
Bulevardul BEGA ...prea lung si prea lat pentru primaria Timisoara
#323
Postat 13 noiembrie 2012 - 20:01
S-ar putea scrie o istorie a incendiilor in Timisoara.
Poate ca vaporasul, blocat cum era in lipsa oricarui proiect, trebuia sa iasa din peisaj. Se asteapta o noua fatada pentru Bulevardul Bega...
#324
Postat 13 noiembrie 2012 - 20:16
O fi mana concurentei sau a unui nebun?... Ma intreb a nu stiu cata oara, de ce se intampla lucruri atat de rele in acest oras si nu numai in Timisoara, chiar in tara...Oare de ce evenimentele pozitive nu pot fi mai multe decat cele negative?...de ce relele sunt la tot pasul?...si bunele (binele) atat de rar?...
Speram ca intr-o zi il voi mai vedea navigand cand colo il vad incendiat si ars...
#325
Postat 13 noiembrie 2012 - 21:08
Daca ma gandesc bine, cu putin timp in urma, s-a incercat amenajarea unei terase deasupra Pelicanului, mai lata decat vaporul in sine. Mai tineti minte pozele cu acele scanduri hidoase ce acopera tot vaporasul? Ulterior scandurile au fost scurtate la marimea vaporasului, iar in cele din urma dezmembrate definitiv. De atunci vaporasul a fost lasat (parca intentionat) sa se degradeze cat mai rapid posibil. S-a procedat exact ca si in cazul casei florarului Muhle!

Fac pariu ca la primavara epava Pelicanului va fi transformata intr-o terasa plutitoare, exact ce si-a dorit proprietarul de la bun inceput.
#326
Postat 13 noiembrie 2012 - 22:09
aristotelro, la 13 noiembrie 2012 - 20:01, a spus:
S-ar putea scrie o istorie a incendiilor in Timisoara.
Unul din primele "incendii" de dupa 1989 (ca revolutie n-a fost dar avem revolutionari) a fost cel de la Patinoar, unde avem acum Centrul Expozitional si de Afaceri (CRAFT parca) iar cel dinainte de Pelican a fost acum doua - trei luni pe Take Ionescu pe fosta Platforma ILSA unde a ars "din pacate doar acoperisul" unei cladiri care nu avea aprobare de demolare trebuind conservata. Au ramas zidurile...
Chagall, la 13 noiembrie 2012 - 21:08, a spus:
Nu indraznesc sa fac pariu dar decat asa, mai bine deloc!...
#327
Postat 13 noiembrie 2012 - 23:54
mile, la 13 noiembrie 2012 - 22:09, a spus:
Puteti dezvolta putin subiectul, va rog? Locuiesc de multa vrema in zona si frecventam patinoarul dupa 89, dar nu imi aduc aminte de acel incendiu.
Cred ca mai mult de 10 ani a stat in paragina, nici macar fotbal nu se putea juca pe el.
#329
Postat 14 noiembrie 2012 - 03:03


#330
Postat 14 noiembrie 2012 - 06:51


Am vazut azi niste tigani care dadeau tarcoale vaporasului, cel mai probabil in cautare de fier vechi.

#331
Postat 14 noiembrie 2012 - 20:06
Pelbartus, la 13 noiembrie 2012 - 23:54, a spus:
Cred ca mai mult de 10 ani a stat in paragina, nici macar fotbal nu se putea juca pe el.
Nu-mi aduc aminte de prea multe amanunte. Era prin '91 - '92 - '93 cand se punea problema redeschiderii patinoarului care ajunsese pe mana unui arab, fie administrator, fie proprietar si in loc sa se faca ceva investitii in sensul deschiderii, intr-o noapte au luat foc acele mici cladiri
ce erau acolo, casa de bilete, cabina portarului, vestiarul,...
Patinoarul functiona pe baza unui agent (exact habar n-am despre ce-i vorba) primit de la fostul Abator din spatele Olimpiei prin conducte subterane si cum abatorul s-a inchis sau si-a redus activitatea sau au intervenit relatii de afaceri (deh, economia capitalista), patinoarul a ramas in aer, adica nu mai putea functiona. Atunci s-a pus problema unor investitii pentru functionarea in continuare a patinoarului, lucru ce nu s-a mai intamplat niciodata (si) din cauza incendiului.
M-am exprimat cam incalcit cautand in memorie. Asta-i "varianta" de care eu imi aduc aminte.
Am suferit atunci desi n-am fost decat de cateva ori la patinoar dar ca spectator. Imi parea rau ca incepuse sa "dispara" cate ceva din oras. La cativa ani distanta (2-4) de la acel eveniment s-a vorbit de noua locatie a patinoarului, lateral de Casa Tineretului, cam unde-s actualele fundatii parasite...patinoar care nu s-a mai realizat niciodata...pana acum!...
Noroc ca a aparut Real-ul si Mall-ul care iarna deschid cate un patinoar...
Mult

