Cluj-Napoca - Kolozsvár - Klausenburg jud. Cluj
#263
Postat 08 iunie 2012 - 23:10
http://www.citynews....la-cluj-228678/
#264
Postat 13 iunie 2012 - 21:21
Trebuie sa spun ca sunt "invidios" pe clujeni ca (aproape) si-au insusit schema noastra de culori. N-am inteles de ce au ales violetul (movul). in aceste conditii, sper sa renuntam noi la aceasta culoare, mai ales ca am "renuntat" de curand si la instauratorul ei in Timisoara.
Mi se par mult mai atractive (ca si culoare) cele din Szeged.
Iar in alta ordine de idei, sustin faptul ca mai bine ar fi fost din punct de vedere al economiei nationale sa fie cumparate cele din Arad.
Pe de alta parte, desi in prima faza se parea ca clujenii i-au dat un sut in fund fostului premier, totusi nu s-a intamplat asa, acesta (re)ajungand in pozitia de primar al orasului, pozitie meritata dupa atitudinea pe care a avut-o fata de Cluj din pozitia de prim-ministru. Chiar ca isi poate continua "proiectele initiate" din pozitia de prim-ministru. Pacat ca jumatate dintre clujeni nu-si dau seama de acest lucru...
#265
Postat 13 iunie 2012 - 23:50
Si cand cumparam ceva trebuie sa fie de calitate nu? Ca doar stim toti ca cand au incercat sal scoata din fabrica s-a rupt in curba...
#267
Postat 14 iunie 2012 - 22:42
#268
Postat 15 iunie 2012 - 22:19
#269
Postat 15 iunie 2012 - 22:49
#270
Postat 16 iunie 2012 - 20:47
#271
Postat 16 iunie 2012 - 22:05
Fisiere atasate
-
DSC_6592.jpg (484.2K)
Number of downloads: 54
#273
Postat 16 iunie 2012 - 22:57

#274
Postat 16 iunie 2012 - 23:35
#276
Postat 16 iunie 2012 - 23:50
#277
Postat 04 august 2012 - 20:34
Acum vreo 2 saptamani impreuna cu colegul si prietenul Raoul94 am tras o vizita fulger pana la Cluj Napoca(sau pentru cunoscatori Kolozsvár ), cu ceva treburi. Pana atunci niciunul dintre noi nu mai fusese la Cluj. Eu ma asteptam, dupa cele auzite si citite aici pe forum la ceva superior oarecum Timisorii... Si desigur chiar am crezut ca este posibil asa ceva, deoarece cand cineva iti povesteste ceva iti prezinta doar partile pozitive.
Fiind inceputul am sa imi atasez asteptarile:
- infrastructura pusa la punct calumea
- un centru pus in valoare calumea
- multe cladiri moderne si noi
- multe locui de parcare (daca nu altele macar supra si subterane)
- un corso macar asemanator cu al nostru
- multe cuvinte auzite in maghiara
- si desigur tipe faine
Voi reveni la fiecare punt si multe altele la final...
Asa insa acuma voi trece la partile care ne intereseaza mai mult pe noi. Transportul in comun: si voi incepe chiar cu Swingul: ma rog... ceea ce pare a fi Swing-uri, insa este defapt acelasi tramvai. Nu stiu cate au ajuns la Cluj, insa noi unul singur l-am intalnit. Macar atat


Number of downloads: 43

Number of downloads: 51

Number of downloads: 48

Number of downloads: 44

Number of downloads: 44

Number of downloads: 45

Number of downloads: 47

Number of downloads: 47
Interiorul: placut si comfortabil, de aceeasi parere ca si colegu' muult mai bune decat Simens.

Number of downloads: 48

Number of downloads: 47

Number of downloads: 45
Acest compostor de bilete are un rol imens in toata povestea, si asupra caruia voi reveni putin mai tarziu:

Number of downloads: 49
Tatra... Una singura surprinsa pe ceea ce din nou pare a fi singurul traseu existent momentan in Cluj, celalt fiind in reparatii.

Number of downloads: 47
Daca nu ma insel in tot orasul am prins pe traseu 3 maxim 4 tramvaie de tot...
Autobuze: Singurul pe care am reusit sa-l pozam, insa sunt destule, Renault Agora(desigur daca tin bine minte si nu ma insel)

Number of downloads: 39
Si troleibuze: Irisbus, asamblate la Astra Arad. Ceea ce as mentiona este urmatorul fapt. Fie ca este scurt sau lung au aceeasi problema majora. In momentul in care soferul are piciorul pe acceleratie motorul emite un sunet complet enervat, al carui frecventa se apropie foarte insistent catre 18-19kHz. Acelasi sunet se auzea si cand frana mai puternic, adica in momentul in care sistemul baga inapoi energie recuperata. Daca in scurt acest sunet este extrem de enervant oriunde ai sta, in cel lung poti scapa de el staand in fata sau dupa burduf. Apropo de lung, de apreciat minunatul loc de stat din spate unde lipseste ultima usa cum ar veni, fiind dotat cu 3 perechi de usi nu 4, cum avem noi la G-uri. Un semicerc minunat si confortabil.

Number of downloads: 30

Number of downloads: 20

Number of downloads: 17

Number of downloads: 18

Number of downloads: 25
Lungi:

Number of downloads: 29

Number of downloads: 29

Number of downloads: 31
In poza asta, chiar daca pare extrem de lung, troleul nu este cine stie ce, insa tin sa cred ca concureaza serios la lungimea G-urilor noastre. Cert este ca sunt spatioase, precum sunt si autobuzele(lor).

Number of downloads: 33
Si desigur THE ONE, THE ONLY DAC... Toata excursia asta avea in interiorul meu un vis sau o dorinta ascunsa. Sa mai merg odata macar cu un troleu Dac, Rocar, fie ce o fi, dar mai ales sa merg cu unul scurt, model pe care l-am ratat la Constanta acum 2 sau 3 ani, in ultima zi, cand sa urc in el se retragea in depou... Pentru mine a fost ultima retragere al acelui troleu, anul urmator ele fiind deja trase pe dreapta, iar 48-ul fiind deservit de autobuze. Asa ca:

Number of downloads: 34

Number of downloads: 39

Number of downloads: 39
Bun. Depoul. Ma rog daca se poate numi asa. Pe mine m-a surprins simplitatea si ciudatenia sa. Adica amplasata la capatul unui cartier, undeva intr-un deal, mi se pare un loc ciudat pentru Swing-uri. Halele lipseau, fiind ceva minuscul folosit pentru reparatii. Daca mai este si un alt depou imi cer scuze, insa daca este singurul... Pentru a tot ce este Sfant! Arad-ul si Oradea au depouri mai mari, si deh unde sunt fata de Cluj...(zic unii


Number of downloads: 33

Number of downloads: 28

Number of downloads: 26

Number of downloads: 23

Number of downloads: 18

Number of downloads: 29
Bun si cam asta ar fi de zis... Si cum am promis sa revenim putin asupra compostoarelor. In sec XXI, in anul 2012 in orasul care concureaza cu Timisoara in afara de Swing-uri in toate MTC-urile gasim COMPOSTOARE cu care isi composta si bunicul biletul acum 30-40 de ani! Pentru numele....
Partea amuzanta este ca impreuna cu colegul Raoul i-am dat repede de capat.


Number of downloads: 40
Statii:
Doar in centru gasim astfel de panouri. Sincer imi palc mai mult decat ale naostre, dat fiind faptul ca acestea sunt defapt un panou pe care scrii ce vrei, ne fiind limitat la x LED-uri pe Y randuri.

Number of downloads: 45
Ceea ce m-a mai surprins au fost tot statiile din centru, dar nu numai, unde la inceputul si capatul statiei se gaseste cate un stalp. Pana aici nimic special, insa ce gasim intre ele mi se pare o idee interesanta. Pe o sarma (cei drept nu o solutie prea Catolica) sunt atarnate niste difuzoare din care se aude un post de radio local...

Iar pentru final de poze un bonus. Nou si vechi la acelasi capat:


Number of downloads: 32
Si acum dupa cum am promis sa reluam punctele:
- infrastructura pusa la punct calumea - o prostie. Inafara de centru chair zero. Au sensuri giratorii fara sens. Largi ca naiba, unde nici macar troleu nu este obligat sa-l respecte. Catenara taie sensul cu toata frumusetea, si la fel face si troleul... Cum? Toate intrarile inafara de cele pe care circula troleul au cedeaza trecerea, iar troleul drum cu prioritate.
- un centru pus in valoare calumea - da... centru se paote numi zona dintre P-ta Unirii, si P-ta Avram Iancu. Intr-un capat ungurii, in celalt romanii


