STP Timișoara Forum: Despre tramvaie in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Despre tramvaie in general Evaluare topic: ***** 4 Voturi

#1621 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30210
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 31 martie 2012 - 20:46

Eu inteleg cu totul altceva din anunt... :)
0

#1622 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2379
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 31 martie 2012 - 23:18

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 31 martie 2012 - 20:46, a spus:

Eu inteleg cu totul altceva din anunt... :up_arow:

Da, limba romana este o limba cu multe nuante...dar totusi ideea de "protezare" implica adaugarea..si nu "extractia completa sus si jos"....din putinul care mai ramane la o varsta inaintata. Oricum formularea este foarte funny...si eu am gandit asemanator cu dumneavoastra mai ales ca in urma cu cativa ani am avut prilejul sa citesc pe net un anunt formulat in genul "absolventa de conservator, clasa de flaut, caut melomani generosi" :)
0

#1623 Useril este offline   ligia 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 58
  • Inregistrat: 02 noiembrie 11
  • Sexul:nespecificat
  • Locatia:vestul salbaticit

Postat 04 aprilie 2012 - 19:03

[nu stiu ce or facut aia in 5-6 ani de faculta, ca nu se zice sus si jos, chiar daca vroiau sa fie pe intelesul tuturor.]

Revenind: nu se poate pune mereu, la fiecare tramvai, foaie din aia cu numar+traseu si pe partea laterala a vagonului? Pentru ca vezi tramvaiul din lateral si nu stii daca sa grabesti pasul ca e cel care-ti trebe sau nu, mai ales ca vagoanele se tot schimba. Eu am patit des la conti spre 700 sa pierd tramvaiul [venind de la posta] pentru ca stiam cum arata vagonul tramvaiului dorit, dar era schimbat si na, il ratam, ca nu grabeam pasul/alergam sa prind verde la pietoni.
0

#1624 Useril este offline   nad 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 05 martie 08

Postat 04 aprilie 2012 - 19:18

Citez din memorie o gluma de la radio care se termina:"Hai pa,te pup jos......"
0

#1625 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 04 aprilie 2012 - 20:01

@ligia
Lateral stanga sau lateral dreapta?
0

#1626 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 aprilie 2012 - 20:56

Vezi postareaViktor, la 04 aprilie 2012 - 20:01, a spus:

@ligia
Lateral stanga sau lateral dreapta?



Mai corect: lateral stanga sau lateral dreapta privind din fata sau din spatele tramvaiului?...
Si din acest punct de vedere nemtii sunt nemti, au pus afisaje pe toate partile tramvaiului, numai noi (abia) le avem in fata si lateral dreapta (fata de directia de mers, pe partea cu usile) eventual. ligia, ai dreptate, afisajele cu numarul liniei ar trebui puse pe toate laturile tramvaiului ca sa vezi "linia" indiferent din ce directie vi. Numai ca la RATT "se gandeste" cu un creier mai micut decat al neamtului si nu se mai aplica "teoria" germana, desi tramvaiele (germane) au prevazut din constructie locul pentru astfel de afisaje ...
Am patit si eu astfel de ... anomalii ...
0

#1627 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 07 aprilie 2012 - 04:10

Măcar în faţă şi lateral să pună numărul şi destinaţia (şi un punct intermediar), iar în spate numărul sau destinaţia. Că aşa scrie la lege. De bine, de rău, la Timişoara se afişează ruta cât de cât, în schimb la Ploieşti e doar placa/hârtia în parbriz şi atât (aveau o linie 45 care dubla 44 şi apoi mai mergea 2 staţii... mergea în faţa lui 44 şi nu urca nimeni, că nu scria pe midibuz decât 45 şi atât... până la urmă au desfiinţat-o). Şi, totuşi, consider că transportul în Ploieşti stă mult mai bine decât în multe oraşe (inclusiv Timişoara şi Bucureşti, ceea ce ar trebui să dea de gândit).
0

#1628 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 aprilie 2012 - 19:15

:)

Citeaza

Şi, totuşi, consider că transportul în Ploieşti stă mult mai bine decât în multe oraşe (inclusiv Timişoara şi Bucureşti, ceea ce ar trebui să dea de gândit).



La Timisoara (cel putin) multe lucruri dau de gandit, numai ca cei care sunt pusi acolo ca sa le gandeasca, sunt preocupati cu tot felul de "alte probleme"...
0

#1629 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 07 aprilie 2012 - 20:01

Vezi postareaDr2005, la 07 aprilie 2012 - 04:10, a spus:

consider că transportul în Ploieşti stă mult mai bine decât în multe oraşe (inclusiv Timişoara şi Bucureşti, ceea ce ar trebui să dea de gândit).


Ciudat, pentru un oras care dorea sa isi scoata tramvaiul, sunt uimit ca spui asta.

