STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#681 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 30 septembrie 2012 - 19:11

Vezi postareaDr2005, la 30 septembrie 2012 - 17:44, a spus:

Un automotor nou costă câteva milioane de euro. La 15 RON un bilet nu cred că poţi să aduni banii ăştia într-o viaţă... Să nu pierdem din vedere faptul că şi CFR Călători e plin de material rulant la mâna a doua din Germania, Franţa, Olanda şi chiar Elveţia, iar în plus mai are şi automotoare din anii '30 - '40, cu scaune de plastic (şi motoare Euro 3...), iar locomotivele CFR, în ciuda celor insinuate de anumite persoane, sunt cam la fel de vechi care cele de la RegioTrans. Şi mai sunt şi neîntreţinute, d'aia DA-urile ard mereu.


Si ce daca costa? sa cumpere asta nu ma priveste pe mine, nu eu i-am pus sa isi faca firma. Asta e cea mai mare tampenie sa ii plang unui mafiot de mila ca nu are saracu bani de trenuri noi. Pe langa asta firmele de care vorbim se lauda cu un profit considerabil cred ca banii adunati in cativa ani ajung pentru ceva vagoane noi si renovari de statii.
Nu i-a fortat nimeni pe mafioti sa acapareze regiuni intregi si sa circule cu vechituri.

Vezi postareaDr2005, la 30 septembrie 2012 - 17:44, a spus:

Nu putem vorbi de păgubit statul, câtă vreme aşa e legea. Mai păgubos mi se pare CFR Călători care, pe lângă subvenţie, primeşte bani de la stat şi pentru reparaţiile materialului rulant, ba chiar şi pentru material rulant nou. Sunt convins că dacă dădeau 10 milioane de euro la RT sau TFG, ăştia îşi luau 3 - 4 automotoare noi sau vreo 30 - 40 second hand, nicidecum 3 locomotive (2 de 200 km/h şi una de 160 km/h) care să târâie câte 2 - 3 vagoane. Cred că putem fi de acord că, la câţi călători sunt la noi, automotorul este cel mai potrivit mijloc de transport feroviar, iar un mers de tren cadenţat făcut cu automotoare e mult mai profitabil decât două perechi de trenuri făcute cu EA/DA + 2 vagoane.


Asa e legea? tu macar ai vazut cum s-au dat liniile astea, ce relatii exista intre acesti mafioti si cei de la minister?
Daca tu iei de buna toata ciordeala asta foarte bine, da nu poti venii sa spui ca "asa e legea" cand nepoti si cunostinte ale celor de la minister detin firme de transport feroviar si care au primit linii si contracte "cu cantec", iar compania statului a fost tinuta in frau si sa acumuleze ea pierderile.
Nu cred ca la CFR nu se stia ca e mai ieftin cu motoare, mi se pare mie ca tu cam ignori cele intamplate, gen achizitii stupide la CFR si le pui doar in carca acestei companii ca si cum ar fi decizii proaste luate de bune, cand defapt sunt luate intentionat asa.
Ca fapt divers, de ce nu face CFR licitatie pentru locomotive sau vagoane si cumpara taman de la firmele din tara care nu au nici un client infara de CFR? Sa fim seriosi in fiecare dintre noi exista o parte buna si o parte rea. Orice om sanatos la cap isi da imediat seama ca e ceva putred la mijloc si ca CFR-ul nu face asemenea achizitii pentru ca are nevoie, mai ales atunci cand la cateva luni distanta se privatizeaza.
Si vorbim iar de vechituri, nu te inteleg, tie iti palce situatia de acuma? iti palce sa circuli cu gunoaie sa ajungi bataia de joc a vestului, sa ajungi un stereotip?

Vezi postareaDr2005, la 30 septembrie 2012 - 17:44, a spus:

Mitrea avea şi are o firmă de maxi-taxi. Nu cred că îi convenea lui să vină unul cu trenuri să-i sufle clienţii.


Pai "ala cu trenuri" de care zici e chiar CFR, ce a ramas din CFR au luat baietii de azi cu RT si alte firme, doar sa fii hot (om de afaceri) e mai "cool" decat sa stai ca bou in minister la birou si sa vezi cum isi face nepotu sau prietenu de familie avere.

Vezi postareaDr2005, la 30 septembrie 2012 - 17:44, a spus:

Interese sunt, dar nu cred că e vorba de grupări mari şi organizate după modelul mafiei. Dar să urli asta la TV prinde bine la alegători o perioadă, d'aia l-am avut pe Vadim în parlament şi în turul 2 la prezidenţiale, d'aia e DD în vogă acum.


Crezi ce vrei, asa crede majoritatea populatiei si de aia o si ducem asa de bine, nu vezi ce bogati suntem toti ca ne lauda aia din Africa.
Termenul de "grupare mafiota" e mai mult metaforic, eu a-s zice ca sunt teroristi, pentru ca au distrus tot ce a avut aceasta tara.
Hai sa fim seriosi, inafar de Moldova cu care a avut un contract, cu cine mai are contracte Remarul? cum se face ca taman CFR a cumparat material rulant de acolo la un pret astronomic si ca sa vezi patronul acestei companii are si el o companie... pardon 2 companii de transport feroviar.
Nu pricep ce exemple mai doresti ca sa vezi ca situatia de azi e rezultatul actiunilor deliberate si luate cu foarte mare discernamant de niste ministrii, directori si functionari de la stat, care au contribuit considerabil la devalizarea a tot ce inseamna intreprindere de stat si vinderea activelor catre niste fosti parlamentari, securisti, care mai apoi au facut averi din profitul obtinut cu aceleasi intreprinderi care cand erau la stat erau in pierdere.
E absurda deja situatia, esti constient ca firmele de maxi taxi au rasarit dupa ce s-a devalizat CFR dar astea de transport feroviar nu?

E pacat ca avem doar o viata si fiecare decizie pe care o luam e cruciala, dar as avea o provocare pentru tine, presupunand ca esti un om care respecta regulile, sa iti faci o companie de transport feroviar sa te vad cat rezisti pe asa zisa piata libera din Romania. Asta presupunand ca nu vrei sa faci cum spun americanii... "bail out!" in ultima clipa ca nu iti comvine ce au facut mafiotii si nu mai rezisti tampeniilor care se intampla in tara.

PS: eu nu ma mai uit la tv de cativa ani, desigur ma uit doar la ce inca mai merita, Discovery, National Geografic, si desigur vrei nu vrei cand mai schimbi canalul in trecere vezi si titlurile tampite de la stiri, dar nu zabovesc acolo deloc.
Si bine era daca se urla ce am scris eu la TV, poate se mai trezea prostimea, dar din pacate nu s-a intamplat asta si cand se intampla e deja prea tarziu si nici pe dracu nu mai intereseaza atunci.
0

#682 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 30 septembrie 2012 - 19:57

Citeaza

Si ce daca costa? sa cumpere asta nu ma priveste pe mine, nu eu i-am pus sa isi faca firma. Asta e cea mai mare tampenie sa ii plang unui mafiot de mila ca nu are saracu bani de trenuri noi. Pe langa asta firmele de care vorbim se lauda cu un profit considerabil cred ca banii adunati in cativa ani ajung pentru ceva vagoane noi si renovari de statii.

Pe Braşov - Zărneşti, Alba Iulia - Zlatna, Sf. Gheorghe - Breţcu s-au instalat sisteme de bariere automate la trecerile la nivel, fix echipamentele alea pe care ceferiştii le-au furat când s-au retras de pe secţie. Eu zic că asta e o investiţie mai utilă decât automotoare de 5 milioane de euro bucata. Mi se pare ciudat că ai atitudinea asta faţă de o firmă privată, în vreme ce la CFR, RATT şi alte societăţi de stat înghiţi toată mizeria...
Mie (şi majorităţii călătorilor) mi se rupe de vârsta materialului rulant, am pretenţia să fie curat, să aibă un orar bun, să vină la timp, să ajungă la destinaţie la timp, să asigure un minim de confort şi personalul să fie amabil. La CFR nu am văzut aşa ceva.

Citeaza

Daca tu iei de buna toata ciordeala asta foarte bine, da nu poti venii sa spui ca "asa e legea" cand nepoti si cunostinte ale celor de la minister detin firme de transport feroviar si care au primit linii si contracte "cu cantec", iar compania statului a fost tinuta in frau si sa acumuleze ea pierderile.

Ciordeală sau nu, este legală, nu avem ce-i face. Mă enervează însă că statul e un prost administrator... am văzut linia Ploieşti - Slănic după ce s-a retras CFR. S-au furat barierele (agentul de barieră de la privat am văzut că stă cu parapetul în braţe), s-au furat şuruburile de la şină, s-au furat până şi geamurile de la gări. Şi unii sunt supăraţi că privatul merge cu 30 km/h şi are 4 trenuri pe zi (păi un' să le încrucişeze dacă CFR SA a desfiinţat staţiile cu încrucişări, luând macazurile?). La fel pe Piteşti - Curtea de Argeş, au desfiinţat toate macazurile, astfel că privatul nu poate pune decât un tren la 3 ore. Evident, dubarii prosperă. Prin urmare, nu aş zice că închirierea liniilor s-a făcut pe ochi frumoşi, că altfel li se creau condiţii privaţilor să obţină un profit mult mai mare. Mai degrabă a fost o soluţie de a mai da afară oameni şi de a arunca pisica pentru eventualele pagube (accidente, poluare, au fost şi cazuri de cărămizi din gări abandonate căzute peste oameni) în curtea privaţilor, dar şi de a mai încasa ceva bănuţi la buget, ca să aibă apoi ce să pompeze în Softronic, Remar Paşcani, Remarul 16 Februarie, Atelierele Griviţa, Reva Simeria, SIRV Titu şi SIRV Mărăşeşti (că la Astra Arad au dat cu flit, de ce să cumpere vagoane noi când pot cumpăra vagoane vechi de la DB renovate la Griviţa la aceiaşi bani?). Aici se fituiesc banii adevăraţi, nu în subvenţia dată privaţilor.

Citeaza

Hai sa fim seriosi, inafar de Moldova cu care a avut un contract, cu cine mai are contracte Remarul? cum se face ca taman CFR a cumparat material rulant de acolo la un pret astronomic si ca sa vezi patronul acestei companii are si el o companie... pardon 2 companii de transport feroviar.

Remarul nu a vândut nimic în Moldova... probabil te referi la Remar Paşcani, care are aceiaşi patroni ca GFR.
Ca fapt divers, vreo 3/4 din vagoanele cisternă din Europa sunt produse de Astra Arad, Rova Roşiori şi Reva Simeria. Deci se poate, dar de ce să te chinui să faci export, când poţi să vinzi la preţ dublu CFR-ului?

--
Trenuie să recunosc că visez să-mi fac o societate de transport feroviar. Dar la ce salarii sunt la noi o să îmi ia vreo 100 de ani. Poate doar dacă câştig la loto (dar eu joc doar la Pronosport).
0

#683 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 30 septembrie 2012 - 20:47

Vezi postareaDr2005, la 30 septembrie 2012 - 19:57, a spus:

Pe Braşov - Zărneşti, Alba Iulia - Zlatna, Sf. Gheorghe - Breţcu s-au instalat sisteme de bariere automate la trecerile la nivel, fix echipamentele alea pe care ceferiştii le-au furat când s-au retras de pe secţie. Eu zic că asta e o investiţie mai utilă decât automotoare de 5 milioane de euro bucata. Mi se pare ciudat că ai atitudinea asta faţă de o firmă privată, în vreme ce la CFR, RATT şi alte societăţi de stat înghiţi toată mizeria...
Mie (şi majorităţii călătorilor) mi se rupe de vârsta materialului rulant, am pretenţia să fie curat, să aibă un orar bun, să vină la timp, să ajungă la destinaţie la timp, să asigure un minim de confort şi personalul să fie amabil. La CFR nu am văzut aşa ceva.



AMIN!

Cred ca discutia asta deja degenereaza, prea intr-o alta directie. Cred ca rezumand toata discutia, cele spuse de Doctor sunt importante.

Daca le am pe cele de sus mentionate, putin imi pasa cine de la cine fura....
Trist? Poate, dar adevarat!
0

#684 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 30 septembrie 2012 - 21:04

Vezi postareaDr2005, la 30 septembrie 2012 - 19:57, a spus:

Mi se pare ciudat că ai atitudinea asta faţă de o firmă privată, în vreme ce la CFR, RATT şi alte societăţi de stat înghiţi toată mizeria...



Am o astfel de atitudine cand vad cum a fost creat operatorul privat cu pricina, daca sa zicem era "Nea Ovidiu" vecin de bloc patron la RT si isi realizase compania din economiile sale fara pile la stat si era om serios fara dosar penal da, atunci poate ca nu ziceam nimic.
Cam ce mizerii am inghitit eu? ca nu am fost deacord cu nici o privatizare la orice companie, si ca am spus de ce au fost distruse din interior pentru a lasa loc firmelor private?
Nu inteleg ce vrei sa zici, doar nu am fost pe la TV sa pup ce cineva undeva si mai presus de asta am criticat mereu ce nu mi-a comvenit asa cum o fac si acuma.
Si tu vad ca inghiti mizeriile de la privati, dovada sunt cele 2 ore pierdute in gara degeaba :rad_masa: . Si stai sa vezi cand or sa puna motoare si pe Bucuresti-Timisoara :naughty1: .

Sa ai un tren curat inseamna sa cheltui bani pentru a-l curata, sa ajunga la timp inseamna sa investesti in infrastructura si intretinerea materialului rulant, sa ai un personal amabil inseamna sa ii acorzi un salar bun pentru a avea o viata sociala amiabila, ori la privati nu se intampla asta, pentru ca nu iese profit daca respecti toate "regulile".
Din partea mea sa se privatizeze toata tara, cand nu or sa mai fie calatori (prosti) indeajuns se va intampla ca in SUA, privatii or sa inchida la linii la greu si pana se trezeste statul sa ii opreasca va fi prea tarziu.

