STP Timișoara Forum: Despre tramvaie in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Despre tramvaie in general Evaluare topic: ***** 4 Voturi

#1721 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 13 septembrie 2012 - 07:46

Vezi postareaBogdanTm, la 12 septembrie 2012 - 11:38, a spus:

Singura solutie fezabila este din ceea ce am vazut cea adoptata de Metrorex referitor la vandalizare...in fiecare tren sunt patrule permanente ale firmei de paza ...si ca urmare vehiculele functioneaza fara "retusuri".

Doar în BM-uri. Trenurile IVA sunt lăsate în plata Domnului, inclusiv în depouri (care NU au camere video şi au garduri până la buric în anumite zone), unde liniile cu BM-uri sunt iluminate ca ziua şi patrulate non-stop, pe când la IVA e beznă şi nu se apropie nimeni.
---
Văd că s-a vorbit de tramvaiele din Craiova... dpdv electronic sunt destul de ,,la zi" cu tehnologia, au aproape tot parcul cu choppere, unele tramvaie venind cu aşa ceva din Germania, altele fiind echipate cu electronică produsă de INDA-Eltrac. Dar cu podeaua joasă... să o luăm pe rând:
- Timişurile se puteau modifica uşor la mijloc, dar s-au dus pe lumea cealaltă
- T4D-urile nu se pot modifica din pricina echipamentelor (grup static/sursă statică şi ventilatoare), cehii de la Praga au construit ei nişte ,,Tatre" low-floor mai lungi cu vreo 5m ca să poată face zona low-floor
- KT4D-urile nu se pot modifica deoarece articulaţia nu permite (şi au şi astea 2 rânduri de ventilatoare pe acolo)
- SGP E1 s-ar putea adapta intercalându-se o secţiune intermediară low-floor, altfel nu prea văd cum, şasiul nu cred că rezistă, plus că avem şi boghiurile. Dar dacă faci o secţiune intermediară mai ai nevoie de câte un boghiu (mă rog, să zicem că Wiener Linien e amabilă şi le vinde câteva rămase de la casări)
- Rathgeber-urile nu se pot modifica, pentru că nici şasiul, nici trucul nu permit aşa ceva.
Chiar şi GT4-ul de la Iaşi a răma tot cu podea înaltă, pentru că e tehnic imposibil de făcut low-floor, şasiul nu permite... şi chiar dacă modifici şasiul, GT4-ul are boghiurile conjugate între ele ca să ţină articulaţia, iar tijele respective nu ar încăpea sub podeaua low-floor.
Oboseala materialului nu e aşa de evidentă la şasiuri... fenomenul pune probleme mari unor piese aflate în mişcare, osii şi roţi în cazul nostru. Pe astea le putem considera ,,consumabile", mai ales că sunt oarecum standardizate ca dimensiuni şi tipuri (şi chiar dacă nu sunt, nu e greu să pui unele standard, mai ales că la RK oricum schimbi şi arcurile suspensiei şi rulmenţii cutiei de osie).
0

#1722 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 13 septembrie 2012 - 18:41

Discutia despre hoti, am mutat-o la locul ei, in topicul lui dAimon.
0

#1723 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 septembrie 2012 - 18:43

Ohoo prin ce "peripetii" am trecut eu azi :lol: , o parte o spun aici si urmatoarea la "Transport Feroviar", pentru ca da este vorba de o calatorie.

Azi dimineata in asteptarea tramvaiului 8, la Banatu', ajunge un tramvai de pe linia 1, in partbriz se vedea ca are placa, cu "se retrage" (vagonul venea dinspre Traian), face tramvaiul curba spre Olimpia (spre surprinderea mea), si in spatele lui o dara de fum... desigur prin mintea multora care "le au" cu transportul public, sigur le-a trecut urmatorul lucru prin cap "vai de capul meu, sa vezi ca asta se strica pana ajunge la Maria"... ce a urmat va las pe voi sa ghiciti :rad_masa: . La Balcescu 8-ul in care eram s-a pus din nou in miscare si in cele din urma a ajuns la gara.

O da sa nu uit, duba de interventie era in spatele tramvaiului defect in tot acest timp, urmandu-l pe tot parcursul traseului sau spre Dambovita.

