Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#601
Postat 03 august 2012 - 14:22
#602
Postat 03 august 2012 - 14:33

#603
Postat 03 august 2012 - 16:29
Asta e faza tipica de regatzean ajuns in Ungaria. Mai ales in zona de granita se stie romaneste mai mult decat putem noi banui. Trebuie sa fii din Timisoara sa stii asta.
#605
Postat 03 august 2012 - 21:13
Dr2005, la 03 august 2012 - 14:15, a spus:
Gygyman6: trebuia să precizez că m-am referit la ruta Bucureşti - Constanţa.
Mi-am dat seama de asta, dar in unele discutii mai vorbeai si la modul general

Pentru mine toti sunt o apa si un pamant, si am ajuns la concluzia ca daca imi place o locomotiva sau un vagon nui neaparat sa imi placa si de cretinul care le si detine si opereaza la ora actuala.
Traim o perioada neagra a transportului feroviar in Romania, privatizarea asta "ad-hoc" a avut factorul benefic de a micsora groapa in bugetul statului care era CFR si desigur operand pe o arie mai mica e mai usor de gestionat, totodata are si efecte negative... sa imi zica cineva de cand nu a mai fost greva in domeniul cailor ferate... nu spun ca ar trebuii sa fie, dar asta da de gandit umpic. Reducerea retelei operate de CFR lasa loc unor lucruri... necurate, pe care lumea nu prea mai are unde sa le reclame, fie ca sunt angajati, fie ca sunt calatori, in concluzie avem transport pentru prosti, nu un transport civilizat. Nu se tine cont de materialul rulant folosit si de capacitatea acestuia, daca este adecvat pentru o anumita distanta, mi se pare aberant ca pe distande de peste 200-300km sa ai un automotor, fie ca e electric fie ca e diesel, desigur tonul la astfel de ridiculitati l-a dat CFR cand a introdus "sagetile" pe rute de accelerat sau rapid.
Mereu aud zicala "management prost l-a CFR", lucru partial adevarat, s-a gandit cineva vreodata ca firmele de maxi taxi nu rezistau daca trenurile bateau suta si pe linii secundare, sau daca fiecare gara avea telefon public, toaleta si iluminat. Astazi avem un CFR redus la minimul necesar, problema e cum ne ridicam de aici, privatii sunt doar o solutie temporara, ei au avut sarcina de a cumpara de capul lor material rulant adecvat pentru anumite rute ca pe urma sa opereze pe acestea la un minim necesar, material de care CFR nu dispunea, problema e ca aceasta "predare de stefata" s-a facut haotic, ajung la situatia de care vorbeam mai sus, material rulant inadecvat pentru anumite distante. Privatizarea nu a prea fost privatizare, a fost doar pasarea unor cheltuieli de la stat la altcineva atata tot.
De ce a luat RegioTrans apropape toata tara sub aripa sa, pentru ca ei sunt calul de bataie, au fost probabil cea mai ieftina solutie la problema, dar din pacate cei care au gandit-o au facut treaba asta pe termen scurt, ei si alte cateva companii de transport feroviar sunt niste "copii politici", conceputi sa preieie injuraturile si nemultumirile calatorilor care pana nu demult injurau CFR-ul.
Pe calea ferata romaneasca nu exista concurenta, ar fi penibil sa avem asa ceva pe unele sectii, ce exista in unele locuri e doar asa de fatada, pentru a oferii "ochilor care se uita" o imagine de piata libera pe care exista concurenta.
Management prost a fost si este la minister, nu voi putea nega niciodata munca depusa ce care muncesc "jos" doar atunci cand sunt nesupravegheati si fac de capul lor anumite lucruri si nu sunt constienti ca supara (asa cum e acuma).
Prin 90' obisnuiam sa merg des la Tirol la bunica, va vine sa credeti s-au nu acolo exista o gara, cu 2 lini(cei drept una deja era dezafectata, in trecut erau vagoane de marfa in fiecare sat pentru aprovizionare) si o cladire destul de impunatoare, zugravita pedinafara dar si inauntru, o fantana si niste banci langa, un bec stradal mai vechi dar functional, si un sef de gara care statea acolo pe timpul zilei si se purta frumos cu toata lumea care dorea sa cumpere un bilet din gara sau sa astepte in sala de asteptare dinauntru. De fiecare data se mai vorbeau diverse lucruri, iar la una din discutii seful de gara a spus ca nu mai are mult de stat in tara si ca va pleca... dupa plecarea lui gara s-a inchis pentru ultima data, biletul se lua din tren, cu timpul gara a inceput sa se degradeze, geamurile au fost sparte tot ce era inauntru a fost furat s-au recuperta de CFR, ca sa fac povestea scurta, pana azi nu a mai ramas nimic din ce am spus sus, nici macar bancile de lemn deafara nu mai sunt, ramand doar butucii pe care erau, fantana e plina de gunoaie care au intrat de mult in descompunerea lor lunga de sute de ani (pentru ca numai sticle de plastic sunt acolo), tot ce a mai ramas este peronul din dale de beton unde se mai vede foarte greu unde au fost dungile albe si care e incet incet inghitit de buruieni.
Nu imi va putea scoate nimeni din cap acele zile, si cat de bine mergea totul, ca intentionat mai multe persoane au ajuns sa aduca la sapa de lemn "a 2-a armata a tarii", si altii au privatizat-o asa ad-hoc si au zis "gata am rezolvat o treaba" si unii acepta aceasta rezolvare este alta treaba, dar pentru mine asta nu e privatizare, nu e piata libera, e solutie la o problema care a devenit usturatoare si de care politiceinii au vrut sa se spele pe maini odata si pentru totdeauna. Conditiile de calatorit nu se vor inbunatatii decat atunci cand lumea va intelege ca are dreptul sa se planga pentru conditii proaste si o va face asa cum face si lucrurile proaste, aduca in turma, pana atunci, se va profita de pe urma nepasarii si delasarii.
#606
Postat 03 august 2012 - 23:15
http://www.railfaneu...x_frameset.html
O intrebare pentru dr2005, daca sunt asa de bune pe cat zici tu de ce SNCF a renuntat la ele ?
Aceasta postare a fost editata de 62-1353-2: 03 august 2012 - 23:20
#607
Postat 03 august 2012 - 23:47
http://fr.wikipedia.org/wiki/Bb_25500
Tot de acolo rezultă că 92 de unităţi încă aleargă prin Franţa.
Interesante rău, sunt bisistem şi sunt şi universale (au două trepte la reductor, pot lucra la trenuri de călători cu forţă la cârlig mai mică şi viteză mai mare sau la trenuri de marfă cu forţă mare la cârlig şi viteză mai mică). SNCF a ,,externalizat" (cu ghilimele de rigoare, pentru că tot SNCF exploatează TER) spre diverse servicii TER. În timp în TER s-au integrat tot felul de ,,trenuleţe", de exemplu la Paris şi Mulhouse s-au adus tramvaie bisistem (!) care circulă pe CF, deci au făcute inutile RIO-urile pe acolo, fiind mai comod pentru călător să ia tramvaiul direct din centru decât să coboare la gară şi să urce în tren. S-au adus şi automotoare noi... dar RIO-urile încă îşi fac treaba în număr important, că altfel avea RT până acum 100 de BB-uri şi RIO-uri (şi chiar mi-ar plăcea). Mai sunt în circulaţie şi câteva Caravelle-uri prin Franţa, poate le-om vedea cândva la noi (consumă 65l/100 km, cât un autobuz articulat cu pretenţii, sunt ieftine în exploatare).
Mergând pe acelaşi principiu, vagoanele 22-76 şi 22-96 ce-au avut de le-au vândut nemţii?
--
Sunt curios dacă or înregistra vreodată 42-ul nostru cu număr UIC. Teoretic, al trebui să-i spună 91 53 0420 302-8 (după modelul EA-urilor de la GFR, care au ajuns 91 53 0401 xxx-y), asta clar nu se poate confunda cu 0425, cel puţin după normele europene în vigoare.
---
Să vă dau şi câteva poze (nu cu RT):
60-0294-3 (Vest Trans Rail), Domneştii de Sus h.:

