Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#661
Postat 13 septembrie 2012 - 07:52
#662
Postat 13 septembrie 2012 - 20:32
Dr2005, la 13 septembrie 2012 - 07:52, a spus:
Astfel de ironii ma doboara

Mai demult (prin 2008), vedeam un reportaj la protv, cum ca CFR ar putea sa nu mai asigure garnituri pe multe linii, ma gandeam eu, "imposibil ce or sa faca maxi taxi?", ei iacata ca pana la urma asa este, fie cai pe calea ferata cu motoare vechi fie pe sosele cu dube de marfa.
#663
Postat 15 septembrie 2012 - 19:43
Dupa o scurta "aventura" cu tramvaiul ajung la gara, acolo stau la coada la caseria RT, desigur fiind o firma privata RT nu are in dotare imprimante pentru a face bilete rapid asa ca se sta la coada ca la "salam de vara", desigur azi am avut si "fericita" ocazie ca "domnisoara" de la caserie sa nu imi faca bilet pana la Tirol pentru ca "e prea aglomerat si nu are timp sa scrie"... biiine mai departe.
Ajung la peron, acolo trenul tras la linie, dar fara destinatie (si nu vorbesc de table pe lateral, la RT alea sunt asa de "last season" la ei se merge cu hartia in geam ca la maxi-taxi), toata lumea pedinafara nedumerita de ce se intampla. Desigur nu era ceva grav, cei de la RT doar au tras un motor defect la linie asa ca trebuia sa indeparteze jumatate de garnitura (cea de Resita din fata), pentru a-si repara greseala.
Cu trenul complet 50%Resita+50%Oravita, plecam cu o intarziere de cateva minute, desigur ca la orice intarziere la RT se trage tare de vechitura de 40 de ani, si nu mare imi este mirarea cand inainte de Birda, chiar in curba, motorul pentru Oravita face "stop cardiac".
Bine pentru mine era clar ce urmeaza (nu e prima data cand patesc asa ceva mai ales la RT), dar pentru restul calatorilor e stres total, conductorul si mecanicul fugeau cand printre scaune cand peafara, dar explicatii ciuci. Deabea in Gataia mecanicul in fuga spune "mergeti in ala din fata!". Desigur se face prima rocada, toata lumea urca in trenul de Resita, dar nu pentru mult timp, la Berzovia toata lumea care doreste sa mearga spre Oravita e data jos si mutata in fata intr-un alt motor care fusese cuplat la Gataia.
Desigur toata harababura asta se termina la Berzovia pentru toata lumea, dar mai ales pentru cei de la RT, pentru ei birtul din gara Berzovia este un sanctuar al linistii, un fel de Mecca, din acest loc, mecanicii pot pleca in cabina fie spre Resita fie spre Timisoara cu cate 2-3 amici in cabina, toti echipati cu cate-o bere. "Ce daca pana acuma ne-am batut joc de calatori, siasa fraierii nu au alternativa, co doar asa e piata libera in Romania."
La intoarcere nu am mai avut parte de atatea "beneficii", oferite exclusiv de RegioTrans, trenul a mers cum a mers, dar a ajuns in Timisoara fara probleme fara ca cineva sa fei nevoit sa se mute de pe locul sau.
Astfel de calatorii "exclusive", ma fac mereu sa imi amintesc cat de "salbatica" e Romania imediat ce ai iesit din oras, si cat de neputincios poti fi, dupa ce ai platit pentru niste servicii. Nu stiu ce sa mai zic, am spus-o de nenumarate ori, RegioTrans e mai rau ca CFR pe linia asta, imi aduc aminte ca toamna cand era frig, controlorii (pentru ca pe vremea aia erau cate 2), veneau politicos in fiecare compartiment si ii invitau pe oameni in primele vagoane pentru ca era mai cald. Nu imi amintesc ca la 100Km/h trenul sa ma arunce peste tot asa cum se intampla acuma, si cel mai important nu trebuia sa aud injuraturile sau tampeniile spuse de anumiti "tarani" care au dat si ei de mersul cu trenul, si asta pentru ca erau compartimente, acum daca cineva are chef de o petrecere intr-un tren la RT, o poate da fara grija, controlorul sta mai mereu "ascuns" in cabina la mecanic.
Si da controlul, unul si unul (de zici ca i-au ales pe spranceana), care trebuie sa scrie biletele de mana, ca deh privatizare inseamna "inchiriat linii, si circulat pe ele, dar nema gari ca nui nevoie, doar asa facem profit". Control care mai mereu i-a un sul mic de cativa lei de la calatori urcati din statii fara case de bilete (adica peste 80% din ce inseamna Timisoara-Resita plus ramuri nu mai au case de bilete), nu ca ma supara lucrul asta, la urma urmei fraierii isi distrug singuri locul de munca, dar tare ma tem ca un privat nu va da linia altui privat (in nici un caz inapoi la stat) si astfel avem o gramada de oameni lasati fara contact spre... ehem... "civilizatie". De la un timp incoace vad ca la RT exista controlori de controlori, trimisi cu masinile taman din "leaganul RT", Brasov, dar nu prea au noroc, odata ce e controlat un tren, controlorul care a fost controlat isi avertizeaza imediat colegii, asa ca o razie de amploare e puierila.
