STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#521 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 31 mai 2012 - 08:19

Parerea mea de necunoscator in ale CFR-ului, dar cred ca termenii acestia au un inteles clar (cel putin in alte domenii):

-Clasa = varianta constructiva (cum ar fi la masini: berlina, SUV, autocamion, etc)
-Serie = un numar unic de identificare a produsului firmei respective (aici e posibil ca primele cifre ale seriei sa fie aceleasi pentru toata clasa de produse, dar trebuie sa fie si cifre care sa faca diferenta intre mai multe produse din aceasi clasa/serie.

Hai sa luam un exemplu din domeniul auto: pot exista milioane de Mercedesuri "C-Class", dar nici unul nu va avea seria identica cu a altuia.
0

#522 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 31 mai 2012 - 11:29

Din asta eu as intelege ca locomotivele au si clasa dar si serie. Clasa specificand mai mult ce model de locomotiva este iar seria fiind un numar de identificare.

Ca si la buletine, seria (clasa) TM (adica numai locuitori din Timisoara), si CNP (seria) (adica doar un anumit locuitor din Timisoara).

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 31 mai 2012 - 11:29

0

#523 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 31 mai 2012 - 19:00

Uitati aici, toate locomotivele sunt tipul, varianta constructiva, adica clasa 40: http://cfr.stfp.net/?class=40
Seriile sunt unice, adica cele scrise pe fiecare locomotiva. Exemplu: 40-0002-2. Ca seria poate sa contina clasa/tipul/varianta, adica 40, asta e alta treaba, dar nu creeaza confuzii, e doar o indicatie in serie, sa stii ce tip e vehiculul.

Exemplu pentru un autobuz:
Imaginati-va un arbore genealogic:

MARCA - ROCAR
| | |
Tip/Varianta/Clasa - 112 UDM
| | |
SERIA - seria unica VIN
0

#524 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 31 mai 2012 - 19:43

Exact cum ma gandeam si eu, cu toate ca asa cum am mai spus, nu ma pricep prea tare...
0

#525 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 01 iunie 2012 - 07:07

Dacă se doreşte o comparaţie cu domeniul auto, se poate compara numărul scris pe locomotivă cu numărul de înmatriculare, nicidecum cu numărul VIN. Şi locomotivele au numere de fabricaţie, chiar dacă nu sunt un format standardizat ca la autovehicule.

Nu aş recomanda folosirea site-ului lui Stfp ca reper (decât, cel mult, pentru poze). Stfp a mai inventat el denumiri ca ,,Autobuze Dac x17", deşi nu au existat decât Dac 117 UD.
Locomotiva ,,clasa 40" apare în cartea tehnică ,,Locomotiva 060-EA" sau LE 5100 [kW]. Şi totuşi au fost trei modele diferite de EA (EA, EA1, EA2) diferenţiate de angrenaje, apoi s-au făcut tot felul de modernizări cu reglarea continuă a forţei de tracţiune (cu IGBT - Softronic, cu tristoare - Promat), care şi astea au ieşit mai multe că au fost şi maşini de 120 km/h (EA) şi de 160 km/h (EA1), apoi s-au mai şi construit EA-uri noi la Softronic (,,Phoenix"), care şi alea au fost diferite între ele (două de 120 km/h, două de 200 km/h)... dacă se numeau toate ,,40" ieşea ditamai varza, cum s-a făcut cu vagoanele de dormit, unde în seria 71-31 sunt vreo 6 tipuri de vagoane diferite între ele şi ca lungime şi ca aspect şi ca boghiuri.
Acum, de bine de rău, dacă se impune scrierea NEV pe vehicul poţi deosebi mai uşor diversele variante contructive / modernizate, fără să stai să te gândeşti ,,asta de care o fi?". Că poţi ştii clar că 0400 e EA-ul ,,clasic", 0477 e cel cu IGBT şi V.max=160 km/h ş.a..
Apropo de EA, EA-ul la unguri se cheamă (0)600, deşi e ca 40-ul nostru. Dacă acest ,,40" era atât de important, îl numeau şi ungurii tot 40, nu?
0

#526 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 iunie 2012 - 07:49

Vezi postareaDr2005, la 01 iunie 2012 - 07:07, a spus:

Dacă se doreşte o comparaţie cu domeniul auto, se poate compara numărul scris pe locomotivă cu numărul de înmatriculare, nicidecum cu numărul VIN.

