Despre tramvaie in general
#1641
Postat 29 aprilie 2012 - 14:58
#1642
Postat 29 aprilie 2012 - 17:28
#1644
Postat 29 aprilie 2012 - 22:23
Wegmann, la 29 aprilie 2012 - 17:28, a spus:
"Nimeni nu zice ca trebuie sa facem ceva la 0, nici polonezii nu o fac, tocmai de aia si fac aceasta paralela. Cred ca pentru o carosierie de la 0 avem oameni destui, iar integrarea sistemelor in aceasta nu e asa de greu de facut, la fel si asamblarea"
Sunt constient ca la partea mecanica Romania a ramas codasa in domeniul asta, din moment ce dupa 90 nu s-a mai investit deloc in cercetare si s-au desfiintat centrele de acest fel.
Florin.B RATT, la 29 aprilie 2012 - 20:39, a spus:

Asta chiar nu mai luasem in calcul, dar asa e ,nu se prea face scoala, mai mult inveti la servici in practica si acasa ,decat la scoala. Ma gandeam mai mult la faptul ca "pe un caine batran il poti invata trucuri noi!".
Nu as mai dori sa continui discutia pe tema asta, nu e interes si asta e problema, nu e vorba nici de bani, nici de oameni, nici de tehnologie. Romania nu e un mediu propice pentru tramvai, si azi inca avem orase care il dau la fier vechi si cumpara autobuze din Belarus, sa nu mai zic de orasele care incep o reabilitare a liniei si pe urma se trezeste unu ca poate e mai bine sa nu mai puna linia la loc, iar lucrarea ramane in stand by pe timp nedeterminat. Daca intradevar se dorea un nou "tramvai national" asa cum au fost Timisul si V3A-ul, nu se inchideau centre si se pastra macar o scoala care sa selecteze oameni pentru meseriile care se cuveneau acestui domeniu, dar se pare ca banii pentru asa ceva stau mai bine in contul vreunui bosorog care se joaca sau doarme in timpul sedintei de plen. Poate ca atunci cand tara va iesii din anii 60, atunci se vor schimba si lucrurile pe planul asta.
#1645
Postat 30 aprilie 2012 - 09:59
#1646
Postat 30 aprilie 2012 - 11:45
#1647
Postat 30 aprilie 2012 - 12:27
Wegmann, la 30 aprilie 2012 - 09:59, a spus:
Ce spun eu si ce e la Astra sunt 2 lucruri diferite, tramvaiul de la Astra e doar asamblat in Romania prin parteneriat cu cei de la Siemens, nu am auzit sa fie macar un scaun proiectat de noi. Eu sustineam idea de a produce de la 0 macar 10-15% dintr-un tramvai (in special caroseria), daca nu chiar mai mult. Nu cred ca banii reprezinta o problema, nu vreau sa mai repet de ce nu, am scris odata motivele lipsei unui "tramvai national". Daca continuam sa gandim in felul asta (ca nu sunt bani), nu facem decat sa ii sustinem pe cei, din a caror cauza azi Romania nu mai prodice tramvaie proiectate "in house".
cseh_17, la 30 aprilie 2012 - 11:45, a spus:
Raoul, parca zicea de 200 de bucati.
#1648
Postat 30 aprilie 2012 - 13:05
#1649
Postat 30 aprilie 2012 - 15:16
Astra nu e nimic mai mult decat un distribuitor care asambleaza si tramvaie, ei sunt o fabrica de vagoane, prin ei Siemens nu face decat sa isi vanda un produs care probabil nu ar fi avut succes pe piata vestica, pe langa Desiro. Ei nici nu se asteapta sa cumpere cineva vreun tramvai deasta, daca afacerea cade, atunci Siemens se retrage iar atunci tot noi pierdem. Daca Bucurestiul cumpara 200 de bucati o face pentru ca a fost client fidel a produselor facute in uzinele romanesti, dar isi cam sapa singur groapa, pentru ca atunci nu mai vad rostul Bucurului LF, care nu era cine stie ce, dar putea fi un inceput bun pentru un tramvai nou autohton.
Problema nu e asa de ampla, e ampla daca vrem sa ne bagam bete in roate, mereu exista solutii pentru o problema, nu ma astept sa schimb pareri fiecare crede ce vrea, de aceea nu imi poate schimba nimeni parerea pe acest domeniu. Romania a avut si inainte uzine care lucrau in pierdere, dar avea si unele care aduceau profit, acestea tinandu-le in carca pe cele dintai, clasa politica nestiinda sa jongleze trecerea de la o economie inchisa la una de piata, in favoarea statului, atunci e normal sa ramanem codasi la toate domeniile.
#1651
Postat 30 aprilie 2012 - 20:10