Stiu si la CFR in ultimile zile nu mai era asa de multe case de bilete pe traseu, dar acum e alta companie, nu ar trebuii sa schimbe situatia?
#664
Postat 16 septembrie 2012 - 17:42
De exemplu, pe Bucureşti - Olteniţa, TFG-ul a luat doar Titan Sud, Budeşti şi Olteniţa (şi mai e şi Bucureşti Sud Gr. Călători, care ţine de Bucureşti Sud, deci CFR), restul staţiilor sunt ori case, ori furate cărămidă cu cărămidă (de ex. Frunzăneşti), pentru că nu au fost incluse în inventarul secţiei şi, deci, nu au fost preluate de TFG.
Totuşi, chiar dacă s-a stricat motorul, s-a dat altul imediat, pe când la CFR dacă crapă locomotiva stai cu orele lângă ea. De exemplu, acum vreo 2 săptămâni a fost un incendiu la un Desiro. Călătorii au plecat... cu ia-mă nene pe banii lor de acolo.
#665
Postat 16 septembrie 2012 - 20:40
Dr2005, la 16 septembrie 2012 - 17:42, a spus:
Da la Timisoara au adus altul imediat pentru ca era in gara dar de la Birda la Gataia mai este, si pe urma mai stai si in Berzovia sa se mute lumea dintr-un tren in altul. Daca s-a adus intregul tren stricat la linia de la Timisoara de ce ai schimbat doar jumatate din el si nu pe tot? oricum nu e prima data cand se intampla asa ceva, in fiecare luna exista astfel de "bonusuri", numai ca acum e prima data pentru mine cand se strica intregul tren.
Sincer prefer sa stau cu orele pe scaun comod in compartiment (daca asta e singura solutie si cred ca multi prefera asta), decat sa fug de colo colo, fara a stii unde, asa doar pentru ca RT a preluat intreg judetul si acum nu are cum sa ofere oamenilor transport de la A la B fara probleme.
Eu am spus mai demult ca masinile astea nu sunt bine primite la noi in tara, fac parte dintr-o era in care fiecare tara isi facea lucruri doar pentru ea, mai ales cele europene. Francezii au cam putine lucruri pe placul meu, iar trenuirle astea nu se numara printre ele. In principiu tot ce este facut in Franta prin 60 e facut doar pentru Franta exclusiv, si in alta ordine de idei prost pentru alte tari.
Dr2005, la 16 septembrie 2012 - 17:42, a spus:
Ceheheee vorbesti, Padureni Timis a fost gara deschisa si dupa venirea RT, dupa subit vad ca e sparta toata fara geamuri numai cladirea de beton. Avea si impegat de la RT si de la CFR ca doar treceau ambele companii peacolo si trec si acuma, acolo care e povestea, cand nu mai are CFR nevoie de ceva nici RT nu mai are nevoie? Si la Fizes mai este gara, aia cum de a ramas? Sunt multe lucruri misterioase pe linia asta si pe ramurile ei, dar nu am eu timp sa le verific pe toate si sa le retin pe toate.
#666
Postat 17 septembrie 2012 - 00:37
"Via Terra Spedition este o companie de transport feroviar din România. Compania a fost înființată în iunie 2001 și este singura companie privată din Transilvania care deține garnituri de tren și asigură transport de marfă. Directorul comercial al companiei este Anca Tulbure, nepoata lui Vasile Tulbure, directorul general al CFR Marfă."
sursa: Wikipedia
Si desigur ma pun sa caut sa vad cine este aces Tulbure, m-am lamurit imdeiat ce am vazut rezultatele cautarii si intiale de partide.
Bătălia de la CFR dintre PSD şi PNL
A si pana la urma statul Roman a hotarat saptamana trecuta privatizarea integrala a CFR Marfa, asa ca aveti mai sus unul dintre cei care vor lua o bucatica din el. Desigur ca unde e un privat infiintat asa e sansa mare sa fie mai multi, asa ca nu excludem RegioTrans din ecuatie si ceilalti privati din tara.
Tot de pe Wiki
"Regiotrans este un operator feroviar de călători din România, înființat în 2005, în urma liberalizării transportului feroviar. Compania operează 36 de trasee de călători în 7 secții. Firma este controlată de oamenii de afaceri Iorgu Ganea și Costel Comana, care mai dețin și firma RC-CF Trans, care se ocupă de administrarea infrastructurii."
Deci unde CFR Infrastructura, linia Timisoara-Resita e demult a RC-CF Trans. O si despre domni "simpatici" care conduc compania.
Domnul Irogu, despre el nu am prea gasit multe, e om de afaceri (ca multi altii ca la cati avem trebuia sa fim peste germani de mult), dar despre Costel Comana, ca imi suna cunoscut am gasit un articol Mitica tinut pe sine cu milioane
Deci aviz celor care au avut pica pe CFR si s-au bucurat cand au plecat, "schimbarea regelui bucuria prostului", bucuria asta se plateste. Pentru ca deh, la gatul CFR-ului mai sar televiziunile cand se intampla ceva, dar la gatul astora nici dracul nu are curaj sa se uite, dara mite sa mai si sara.