- multe cladiri moderne si noi baruri si atat. De ce nu duc nici ei lipsa sunt bancile, si bisericile... Atatea biserici in viata mea nu am vazut intr-o singura zi
- multe locui de parcare (daca nu altele macar supra si subterane) - Da... o singura cladire supraterana vazuta, in zona centrala, insa nimeni desigur nu a mentionat celalate zone... Cartierele dispun de mici locuri de parcare pe care la poti inchiria. Pana aici nici o problema, insa dat fiind faptul ca le poti inchiria numai pentru perioade lungi, in plina amiaza 80% din locuri stau goale pana altii care nu isi permit, sau nu au mai prins locrui de inchiriat, isi lasa masinile de izbeliste pe ditamai bulevardele. Ingenios!
- un corso macar asemanator cu al nostru - dupa cum spuneam si mai sus, nici pedeparte. Au acel loc de plimbare, insa circulatia masinilor nu este oprita, nici macar restrictionata. Deci daca iesi cu un copil mic, nu ii poti da drumul doar asa sa alerge dupa porumbei spre exemplu, deoarece intr-un moment de neatentie, e in drum... Si asta deoarece locul este prea ingust...
- multe cuvinte auzite in maghiara - dea... cum sa nu. Atat cu Cluj in sus si in jos, ca probleme intre maghiari si romani, facultati si restul si restul... Taote firmele si institutiile maghiare mari au sediul la Cluj... O porcarie. Mai multe cuvinte in maghiara am auzit in TIMISOARA intr-un banal tramvai 2, decat intr-o zi la Cluj... Ce naiba!?
- si desigur tipe faine - la acest capitol nici nu merita sa comentez. Si am sa va dau un exmeplu amuzant zic eu. Dat fiind faptul ca chair in aceea perioada se faceau inscrierile la facultati, sincer ma asteptam sa vedem cate ceva... Pauza insa. In tren spre casa, 2 tipi din Intorsatura Buzaului, care si-au vazut de inscrieri la facultate la Cluj, si care se intreptau catre TM cu acelasi scop. Din vorba in vorba, dupa mai multi km pe tren, ajungem si la acest capitol, unde baietii ajung sa ne contrazica, prin faptul ca ei au vazut cate ceva pe la facultati si ca wow in sus si in jos. Noi doar ne radeam in palma si le zicem sa astepta pana in Timisoara in centru intr-o seara placuta... In aceeasi seara abia i-am putut scoate din centru
- Alte lucruri care nu mi-am placut. Cladiri moderne... Inafara de Cluj Arena si de icna vreo 2-3 cladiri mai noi, nimic... 3 blocuri am vazut renovate termic, si nu mint, 3 bucati. O singura buda publica nu am gasit, la noi de bine de rau mai ai un Toi-toi, usurarile fiind nevoiti sa le rezolvam intr-un loc in care se pare ca nu doar noi il foloseam....


Pe final in 2 cuvinte. Clujul mi s-a parut un oras care candva s-a dorit sa se asemene cu Bucurestiul, insa un lucru neterminat. Are o parte complet comunista, cu ditamai bulevardele inchise de blocuri mari si gri comunsite, si o parte istorica tixita de biserici. Multe vechi, insa o gramada in constructie, sau termiante recet si vorbim de biserici care apartin unor religii de care eu sincer nici nu am auzit pana acum (dar paote cultura mea generala lasa de dorit), cine stie... In unele zone nu prea centrale gasim reclame maari si luminoase pe varful cladirilor, lucru care clar imita Bucurestiul, insa lucru care cred ca la TM s-ar potrivi mai bine. Si inca o chestie enervanta, fiind un oras cu o intindere mai mult longitudinala decat circulara, 80% dintre liniile de MTC se axeaza pe relatie V-E. Deci daca din N vreau sa ajung in S am doar vreo 2 linii, si alea din centru, sau schimb vreo 3-4 altele. Ceea ce mai este ciudat, este faptul ca multe linii de autobuz leaga V-V, E-E, sau N-N S-S, nicidecum intre ele... Dar toate astea fiind spuse, poate am eu idei ciudate in cap, poate nu sunt deschis la diferit, sau poate pur-si-simplu ne-am ales o zi proasta pentru a vizita Clujul... Respect si sper ca nu am plictisit pe nimeni!

#278
Postat 04 august 2012 - 21:02
#279
Postat 04 august 2012 - 22:37
Străzile largi m-au enervat şi pe mine... nu ştiu ce planuri au avut comuniştii, dar clar vroiau să concureze cu Bucureştiul. Poate chiar să-l depăşească... există multe blocuri unicat, faţă de Bucureşti unde în fiecare cartier sunt 3 - 4 feluri de blocuri care se repetă de 10 - 20 de ori. Giratoriile au apărut de curând, deşi şi primarul anterior era tot PDL-ist ca şi Scripcaru. Desigur, el a ajuns la pârnaie, că a investit în transport electric, nu în giratorii, borduri, re-re-re-asfaltări şi autobuze turceşti care stau la gard, ba chiar a şi lăsat trasee de transport utile, nu ca la Braşov.
Pentru fete frumoase recomand Oradea

---
În Bucium e doar o remiză, depoul e pe Bd. Muncii, dar e inaccesibil tramvaielor, pentru că se lucrează la linie. De fapt, în diverse puncte ale oraşului sunt tot felul de parcări mai mici sau mai mari pentru autobuze şi troleibuze, pentru o mai bună deservire.
#280
Postat 04 august 2012 - 22:41
Dr2005, la 04 august 2012 - 22:37, a spus:
Pentru fete frumoase recomand Oradea

Sunt de pe acele meleaguri! Stiu despre ce vorbesti



---
În Bucium e doar o remiză, depoul e pe Bd. Muncii, dar e inaccesibil tramvaielor, pentru că se lucrează la linie. De fapt, în diverse puncte ale oraşului sunt tot felul de parcări mai mici sau mai mari pentru autobuze şi troleibuze, pentru o mai bună deservire.
Asa mai vin deacasa... Ma miram eu totusi... O poza daca ai cumva sa imi fac o idee despre ce vorbim.