Vezi postareaDr2005, la 30 septembrie 2012 - 19:57, a spus:

Ciordeală sau nu, este legală, nu avem ce-i face. Mă enervează însă că statul e un prost administrator...


Deci accepti faptul ca esti furat pe fata? :rad_masa: , tipic pentru Romania.
Hmmm oare de ce e prost administrator? cred ca am raspuns deja de nenumarate ori daca nu te-ai prins de smen mai repet odata. Daca tu ai o firma privata pe CF si vrei sa iti creasca incasarile vei dorii mai multe linii, astfel ca iti vei ruga o cunostina, ruda din minister sa iti faca rost de o linie profitabila pentru tine. Normal ca nu o sa se intample peste noapte, asa ca cunostinta ta din minister va da ordin sa se achizitioneze ceva scump si nenecesar sau reducerea numarului de vagoane de pe linia respectiva pentru a inrautatii conditiile de calatori astfel aratand ca CFR nu mai poate tine linia.

Ca se fura la greu materiale gen cabluri, transformatoare si toate cele, se intampla pentru ca e un haos total la companie, cand lucrezi la o companie care stii ca se va destrama faci orice ca sa mai capeti un ban in plus, gandestete ca nu toti muncitorii de la CFR au studii inalte si fac ca si animalul prins in capcana asa ca adio ratiune.
La privati nu se intampla asa pentru ca... pai oare de ce? au doar cativa anisori nu prea se sperie nimeni ca va fi dat afara asa cum se intampla la CFR in ultimii 20 de ani.

Vezi postareaDr2005, la 30 septembrie 2012 - 19:57, a spus:

Ca fapt divers, vreo 3/4 din vagoanele cisternă din Europa sunt produse de Astra Arad, Rova Roşiori şi Reva Simeria. Deci se poate, dar de ce să te chinui să faci export, când poţi să vinzi la preţ dublu CFR-ului?


He he he, pai daca avea vreunu din directorii de la aceste firme vreo pila la SNCF sau DB crezi ca nu le vindeau si lor dublu, poate chiar triplu?
Imi place ca iti raspunzi singur la intrebari dar nu iti dai seama de asta :rad_masa:

Vezi postareaDr2005, la 30 septembrie 2012 - 19:57, a spus:

Trenuie să recunosc că visez să-mi fac o societate de transport feroviar. Dar la ce salarii sunt la noi o să îmi ia vreo 100 de ani. Poate doar dacă câştig la loto (dar eu joc doar la Pronosport).


Hai sa zicem ca faci un imprumut bancar, crezi ca rezisti pe piata de azi? fara pile la minister? fara ca cineva de la CFR sa faca vreo achizitie tampita in mod intentionat ca sa iti deie tie o linie ca sa operezi.

____________________________________________________________________________________

Sigur asa pare totul frumos, vin privatii le dau oamenilor locuri de munca stabile, statul nu mai i-a decizii, trenurile sunt curate pentru ca tocmai au fost cumparate.
Dar de ce sa sustin niste trisori, care au dus calea ferata cu 10 ani in urma si o luam de la capat, cand se putea foarte bine continua dupa 89 cu ce era si inbunatatit, nu distrus compania de stat si din fiarele date la centrele de colectare sa isi ridice niste mafioti imperii, iar prostii sa inghita conditii proaste de calatorit indiferent cu cine circula.
Pe langa asta s-a dovedit ca la noi in tara, cand o afacere nu mai este profitabila pentru un hot e buna de dat la fier vechi.
0

#685 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 30 septembrie 2012 - 23:18

N-am contestat faptul că CFR e o vacă de muls, mai ales de când cu împărţirea din 1998. Intrarea operatorilor privaţi pe piaţă mi se pare un lucru bun, indiferent de tipul materialului rulant.
S-o zicem şi p'aia dreaptă: liniile închiriate, dacă rămâneau la stat, se închideau şi închise rămâneau, timp în care erau furat cm cu cm, că e foame mare de fier vechi (prin Bihor au venit cu autogen şi camion şi au furat... ziua în amiaza mare!).

Nu am cum să primesc linia cadou, linia se dă prin licitaţie publică. Dar, evident, cum operatorii operează fiecare în anumite zone, nu o să se mănânce între ei pentru linii.

Dacă fac un împrumut bancar... stai aşa, că nimeni nu o să îmi acorde un împrumut bancar pentru aşa ceva. Nu suntem în Austria. La noi băncile te fură pe faţă, fie că te împrumuţi să îţi iei un televizor, o maşină, o casă sau să-ţi faci o firmă.

Legat de angajaţi, în călătoria recentă cu Regiotrans am întâlnit personal amabil, mai amabil decât la CFR şi chiar TFG. N-am văzut să dea cineva bani şi să nu primească bilet (deşi am tot citit pe aici că se merge cu naşul la RT prin banat), automotorul era dintre primele aduse dar era curat, bine luminat noaptea (vă mai aduceţi aminte de vagoanele CFR cu banchete tăiate şi întrerupătoare sparte, alea unde scoteai firele din perete şi le înnodai după pricepere ca să aprinzi becul?) şi avea o budă care nu puţea în tot trenul.
Pentru un tren Regio eu zic că arată decent:
Imagine atasata: IMG_9998.jpg
Imagine atasata: IMG_0001.jpg

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 30 septembrie 2012 - 23:24

0

#686 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 octombrie 2012 - 00:15

Vezi postareaDr2005, la 30 septembrie 2012 - 23:18, a spus:

Pentru un tren Regio eu zic că arată decent:


Nu ma dau in vant sa fac poze gunoaielor astea dar o sa trag si eu ceva poze cand am ocazia sa vezi ca nu sunt toate la fel de curate si "moderne".
Ca si astea au perdele lipsa sau puse pe siret care atarna pana la jumatatea geamului, banchete jegoase, usi lipsa, gauri prin pereti, si buda care pute. Daca pot o sa filmez si cum primeste bani nasul pe sub mana ca sa lamurim odata treaba cu nedarea de bilete.

Vezi postareaDr2005, la 30 septembrie 2012 - 23:18, a spus:

Nu am cum să primesc linia cadou, linia se dă prin licitaţie publică.