Eu nici Brasovul nu il consider nu stiu ce mare buric al targului, o fi el frumos si "machiat" acuma, dar sa stii ca existat tramvai si s-a scos, lasa o pata neagra pe "cazierul" orasului. Chiar saptamana trecuta am primit un biblioraft cu campania de promovare a Judetului Brasov, si a municipiului, inghiteam cu amar frumusetea din imagini :).
0

#1630 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 08 aprilie 2012 - 04:54

Păi, să vedem ce are Ploieştiul şi nu are Timişoara:
- puncte de vânzare a biletelor şi abonamentelor deschise inclusiv în week-end (32 chioşcuri, din care 24 lucrează şi în week-end, 15 dintre ele având în WE program până la 21 sau 22 restul până la 18!) + diverşi privaţi care vând bilete
- GPS pe tot parcul de autobuze şi troleibuze; repartizările se dau tot prin GPS (şoferul când iese din garaj nu ştie unde va lucra, ci doar pe ce traseu îşi face prima cursă... după aia poate să lucreze tot schimbul acolo sau să se ducă pe alte trasee, după cum decide dispecerul). În felul ăsta se economiseşte cu personalul (există un dispecer la sediu care stă cu ochii pe GPS şi unul la capătul comun al liniilor de tramvai), iar orice blocaj la transportul electric face să apară imediat autobuze în locul lor (chiar şi blocările reduse, cum ar fi un 15 minute din cauza unui bou parcat prea aproape de linie)
- programul tuturor traseelor pus pe site (nu doar la autobuze)
- intervale de succedare mici pe majoritatea liniilor centrale (1, 2, 30, 44, 202, 101, 102, 35, 35b, 101, 102, 40)
- staţii ,,de transbordare" pe unde trec multe trasee (de ex. la Hale Coreco opresc 1, 5, 7, 22/22b, 25, 30, 35, 35b, 44, 202, iar pe sensul opus, în dreptul staţiei ,,mari" e staţie pentru 4b, 30b, 32, 39b, 40, 40b), staţii comune tramvai-autobuz
- majoritatea traseelor au prima cursă în jurul orei 5:00 şi ultima după 23:30 chiar 24:00.
- vehicule bine întreţinute şi curate: interioarele tramvaielor arată ca noi, deşi tot vehicule second hand sunt; se acordă o deosebită atenţie şi aspectului ,,estetic", în sensul că se înlocuiesc pernele distruse de la scaune, pe unele tramvaie chiar s-au montat radiatoare suplimentare pentru încălzirea salonului, s-au montat mai multe perforatoare pentru ca toţi călătorii să poată perfora biletul fără să se îmbulzească
- gard la depoul de tramvaie :-)

Minus: vehicule vechi, mulţi călători se plâng de asta... cum îi aud, cum le recomand să meargă la Bucureşti, să vadă că acolo 1300 de autobuze vechi au fost înlocuite cu 1000 de autobuze noi, din care circulă doar vreo 750.
0

#1631 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 08 aprilie 2012 - 08:46

Se pare si am impresia ca exista preocupare ca lucrurile sa se desfasoare in mod (cat mai) civilizat. Bravo lor!...
Inca exista multi timisoreni care nu umbla nici macar prin tara si ca atare n-au cu ce face o comparatie si astfel cred in continuare ca suntem (inca) buricul Romaniei. Cum nu se poate mai fals. Iar altii chiar daca umbla prin tara, nu "vad" nimic, sunt "orbi".
O alta categorie de timisoreni umbla prin strainatate si chiar daca observa diferentele, isi spun din start ca "noi nu ne putem compara cu aia ca ei au ... si sunt ... si ... etc.,...", chiar daca ar fi vorba de tari vecine foste comuniste sau orase (mai mari) doar dincolo de granita precum Szeged-ul ... Timisorenii se complac cu ce au la ora actuala, chiar daca totul este in decadere, au abandonat de mult lupta pentru progres, pentru curatenie, pentru civilizatie, lucruri cu care din inertie ne mandrim dar care (fizic) nu mai exista ...
0

#1632 Useril este offline   George1000 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 21 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Braila

Postat 08 aprilie 2012 - 09:20

Vezi postareaBogdanTm, la 06 octombrie 2011 - 22:19, a spus:

Am inteles acum.. :) inseamna ca din lipsa de vehicule NU SE VREA scurtarea acestor timpi..Dar cu timpi lungi de asteptare nu poti avea calatori multi..decat daca dai gratuitati..e un fel de strategie..inversa..


La Braila e o practica a tramvaielor si acum a autobuzelor care inlocuiesc tramvaiele din cauza lucrarilor.

