BogdanTm, la 12 septembrie 2012 - 11:38, a spus:
Doar în BM-uri. Trenurile IVA sunt lăsate în plata Domnului, inclusiv în depouri (care NU au camere video şi au garduri până la buric în anumite zone), unde liniile cu BM-uri sunt iluminate ca ziua şi patrulate non-stop, pe când la IVA e beznă şi nu se apropie nimeni.
---
Văd că s-a vorbit de tramvaiele din Craiova... dpdv electronic sunt destul de ,,la zi" cu tehnologia, au aproape tot parcul cu choppere, unele tramvaie venind cu aşa ceva din Germania, altele fiind echipate cu electronică produsă de INDA-Eltrac. Dar cu podeaua joasă... să o luăm pe rând:
- Timişurile se puteau modifica uşor la mijloc, dar s-au dus pe lumea cealaltă
- T4D-urile nu se pot modifica din pricina echipamentelor (grup static/sursă statică şi ventilatoare), cehii de la Praga au construit ei nişte ,,Tatre" low-floor mai lungi cu vreo 5m ca să poată face zona low-floor
- KT4D-urile nu se pot modifica deoarece articulaţia nu permite (şi au şi astea 2 rânduri de ventilatoare pe acolo)
- SGP E1 s-ar putea adapta intercalându-se o secţiune intermediară low-floor, altfel nu prea văd cum, şasiul nu cred că rezistă, plus că avem şi boghiurile. Dar dacă faci o secţiune intermediară mai ai nevoie de câte un boghiu (mă rog, să zicem că Wiener Linien e amabilă şi le vinde câteva rămase de la casări)
- Rathgeber-urile nu se pot modifica, pentru că nici şasiul, nici trucul nu permit aşa ceva.
Chiar şi GT4-ul de la Iaşi a răma tot cu podea înaltă, pentru că e tehnic imposibil de făcut low-floor, şasiul nu permite... şi chiar dacă modifici şasiul, GT4-ul are boghiurile conjugate între ele ca să ţină articulaţia, iar tijele respective nu ar încăpea sub podeaua low-floor.
Oboseala materialului nu e aşa de evidentă la şasiuri... fenomenul pune probleme mari unor piese aflate în mişcare, osii şi roţi în cazul nostru. Pe astea le putem considera ,,consumabile", mai ales că sunt oarecum standardizate ca dimensiuni şi tipuri (şi chiar dacă nu sunt, nu e greu să pui unele standard, mai ales că la RK oricum schimbi şi arcurile suspensiei şi rulmenţii cutiei de osie).