He he, daca ai vedea ca celalti se folosesc de relatiile de la minister nu cred ca ai mai spune ca nu vrei un asa cadou si tu. Daca si pana un amarat de meci de fotbal e aranjat ce te face sa crezi ca nu se intampla asta si in domenii mai importante cu miza mult mai mare. Normal ca privatii nu se mananca intre ei, doar au furat... facut afaceri impreuna, unde-s 2 puterea creste si CFR moare mai repede.
Acum a raspuns omul cinstit si cu ratiune din tine dar altul era raspunsul daca erai in breasla asta a "oamenilor de afaceri".
0

#687 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 01 octombrie 2012 - 00:28

La Depoul Arad sunt, probabil, vreo 25 - 30 de automotoare. Eu am mers doar cu 5 şi toate arătau ca cel din poze sau mai bine. Nu pot să garantez pentru restul automotoarelor şi restul angajaţilor, dar pe unde am mers trenurile au fost curate şi personalul amabil.
Dacă operatorii se înţeleg între ei înainte de licitaţie, nu trebuie să aibă pile în MTI :)) Din câte ştiu doar TFG s-a luat în gură cu restul operatorilor, s-au dat ei mari şi tari şi au ,,suflat" linia Oradea - Băile Felix celor de la Via Terra. Şi acum le-a stat în gât, că a fost licitaţie cu strigare şi acum plătesc cât nu face, pe ciotul ăla de câţiva km, fără niciun macaz pe el şi cu o singură clădire plătesc mai mult decât pe toată linia de Olteniţa (care e de vreo 4 ori mai lungă, are şi staţie cu macaz la Budeşti şi mai are şi două gări destul de măricele la capete, unde pot sta bine-mersi automotoarele, nu ca la Felix unde e rezervorul de motorină pe stradă şi ditamai ţeava de la pompă până la tren). După aia s-au învăţat minte şi s-au mai temperat. Într-un fel e bine că lucrurile merg aşa, e mai bine ca pachetele de secţii apropiate să aibă acelaşi stăpân, pentru că ai nevoie de mai puţine remize, puncte de alimentare, dormitoare pentru personal.
Cu puţin noroc, în câteva luni vom avea şi informaţii mai ,,din interior". Nu întrebaţi cum şi de la cine.
0

#688 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 01 octombrie 2012 - 15:58

Vezi postareaDr2005, la 01 octombrie 2012 - 00:28, a spus:

La Depoul Arad sunt, probabil, vreo 25 - 30 de automotoare. Eu am mers doar cu 5 şi toate arătau ca cel din poze sau mai bine. Nu pot să garantez pentru restul automotoarelor şi restul angajaţilor, dar pe unde am mers trenurile au fost curate şi personalul amabil.



Daca la Arad te referi la RT, te voi contrazice eu. Prima calatorie in viata mea cu RT, am avut-o acum cam exact o luna pe ruta Arad-Sannicolau Mare. Dar deh, trenul pleca de la Aradul Nou, cu reparatiilea alea. In fine. Treaba e, ca bilete nu se pot cumpara doar de la cascarabeta RT care intamplator este nici in fata, nici in, ci langa gara. O tampenie mai mare nu se putea. Dar daca toate astea nu ar fi deajuns, cumparand bilet, am cerut unul pentru Sannicolau. Nu mare mi-a fost mirarea cand am fost intrebat: "Care??" pe un ton tare ofticat... Ca sa facem o paranteza: Sannicolau Mare se afla in TM, si este al III-lea cel mai mare oras din Timis. Sannicolau Mic, a fost si el un orasel, insa in AR, si actualmente este un cartier al Aradului, unde nu trece tren... Deci... :censored:

In fine. Automotorul. Nu pot sa ma plang ca a fost murdar, insa nici luna si bec. De mirosit nu mirosea, desi erau 36+ grade afara. Si pot afirma ca toate specimenele circula pe el. Iar cat despre nasu'... Bani de cafea la greu.
0

#689 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 06 octombrie 2012 - 22:36

Vreau sa fac o mica paranteza.

Tocmai ce ma uitam la TOP GEAR, emisiunea britanica de automobilism, unde intr-unul din episoade cei trei prezentatori concureaza intre 2 orase cu vehicule din secolul trecut. Ceea ce este important pentru noi, este o locomotiva care la prima vedere este una din anii '40. Desigur vorbim de o locomotiva cu aburi, insa cand am auzit cele spuse de prezentator mi s-a cam oprit pentru un moment respiratia.

Deoarece si in UK, inteligenta a tronat candva, toate modelele produse in anii '40 au fost casate... Insa diferenta dintre noi si ei, si-a aratat coltii dupa zeci de ani, undeva prin anii '90. Schitele au fost gasite intr-o cladire veche parasita si investindu-se 3.000.000 de lire sterline, locomotiva a fost reconstruita, MANUAL. Productia a durat 16 ani...


Va vine sa credeti?

Cine este interesat, TOP GEAR S13E01
0

#690 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 octombrie 2012 - 23:52

Vezi postareacseh_17, la 06 octombrie 2012 - 22:36, a spus:


Va vine sa credeti?



Un mare DA :04: !(si spun inainte de a ma uita la episod) Pentru ca in Regatul Unit s-au petrecut evenimente in trecut care au suparat pe pasionatii de trenuri. Inca din anii 60 cei cu stare financiara buna cumparau trenuri si linii intregi de la statul Britanic care spunea ca "trenul trebuie sa fie profitabil", astfel ca sute de kilometrii de linii au fost pur si simplu abandonate fara a fi inlocuite de ceva, asa a devent UK o piata de desfacere foarte buna pentru automobile care si azi domina, pentru ca trenul acolo e foarte scump.

A fost mai demult pe Discovery o emisiune "extreme machines", in unul din episoade era vorba despre trenuri, si a fost prezentat un colectionar de trenuri din UK (trenuri adevarate nu de jucarie), acesta avea in propiul sau depou primul tren care se inclina la curbe (proiect respins de altfel pentru ca mecanismul s-a stricat chiar la prezentare cand in tren erau ziaristi), foarte multe locomotive si vagoane, dar cea mai pretioasa achizitie a sa era "Scotianul Zburator" complet reconditionat chiar de colectionar.

In UK a inceput revolutia industriala, a fost prima tara industrializata puternic, acolo si in SUA s-a mers pana la extrem cu puterea aburului pe calea ferata (ex: Big boy, Silver jubilee). UK inca mai detine recordul de viteza pentru un tren cu aburi, si ca sa fiu in trend cu Top Gear, "some say" daca nu era al-2-lea razboi mondial trenurile cu aburi poate circulau chiar mai mult decat au circulat. In anii 60 a inceput modernizarea cailor ferate din regat, lucru care le-a stricat si distrus din pacate.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 06 octombrie 2012 - 23:54

0

#691 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2521
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 07 octombrie 2012 - 14:20

2.000.000 de euro, îngropate într-o gară-fantomă

Ministerul Transporturilor a cheltuit peste opt milioane de lei pentru modernizarea staţiei CFR de la Fălciu, Vaslui. Prin această gară, punct de frontieră feroviară cu Basarabia, nu mai trec trenuri internaţionale de aproape doi ani.

În estul extrem al României se găseşte o staţie CFR care ar avea şanse considerabile să intre în Cartea Recordurilor la capitolul „gara cea mai securizată din lume în mod inutil". Este vorba despre staţia CFR din localitatea vasluiană Fălciu, aflată la doi paşi de râul Prut. Mai precis, un câmp imens de bălării în care Guvernul României a îngropat dintr-o semnătură heirupistă 8 milioane de lei în aparatură de securitate cu gândul la Schengen.

Articol complet: adevarul.ro
0

#692 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 07 octombrie 2012 - 22:06

Ar fi interesant sa vedem cum se numeste firma care a executat lucrarile la gara si care a luat defapt banii pentru lucrare :naughty1: .
0

#693 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 09 octombrie 2012 - 23:51

Guvernul mai dă o lovitură CFR-ului, printr-o hotătâre care favorizează concurenţa privată. Sindicatele Feroviare fac plângere la Consiliul Concurenţei
Un articol ceva mai vechi dar care spune multe.
0

#694 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 10 octombrie 2012 - 03:24

De fapt, dumnealor urlă pentru că li se cam clatină fotoliile...
Ei vorbesc de subvenţii... se plâng că la CFR doar 45% din cheltuieli se acoperă din subvenţii. Dar niciunul nu spune că CFR Călători circulă cu trenuri formate din EA/DA + 1 ... 3 vagoane, eventual cu echipă completă şef de tren + conductor, eventual şi plus 2 - 3 agenţi de supracontrol, că automotoarele stau la gard (Malaxele şi LVT-urile modernizate de Marub au revizia expirată şi nu mai are cine să o facă, Desiro-urile nu au geamuri şi roţi) şi că CFR Călători primeşte, tot de la buget, bani pentru revizii de material rulant, ba chiar şi pentru achiziţie de material rulant nou, ceea se vede în îmbunătăţirea, măcar vizuală, a nivelului serviciilor. Din 2006 până în prezent s-au cumpărat 3 locomotive noi, vreo 200 de vagoane noi + alte vagoane şi automotoare la mâna a doua. Mă îndoiesc că a primit vreun privat atâta bănet, că altfel toţi privaţii aveau TGV-uri în curte.
Nea' Rodrigo se mai plânge şi că privaţii au fost obligaţi să se integreze în sistemul electronic de emitere a biletelor (xSell)... care sistem este gestionat de SC Informatică Feroviară, nu de CFR Călători. Iar agenţiile de voiaj erau, pe atunci, în subordinea SC Voiaj CFR, societate care, de puţin timp, a fuzionat cu CFR Călători. Ce nu spune Rodrigo e că nici privaţilor nu le-a convenit integrarea în xSell, tocmai pentru că implică cheltuieli mari: calculatoare şi conexiuni la internet în toate staţiile cu case de bilete sau plata unui comision către CFR Călători pentru ca biletele să se cumpere de la ghişeele CFR. Deci cheltuieli peste cheltuieli. Partea proastă e că prin această hotărâre de guvern dată cu kurul, au de pierdut tot călătorii, pentru că nu se mai însumează distanţele. Deci dacă mergi de la Timişoara la Simeria cu schimbare în Arad plăteşti mai mult decât dacă mergi cu tren direct Timişoara - Arad - Simeria. Şi toate astea doar pentru ca CFR Călători şi Informatica Feroviară să mai sugă câţiva bănuţi. Dar se pare că tot nu le ajung... măcar de banii ăştia s-ar duce în condiţii de muncă mai bune pentru salariaţi şi condiţii de transport mai bune pentru călători. Dar nu, ei se duc tot în fundurile unor mari şefi şi lideri de sindicate.

--
@cseh17: toate automotoarele RT din Banat aparţin de Depoul Arad (depoul Regiotransului, nu cel al CFR-ului), Regiotrans mai are depou şi la Braşov. Desigur, există o groază de remize şi puncte de alimentare (dar automotoarele din Banat se tot rotesc între ele ca să mai treacă şi pe la depou, spre deosebire de automotoarele cu domiciliu la Corabia sau Sf. Gheorghe, de exemplu), dar pentru anumite lucrări e musai să ajungi în depou. Pentru lucrări mai mari există MARUB-ul :)

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 10 octombrie 2012 - 03:29

0

#695 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 10 octombrie 2012 - 19:07

... de cand a venit Roseanu parca e alta viata cu CFR Calatori, iar jigodile sunt cei de la CN CFR SA care fura si iar fura ca nesimtiti, ar merge bine CFR Calatori daca am avea infrastructura.

Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 11 octombrie 2012 - 09:56
Motiv editare: Moderare

0

#696 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 11 octombrie 2012 - 01:29

Am văzut ce ,,altă viaţă" a fost când am mers la Timişoara... şi 3/4 din tren a coborât la Roşiori. Sunt gata să pun pariu pe cât vrei tu că minim 90% dintre onorabilii nu aveau bilet, că altfel nu duceam muncă de lămurire eu şi ceilalţi călători să ne dea locurile pentru care plătisem, nu îi vedeam că dau noroc cu naşul şi nici că au minim un PET de 2l de bere în sacoşă. Apoi, mai văd ,,altă viaţă" aproape săptămânal, când mă duc la Ploieşti cu R5025 şi sunt singurul fraier care dă 7,3 RON pe bilet, când acolo e ,,una călătorie orice distanţă = 2 RON".
0

#697 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 18 octombrie 2012 - 18:04

Moartea vine odata cu Regiotransu

Deşeuri toxice aduse în România pe post de trenuri performante


Începuturile …

Prin 2001, la Braşov, …., pe atunci şeful Gării CFR Braşov (şi apoi Directorul Diviziei Trafic din cadrul RCF Braşov, pentru scurtă perioadă) şi un pilot rutier de încercări al fostei uzine „STEAGUL ROŞU” şi şoferul directorului general al fabricii „TRACTORUL”, au stabilit să se asocieze şi să înfiinţeze o firma de transport feroviar.

Managerul feroviar de ieri, milionarul de top 300 de azi, povesteşte apropiaţilor că pe vremea când era şeful staţiei CFR Braşov Triaj, lui … îi plăceau cel mai mult zilele când se înzăpezea gara şi se blocau pe cele câteva linii zeci de vagoane şi vreo 15 locomotive, pe care trebuia să le descurce pentru a pleca în ordine din gară „să fiu şef de gară a fost cea mai bună şcoală de management pentru mine, iar promovarea din şef de gară al Braşov Triaj la şef de gară la Braşov Călători şi apoi ca director de divizie CFR m-a făcut să mă gândesc la propria mea afacere, deoarece nu mai exista adrenalină ”.

În 2001 - Automotoarele franceze propuse la casare de Societe Nationale de Chemine du Fer (Societatea Naţională de Căi Ferate Franţa - SNCF) au ajuns în România ca variantă de transport la compania feroviară privată a pilotului şi a fostului şef de gară

Cum adrenalina nu mai exista, cei doi stabilesc să achiziţioneze trenuri – automotoare la preţuri foarte mici din Europa concordant cu valoarea resurselor financiare avute.

Pentru început, cei doi pionieri ai transportului feroviar privat de călători au achiziţionat din Franţa, din parcurile feroviare second hand Lyon şi Marsilia, trei automotoare producţie franceză 1955 – 1960, care erau scoase din uz de SNCF (fiind prea poluante) şi având perioada de exploatare expirată. Au obţinut un preţ de 1000 dolari pe bucată, acestea fiind aduse în România şi garate ilegal în zona Triajului Cf Braşov, cu sprijinul şi acceptul, că despre aprobare nu era vorba, foştilor colegi.

Fără a avea o autorizaţie de profil în anul 2002, acestia introduc pe ruta Braşov – Zărneşti aceste automotoare, la început în „probe” care de fapt erau curse regulate.

Mecanicii acestora spun că automotoarele „crăpau” zilnic din cauza stării tehnice şi a diferenţelor tehnice de exploatare faţă de Franţa. În aceste condiţii, au adus din Franţa o echipă de mecanici francezi care să instruiască personalul braşovean al firmei.

Defecţiunile au continuat dar automotoarele mergeau într-un ritm care să asigure banii pentru importul altora similare de pe aceleaşi franceze plaiuri.

Autorităţile de stat feroviare au intervenit şi au oprit aceste curse pirat şi l-au obligat pe … să plătească o taxă pentru că opera pe liniile CFR, dar activitatea nu a fost suspendată deşi era vizibil pentru toată lumea că exista oricând posibilitatea producerii unui accident feroviar.

În 2003, acestia aduc un alt lot de 17 automotoare, similar cu cele din prima etapă, cu care operează pe ruta Braşov – Întorsura Buzăului.

În ultimii ani Franţa a decis scoaterea din exploatare a vagoanelor, locomotivelor, automotoarelor şi ramelor feroviare care nu îndeplinesc condiţiile de mediu, în special cele care au în structură elemente chimice agresive pentru mediul înconjurător.

Analizele făcute de specialiştii francezi au relevat că automotoarele din clasa 97 şi 98 model x 4200, x 4500, producţie 1950 – 1965 au în compoziţia de construcţie azbest (aflat în zona motorului şi în căptuşeala automotoarelor şi materiale rare existente în sistemele de frânare şi dirijare), material care poate determina boli de cancer şi emisii de radiaţiei. În baza unei directive adoptată de UE încă din anul 1978, compania feroviară franceză decide evaluarea, retragerea şi stoparea utilizării acestui material.

Ca o reacţie la un studiu alarmant privind azbestul, ministrul francez al muncii a anunţat încă din 1996 că guvernul va interzice începând cu 1 ianuarie 1997, utilizarea tuturor fibrelor izolante din azbest - care determină îmbolnăviri de cancer.

Ministrul JACQUES BARROT a declarat, la momentul respectiv, că Franţa va scoate în afara legii producerea, importul şi vânzarea oricărui produs care conţine azbest, la aproape 20 de ani după ce a acesta a fost interzis în SUA.

Raportul, făcut public de către Institutul Naţional pentru Cercetare Ştiinţifică şi Medicală din Franţa, a precizat, de asemenea, că trebuie eliminate toate substanţele carcinogene din compoziţia materialelor de construcţii şi rulant (ziarul francez „LIBERATION” a publicat un fragment din raport). Referitor la aceste situaţii şi cotidianul „INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE” din Statele Unite ale Americii a subliniat problemele şi măsurile luate de statul francez în acţiunea cu poluatorul azbest.

Documentul în cauză face referire detaliată la materialul rulant şi de tracţiune produs şi utilizat în Franţa, care în structură are plăci de azbest şi fibră termorezistentă pe coloanele de răcire şi legătură între motor şi elementele de feroviare auxiliare.

La sfârşitul anului 2010 mai multe ziare din Franţa, printre care şi „24 Heures” semnala că automotoarele scoase din uz şi casate în perioada 1995 – 2000 datorită factorului poluator sunt în proprietatea operatorilor privaţi feroviari din România, vânzarea acestora realizându-se ca afaceri ilegale de fier vechi.

Cei din parcurile second-hand din Marsilia şi Lyon aflaţi în subordinea SNCF aveau obligaţia să dezmembreze aceste automotoare pe componentele de risc de mediu, să extragă şi neutralizeze factorii poluatori. Cheltuielile acestor procese tehnologice fiind foarte mari, s-a ales ca variantă vânzarea automotoarelor la preţuri derizorii către o firma romaneasca.

Preşedintele Franţei SARKOZY a fost citat de către presa franceză la sfârşitul anului trecut cu privire la o serie de poziţii publice prin care atrăgea atenţia existenţei încă a produselor poluatoare în parcurile second-hand, care nu au fost casate şi care mare parte au fost exportate în Europa de est (inclusiv în România).

Că Franţa a scăpat de ele este evident dar rămâne întrebarea cum s-a reuşit autorizarea materialului rulant şi de tracţiune poluator în România, situaţie care încalcă cerinţele UE pe angajamentele asumate la integrare !?

Unde sunt automotoarele cancerigene?

Pe trasele efectuate de firma care are ca obiect efectuarea transporturilor de călători pe regionalele Braşov, Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Craiova.

Modele de automotoare poluatoare franceze au fost revopsite la Depoul din Braşov, strada Automotoarelor, unde au fost distruse elementele iniţiale de identificare, care apoi au fost marcate AFER la momentul omologării şi agrementării.

Domnii importă aceste trenuri urbane cu elementele de identificare falsificate pentru a nu putea fi descoperit locul de origine al acestora, iar cum banii fac accesul la informaţie foarte uşor, cei doi milionari ai Braşovului au aflat de la Uniunea Internaţională a Căilor Ferate, unde sunt membri prin firme, că în Franţa s-a procedat la iniţierea unor inspecţii care să verifice modul de dezmembrare şi casare a materialului rulant poluator scos din uzul SNCF după 1997.

Măsura luată imediat de acestia a fost ca tot parcul de automotoare de la Întorsura Buzăului şi Braşov, să fie transferat la societate de reparaţii feroviare achiziţionată anul trecut de cei doi, sub stricta pază a propriei firme - ….

Cei doi deţin circa 100 de automotoare cu risc cancerigen, dar nimeni nu dispune un control real, nu de alta dar ar cădea nişte capete pe la AFER.

Sursa: http://www.railnet.r...ilit=regiotrans
0

#698 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 18 octombrie 2012 - 20:09

Dragi pasionati de transportul feroviar si nu numai am onoarea de a va prezenta in randurile care urmeaza cursa inaugurala a trenului urban Bucuresti Nord – Bucuresti Progresu si retur.

Duminca 06.10.2012 la linia 12 a Statiei Bucuresti Nord in jurul orelor 14 se afla garat un automor Desiro care urma sa plece cu oficiali din domeniul feroviar pentru a le prezenta prima ruta de tren urban de pe centura feroviara a Bucurestiului.

Imagine atasata: IMG_2171.JPGImagine atasata: IMG_2269.jpg

Oficialitatile din domeniul feroviar prezente la inaugurarea rutei de tren urban de pe centura feroviara a Bucurestiului :
- Stefan ROSEANU Ceo CFR Calatori
- Iosif SZENTES Dir. de Exploatare
- Eugen ILIE Dir. Material Rulant
- Laurentiu DUMITRU Dir. STFC Bucuresti
- CRISTIAN IOAN POP Seful Dispeceratului Central
- Viorel LUCACI de la AFER
- Cristi Bardas inginer exploatare la Depoul BC
- Octavian UDRISTE presedinte onorific Club Feroviar

Imagine atasata: IMG_2176.JPGImagine atasata: IMG_2181.JPGImagine atasata: IMG_2183.JPGImagine atasata: IMG_2184.JPG

Trenul avand indicativul 13987-2 s-a pus in miscare in jurul orei 15:00, ca de obicei iesirea din Bucuresti Nord a fost destul de inceata deoarece iesirea din abatere se face cu 15 km/h, prima oprire sa efectuat in Halta Bucuresti Basarab,acesta halta este prevazuta cu peron.