La statia de la Bulevardul Independentei colt cu Strada Scolilor, e un semafor. mtc-ul are ca practica: Ajunge in statie taman cand semaforul se pune pe rosu si cum se da unda verde, a pelcat. Am observat ca semaforul are timpi de asteptare. 40 secunde de rosu. Atat sta mtc-ul in statie. Adica nu ajunge pe verde cand tb sa opreasca pt statie. Ar insemna pierdere de timp sa piarda un semafor intreg sau chiar 2. Asa ca practic e corelata statia cu rosu. E economie de timp.

Aceasta postare a fost editata de George1000: 08 aprilie 2012 - 09:21

0

#1633 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30210
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 aprilie 2012 - 09:27

@Dr2005
Daca intervalele de succedare sunt atat de mici nu vad sensul afisarii graficelor pe site. Pur si simplu sti ca ai de asteptat doar 5 minute si vine tramvaiul. Oricum, faptul ca avem in 60 de statii (si foarte curand in inca 8) panouri de afisare, face mai mult decat afisarea pe web a graficelor. Sa nu uitam si de faptul ca RATT ofera datele achizitionate de la GPS (vezi aplicatiile dezvoltate de pasionati pentru mobile). Tot parcul RATT este prevazut cu GPS.
0

#1634 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 aprilie 2012 - 11:29

Vezi postareaDr2005, la 08 aprilie 2012 - 04:54, a spus:

Păi, să vedem ce are Ploieştiul şi nu are Timişoara:



Bun, nu mai neg acum rezultatele lor, probabil ca au ajuns unde trebuia si Timisoara sa fie daca nu o lua in jos prin 2008-2009. Totusi pana sa te si gandesti sa scoti tramvaiul din oras da de gandit, iar opinia asta nu mi-o poate schimba nimeni indiferent de exemple sau rezultate.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 08 aprilie 2012 - 11:30

0

#1635 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 aprilie 2012 - 13:28

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 08 aprilie 2012 - 09:27, a spus:

@Dr2005
Daca intervalele de succedare sunt atat de mici nu vad sensul afisarii graficelor pe site. Pur si simplu sti ca ai de asteptat doar 5 minute si vine tramvaiul. Oricum, faptul ca avem in 60 de statii (si foarte curand in inca 8) panouri de afisare, face mai mult decat afisarea pe web a graficelor. Sa nu uitam si de faptul ca RATT ofera datele achizitionate de la GPS (vezi aplicatiile dezvoltate de pasionati pentru mobile). Tot parcul RATT este prevazut cu GPS.

Si avem atat de muuulte linii cu 5 minute interval! Si care fac ataaat de putin de acasa la destinatie si inapoi ca merita tot timpul sa te duci la nimereala in statie si sa le astepti dupa cum ti-o fi norocul.
0

#1636 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30210
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 aprilie 2012 - 16:51

Prietene, vorbeam de Ploiesti, unde dupa cum spune Dragos, timpii sunt foarte mici.
0

#1637 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 09 aprilie 2012 - 00:37

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 08 aprilie 2012 - 16:51, a spus:

Prietene, vorbeam de Ploiesti, unde dupa cum spune Dragos, timpii sunt foarte mici.

ah, te rog sa ma scuzi, am inteles gresit ce ai spus :up_arow:
0

#1638 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30210
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 aprilie 2012 - 07:41

Nicio problema. :up_arow:
0

#1639 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 aprilie 2012 - 23:15

Eh, nu o fi el cel mai aratos "tramwaj", dar una e sa il produci tu la tine in tara si una e sa depinzi de un producator extern, iar partea mecanica, daca stie altcineva sa o faca mai bine ca tine, nu e nici o problema.
Cu designul asta modular, totul depinde de "botul" tramvaiului, acela da practic identitate produsului, in rest daca excluzi partea frontala, tramvaiul asta e tot una cu Citadis, Combino, Greenmover Max etc. Ca si concept e foarte simplu, mai ales cand se lucreaza cu 5 segmente, ai 3 boghiuri, 2 puse la capete si unul central, capetele sunt identice pentru a reduce din costul de productie, de aceea ma mir ca la noi nu s-a putut face un tramvai din asta, nu cred ca era necesar sa vina Siemens cu un proiect dealor mai vechi si sa il ofere Astrei, cred ca inca mai avem oameni care stiu sa se foloseasca de ce li se ofera si sa creeze ceva practic pentru Romania, sau macar o parte din ea.
0

#1640 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 29 aprilie 2012 - 14:06

Nu-i asa simplu. O fabrica de tramvaie nu e un CAP si ingineri cu experienta nu scoti din palarie. Or mai fi cativa in Bucuresti sau la Astra, poate chiar si 2-3 in TM, insa astia nu ajung ca sa construiesti de la zero un tramvai modern. Nici Siemens/Astra nu pare a fi un succes real.
0

Arata acest topic


  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi