Timisoara de altadata discutii diverse despre poze vechi cu cladirile istorice din oras
#101
Postat 26 septembrie 2012 - 19:56
De-alungul timpului, comnunistii au mutilat tot ce era frumos in orasul asta. Acum e greu sa se mai refaca asa cum era pe vremuri.
#102
Postat 26 septembrie 2012 - 21:44

#103
Postat 27 septembrie 2012 - 00:46
Oricum, mi-a spus ca Strandul a fost nationalizat in 1948, odata cu "marea nationalizare". Iar din faptul ca tramvaiul a mai circulat pana la strand doar pana in 1958, reiese ca lucrurile au mai mers din inertie timp de zece ani ca apoi, prin desfiintarea liniei de tramvai si aparitia altor stranduri in zone mai centrale, acest strand "si-a inchis portile" pentru totdeauna. Au ramas ca amintire si dovezi doar vederile din acea vreme. Din vederi se poate usor observa ca exista o ordine si o infrastructura deosebita pentru acele vremuri si pentru noi, la acest strand, acest lucru datorandu-se (probabil) tocmai faptului ca era privat (conform informatiei primite).
Colegul meu (de pesta 60 de ani) a fost coleg de scoala cu nepotul proprietarului strandului, proprietarul fiind unul Mos DAD (interesant nume, care nu spune mare lucru).
#104
Postat 27 septembrie 2012 - 18:51
Pelbartus, la 22 septembrie 2012 - 07:45, a spus:
Si apropo de gari, poza aceea nu este cu prima gara, ci cu a doua, construita in 1879. Prima era mult mai mica. O alta poza aici, de pe linii:

[...]
Esti sigur de afirmatia asta? Poti sa te uiti te rog mai atent la prima postare din acest topic si sa-mi spui ce informatii sunt corecte si ce nu, de acolo?.
#105
Postat 27 septembrie 2012 - 20:03
In acea postare n-am gasit nimic gresit.
Imaginea pe care am pus-o este cu a doua gara, construita deoarece prima era foarte mica si a fost transformata ulterior in altceva. Intr-o carte exista si o imagine din fata ei, numa' sa fac rost de un scanner.
#106
Postat 27 septembrie 2012 - 21:00
Pelbartus, la 27 septembrie 2012 - 20:03, a spus:
In acea postare n-am gasit nimic gresit.
Imaginea pe care am pus-o este cu a doua gara, construita deoarece prima era foarte mica si a fost transformata ulterior in altceva. [...]
Stai ca nu mai inteleg, eu am urmatoarele informatii pentru care nu garantez ca sunt 100% corecte:
Prima gara (construita in 1857)
Vedere din fata


Vedere din spate

A doua gara (construita in 1897)
Vedere din fata

Vedere din spate

Comparatii intre cele doua gari


@Pelbartus: [...] Intr-o carte exista si o imagine din fata ei, numa' sa fac rost de un scanner.
Astept cu nerabdare. Orice astfel de poza rară este binevenita.

#107
Postat 27 septembrie 2012 - 22:36
A treia gara este cea cunoscuta deja si mult regretata.


In imaginea din carte se vede si un tramvai tras de cai venind dinspre strada Bem, unde acum e fabrica Elba, vechea linie care ajungea la gara din cetate. De asemenea, intrarea si pavilionul din fata garii erau foarte spectaculoase.
In concluzie, acum 133 ani, Timisoara avea o gara mult mai frumoasa, mult mai aranjata si mult mai primitoare.
#108
Postat 28 septembrie 2012 - 17:13
#110
Postat 08 octombrie 2012 - 10:07

#112
Postat 08 octombrie 2012 - 11:54

Bariera pe Porumbescu...unul din ultimele trenuri trecand pe acolo...

Bariera de langa actuala Catedrala...

Si o harta din 1890 cu traseul Caii Ferate si ... se vede si traseul liniei de tramvai prin fata Cazarmii Transilvania, trecand si prin fata actualului Modex, actuala str. Carol Telbisz, prin spatele magazinului Bega pana la Conti...

Deasemenea se poate observa ca tramvaiul mergea pe Vacarescu, prin actuala (inca) Piata (de zarzavaturi) Iosefin, prin curtea ELBA iar capatul fiind in locul Actualei bucle din fata ELBEi...
Aceasta postare a fost editata de mile: 08 octombrie 2012 - 12:00
#114
Postat 08 octombrie 2012 - 22:02
#115
Postat 08 octombrie 2012 - 22:10
#116
Postat 09 octombrie 2012 - 00:01
Pelbartus, la 08 octombrie 2012 - 14:18, a spus:


Adica tramvaiul cu cai pe actuala Vacarescu colt cu Carol I ????...

Am trait s-o vad si pe asta!...
Cladirile de dupa cea din colt sunt aceleasi si acum la peste 100 de ani distanta!...

Nu este din acelasi unghi si distanta dar se vede neschimbarea...pana la cladirea cea noua.
Din unghi invers...

Aceasta postare a fost editata de mile: 09 octombrie 2012 - 00:06
#119
Postat 13 octombrie 2012 - 23:42