Imagine atasata: IMG_2172.JPGImagine atasata: IMG_2344.JPGImagine atasata: IMG_2345.JPGImagine atasata: IMG_2346.JPGImagine atasata: IMG_2348.JPGImagine atasata: IMG_2349.JPG

La P.O Carpati am oprit pe firul 1 unde nu este amenajat peron, s-a decis ca pe viitor trenu sa opreasca pe firu 2 unde este amenajat un peron .
Halta Carpati (P.O. Carpati): este situata la km 4 + 100 (pe M700) si este infiintata dupa anul 1980. Inaintea ei a mai infiintat o halta inaugurata la 12.03.1944 odata cu inaugurarea M900, integrata in noua halta extinsa dupa anul 1980.

Imagine atasata: IMG_2337.JPGImagine atasata: IMG_2338.JPGImagine atasata: IMG_2339.JPGImagine atasata: IMG_2340.JPGImagine atasata: IMG_2341.JPGImagine atasata: IMG_2342.JPGImagine atasata: IMG_2343.JPG


De la Bucurestii Noi pana la Statia CF Chiajna s-a mers la cale libera cu o viteza maxima de 20 km/h cu o durata de 13-14 minute, disconfortul creat de aceste acţiuni de sustragere a componentelor feroviare, care de altfel produc şi perturbaţii majore în circulaţia şi manevra trenurilor.
Marea majoritate a oficialitatilor care insoteau trenul pentru Bucuresti Progresu erau indignate de faptul ca nu s-a reusit sa se stopeze furturile de componente feroviare

Imagine atasata: IMG_2174.JPG

Statia 16 Februarie (Bucurestii Noi):
Este situata la km 7 + 910 si a fost inaugurata la data de 12.03.1944, avand un numar de sase linii cu o lungime de 839 de metri, la fel ca si astazi. De aici se racordau un numar de 8 linii industriale construite intre anii 1977 – 1982. Statia la inugurare a primit denumirea de Marele Voievod Mihail, fiind redenumita in 16 Februarie dupa anul 1948. Dupa anul 1991 a capatat denumirea actuala de Bucurestii Noi.

Imagine atasata: IMG_2173.JPG
Imagine atasata: IMG_2325.JPGImagine atasata: IMG_2326.JPGImagine atasata: IMG_2327.JPGImagine atasata: IMG_2328.jpgImagine atasata: IMG_2329.JPGImagine atasata: IMG_2330.JPGImagine atasata: IMG_2332.JPGImagine atasata: IMG_2333.JPGImagine atasata: IMG_2334.jpgImagine atasata: IMG_2336.JPGImagine atasata: IMG_2335.JPG

Gara Chiajna:

Imagine atasata: IMG_2179.JPGImagine atasata: IMG_2177.JPGImagine atasata: IMG_2180.JPGImagine atasata: IMG_2297.JPGImagine atasata: IMG_2298.jpgImagine atasata: IMG_2299.JPGImagine atasata: IMG_2300.JPGImagine atasata: IMG_2301.JPGImagine atasata: IMG_2302.JPGImagine atasata: IMG_2303.JPGImagine atasata: IMG_2304.JPGImagine atasata: IMG_2305.JPGImagine atasata: IMG_2305.JPGImagine atasata: IMG_2306.JPGImagine atasata: IMG_2306.JPGImagine atasata: IMG_2307.JPGImagine atasata: IMG_2308.JPGImagine atasata: IMG_2309.JPGImagine atasata: IMG_2310.JPGImagine atasata: IMG_2312.JPGImagine atasata: IMG_2313.JPGImagine atasata: IMG_2314.JPG

nfiintata la 12.03.1944, situata la km 9 + 100. Inca de la infiintare linia a avut un numar de 6 linii cu o lungime de 836 de metri, la fel ca si astazi. In urma cu cativa ani insa, linia 1 abatuta, a fost scurtata cu cateva sute de metri in capatul din directia Y a liniei.

Imagine atasata: IMG_2315.JPGImagine atasata: IMG_2318.jpgImagine atasata: IMG_2321.jpgImagine atasata: IMG_2322.JPG

In jurul orei 15:21 plecam din statia CF Chiajna in directia Bucuresti Vest, in sfarsit ne deplasam cu viteza, dupa ce traversam strada Eroului din Orasul Chiajna ne oprim pentru a stabili o noua halta pentru trenul urban, de data aceasta oprirea va fi aproape de centrul Chiajnei.
* De mentionat ca in zona barierei de la Chijana se afla nu departe de cantonul de cale ferata, fosta cladire a bucatariei garnizoanei fortului din apropiere, devenita astazi restaurant. Asta gasiti pe Google la fortul Chiajna cu date exacte.

Imagine atasata: IMG_2186.JPGImagine atasata: IMG_2187.JPGImagine atasata: IMG_2293.JPGImagine atasata: IMG_2294.JPGImagine atasata: IMG_2295.JPGImagine atasata: IMG_2296.JPG

Intre Statile Bucuresti Vest si Chiajna exista un racord catre o linie industriala care intra in curtea la Transilvania Trading SRL .

Imagine atasata: IMG_2296.JPGImagine atasata: IMG_2297.JPG

Un punct de oprire pentru pasageri ar putea fi sub podul suprateran de la A1 din zona complexului comercial militari destul de aproape de Bucuresti daca ar exista o legatura cu RATB-ul ar putea avea un numar ridicat de pasageri.

Imagine atasata: IMG_2189.JPGImagine atasata: IMG_2288.JPG

In Statia CF Bucuresti Vest s-a amenajat un peron din beton la linia 2 directa a statiei, lungimea acelui peron este distanta cuprinsa intre cele 2 usi ale automotorului Desiro.

Imagine atasata: IMG_2285.JPGImagine atasata: IMG_2192.JPGImagine atasata: IMG_2194.JPGImagine atasata: IMG_2195.JPGImagine atasata: IMG_2196.JPG

Statia se pare ca a fost inaugurata pe la inceputul anilor 1950 ai secolului trecut. Initial purta denumirea de Ciorogarla. Si aceasta statie la fel ca si altele de pe Centura Bucurestiului provine dintr-o veche statie a forturilor militare (in apropiere se afla bateria intermediara 17-18 aparinand Fortului XVII Domnesti aflat in apropiere) si este posibil sa fi fost inaugurata in anul 1951 odata cu redarea catre circulatie a fostei linii a forturilor. In anul 1956, in nomenclatorul CFR statia apare sub denumirea de Ciorogarla, cu codul 10083 pe sectia de circulatie 45 si numarul ordine ale ei pe sectie 01.

Imagine atasata: IMG_2191.JPGImagine atasata: IMG_2278.JPGImagine atasata: IMG_2279.JPGImagine atasata: IMG_2280.JPGImagine atasata: IMG_2281.JPGImagine atasata: IMG_2282.JPGImagine atasata: IMG_2283.JPGImagine atasata: IMG_2284.JPGImagine atasata: IMG_2285.JPGImagine atasata: IMG_2287.JPG

Oprim la Canton Domnesti h, unde trebuie amenajate peroanele pentru a facilita accesu calatorilor in tren, de aici se poate face legatura cu orasul Bucuresti prin Prelungirea Ghencea cu introducerea sau prelungirea unei lini a RATB-ului, legatura cu localitatea Domnesti se efectueaza prin Soseaua Tudor Vladimirescu.