Desigur acum pare greu de crezut ca ar merge afacerea, dar sa nu uitam ca Siemes sau Alstom nu produc doar tramvaie, au si alte sectii care tin in frau eventuale pierderi pe alte sectoare, si pe langa asta au oameni care merg in delegatii pentru a lansa proiecte ca cel din Irak.
LE: Iar eu nu am pus problema: unde vindem produsul, am inceput prin a spune cauzele lipsei unei fabrici sau sectii, si nu lipsa clientilor a reprezentat problema desfiintari acestora. Cred ca daca dupa 90 se investea in cercetare si se scotea ceva mai bun decat V3A nu se mai punea azi problema clientilor si ca e greu sa repui in functiune o sectie constructoare de tramvaie in timp ce ai o concurenta acerba dinspre Vest.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 30 aprilie 2012 - 20:36
#1652
Postat 01 mai 2012 - 09:06
#1653
Postat 01 mai 2012 - 17:23

#1654
Postat 01 mai 2012 - 17:34
#1655
Postat 01 mai 2012 - 18:20
Wegmann, la 30 aprilie 2012 - 09:59, a spus:
Hop si eu!...Vreau doar sa spun (scriu) ca este batator la ochi cum de nu se merita nimic sa faci (produci) la noi, incepand cu legume-fructe (cartofi, mere, pere, morcovi, patrunjel, telina, salata verde (de Paste din Ungaria!), hrana pentru animale mari (ma refer la cantitati industriale) importata (tot) din Ungaria, si terminand cu produsele industriale de larg consum, printre care si tramvaie, firobuze, autobuze...
Iar faptul ca (inca) nu au comenzi (cei de la Arad), inclin sa cred ca inca n-au participat la licitatii, poate si datorita unor probleme tehnice si de organizare...iar daca nu vor si castiga la licitatii se datoreaza si mentalitatii noastre ca tot ce este strain e (si) mai bun... M-am convins nu o data ca acest "mit" este total fals cel putin in ultimii ani,...
#1656
Postat 01 mai 2012 - 18:24
Florin.B RATT, la 01 mai 2012 - 17:34, a spus:
Pai mno, facem parteneriat cu cineva care sa ne invete sa producem la preturi acceptabile. Imperio este un produs Astra/Siemens si la pretul de 1,7 milioane euro e deja semnificativ mai ieftin decat alte alternative de pe piata.
Se poate

#1657
Postat 01 mai 2012 - 18:37

#1658
Postat 01 mai 2012 - 21:31
#1659
Postat 01 mai 2012 - 22:10

Parteneriatele care sunt acum sunt mai mult in favoarea partii straine, ei vin cu tot proiectul, iar la noi doar se asambleaza. Astra a ramas Astra pentru ca era mai ieftin sa o tina asa cum e si sa o foloseasca Siemens ca linie de asamblare pentru produsele lor, decat sa faca o uzina noua si sa reangajeze personal, practic noi nu avem nici un cuvant de spus in cea ce proveste produsul lor.
Un parteneriat care sa insemne cu adevarat ceva ,era unul in care, noi doream sa facem un produs nou si modern si ceream tehnologie de la un producator strain pentru a realiza acel produs. La noi puteau supravietuii anumite uzine ca Astra si Electroputere, si daca isi diversificau produsele, daca mergeti pe siteurile lor veti vedea putine produse, unele care nici macar nu se mai fabrica.
Parteneriatele astea de acum par ceva mai albe pentru ca sunt cu uzine importante de care nu ne putem lipsii asa usor, dar in rest sunt la fel de paguboase pentru noi ca si cel cu IRA Ghimbav, Tractorul sau Aro. Cred ca mai tineti minte de "Cobra produs de IRA", sau "Humvee" produs de Aro.
Pe langa asta e un paradox totul, pai tu ai in judet fabrica de vagoane dar nu ai reusit sa salvezi "sageata verde", iar acum te lauzi ca faci si tramvaie, e clar ca nu Romania castiga din parteneriatul asta.
#1660
Postat 02 mai 2012 - 15:01
B:[quote]Pe langa asta e un paradox totul, pai tu ai in judet fabrica de vagoane dar nu ai reusit sa salvezi "sageata verde", iar acum te lauzi ca faci si tramvaie, e clar ca nu Romania castiga din parteneriatul asta.[/quote]
Perfecta dreptate. Insa aici nu s-a vrut politic. Sageata pentru Arad ar putea fi o atractie turistica de prim rang. Chiar as prelungi linia pana la cetate. Insa cu Imperio raman sceptic.