Acum vine si ce nu mai tine de poveste: De ce naiba duci un tramvai defect prin centrul orasului? cand ai avut ocazia sa il duci pe o un traseu unde nu risca sa perturbe circulatia, da bine a fost sambata dar daca se intampla asta luni?
Si cu asta mi-am amintit inca odata ce ultil e un depou pe langa Traian, daca se vrea s-ar putea reface mai este loc acolo, macar asa de refugiu pentru tramvaie care se strica.
0

#1724 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 15 septembrie 2012 - 20:02

Ho hooo, si mecanici, lacatusi etc cine plateste? :so pe iei:
0

#1725 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 septembrie 2012 - 10:44

Vezi postareacseh_17, la 15 septembrie 2012 - 20:02, a spus:

Ho hooo, si mecanici, lacatusi etc cine plateste? :so pe iei:


Tu pui mereu problema asta, de parca ce am zis eu s-ar intampla de maine :rad_masa: . Daca se doreste eficientizarea transportului public, va fi nevoie de o cheltuiala in plus de vreun fel, pe termen lung e mai scump sa lucrezi cu un depou pus la marginea orasului, cu cateva dube care "alearga" dupa un tramvai stricat sau inlocuirea pentru cateva ore a tramvaielor cu autobuze. Pe langa asta strici imaginea orasului mergand "la parada" cu un tramvai stricat prin centru.
0

#1726 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 16 septembrie 2012 - 13:04

Cred ca in momentul de fata pusul de problema din punctul meu de vedere este mult mai realistic decat al tau. De ce? Simplu. Daca si cand cineva se va gandi ca si tine sigur vom avea si un al II-lea depou. :beer2:
0

#1727 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2521
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 24 septembrie 2012 - 19:48

Din această cauză va dispărea tramvaiul: (bine că nu a fost la noi)
UN ŞOFER A AJUNS LA SPITAL, DUPĂ CE ŞINA TRAMVAIULUI I-A INTRAT ÎN PICIOR
0

#1728 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 25 septembrie 2012 - 07:29

Încă o dovadă a "inocenţei" jurnaliştilor. Nu a fost vorba de o şină, ci de una dintre acele traverse metalice care ţin ecartamentul. Dacă era o şină, şoferul cu pricina n-ar mai fi ajuns la spital, ci direct la morgă.
0

#1729 Useril este offline   AMD 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 14 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:TM
  • Interese:fan AMD,PC-uri, masini...

Postat 25 septembrie 2012 - 13:27

mai mult ca sigur ca era o eclisa, ca daca faceau stop pe piept cu sina de tramvai... :rad_masa:
0

#1730 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 septembrie 2012 - 18:29

Vatmanii care au venit in dupamasa asta de la AEM la Banatu au avut o mare surpirza in statia de la Banatu', aceasta surpriza insemna ca indiferent de frana pe care o foloseau tramvaiul nu se dadea oprit.
Chiar ajuns in statie pe la 16:00 vad cum vine 3540 cu remarca (nu avea viteza mai deloc), vatmanul da cateva claxoane si vad ca merge merge merge... si trece de statie si se opreste dupa macaz, in tot acest timp cu rotile blocate si cu patina lipta de sina.
Tramvaiul asteapta urcarea mai multor calatori, se inchid usile si... sta, accelera vatmanul, cred ca era la ultimul contact, ca tramvaiul nici nu dadea semne ca vrea sa plece asa ca am asistat la un fel de "burn out" dar fara fum sau scantei. In cele din urma tramvaiul a plecat cu greu. Pana a ajuns 8-ul cu care am vrut sa merg la AEM, toate tramvaiele care ajuns de la AEM, au avut aceeasi problema, chiar si cele cu putini calatori, deci nu greutatea era problema.

La intoarcere am observat ca pe sina era o pojghita subtire si lipicioasa... sa fi fost asta problema? nu stiu dar cert e ca ceva nu e bine.
0

#1731 Useril este offline   Andy Wegmann 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 04 mai 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie
    Muzica

Postat 27 septembrie 2012 - 18:47

Vezi postareaGygyman6, la 27 septembrie 2012 - 18:29, a spus:

[...] indiferent de frana pe care o foloseau tramvaiul nu se dadea oprit.
[...], accelera vatmanul, cred ca era la ultimul contact, ca tramvaiul nici nu dadea semne ca vrea sa plece [...]




Adica vrei sa spui ca desi vatmanul frana si cu frana electrica si cu patina, si tramvaiul nu se oprea? Deci a intrat in patinaj,asa inteleg eu.

Si la plecare la fel era? Patinau rotile pe sina?
0

#1732 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 septembrie 2012 - 19:09

Da nu se oprea. Oricum dupa un timp cei care mai trecusera prin zona, puneau patina pe urma o ridicau, pe urma o puneau din nou si tot asa de cateva ori pana se oprea tramvaiul, asa vad ca mergea sa se opreasca la timp dar era incomod din cauza zgomotului si a felului cum vibra tramvaiul.