Aceasta postare a fost editata de mile: 14 noiembrie 2012 - 20:07
#333
Postat 14 noiembrie 2012 - 21:03
Proprietarul italian s-a plans ca operatiunea de scoatere pe uscat a vasului il va costa vreo 9000 (!!!) de euro dar ca se va conforma somatiei...
A mai aparut o informatie interesanta si anume, conform martorilor, focul se propaga in directia contrara vantului ceea ce sugereaza ca incediul a fost alimentat in prealabil cu o cantitate serioasa de combustibil inflamabil,...Interesant!...
Aceasta postare a fost editata de mile: 14 noiembrie 2012 - 21:04
#334
Postat 14 noiembrie 2012 - 21:16


2. S-ar putea ca cineva sau cativa sa fi dat oare foc vaporasului intentionat? Posibil, dar nu vad motivul.
Dar eu inca inclin spre varianta ca niste oameni ai strazii s-au adapostit acolo, si-au facut foc sa se incalzeasca, si asa s-a extins focul.
Dar ambele variante pot fi adevarate. Asteptam rezultatele ''anchetei''.

#335
Postat 14 noiembrie 2012 - 23:27

#336
Postat 16 noiembrie 2012 - 19:50
15 noiembrie, 2012 - 1:48 PM Roxana Deaconescu
TIMISOARA. Timisorenii s-au mobilizat, din nou, pe Facebook. Au inceput un sondaj de opinie si ii intreaba pe locuitorii capitalei Banatului daca si-ar dori ca Primaria sa cumpere Pelicanul, vaporul legenda al orasului, care a fost incendiat zilele trecute.
La intrebarea “Sunteti de acord ca Primaria Municipiului Timisoara sa cumpere si sa restaureze Vaporul Pelican, iar mai apoi acesta sa faca plimbari de agrement pe Canalul Bega?”, in doar 15 ore, peste 110 timisoreni au raspuns cu “Da!”, in timp ce putin peste 20 de utilizatori de Facebook au spus “Nu!”.
Continuare...Opinia Timisoarei
Chiar daca imi pare nespus de rau de sfarsitul tragic al Pelicanului, nu pot fi de acord cu achizitia acestuia sau a ceea ce a mai ramas din el de catre Primarie. Reparatia sau restaurarea ar costa mai mult decat face el. Pentru "plimbari de agrement" e nevoie de ecluze functionale ca sa putem naviga dincolo de granita, respectiv, poate din cand in cand ar acosta si cate un vas (poate un yaht de dimensiuni mai mici) si in Portul Timisoara...
Sau mult promisele vaporase pentru transport regulat urban...ar fi mai de dorit.
#337
Postat 16 noiembrie 2012 - 20:39


#340
Postat 18 noiembrie 2012 - 15:20

Primarul Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu: "Fac tot posibilul ca Primăria să cumpere ce-a mai rămas din vaporaş, în ideea de a-l recondiţiona şi reda navigaţiei de agrement pe Bega, pe care vreau să o promovăm mult mai mult decât până acum. Eu văd, pentru viitor, în navigaţia de agrement pe Bega, unul din punctele forte ale oraşului nostru, din punct de vedere al atractivităţii sale turistice." (18 noiembrie 2012)