Si acum nu ca ar fi vorba de sarit la gatul cuiva dar, da-o undeva de treaba, in timp ce mexicanii (mexicanii, adica astia my link) se chinuiau sa isi faca o companie feroviara de stat si sa scape de dezordine la noi se destrama cea de stat pentru a permite unor oameni sa se imbogateasca, si nu numai asta, ne si bucuram, "vai de mine scapam de hotii aia dela CFR cu jafurilelor de trenuri"... da lasa ca vin astia cu jafurile lor.
Nu stiu ce sa mai zic, tara asta e mai praf decat Serbia dupa razboi, ne mancam intre noi in fiecare zii si burtosii stau si se prefac, ca se cearta la tv, seara mutam la Capatos si ne uitam la alt circ si in fiecare zii e la fel, si pe urma cand crapa unul dintre noi intr-un accident stupid dam vina pe tarile din jur ca ne fura si ne distrug. Ma ingroizesc cand aud ca se doreste cresterea numarului de parlamentari cu inca 100, oare tara asta poate sustine inca atatea burti? oare mai avem destul fier de dat la gunoi? pana la urma vom ajunge sa fim 18 milioane de parlamentari, ne vom plimba toti cu masini scumpe luate in rate la care platim alte rate, pe drumuri jumatate terminate, si vom locuii in colibe sapate sub pamant (asa cum faceu cei deportati in Baragan), ne vom hranii cu scandal facut pe la antenele lui Felix si ne vom minuna de aceasta realizare, in aceasta tara fara speranta... Amin.
...20 de ani de "razboi politic civil" si deja cutitul a trecut prin os pentru mine...
Daca ultima parte de comment deranjeaza poate fi stearsa, nu ma supar, dar sa imi spuna cineva cum se simte dupa ce e umilit in ultimul hal cand citeste asemenea informatii? si daca nu ii vine sa faca ceva... orice, dar nu poate pentru ca stie ca nu va avea sorti de izbanda fiind singur.
#667
Postat 17 septembrie 2012 - 22:03
Gygyman6, la 16 septembrie 2012 - 20:40, a spus:
Pădureni Timiş e pe secţia CFR-ului, chiar dacă trece şi RT pe acolo. Când CFR a desfiinţat staţia (probabil au scos sau vor scoate în curând şi macazurile) nu a mai fost nevoie de personal acolo. Nu trebuie confundată linia închiriată cu linia interoperabilă pe care circulă x operatori care plătesc Taxa de Utilizare a Infrastructurii.
Despre subvenţii s-a mai discutat, chiar pusesem odată cât ia fiecare operator, dar criteriile sunt aceleaşi: subvenţie la tren*km pentru toţi operatorii, inclusiv CFR Călători, iar valorile sunt undeva în jurul valorii de 20 RON / tren*km. Anul trecut tot felul de şefuleţi şi sindicalişti din CFR o ţineau sus şi tare că CFR ia subvenţie la număr de bilete, deşi acel lucru era 100% FALS, dar dădea bine în presa roş-galbenă, pe atunci în opoziţie. Acum am văzut că respectivii, ajunşi la putere, se pregătesc să taie subvenţia la privaţi şi să o crească pe cea de la CFR Călători, deşi asta e anti-concurenţial, iar România ar putea s-o ia în bot bine de tot de la Curtea de Arbitraj Comercial sau chiar CEDO şi totul pentru ca şefuleţii şi şefuţii din CFR să rămână pe posturile lor călduţe, iar naşii şi mecanicii să poată în continuare să fure motorină şi să ia bani de la blatişti sau pentru transportul bagajelor (mergeţi în Gara de Nord din Buc şi vedeţi ce e duminică la trenurile care vin din Moldova, de exemplu, e coadă mai ceva ca la mesageria poştei).
#668
Postat 18 septembrie 2012 - 01:15
Dr2005, la 17 septembrie 2012 - 22:03, a spus:
Despre subvenţii s-a mai discutat, chiar pusesem odată cât ia fiecare operator, dar criteriile sunt aceleaşi: subvenţie la tren*km pentru toţi operatorii, inclusiv CFR Călători, iar valorile sunt undeva în jurul valorii de 20 RON / tren*km. Anul trecut tot felul de şefuleţi şi sindicalişti din CFR o ţineau sus şi tare că CFR ia subvenţie la număr de bilete, deşi acel lucru era 100% FALS, dar dădea bine în presa roş-galbenă, pe atunci în opoziţie. Acum am văzut că respectivii, ajunşi la putere, se pregătesc să taie subvenţia la privaţi şi să o crească pe cea de la CFR Călători, deşi asta e anti-concurenţial, iar România ar putea s-o ia în bot bine de tot de la Curtea de Arbitraj Comercial sau chiar CEDO şi totul pentru ca şefuleţii şi şefuţii din CFR să rămână pe posturile lor călduţe, iar naşii şi mecanicii să poată în continuare să fure motorină şi să ia bani de la blatişti sau pentru transportul bagajelor (mergeţi în Gara de Nord din Buc şi vedeţi ce e duminică la trenurile care vin din Moldova, de exemplu, e coadă mai ceva ca la mesageria poştei).
Nu s-a scos nimic la Padureni, inca mai sunt macazuri pentru ca acolo se cupleaza un motor la trenul care vine la Timisoara de la Resita la ora 19.
