarom, Carpatair, Wizz Air, Lufthansa) despre rezultatele obţinute în urma celor două analize, arătându-se deschisă la eventualele propuneri ale acestora.
„Analizele pe care le-am efectuat demonstrează interesul pe care il au pasagerii care vin sau pleaca de pe Timisoara. Cred că este un instrument util companiilor aeriene care vor să-şi diverifice şi sa-şi marească gradul de operatibilitate. Sunt destinaţii pe care s-a mai operat de pe Timişoara (Frankfurt,Viena) dar sunt şi solicitări de destinaţii noi”, spune directorul AIT, Dan Idolu.
În prezent, Aeroportul Internaţional Timişoara „Traian Vuia” asigură 23 de legături aeriene directe înspre întreaga Europă, dinspre cele mai importante cinci oraşe ale României.
sursa
#174
Postat 25 aprilie 2013 - 09:53
Citeaza
Trei porti automate “Preboarding”, adica de preimbarcare au fost montate in Aeroportul International “Traian Vuia” din Timisoara. Acest lucru este o premiera pentru un aeroport din Romania.
Noul sistem de preimbarcare ajuta la imbunatatirea fluxului de pasageri si gestioneaza evidenta pasagerilor care trec prin aeroport.
Doua dintre aceste porti sunt amplasate in zona de plecari externe, in fata punctelor de verificare ale politiei de frontiera, iar cea de-a treia se afla in zona de plecari interne. Portile de preimbarcare sunt dotate cu un cititor de bilete care filtreaza pasagerii, in functie de destinatie, indicandu-le directia spre poarta de imbarcare.
„Prin introducerea acestui sistem nu mai este necesara prezenta unui angajat al aeroportului care sa verifice biletele si sa faca indrumarile spre portile de imbarcare, procesul fiind unul computerizat. De asemenea vom reusi sa avem atat o mai buna evidenta a plecarilor cat si a numarului de pasageri care folosesc serviciile aeroportului Timisoara, ceea ce va duce la o imbunatatire a fluxului de pasageri”, a declarat directorul AIT “Traian Vuia”, Dan Idolu.
Portile automate de Prebording, fac parte din modernizarea sistemul SITA, sistem devenit operaTIonal pe aeroportul Timisoara incepand cu 2007.
sursa
#176
Postat 25 aprilie 2013 - 18:37

#177
Postat 21 mai 2013 - 15:39

Citeaza
Însă, pentru lucrările din zona de mijloc a pistei, traficul aerian va trebui oprit, timp de o săptămână, în perioada 20-30 august 2013. În acest interval, nicio aeronavă nu va ateriza sau decola de pe Aeroportul Internaţional Timişoara. Data exactă a închiderii aeroportului urmează să fie comunicată săptămânile viitoare.
Lucrările de reamenajare a pistei Aeroportului Internaţional Timişoara au început în luna octombrie a anului trecut şi costă aproape 12 milioane de lei.
tion
Aceasta postare a fost editata de Doppler: 21 mai 2013 - 15:39
#179
Postat 04 iunie 2013 - 06:45
Citeaza
Asadar, din 21 iunie, compania va opera de la Timisoara 5 curse directe spre Roma, Milano, Venetia, Stuttgart si Cernauti, cu o frecventa de trei zile pe saptamana. Pana atunci insa, Carpatair va continua operarea zborurilor directe numai catre doua dintre destinatiile interne: Bacau si Craiova.
“Daca in trecut zborurile Carpatair erau operate de pe aeroporturile din tara – Oradea, Cluj, Suceava, Sibiu, Bucuresti, Constanta, Iasi, Targu-Mures, Satu-Mare, Craiova, Bacau -, cu transfer prin Timisoara, din aceasta luna, compania va opera doar de la aeroporturile din: Timisoara – spre cinci destinatii, Bacau – spre doua destinaţii, Craiova – spre o destinatie. Activitatea companiei nu va acoperi zone importante din tara: Bucuresti, Cluj, Iasi, Sibiu, Constanta, Oradea s.a”, se arata intr-un comunicat emis de conducerea aeroportului timisorean.
sursa
Asta dupa ce:
Aproape 80 de incidente in care au fost implicate avioane Carpatair pe aeroportul Timisoara in ultimii 5 ani
Parerea mea: model de business gresit, neadaptat pe parcurs la contextul economic.
In concluzie, acesta pare a fi inceputul sfarsitului.