Da, am priceput. Oricum, ca e VIN sau nr. de inmatriculare, e unic pentru fiecare vehicul in parte, pe cand din o clasa pot face parte mai multe vehicule.
0

#527 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 01 iunie 2012 - 09:46

Vagoanele 71-31 sunt toate standardul X, adica au lungimea de 26,04 m, singurule vagoane mai scurte au fost B70-urile de 24,5 m .

Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 01 iunie 2012 - 12:24

0

#528 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 iunie 2012 - 12:28

62-1353-2 Imi pare rau ca trebuie sa o spun, dar daca postarea urmatoare continua pe tonul acesta voi fi nevoit sa introduc aprobarea postarilor de catre un moderator (nu va mai aparea ce ai scris pana nu isi da acordul un moderator).
Eu cel putin am inteles deja cum vine treaba cu clasele si seriile si propun sa discutam despre orice altceva. :)
0

#529 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 01 iunie 2012 - 14:13

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 01 iunie 2012 - 12:28, a spus:

62-1353-2 Imi pare rau ca trebuie sa o spun, dar daca postarea urmatoare continua pe tonul acesta voi fi nevoit sa introduc aprobarea postarilor de catre un moderator (nu va mai aparea ce ai scris pana nu isi da acordul un moderator).
Eu cel putin am inteles deja cum vine treaba cu clasele si seriile si propun sa discutam despre orice altceva. :)


Pai deja intrece orice limita de normalitate dr2005 .
0

#530 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 iunie 2012 - 17:29

Sunt perfect de acord sa-i combati ideile si sa explici daca e ceva gresit, dar fara jigniri. Iti dai seama ca nici moderatorii si nici administratorii nu pot permite postari care cuprind asa ceva.
0

#531 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 02 iunie 2012 - 00:41

Incerc sa ma rezum cu jignirile la adresa lui pe forumul railnet supranumit de dr2005 "forum de scandal" .
0

#532 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 05 iunie 2012 - 21:35

Chiar si Moldovenii ne dau lectii... Inca o stire, doar asa, ca sa ne mai enervam in pic fata de neputinta conducatorilor nostrii. :coolspeak:

Moldova a primit primul tren dintr-un lot de 22 de trenuri comandate de la REMAR.

Imagine atasata: 1338906782291.jpg Imagine atasata: 1338906787678.jpg
Imagine atasata: 1338906809178.jpg Imagine atasata: 1338906820781.jpg
Imagine atasata: 1338906907448.jpg Imagine atasata: 13389063516220.jpg
Imagine atasata: 13389067937276.jpg Imagine atasata: 13389067987763.jpg
Imagine atasata: 13389068048998.jpg Imagine atasata: 13389068269662.jpg
Imagine atasata: 13389068321488.jpg Imagine atasata: 13389068402120.jpg
Imagine atasata: 13389068510175.jpg Imagine atasata: 13389068691542.jpg
Imagine atasata: 13389068754060.jpg Imagine atasata: 13389068879157.jpg
Imagine atasata: 13389068928722.jpg

protv.md
0

#533 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 05 iunie 2012 - 21:42

Uitandu-ma mai atent la poze, se pare ca ei au si... clasa a 3-a !?! :blink:

Imagine postata

LE: Din cate am citit pe SSC, aceste trenuri au fost modernizate pe baza ramelor celor vechi