60-0294-3-3.08.2012 by transport-in-comun.ro, on Flickr
60-0727-2 (G.F.R.):

60-0727-2-30.07.2012 by transport-in-comun.ro, on Flickr
62-0526-4 cu R8122 (Slobozia Veche - Bucureşti Nord):

62-0526-4-1.08.2012 by transport-in-comun.ro, on Flickr

62-0526-4-1.08.2012b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 03 august 2012 - 23:48
#608
Postat 04 august 2012 - 00:22
Dr2005, la 03 august 2012 - 23:47, a spus:
Sper sa le puna pe Bucuresti-Constanta sa te bucuri de ele asa cum ma "bucur" si eu de gunoaiele Frantei aici in Timis

Dupa ce am scris mai sus nu mai are rost sa intreb de ce nu cumpara ceva nou, totusi, cativa zeci de ani o sa fiu cu RegioTrans pe cap daca am drum spre Caras-Severin si mi-ar placea sa vad ceva mai curat si nou care nu zgaltaie cand pleaca de pe loc, macar asa pe linia principala...daca se ingaduie mariile sale de la conducerea companiei.
#609
Postat 04 august 2012 - 14:05
Florin.B RATT, la 03 august 2012 - 19:42, a spus:
Don't worry, chiar o fac, numa m-am cam plictisit sa tot notific ca am sters ba asta ba aia... Daca discutie nu are continuitate mesajul este sters si gata.

