Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#521
Postat 31 mai 2012 - 08:19
-Clasa = varianta constructiva (cum ar fi la masini: berlina, SUV, autocamion, etc)
-Serie = un numar unic de identificare a produsului firmei respective (aici e posibil ca primele cifre ale seriei sa fie aceleasi pentru toata clasa de produse, dar trebuie sa fie si cifre care sa faca diferenta intre mai multe produse din aceasi clasa/serie.
Hai sa luam un exemplu din domeniul auto: pot exista milioane de Mercedesuri "C-Class", dar nici unul nu va avea seria identica cu a altuia.
#522
Postat 31 mai 2012 - 11:29
Ca si la buletine, seria (clasa) TM (adica numai locuitori din Timisoara), si CNP (seria) (adica doar un anumit locuitor din Timisoara).
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 31 mai 2012 - 11:29
#523
Postat 31 mai 2012 - 19:00
Seriile sunt unice, adica cele scrise pe fiecare locomotiva. Exemplu: 40-0002-2. Ca seria poate sa contina clasa/tipul/varianta, adica 40, asta e alta treaba, dar nu creeaza confuzii, e doar o indicatie in serie, sa stii ce tip e vehiculul.
Exemplu pentru un autobuz:
Imaginati-va un arbore genealogic:
MARCA - ROCAR
| | |
Tip/Varianta/Clasa - 112 UDM
| | |
SERIA - seria unica VIN
#524
Postat 31 mai 2012 - 19:43
#525
Postat 01 iunie 2012 - 07:07
Nu aş recomanda folosirea site-ului lui Stfp ca reper (decât, cel mult, pentru poze). Stfp a mai inventat el denumiri ca ,,Autobuze Dac x17", deşi nu au existat decât Dac 117 UD.
Locomotiva ,,clasa 40" apare în cartea tehnică ,,Locomotiva 060-EA" sau LE 5100 [kW]. Şi totuşi au fost trei modele diferite de EA (EA, EA1, EA2) diferenţiate de angrenaje, apoi s-au făcut tot felul de modernizări cu reglarea continuă a forţei de tracţiune (cu IGBT - Softronic, cu tristoare - Promat), care şi astea au ieşit mai multe că au fost şi maşini de 120 km/h (EA) şi de 160 km/h (EA1), apoi s-au mai şi construit EA-uri noi la Softronic (,,Phoenix"), care şi alea au fost diferite între ele (două de 120 km/h, două de 200 km/h)... dacă se numeau toate ,,40" ieşea ditamai varza, cum s-a făcut cu vagoanele de dormit, unde în seria 71-31 sunt vreo 6 tipuri de vagoane diferite între ele şi ca lungime şi ca aspect şi ca boghiuri.
Acum, de bine de rău, dacă se impune scrierea NEV pe vehicul poţi deosebi mai uşor diversele variante contructive / modernizate, fără să stai să te gândeşti ,,asta de care o fi?". Că poţi ştii clar că 0400 e EA-ul ,,clasic", 0477 e cel cu IGBT şi V.max=160 km/h ş.a..
Apropo de EA, EA-ul la unguri se cheamă (0)600, deşi e ca 40-ul nostru. Dacă acest ,,40" era atât de important, îl numeau şi ungurii tot 40, nu?
#526
Postat 01 iunie 2012 - 07:49
Dr2005, la 01 iunie 2012 - 07:07, a spus:
Da, am priceput. Oricum, ca e VIN sau nr. de inmatriculare, e unic pentru fiecare vehicul in parte, pe cand din o clasa pot face parte mai multe vehicule.
#527
Postat 01 iunie 2012 - 09:46
Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 01 iunie 2012 - 12:24
#528
Postat 01 iunie 2012 - 12:28
Eu cel putin am inteles deja cum vine treaba cu clasele si seriile si propun sa discutam despre orice altceva.

#529
Postat 01 iunie 2012 - 14:13
Florin.B RATT, la 01 iunie 2012 - 12:28, a spus:
Eu cel putin am inteles deja cum vine treaba cu clasele si seriile si propun sa discutam despre orice altceva.

Pai deja intrece orice limita de normalitate dr2005 .
#530
Postat 01 iunie 2012 - 17:29
#531
Postat 02 iunie 2012 - 00:41
#533
Postat 05 iunie 2012 - 21:42


LE: Din cate am citit pe SSC, aceste trenuri au fost modernizate pe baza ramelor celor vechi

#534
Postat 05 iunie 2012 - 22:09
Interiorul pare cel de etajat modernizat (vezi scaunele de la clasa întâi şi a doua) cu nişte banchete la clasa a 3a.
Faţă de cum arăta înainte, e lux:

Foto: Martin P., http://www.railfaneu...el/dmu/pix.html
#535
Postat 07 iunie 2012 - 13:07
http://www.cfrcalatori.ro/5067
Există şi un tren Regiotrans pe ruta Braşov - Bucureşti - Constanţa: http://www.regiotran...gidia-constanta
Mai puţine ca în anii trecuţi

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 07 iunie 2012 - 13:07
#536
Postat 08 iunie 2012 - 18:23
Dr2005, la 07 iunie 2012 - 13:07, a spus:
http://www.cfrcalatori.ro/5067
Există şi un tren Regiotrans pe ruta Braşov - Bucureşti - Constanţa: http://www.regiotran...gidia-constanta
Mai puţine ca în anii trecuţi

Le urez celor de la regiotrans la cat mai multe defectari

#537
Postat 08 iunie 2012 - 18:49
Păcat că CFR SA dă trasele în aşa fel încât privaţii să se mănânce între ei, în vreme ce CFR Călători rămâne cu orele cele mai bune şi cu condiţiile cele mai proaste.
Apropo de privaţi, s-au făcut lucrări la linia de Olteniţa, astfel că s-a ridicat viteza, aşa că s-au mai tăiat 20 de minute din timpul total de parcurs: http://www.transfero...d-oltenita.html
#538
Postat 08 iunie 2012 - 20:04
#539
Postat 09 iunie 2012 - 01:32
Dr2005, la 05 iunie 2012 - 22:09, a spus:
Interiorul pare cel de etajat modernizat (vezi scaunele de la clasa întâi şi a doua) cu nişte banchete la clasa a 3a.
Faţă de cum arăta înainte, e lux:

Foto: Martin P., http://www.railfaneu...el/dmu/pix.html
Uratenie .
Aceasta postare a fost editata de 62-1353-2: 09 iunie 2012 - 01:53