Imagine postata
0

#534 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 05 iunie 2012 - 22:09

E un automotor Ganz D1 modernizat... interesant e că pare să aibă doar 3 vagoane, deşi originalul avea 4.
Interiorul pare cel de etajat modernizat (vezi scaunele de la clasa întâi şi a doua) cu nişte banchete la clasa a 3a.
Faţă de cum arăta înainte, e lux:
Imagine postata
Foto: Martin P., http://www.railfaneu...el/dmu/pix.html
0

#535 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 07 iunie 2012 - 13:07

Din 9.06.2012 (unele trenuri vor circula din 15.06) vor intra în circulaţie sezonierele spre litoral:
http://www.cfrcalatori.ro/5067

Există şi un tren Regiotrans pe ruta Braşov - Bucureşti - Constanţa: http://www.regiotran...gidia-constanta

Mai puţine ca în anii trecuţi :oops:, măcar pe Bucureşti - Constanţa nu a mai pus CFR tren cu 5 minute înaintea Regiotransului (cum făcea în alţi ani).

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 07 iunie 2012 - 13:07

0

#536 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 08 iunie 2012 - 18:23

Vezi postareaDr2005, la 07 iunie 2012 - 13:07, a spus:

Din 9.06.2012 (unele trenuri vor circula din 15.06) vor intra în circulaţie sezonierele spre litoral:
http://www.cfrcalatori.ro/5067

Există şi un tren Regiotrans pe ruta Braşov - Bucureşti - Constanţa: http://www.regiotran...gidia-constanta

Mai puţine ca în anii trecuţi :), măcar pe Bucureşti - Constanţa nu a mai pus CFR tren cu 5 minute înaintea Regiotransului (cum făcea în alţi ani).


Le urez celor de la regiotrans la cat mai multe defectari :) .
0

#537 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 08 iunie 2012 - 18:49

Nu uitaţi că Regiotransul merge în regim de Regio pe Bucureşti-Braşov, poate aduna şi navetişti. Dacă s-ar promova şi ei...
Păcat că CFR SA dă trasele în aşa fel încât privaţii să se mănânce între ei, în vreme ce CFR Călători rămâne cu orele cele mai bune şi cu condiţiile cele mai proaste.

Apropo de privaţi, s-au făcut lucrări la linia de Olteniţa, astfel că s-a ridicat viteza, aşa că s-au mai tăiat 20 de minute din timpul total de parcurs: http://www.transfero...d-oltenita.html
0

#538 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 iunie 2012 - 20:04

Da si privatii au conditii de "invidiat", numai eu stiu ce frig am tras de la Timisoara la Tirol, la inceputul lui mai, pentru ca controloarea se tot ascundea da calatori. Si treaba asta s-a intamplat in mai multe zile. Privat sau CFR, aceasi Marie cu alta palarie, macar aia de la stat au o oarecare obligatie fata de tine ca sunt platiti din bani publici, dar la privati nu am vazut sa fie nici un Dumnezeu, merg cat de tare vor, cum vor, si conditii... cel putin la CFR nu imi venea trenul cu femeia de servici in el, cu podeaua balta si mizerie de zici ca a spalata numai pe jos, ca in rest tot aia e.
0

#539 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 09 iunie 2012 - 01:32

Vezi postareaDr2005, la 05 iunie 2012 - 22:09, a spus:

E un automotor Ganz D1 modernizat... interesant e că pare să aibă doar 3 vagoane, deşi originalul avea 4.
Interiorul pare cel de etajat modernizat (vezi scaunele de la clasa întâi şi a doua) cu nişte banchete la clasa a 3a.
Faţă de cum arăta înainte, e lux:
Imagine postata
Foto: Martin P., http://www.railfaneu...el/dmu/pix.html



Uratenie .

Aceasta postare a fost editata de 62-1353-2: 09 iunie 2012 - 01:53

0

#540 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 iunie 2012 - 19:38

Da, un pic prea spartan. Culorile in schimb, sunt alese bine.
0

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi