Locomotiva G.F.R. rasturnata langa Darste
Citez din raportu final emis de AFER:
"Instalaţia INDUSI a locomotivei era în funcţie, instalaţia de siguranţă şi vigilenţă era izolată datorită faptului că soneria suna slab, contrar prevederilor Ordinului 17DA/610/1987.
Locomotiva este dotată cu vitezometru tip IVMS seria 314, verificat metrologic 03.2012.
Aparatele de legare, ciocnire şi de tracţiune se aflau în stare bună.
Constatări efectuate în Depoul CF Braşov în data de 20.06.2012.
În data de 20.06.2012, în Depoul Braşov la locomotiva DA 1531 s-au constatat următoarele:
- la acţionarea frânei de mână din postul de conducere nr.1, aceasta funcţionează corespunzător;
- la acţionarea frânei de mână din postul de conducere nr. 2, aceasta funcţionează corespunzător;
- la verificarea pe stand a robinetului mecanicului KD2 seria 155 din postul de conducere nr. 1, acesta funcţionează corepunzător şi nu prezintă jocuri sau uzuri;
- la verificarea pe stand a robinetului pentru frâna directă FD1 seria 470 din postul de conducere nr. 1, acesta funcţionează corepunzător şi nu prezintă jocuri sau uzuri;
- la verificarea pe stand a robinetului pentru frâna directă FD1 seria 148 din postul de conducere nr. 2, acesta funcţionează corepunzător şi nu prezintă jocuri sau uzuri;
- schimbătorul de regim ”marfă-persoane-rapid” a fost constatat în poziţia „persoane”, contrar prevederilor din Regulamentul de remorcare şi frânare nr. 006, Art. 3 (10).
Conform procesului verbal încheiat cu ocazia citirii şi interpretării înregistrărilor instalaţiei de înregistrare a vitezei tip IVMS de pe locomotiva DA 1531, s-a constatat faptul că la ora 06:51:34′, după acţionarea butonului „atenţie” la trecerea pe lângă semnalul de intrare al staţiei CF Dârste la indicaţia de liber „două lumini galbene”, viteza locomotivei începe să scadă continuu, mai parcurge o distanţă de 400 m şi se opreşte la linie abătută în staţie la ora 06:53:41′′.
Locomotiva DA 1531 a staţionat în staţia CF Dârste 4 minute şi 16 secunde.
La ora 06:57:57′′ locomotiva se pune în mişcare în sens opus, viteza creşte accentuat şi atinge valoarea de 102 km/h, parcurge o distanţă de 4940 m, moment de la care viteza se menţine constantă între 101-102 km/h pe o distanţă de 468 m după care brusc vine la zero km/h.
Din momentul plecării şi până la oprire, locomotiva DA 1531 a parcurs o distanşă de 5408 m."
Mai jos puteti descarca Raportul final al Incidentului de la Dirste Brasov Triaj 19.06.2012
http://www.railnet.r...&p=24938#p24938