
Licitatii fara precedent: 50 de oferte pentru Autostrada Lugoj - Deva!
23 August 2012
CNADNR a primit nu mai putin de 50 de oferte pentru constructia loturilor 2, 3 si 4 din Autostrada Lugoj – Deva A1, parte a Coridorului IV pan-european.
Astfel, pentru lotul 2 din Lugoj – Deva, cu o lungime de 28,6 kilometri, au fost depuse 18 oferte din partea urmatoarelor firme si asocieri:
* Asocierea Comsa – Teloxim – Aldesa – Via Design;
* Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA – Corsan Corviam Construccion SA;
* Asocierea Shapir Structures 1991 Ltd – Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA;
* Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA;
* Asocierea Selina SRL – Doprastav as;
* Asocierea Aktor SA – Arcada Company SA;
* Asocierea Hochtief – Pa&Co;
* Asocierea Astaldi SpA – Euro Construct Trading 98 SRL;
* Asocierea Azvirt LLC – Consitrans SRL;
* JV Strabag SRL – Straco Grup SRL;
* OHL ZS as;
* FCC Construccion SA;
* Asocierea Sociedad Anonima de Obras y Servicios Copasa – Ortiz Construcciones y Proyectos SA – Labracom Construct SRL;
* Asocierea Constructora San Jose SA – Ploder Uicesa SA;
* Asocierea Impresa SpA – Azvi SA;
* Asocierea PORR Bau GmbH - Teerag Asdag AG – Porr Polska SA – Vega 93 SRL;
* JV Salini SpA – Secol SpA;
* Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL,
Pentru contractul privind proiectarea si executia autostrazii Lugoj – Deva, lot 3, cu o lungime de 21,14 km, firmele care au depus ofertele au fost:
* Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA;
* Asocierea Selina SRL – Doprastav as;
* Asocierea Aktor SA – Shapir Structures 1991 Ltd;
* Asocierea Hochtief – Pa&Co;
* Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA;
* Asocierea Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA;
* Asocierea Astaldi SpA – Euro Construct Trading 98 SRL – Consitrans SRL;
* JV Strabag SRL – Straco Grup SRL;
* Impregilo SpA;
* FCC Construccion SA;
* Corsan Corviam Construccion SA;
* OHL ZS as;
* Asocierea Sociedad Anonima de Obras y Servicios Copasa – Ortiz Construcciones y Proyectos SA – Labracom Construct SRL;
* Asocierea Constructora San Jose SA – Ploder Uicesa SA;
* Asocierea PORR Bau GmbH - Teerag Asdag AG – Porr Polska SA – Delta ACM 93 SRL;
* Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL.
Pentru lotul 4, cu o lungime de 22,14 km, au fost primite 16 oferte, din partea urmatoarelor companii:
* Asocierea Shapir Structures 1991 Ltd – Aktor Technical Societe Anonyme;
* Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA;
* Asocierea Aldesa Construcciones SA – Comsa SA – Teloxim Con SRL – Vamibero Holding SA – Procons XXI SRL;
* Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Impresa Pizzarotti SA;
* Asocierea Astaldi SpA – Max Boegl Romania SRL – Max Bogl Bau GmbH & Co.Kg – Tancrad SRL;
* Asocierea Delta ACM 93 SRL – PORR Bau GmbH – Teerag Asdag AG – Porr Polska SA – Consitrans SRL;
* Asocierea Selina SRL – Doprastav as;
* JV Strabag SRL – Straco Grup SRL;
* Impregilo SpA;
* FCC Construccion SA;
* Corsan Corviam Construccion SA;
* OHL ZS as;
* Asocierea Sociedad Anonima de Obras y Servicios Copasa – Ortiz Construcciones y Proyectos SA – Labracom Construct SRL;
* Constructora San Jose SA;
* Asocierea Azvi SA – Impresa SpA;
* Asocierea Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL.
Pentru loturile 2 si 3, costurile estimative sunt de 2,088 miliarde de lei fara TVA - 9,3 milioane de euro in medie pe kilometru, iar pentru lotul 4 de 1,045 miliarde de lei, fara TVA, echivalentul a 10,5 milioane de euro pe kilometru. Este de asteptat ca, pe fondul concurentei fara precedent, preturile de adjudecare sa fie insa mult mai mici. Finantarea acestor tronsoane se va face din fonduri europene nerambursabile in proportie de 85%, restul fiind asigurat de la bugetul de stat.
Pentru toate cele trei loturi, durata contractelor va fi de 6 ani si jumatate, din care 6 luni proiectarea, 2 ani executia si 4 ani garantia. Ofertele au fost deschide miercuri. Marti, au mai fost deschide ofertele pentru lotul 2 din Autostrada Timisoara - Lugoj (26,6 km), 10 la numar, precum si pentru sectiunea Gilau - Nadaselu (8,7 km), din cadrul Autostrazii Transilvania, 13 la numar.
Castigatorii licitatiilor vor fi anuntati cel mai devreme la finele acestei luni.
Prin aceste contracte, Autostrada A1 va fi completa intre Sibiu si Nadlac. Tronsonul Sibiu - Pitesti, cel mai dificil si cel mai scump din Coridorul IV paneuropean, va fi construit cu fonduri din exercitiul financiar al UE 2014-2020.
Sursa: Finantistii