@Gygyman6
Lasa tu zglantaitul... Deci cand am vazut ce fum scot la pornire, m-am crucit... Cum mama naibii poti da aviz de circulatie unui, unui... astfel de specimen...
#611
Postat 04 august 2012 - 15:16
cseh_17, la 04 august 2012 - 14:05, a spus:
@Gygyman6
Lasa tu zglantaitul... Deci cand am vazut ce fum scot la pornire, m-am crucit... Cum mama naibii poti da aviz de circulatie unui, unui... astfel de specimen...
Na eu nu am mai spus si asta, dar asa e, la unele dintre motoare iese fum ca la locomotiva cu aburi.
De lasat sunt lasati sa circule asa pentru ca nici CFR nu e mai breaz, si atunci ar sarii privatii in capul statului, ca lor li se cere mai mult decat prezinta firma statului roman. Oricum nu a fost creat RegioTrans ca sa inbunatateasca conditiile, a fost creat pentru a pasa o cheltuiala de la stat la altcineva, pe viitor nu se va schimba nimic, asta doar daca ramane Franta asa subit fara vechituri de vandut.
Inca un lucru important de specificat, de fiecare data cand trenul pleaca din Timisoara spre Resita merge mai incet, decat atunci cand vine de la Resita spre Timisoara... oare de ce?
#612
Postat 04 august 2012 - 16:23
#613
Postat 04 august 2012 - 22:24
Acuma sincer, ca ministru mi s-ar părea mai logic să-i subvenţionez pe cei care chiar oferă condiţii, nu doar pe cei de stat, mai ales că CFR Călători mai primeşte şi fonduri pentru modernizări de material rulant, primeşte şi bani pentru vehicule noi, primeşte mult mai mulţi bani decât toţi privaţii la un loc.
Apropo de fum, orice motor diesel scoate mult fum până se încălzeşte, nu mai zic dacă ajunge ulei în camera de ardere (iese fum albăstrui). Chiar şi un motor ,,mic" (192 CP) poate să facă ceva gen:

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 04 august 2012 - 22:25
#614
Postat 05 august 2012 - 00:03
Spui ca sunt mai buni pentru ca sunt 2 care opereaza pe aceeasi linie, dintre care unul stie ce ii lipseste celuilalt si profita de pe urma asta, cand va ramane numai unul va fi mai rau, mereu e asa.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 05 august 2012 - 00:08
#615
Postat 05 august 2012 - 00:43
Punem pariu cand se vor taia subventile in transportu privat de calatori, Regiotransu va pica primu !!!
Aceasta postare a fost editata de 62-1353-2: 05 august 2012 - 15:02
#616
Postat 05 august 2012 - 09:44
Se fac teste ale gazelor evacuate? Sau doar noi, fraierii care circulam pe sosele, trebuie sa respectam normele impuse la ITP?
Aratau si pe la Discovery niste motoare diesel cat blocul meu, dar nici un cuvant nu se spunea despre poluare.

#617
Postat 05 august 2012 - 21:06
Cele vechi... sunt vechi, atât Sulzerele noastre, cât şi Caravelle-urile de la Regiotrans au motoare concepute în anii '50. Probabil s-a considerat că remotorizarea parcului de material rulant de cale ferată costă foarte mult... oricum, şi în domeniul auto, normele se aplică la maşinile noi, nu la cele existente (bine, mai puţin Germania, care are oroare pe maşinile diesel, mai ales hârburile francezilor care vin la muncă la Freiburg, adică ai voie cu benzină non-euro, dar la diesel trebuie să ai minim Euro-1 să intri în oraş). În plus, dacă raportezi poluarea la numărul de călători sau cantitatea de marfă transportată, o să vezi că indiferent cât fum lasă trenul după el, tot e mai ,,eco" decât autoturismul sau camionul.
----
Depinde în ce condiţii se taie subvenţiile şi care vor fi interesele (a se citi: dacă ministrul va avea sau nu vreo firmă de fier vechi prietenă). La momentul de faţă CFR Călători e într-o situaţie dezastruasă şi, totuşi, se pompează bani în material rulant, când societatea are datorii la curent, la TUI şi la furnizori cât pentru 100 de ani, iar şefii dau doar din gură, nu fac nimic să rentabilizeze societate (cumpărat automotoare, chiar şi second hand, regândit mersurile de tren - de ex. RT are tren din oră în oră pe Braşov - Zărneşti. Călătorii au de câştigat, pentru că şi firma de autobuze menţine acelaşi preţ cu trenul, deci transportul e ieftin. În schimb, Bucureşti - Giurgiu e 15 RON, mai mult decât ar fi cu un IR).
#618
Postat 06 august 2012 - 16:48
#619
Postat 06 august 2012 - 20:26
În Austria concurenţa privată pe CF e redusă, există doar WestBahn care circulă pe infrastructura OBB (nu am luat în calcul tot felul de ,,trenuleţe" pe ecartament îngust, rămase ca unităţi private sau integrate în diverse sisteme de transport local). Există una articol despre ei, dar nu îmi dau seama dacă sunt sau nu subvenţionaţi: http://www.wirtschaf...521375/index.do
#620
Postat 06 august 2012 - 23:53
Tin sa te dezamagesc dragos in austria se subventioneaza doar transportu de marfa privat nu cel de calatori, Austria poate acorda în continuare subvenţii pentru transportul feroviar de marfă. Inca o dovada clara ca se incureaza doar transportu de marfa privat prin subventii, pentru trenurile de calatori nu se poate asa ceva.
Te rog vino cu ceva mai concludent nu povesti, care pot fi spuse de orice ca oricum nu au baze legala .