Mie mi se pare naiv sa mai cred ca o asemenea taxa de utilizare se mai plateste, din moment ce directori de la CFR intentionat au scos sectii la licitatie pentru firmele lor detinute de nepoti, alte rude sau cunostinte, dar ma rog fie cum o fi, oricum la densitatea de trenuri pe care o mai are CFR prin Padureni, as fi tentat sa cred ca acestia platesc taxa, din moment ce Timisoara-Resita e trecuta ca si neinteroperabila si detinuta de firma spusa de mine mai sus. Asta o poti vedea si tu daca dai peaici la vara, verificarea liniei se face cu echipament care nu apartine CFR Infrastructura, asta am vazut cu ochii mei.
Stai linistit ca pana la sfarsitul lui 2012 CFR Marfa e gata privatizat, asa ca fierul care rezulta si contractele pasate pe interes o sa tina loc de subventie numai bine, la urma urmei cine i-a pus pe politicieni... pardon oamenii de afaceri sa isi faca firme de transport feroviar daca stiau ca e greu, doar totul e batalie politica la noi.
Daca cei de la puterea de acuma se cearta pe seama firmelor private si subventii, este pentru ca Felix are un om pus la Ministerul Cailor Ferate, oricum el a spus ca nu mai are deaface cu actuala putere pentru ca PC are sanse mari sa ajunga in parlament si singur la alegerile care vin, asa ca il doare undeva de puetrea actuala, astfel ca astia acuma incearca sa il santajeze pe el si probabil si pe restul.
Si sefii astia de care vorbesti, raman acolo unde sunt pentru ca trebe, fara ei privatii nu exista, nu au contracte si nu intra pe nici o sectie, e o chestie perpetua si autosustenabila, ca o instalatie de pom de Craciun, daca arzi un bec nu merg toate.
Degeaba spui ca se fura la CFR la urma urmei daca nu se fura, azi nu era RT si celelalte firme, si probabil nu exista discutia asta in care sa spui ca la Bucuresti e foarte rau. Si Bucuresti nu e intreaga tara, e normal ca acolo sa se intample foarte multe neplaceri din cauza ca e o gara mare mare si greu de gestioant chiar si pentru cei de la CF, la Timisoara te asigur ca nu e chiar asa de rau, cel putin pe Resita cand ii spuneai omului ca nu e caldura in tren si ca nu iti comvine ca platesti atata biletul sau ca e mizerie si il apostrofai se simtea si pleca, capul, dar la RT mai ca nu se i-a la bataie cu tine.
Daca tu crezi jocul asta de culise cu concurenta iti spun ca te inseli amarnic, nu exista concurenta la noi in tara, privatii de acum au acaparat ce au acum pentru ca intentionat cineva a pus bete in roate firmei de stat, doar concurenta e atunci cand opereaza 2 companii pe aceeasi linie nu cand una zice pas intentionat si alta zice "iau eu tot", nu atunci cand o companie cumpara vagoane vechi la pret de vagoane noi pentru ca asa a primit ordin si alta cumpara vechituri la pret de vechituri si nu are presiuni de nicaieri. Nu cred ca CEDO se pune sa dea dreptate unor firme dubioase sau unu operator de stat care e cu mult in urma, asa ca politicienii vor trebuii sa se bata fara arbitru.
#669
Postat 18 septembrie 2012 - 21:16
Culisele dosarului CFR-Remarul
Pentru cine nu stie acest domn Calin este directorul TFG, Trans Feroviar Grup si al TFC, Trans Feroviar Calatori (practic noua divizie a TFG care se ocupa cu transportul calatorilor), articolul de mai sus arata cum se poate ridica un mic imperiu in timp ce prostimea inghite fraza cu "CFR e falimentar nu il mai putem tine".
Nu stiu daca cineva a bagat de seama, dar toate aceste firme private (capusa), s-au infiintat pe la inceputul lui 2000 (guvernarea Nastase) si in timpul guvernarii Tariceanu, si al naibii de mare coincidenta este ca aproape in acelasi timp. Unele au riscat (ca cea de sus) sa foloseasca CFR pentru a-si achizitiona material rulant si a pagubii statul, altele au achizitionat material rulant deafara la mana a-2a, dar toate au avut ca scop folosirea oamenilor pusi la minister ca si "frane", pentru a aduce CFR in pragul falimentului si a cumpara regionale intregi pe pret de nimic.
O alta chestie interesanta este ca toti acesti "oameni de afaceri", pe langa firmele de transport au si cate o firma de material rulant, astfel ca prin oamenii pe care ii au in minister pot forta (si asta au facut) CFR sa cumpere material rulant modernizat la preturi mult mai mari decat daca ar face-o prin licitatie cu producatori externi.
#670
Postat 18 septembrie 2012 - 22:59
CFR SA e una, CFR Călători e alta şi CFR Marfă e alta. Chiar dacă sunt toate de stat, sunt unităţi diferite, iar CFR Călători şi Marfă plătesc TUI către CFR SA. Că-l plătesc cu 7 ani întârziere e alt mâncare de peşte, deci să nu ne mai mirăm că trenul privat de marfă trece înaintea IC-ului de călători.