La fel a fost si plecarea... grea, rotile mergand in gol.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 27 septembrie 2012 - 19:18

0

#1733 Useril este offline   Andy Wegmann 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 04 mai 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie
    Muzica

Postat 27 septembrie 2012 - 19:28

Am inteles. Totusi e destul de ciudat. Oare nu era ceva ''alunecos'' pe sina, gen smaoala? :intrebare:
0

#1734 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 27 septembrie 2012 - 19:31

Patinajul poate surveni din anumite motive. Smoala nu mai are rost sa o punem in calcul, deoarece in zona aceea a fost curatata. Unul dintre ele ar fi o ploaie scurta care sa fi facut efectul de mazga pe suprafata sinei(ceea ce este exclus pentru ca astazi a fost foarte cald si nici nu a plouat)ori, poate cineva "binevoitor" a pus niste vaselina sau ceva ulei pe suprata sinei iar in cazul acesta Dumnezeu cu mila, ori au fost cazuri in care motoarele vagoanelor nu au fost reglate cum au trebuit iar unul dintre ele primea dintr-o data prea mult curent iar celalalt mai cu intarziere(Ex.3559) iar atunci intra imediat in patinaj(dar si acest lucru este exclus pentru ca nu se poate sa se intample la toate vagoanele). Deci singura varianta ar fi cea cu uleiul sau vaselina pe sina.
In legatura cu 3540, cand ai spus tu ca era pe ultimul contact de paralel. Desi acel vagon nu mai are prea mula vlaga pe paralel, daca l-ai pune prea brusc pe paralel ar trebui(in mod normal si automat) sa bata automatul, pentru ca ar primi prea mult volum de curect pe motoare si ar fi riscul ca acestea sa ia foc(iar remorca l-ar "ajuta" foarte mult ca sa il prajeasca).
0

#1735 Useril este offline   Andy Wegmann 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 04 mai 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie
    Muzica

Postat 27 septembrie 2012 - 19:34

Foarte buna explicatia lui Viktor. :respekt:

Dar totusi..ce motiv ar avea un ''nefericit'' sa puna vaselina pe sina...? :blink: :crazy:
0

#1736 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 septembrie 2012 - 19:38

Vezi postareaGygyman6, la 27 septembrie 2012 - 18:29, a spus:

La intoarcere am observat ca pe sina era o pojghita subtire si lipicioasaita ... sa fi fost asta problema?


-_-
Nu stiu daca a fost neaparat vorba de vazelina, eu am mai atras atentia asupra rotilor tramvaielor care sunt inca murdare de negreala, iar la cat "chef" or fi avut si echipele de curatare a sinei sa isi faca bine treaba vara asta, ma indoiesc ca nu ar fi chiar masticul ala problema.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 27 septembrie 2012 - 19:54

0

#1737 Useril este offline   Andy Wegmann 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 04 mai 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie
    Muzica

Postat 27 septembrie 2012 - 19:55

Atunci un sigur cuvant: :censored:
0

#1738 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 27 septembrie 2012 - 20:30

@Gygyman
Imi cer scuze :please: , nu am vazut ultima idee . Asta vara cand a fost "febra smoalei" se chinuiau bietii oameni in depou sa curete bandajele si patinele vagoanelor si cu chiu si vai reuseau sa o dea jos, iar la curatenia de pe traseu au fost luati oamenii din depou pe care ii trimiteau sa curete liniile(deci nu a fost o echipa specializata cu unelte,solutii si ustensile care sa se ocupe doar de acest lucru). Daca ceea ce ai vazut tu, mai era si neagra(pe langa ca era lipicioasa, ceea ce ai mentionat deja) atunci da, e posibil sa reapara din nou, dar daca nu atunci chiar nu am idee ce ar putea fi.
0

#1739 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 27 septembrie 2012 - 21:04

Gygyman6

Zici ca tramvaiul nu a oprit cu, chiar si cu patina lipita de sina...
Ca sa clarificam putin! Cum bine zicea colegu' Viktor singura varianta plauzibila, este mazga de pe sina. Acuma patina. In momentul in care patina este actionata, se intampla o descarcare electro magnetica intre sina si patina in sine. Deci la o singura actionara a patinei, aceasta ramane lasata in jos, iar nimic nu se intampla. Pentru a o folosi eficient, si a functiona cum trebe, patina trebui actionata repetitiv... Insa cum uleiul, sau vazelina formeaza un strat izolator, e clar ca descarcarea sau nu are loc deloc, sau foarte ineficient, deci degeaba toata actiunea...
0

#1740 Useril este offline   Andy Wegmann 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 04 mai 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie
    Muzica

Postat 28 septembrie 2012 - 12:31

Vezi postareacseh_17, la 27 septembrie 2012 - 21:04, a spus:



. Pentru a o folosi eficient, si a functiona cum trebe, patina trebui actionata repetitiv...


Super tare. Acum fac o legatura si cu accidentul lui 3515 de acum o sapt. :coolspeak:

Aceasta postare a fost editata de A Wegmann: 28 septembrie 2012 - 12:32

0

Arata acest topic


  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi