Ok... Nu este de mult de cand am descoperit aceasta chestie, insa se pare ca nemtii chiar se gandesc la toate. In cele ce urmeaza va voi prezenta o organizare excelenta.
Mai intai va pun o harta a Köln-ului, in care poate nu veti regasi multe informatii utile, insa important este trasarea liniilor de tramvai si al statiilor, de catre Google.
DE.jpg (504.2K)
Number of downloads: 34
DE.jpg (500.87K)
Number of downloads: 37
Asa. Deci cu albastru am marcat Lenxess Arena. Cea mai mare arena din Köln, si totodata cea mai utilizata. Statisticile spun ca in 86% din zilele anului, aceasta arena gazduieste un eveniment. Asta inseamna un numar imens de persoane. Pe alta parte orasul Köln se dezvolta cel mai intens pe relatia sud-est, adica exact pe unde merge linia 1 de tramvai(cea rosie) si partial linia 9 (cea roz). Cu verde am marcat statia de la arena, si statia pana unde se circula cel mai mult, adica pana unde tramvaiele sunt full. Tot pe aceasta relatie se inregistreaza cele mai multe blocaje pe autostrada 4 care leaga Köln-ul de Olpe. Acuma unde vreau eu sa ajung defapt. In stanga imaginii, vedeti alte 2 linii roz de tramvai. Ele fac parte dintr-un fel de inel cara inconjoara aprtial orasul. Aceste 2 linii intra direct in centru (cum de altfel si 1 cu 9), in cea mai aglomerata staie din Köln, si anume Neumarkt, unde numaratoarea afisata in statie (care arata urcarile in tramvaie si autobuze din statie respectiva) afisa ieri 182 milioane de calatori, din 1 ianuarie 2012. Asta din 298 transportat anul acesta in Köln. Si desi este ciudat prin statia respectiva trec 3 linii terestre, 4 subterane (de tramvai) si 2 de autobuze. Deci revenind la ideea generala, ceea ce vroiam sa spun este ca acest inel are legatura si punct de transpbordare cu absolut toate liiniile de tramvai din Köln. Si aici intra si in vigoare linia bordo trasata de mine in coltul stanga jos al imaginii. Aceasta linie, este neutilizata deobicei, insa intra in functie cand tramvaiele intra si iasa din depou. Si asta deoarece cu roz am incercuit depoul...
Pana aici toate frumaose si bune, insa probabl va intrebati oare de ce am scris atat fara sa reiasa ceva important. Ei pai cum la acea arena, toate evenimentele au loc seara spre noaptea, si cum tramvaiele se cam retrag tot peacolo veti fi uimiti s aflati, ca "fie vreme buuna, fie vreme rea" intre cele puncte verzi de pe harta, adica cea mai circulata portiune, frecventa de tramvaie este de 2 minute intre orele 20-0, in intervalul in care tramvaiele se retrag. Si DA. Aici nici nu se pune problema de luat calatorii...
Avem 3 cazuri. Linia 16 spre exemplu circula catre statia finala Sülz. Pe afisaj apare afisata destinatia finala. In cazul in care tramvaiul se retrage se afiseaza 16 Merhaim. (Merhaim fiind numele statie marcate cu verde in dreapta). Cazul 2. Sa luam ca exemplu tot linia 16. In loc de un 16 normal, se va afisa un E16. Cand in Köln vezi afisat un E in fata liniei, stii clar ca linia are alt traseu decat cel original. Acest lucru se face cand traseul urmat difera cu mai mult de 50 % decat cel original.
Si cazul numarul 3. Fie vorba de orice alta linie. Daca traseul actual difera cu mai mult de 80% de cel original se va afisa doar un E si statia finala....
Deci vazand astea, stau si ma gandesc. Cat de prosti suntem.... Adica ni se da un sistem cu care poti inchide gura oricui, evitand intrebarile si comentarile inutile...
Sper ca ati citit cu placere.