#671
Postat 19 septembrie 2012 - 00:12
Dr2005, la 18 septembrie 2012 - 22:59, a spus:
Da, pai sunt sigur ca aia cand dau drumu la trenuri se uita pe foaie sa vada care si cum si-au platit datoriile

In Japonia de exemplu exista 2 ore de varf pe calea ferata, in prima ora de varf circula trenurile de pasageri, dupa ce multe au eliberat linia, intra trenurile de marfa care formeaza a-2a ora de varf si asa e in fiecare zii. In alte tari marfa si calatorii nici nu impart aceeasi linia, exista cate 3-4 linii pe care circula doar un timp de tren niciodata amandoua, dar ma rog asta e alta discutie.
De platit taxe CFR nu poate pentru ca nu are de unde DOAR CINEVA LA "F" UNDEVA IN ULTIMII ANI, daca tu ai avea o firma de transport privat si ai avea un om acolo la minister ai lasa operatorul de stat sa te incurce pe tine in afaceri? "eu sigur nu", si in nici un caz nu as mai platii taxe la stat ba chiar as forta statul sa plateasca pentru mine... ca deh asa se fac "afacerile"

#672
Postat 19 septembrie 2012 - 01:47
#673
Postat 19 septembrie 2012 - 02:14
Dr2005, la 19 septembrie 2012 - 01:47, a spus:
Sa nu iesim din discutie, marfa trecea si inainte inaintea trenurilor de calatori.
Piata libera este de cand s-a liberalizat transportul feroviar, pana atunci nu exista asa ceva, culmea deodata se liberalizeaza totul si brusc apar si firmele private, adica taman pe dos, ca doar nimeni nu ceruse asa ceva... a pardon "oamenii de afaceri" romani au cerut asta dupa ce au furat de la stat si noi ca fraierii credeam aburerile alea ca CFR e falimentar de la sine.
La fel si cu liberalizarea preturilor de pe vremea lui Ciorbea, cand nea luat naiba la cat de mult s-au scumpit lucrurile.
Eu am spus de ce CFR nu plateste la timp nimic, ineficienta transportului pe calea ferata se datoriaza "oamenilor de afaceri" care au distrus compania de stat, la urma urmei aia dau drumu la trenuri de ori ce culoare (politica), eu nu ii plang nimanui de mila, in fond daca trec eu primul si marfarul sta pe loc eu tot in pieredere ies, pentru ca el are firma, el ia banii si joaca pe degete transportul pe sina.
Corect mi se pare sa avem o companie de stat bine determinata si cu acoperire mare, nu sectii izolate pe care operea cine vrea pentru ca are pile la Bucuresti, corect mi se pare sa am un transport civilizat, sa am gari unde trebuie si sala de asteptare, corect mi se pare sa se respecte legile in tara asta si sa nu mai existe politicieni care fac afaceri pe banii prostilor, aia mi se pare mie corect, ma doare pe mine undeva ca asteapta GFR la semafor sa treaca un malaxa, doar ala care are GFR a saracit statul pana nu a mai avut bani sa ii faca si lui o linie buna sa nu mai steie la semafor, si pana una alta daca e privat sa isi faca naibii linie pentru el ca doar de aia e om de afaceri, trebe sa investeasca din profitul pe care se lauda ca il face de pe seama fraierilor.
#674
Postat 19 septembrie 2012 - 03:03
Continuati cu discutia feroviara

#675
Postat 22 septembrie 2012 - 15:12

Dan Diaconescu ridică miza după Oltchim: Luăm CFR Marfă, CFR Călători şi Tarom
Citeaza
'Vor veni şi parteneri de afaceri alături de noi, procesele dintre acţionarul majoritar şi minoritar vor lua sfârşit', a afirmat Dan Diaconescu.
De asemenea, acesta a subliniat că are nevoie de ajutor din partea statului român pentru cumpărarea Arpechim.
'Avem nevoie din partea statului să ne ajute să cumpărăm rafinăria de la austrieci şi CET-urile, mina de sare de lângă combinat. Este o rugăminte, nu are legătură cu licitaţia în sine', a spus Diaconescu.
Investitorul a adăugat că este pregătit şi pentru licitaţiile pentru CFR Marfă, CFR Călători şi Tarom.
Avem banii necesari. Mă bucur că am rămas cu bani şi pentru CFR Marfă, CFR Călători, Tarom', a menţionat acesta, citat de Agerpres.
Dan Diaconescu a fost declarat vineri adjudecatar al licitaţiei cu ofertă în plic pentru achiziţionarea a 54,8% din capitalul social al Oltchim Râmnicu Vâlcea. Oferta depusă de acesta a înregistrat punctajul maxim, de 100 de puncte, oferta fiind în valoare de 203.149.054, 08 lei. Oferte pentru pachetul de acţiuni au mai fost depuse de Chimcomplex Borzeşti, care a obţinut 9,26 puncte, şi AISA Invest - 14,77 puncte.
Potrivit aceleaşi surse, creanţele Electrica şi AVAS nu s-au vândut. Pentru creanţa AVAS o fost depusă o singură ofertă, în bloc, de către PCC, ofertă ce a primit 0,74 puncte. Pentru creanţa Electrica, oferta Chimcomplex Borzeşti a întrunit 30,7 puncte, însă preţul minim pentru care Electrica ar fi fost dispusă să vândă creanţa era mai mare decât cel oferit, motiv pentru care creanţa nu s-a vândut.
'Creanţa AVAS nu se vinde, nu sunt oferte individuale, iar plicul sigilat cu valoarea minimă nu se deschide, nu se anunţă valoarea. (...) Creanţa Electrica este mai mare decât a oferit Chimcomplex, deci nu se vinde în acest moment', a declarat Remus Vulpescu, şeful Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie.
Sursa
#676
Postat 24 septembrie 2012 - 14:34
Oricum se pare ca nu a castigat cine trebe licitatia

#677
Postat 30 septembrie 2012 - 03:54
Dar, în concluzie, mai bine Comanda decât DD.
#678
Postat 30 septembrie 2012 - 05:04
La 12:45 urc în Bucureşti Nord în IR 1693 de Timişoara. E full, dar am loc rezervat, aşa că mă duc cu tupeu la tipul de pe scaunul meu şi-l trimit la plimbare. Pleacă trenul, vine naşul, vine supracontrolul... aşa că blatiştii de Videle şi Roşiori se duc în faţă. La Roşiori coboară juma' de tren, iar la Craiova jumate din restul, prin urmare rămânem vreo 20 de călători în vagon de 72 de locuri. În rest nu sunt incidente notabile, decât faptul că la Balota în loc de oprire mergem câţiva metri cu 3 - 4 km/h (sincer, dacă eu aveam de coborât acolo îi trăgeam semnalul, de ce să-mi rup picioarele că nu vrea el să oprească? Chiar dacă asta însemna ca trenul să mai stea după aia juma' de oră acolo până poate să plece

La 21:50 soseşte un ,,tren" de la Caransebeş (deşi scria pe el Ilia - Timişoara), via Buziaş - Şinia. ,,Trenul" e format dintr-un LDH seria 82 şi un vagon 20-50. La verificare se constată că saboţii sunt uzaţi, aşa că vine Dorel cu saboţii de schimb, se bagă sub vagon şi meştereşte la ei, în vreme ce doi ciocănari, doi naşi şi IDM-ul se uită la el. La 3:20 AM vagonul era încă la linia 3, dar nu am văzut dacă îi schimbaseră saboţii sau i-or fi găsit alte defecte mai greu de rezolvat şi l-au lăsat acolo.
La 3:20 urc în R 14441 din Timişoara Nord. E format din două motoare, dar ,,urcaţi în ăla din faţă". Urcăm, vine şeful de tren, ne taie biletele, ne rugăm de el să nu se mai scotocească după vreo 15 bani, dar până la urmă nu şi nu, ni-i dă şi pe ăia


De la Berzovia urcăm în R 14471, care e deja la linia 3, noi fiind la 2. Urcăm, mai urcă vreo 20 de persoane, apoi soseşte trenul de la Reşiţa la linia 1 şi de acolo mai se transbordează vreo 20 de inşi. Se pare că în Berzovia întotdeauna trenul de Reşiţa trage la linia 1 şi cel de Timişoara la linia 2 (dacă ştiam asta...). Pleacă trenul, vine şeful de tren şi ne taie bilete la toţi. Pe traseu trenul se umple, la Berzovia a ajuns cu oameni în picioare. Personaje destul de diverse în tren, dar e genul de oameni între care nu trebuie să te bagi... o groază de elevi de liceu, dar şi diverşi muncitori cu munci mai mult sau mai puţin făcute cu carte de muncă, unii probabil ieşiţi de undeva din schimbul 3 şi deja îmbibaţi în alcool, alţii care merg la muncă. În compartimentul de bagaje se fumează ca la turci, acolo se uită rivalităţile între elevii de liceu şi muncitorii beţi, toate se sting la o ţigară, chiar dacă puştii nu păreau trecuţi de 15 ani. La un moment dat nişte tineri pe la vreo 25 de ani se apucă să facă mişto de un licean mai mic, care se pare că era în clasa a 9a, deci puţin cunoscut celor din tren, şcoala începând doar de puţin timp. Un rând de scaune mai în spate stăteau nişte bărbaţi pe la vreo 40 - 50 de ani, toţi cu nişte satâre lungi de juma' de metru (or fi fost măcelari?) puse direct pe grilajul de bagaje de deasupra scaunului. Ăştia auzind miştocăreala, după vreo 10 minute s-au luat de tinerii respectivi, care s-au mai liniştit... aşa că au pus mâna pe telefon şi şi-au chemat întăriri la gară ca să îi combată pe cei cu satârele. Nu am stat să văd lupta, pentru că la Oraviţa s-a deschis casă de bilete CFR şi îmi trebuia bilet pentru Anina. Am luat biletul şi fuga la tren, că e 50m mai încolo de peron.
Urcăm în trenul de Anina. În primul vagon primul salon e rezervat naşilor, fiind ,,modernizat" cu pături şi perne peste scaune (care sunt din şipci de lemn). Un salon mai încolo dormea cineva acoperit cu o pătură. Ne punem în vagonul 2, să vedem în spate. Urcă în locomotivă mecanicul + ajutorul, urcă în tren naşul, supracontrolul, frânarul (da, e obligatoriu pe secţia asta să ai om la frână la vagoane) şi un prieten de-al lor şi plecăm. Vine naşul însoţit de supracontrol, se uită la bilete şi ne spune că în Anina se vând bilete la şeful gării şi că trebuie să luăm de acolo. Călătoria decurge fără incidente (semnalul de intrare în Gârlişte e mort, aşa că IDM cu ordinul de circulaţie vine lângă el, trenul opreşte, mecanicul semnează... apoi IDM urcă pe locomotivă; teoretic trebuia să meargă pe jos, dar aşa mai pierdeam juma' de oră până ajungea el în gară, până făcea parcursul, până schimba semnalul...), ajungem la Anina cu 15 minute bonus. Luăm bilete, ne uităm cu se mută locomotiva şi urcăm din nou, de data asta în celălalt vagon (ajuns ultimul).
La cursa asta mai sunt 2 nemţi pasionaţi de munte (cred că merseseră cu cortul după ce bagaje aveau) şi vreo 15 - 20 de localnici care mergeau cu treburi la Berzovia şi mai departe. Ăştia erau foarte supăraţi că ,,nu e microbuz decât la 5 şi la 6 dimineaţa; dacă noi avem treabă la Berzovia pe la 10 - 11 cu ce mergem?". După aia au rămas şi mai miraţi când a venit naşul şi le-a spus că le trebuie bilet... a venit şi replica ,,Păi cum aşa, gata, a privatizat-o şi p'asta?" Răspunde naşul ,,Nu încă, poate anu' ăsta, da' ne-a venit ordin să vindem cât mai multe bilete... şi nu ştiu ce să vă dau, că acuma se dau bilete şi la Anina" ,,Aha, no poate om apuca şi noi să merem cu automotorul la Oraviţa" Până la urmă agentul de supracontrol le-a tăiat bilete la preţ de casă şi a plecat mai departe împreună cu naşul, iar călătorii îşi continuă discuţiile despre câte găini mai au, câte le-au mai luat lupii sau cum s-a trezit o doamnă cu Miliţia la poartă că găina vecinei i-a intrat în curte prin poarta uitată deschisă. După aia au trecu la porci, dar m-a luat somnul. La Gârlişte şi Lisava se schimbă şi personalul de deservire, impegaţii de la cursa de dus urcă în tren, cei de la celălalt schimb coboară şi-şi iau în primire postul.
Ajungem înapoi la Berzovia cu 15 minute întârziere, dar trenul RT de Oraviţa ne aşteaptă. Mergem la şeful de tren să întrebăm de bilete, el ne spune că e casă în gară, noi întrebăm unde (că nu o identificasem), până la urmă ,,urcaţi în tren că pleacă, nu mai e timp!". Şeful de tren se certa cu mecanicul, că automotorul venise de la Timişoara, şi mersese cu motorul oprit (sau veniseră mai multe de la Timişoara la Berzovia şi unul mersese cu motorul oprit?), ceea ce e interzis de instrucţie. La discuţie asistă şi echipa de motorul de Iam, care îi sugerează şefului de tren să-i facă raport respectivului. Până la urmă concluzia şefului de tren a fost ,,Îi fac raport lu' ăla, nu se poate aşa ceva", după care a mutat discul roşu în capătul celălalt, a urcat în tren şi am plecat. Trenul e plin cam 60%, dar până la Berzovia rămâne doar 30 - 35%. Vine şeful de tren la noi, îi zicem că vrem la Reşiţa, dacă poate să ne dea cu schimbare... ,,Vă dau, nu-i problemă" şi ne dă biletele cu pricina. 11,70 RON pentru 2 persoane (studenţi, ce-i drept) e un preţ bun pentru un bilet luat din tren (de fapt, e chiar preţul de casă). La CFR Călători când a întârziat trenul de legătură replica a fost ,,Nu-i vina noastră că a întârziat trenul privat, aici e casă de bilete, noi nu putem să vă dăm la tarif de casă", apoi naşii au colectat 3 RON redus şi 4 RON întreg de la fiecare din cei vreo 50 de călători în situaţia asta.
Ajungem la Berzovia... situaţia se prezenta astfel: la linia 3 motorul de la Berzovia, la linia 2 automotor ,,Timişoara Nord - Reşiţa - Timişoara Nord", la linia 1 automotor ,,Buziaş - Gătaia - Jamu Mare". Urcăm în motorul de la linia 2, care era full (toate locurile ocupate). Ne punem pe o strapontină de pe hol şi pleacă trenul... spre Timişoara. Dă-i şi fugi la mecanic să oprească, dar până opreşte eram deja la semnalul de intrare, la vreo 700 m de clădirea staţiei. Până am ajuns în gară, automotorul celălalt a plecat, aşa că am făcut o oprire prelungită de vreo 2 ore în Berzovia până la trenul următor... că, de, nu-s în stare să pună o nenorocită de hârtie în geam la un automotor (nu că ăia de la CFR ar fi mai breji, pe Târgovişte - Titu m-am trezit cu tren pe care nu scria nimic, dar cum era singurul de la ora aia şi avea şi locomotiva în direcţia care trebuie...). Şi le-am tot umplut frigiderul (luni o să o fac şi în scris sub nr. de înregistrare) 2 ore, după care am urcat în următorul tren spre Reşiţa. Şi ăsta full, găsim cu greu 2 locuri în el. Vine şeful de tren, se uită la bilet, trece mai departe. La Vasiova RT nu mai foloseşte remiza, dar au rămas acolo 2 jumătăţi de automotor, folosite pentru piese şi chelite bine. Ambele au lovit tiruri şi s-a considerat că nu mai merită reparate. Jumătatea bună a unuia chiar a ajuns pe alt automotor înlocuind o altă jumătate avariată într-un accident rutier (că aşa se consideră accidentul petrecut la trecerea la nivel cu CF). Ajungem la Reşiţa la timp (despre transportul local de acolo în alt topic).
Noaptea plecăm spre Bucureşti. Trenul de noapte are 2 vagoane: două 21-87, cu scaune din al doilea lot, adică alea cu tetiere şi aşezate la un unghi care-ţi rupe spatele. Şi dă-i şi mergi aşa 9 ore + 45 minute întârziere până la Bucureşti. Încă mă mai doare spatele. Ca dotări, vagonul avea cele necesare inclusiv la budă. Numai că avea o parte din perdele scoase şi lăsate pe scaune. Evident, călătorii fie le-au dat la o parte, fie s-au pus cu posteriorul pe ele, fiecare perdea cu norocul ei. În apropiere de Bucureşti oprim la Chiajna să luăm ordin de circulaţie, că semnalizarea e şmanglită, mâncaţ'aş şi se circulă pe bază de cale liberă, cu ordin scris şi cu V.max=20 km/h până la primul semnal de bloc funcţional, adică 1km distanţă. La dus oprisem la intrarea în staţia Chiajna (după ce depăşisem pe roşu semnalul de bloc de pe zona ,,moartă", astfel că mersesem cu 20 km/h, că aşa e instrucţia pentru depăşit semnale de bloc pe roşu), apoi intrasem cu chemare, parcursesem staţia cu 20 km/h, apoi cu VS de la semnalul de ieşire. De altfel, semnalizarea dintre Chiajna şi Bucureştii Noi are o poveste interesantă. Anul trecut au fost furate cablurile, dar nu s-au mai pus la loc, că se pregăteau să instaleze semnalizare TMV în ambele staţii. A căzut victimă colaterală şi semnalul de bloc dintre staţii. Povestea asta a durat juma' de an. După aia au pus noua semnalizare, care a rezistat vreo câteva săptămâni, după aia au furat şi cablurile ei, astfel că la capătul dinspre Bucureşti al staţiei Chiajna se poate ieşi doar pe roşu, deci cu ordin scris, pentru că instalaţia nu mai ,,vede" următorul bloc de linie.
#679
Postat 30 septembrie 2012 - 13:07
Dr2005, la 30 septembrie 2012 - 03:54, a spus:
Dar, în concluzie, mai bine Comanda decât DD.
Si cam in ce se traduc astia 8 ani de "experienta"?, ca nu a facut nimic in plus, iar eu nu voi lua niciodata apararea unui hot care si-a facut o afacere pe pile si care pagubeste statul, iar el bine merci apare in Forbs Romania ca are o groaza de bani de pe urma unei afaceri in domeniul feroviar.
Apropo inainte de astia 8 ani ce experienta a avut? sau ca sa inceapa experienta i-a pregatit Mitrea terenul?
De aia si merge tara "bine" ca ne bazam pe hoti (oameni de afaceri) cu experienta, si ne minunam cum au reusit ei in Romania, dar daca tu incepi o afacere te omoare in 2 zile cu controale daca nu dai spaga unde trebe sau nu ai vreo pila.
Nu ii iau apararea lui Diaconescu pentru ca nici el nu imi inspira prea mare incredere, dar cam mult tam tam in ultimul timp despre el, de ce? pe vremea lui Bombonel se privatiza non stop si nimeni nu se plangea, acum "vai de mine nu cumva sa apara si asta din Caracal la privatizare ca nui de bine!".
Romania e o piata libera sau o piata inchisa controlata de mafioti? eu tind sa cred ca e una controlata de mafioti.
Tu nu prea ar trebuii sa te plangi in legatura cu RT

#680
Postat 30 septembrie 2012 - 17:44
Nu putem vorbi de păgubit statul, câtă vreme aşa e legea. Mai păgubos mi se pare CFR Călători care, pe lângă subvenţie, primeşte bani de la stat şi pentru reparaţiile materialului rulant, ba chiar şi pentru material rulant nou. Sunt convins că dacă dădeau 10 milioane de euro la RT sau TFG, ăştia îşi luau 3 - 4 automotoare noi sau vreo 30 - 40 second hand, nicidecum 3 locomotive (2 de 200 km/h şi una de 160 km/h) care să târâie câte 2 - 3 vagoane. Cred că putem fi de acord că, la câţi călători sunt la noi, automotorul este cel mai potrivit mijloc de transport feroviar, iar un mers de tren cadenţat făcut cu automotoare e mult mai profitabil decât două perechi de trenuri făcute cu EA/DA + 2 vagoane.
Mitrea avea şi are o firmă de maxi-taxi. Nu cred că îi convenea lui să vină unul cu trenuri să-i sufle clienţii.
Interese sunt, dar nu cred că e vorba de grupări mari şi organizate după modelul mafiei. Dar să urli asta la TV prinde bine la alegători o perioadă, d'aia l-am avut pe Vadim în parlament şi în turul 2 la prezidenţiale, d'aia e DD în vogă acum.