Imagine atasata: IMG_2201.JPGImagine atasata: IMG_2202.JPG

Un alt punct de oprire ar putea fi realizat sub podul suprateran prin care se realizeaza traversarea Soselei Alexandriei (E70) si in acesta zona trebuie amenajate peroane plus o viitoare legatura cu RATB-ul sa-r putea prelungi linia 226 sau crearea liniei 226 BIS, care la un anumit interval orar o masina sa circule pana la pasaj.

Imagine atasata: IMG_2204.JPGImagine atasata: IMG_2205.JPGImagine atasata: IMG_2206.JPGImagine atasata: IMG_2207.JPGImagine atasata: IMG_2208.JPG

Ajungem in Statia CF Varteju in jurul orei 15:46 unde oprin pe linia 4 directa, pe viitor imbarcarea pasgerilor sar putea sa se faca de la linia 1 abatuta sau amenajarea unor peroane la linile 4-5. Gara Varteju este amplasata foarte departe de Localitatea Varteju daca nu se face legatura cu un mijloc de transport in comun nu prea as vedea calatori care s-a foloseasca trenu.

Imagine atasata: IMG_2209.JPGImagine atasata: IMG_2210.JPGImagine atasata: IMG_2211.JPGImagine atasata: IMG_2213.JPGImagine atasata: IMG_2214.JPG

Statia are cam aceeasi poveste ca si Bucuresti Vest. Statia Varteju detine un numar de 10 linii, doua directe si 8 abatute, cu o lungime medie de 750-830m, modifcare realizata tot in perioada anilor 1962-1972. In nomenclatorul din anul 1956, statia apare cu acelasi nume si cu codul: 100 8 4, pe sectia de circulatie 45 si cu numarul de ordine pe sectie 02.

Imagine atasata: IMG_2215.JPGImagine atasata: IMG_2272.JPGImagine atasata: IMG_2273.JPGImagine atasata: IMG_2274.JPG

Sub pasajul supraterean pe care trece Soseaua Girgiului (E70; E 85) pot fi amenajate peroane pentru urcrea/coborarea pasagerilor din automotor, de la terminalul C.F.R. PROGRESUL ar putea fi prelungita o linie de autobuz pana la pasaj pentru a prelua/aduce posibili calatori care ar dori sa utilizeze trenu.

Imagine atasata: IMG_2219.JPGImagine atasata: IMG_2218.JPGImagine atasata: IMG_2220.JPGImagine atasata: IMG_2221.JPG

Pana in R. 1 Jilva oprim in zona unei foste fabrici/interprindere pentru un posibil punct de oprire care specialisti din domeniul feroviar il considera viabil.

Imagine atasata: IMG_2222.JPGImagine atasata: IMG_2223.JPGImagine atasata: IMG_2224.JPGImagine atasata: IMG_2226.JPGImagine atasata: IMG_2228.JPG

In jurul orei 16:05 trenul 13987-2 soseste la linia 2 a statiei CF Bucuresti Progresul proaspat renovata, aici oficiali din domeniul feroviar erau astepti de seful de statie, care le-a prezentat imprejurimile.

Imagine atasata: IMG_2250.JPG

Deschisa la 19 noiembrie 1960, transformata din halta in statie sistematizata si dezvoltata ca statie finala a caii ferate Bucuresti – Giurgiu, in urma inchiderii din anul 1959 a jumatatii de vest a fostei Centuri Mici a Bucurestiului.

Imagine atasata: IMG_2233.JPGImagine atasata: IMG_2240.JPGImagine atasata: IMG_2241.JPGImagine atasata: IMG_2242.JPGImagine atasata: IMG_2243.JPGImagine atasata: IMG_2244.JPGImagine atasata: IMG_2244.JPGImagine atasata: IMG_2246.JPGImagine atasata: IMG_2247.JPGImagine atasata: IMG_2248.JPGImagine atasata: IMG_2249.JPGImagine atasata: IMG_2251.JPGImagine atasata: IMG_2252.JPGImagine atasata: IMG_2253.JPGImagine atasata: IMG_2254.JPGImagine atasata: IMG_2255.JPGImagine atasata: IMG_2256.JPGImagine atasata: IMG_2257.jpgImagine atasata: IMG_2258.JPGImagine atasata: IMG_2259.JPG

Fosta halta Progresul se afla la km 12+900 si a fost infiintata in anul 1953. In anul 1960 cand a fost desfiintata si ridicata la rang de statie avea un numar de patru linii cu o lungime de 949 de metri. Lucrarile de transformare a fostei halte in statie au avut loc intre anii 1954 – 1958, statia pastrandu-si configuratia pana in zilele noastre. De aici se racordau un numar de 18 linii industriale infiintate intre anii 1960 – 1989.

Imagine atasata: IMG_2262.jpgImagine atasata: IMG_2263.jpgImagine atasata: IMG_2265.JPGImagine atasata: IMG_2266.JPG

Langa statie se afla terminalu RATB GARA PROGRESUL unde intorc linile de autobuz 116; 216 intervalul dintre vehicule este de 10-20 de minute L-V, iar S-D si in zile de sarbatori legale este 12-20 de minute.

Imagine atasata: IMG_2233.JPGImagine atasata: IMG_2235.JPGImagine atasata: IMG_2237.JPGImagine atasata: IMG_2239.JPG

Trenu a plecat din Bucuresti Progresu catre Bucuresti Nord in jurul orei 16:22.

Imagine atasata: IMG_2260.JPG

13989-2 Bucuresti Progresul - R.1. Jilava - Bucuresti Nord soseste in Gara de Nord in jurul orei 17:35 la linia 12 .

Imagine atasata: IMG_2350.JPGImagine atasata: IMG_2351.JPGImagine atasata: IMG_2352.jpgImagine atasata: IMG_2353.JPG

Concluzia este urmatoarea: la intoarcere calatoria este mai lunga din cauza restrictiei de viteza pe fir 2 cuprinsa intre R. 1 Jilva – R.2 Chiajna cu 30 km/h pe o distanta de 20 km, amenajarea unor peroane in anumite statii sau puncte de oprire, o colaborare intre RATB si CFR Calatori pentru introduceera unor linii de autobuze care sa acopere statile de pe centura feroviara a Bucurestiului, cresterea vitezei pe ambele fire intre Chiajna si Bucuresti Progresu la un 70-80 km/h, in mersul oficial trenu ar trebui sa faca 55 de minute, intre Bucuresti Progresu – Bucuresti Nord calatoria a durat 80 de minute.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_2264.JPG

Aceasta postare a fost editata de 62-1353-2: 18 octombrie 2012 - 21:23

0

#699 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 18 octombrie 2012 - 20:14

Urbana zici... Sincer eu nu prea vad urbanitatea in poze... Adica trenul trece prin satele/comunele alaturate Bucurestiului... :intrebare:
0

#700 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 octombrie 2012 - 21:07

:coolspeak: Multumim pentru reportaj.
0

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi