
Despre tramvaie in general
#1622
Postat 31 martie 2012 - 23:18
Florin.B RATT, la 31 martie 2012 - 20:46, a spus:

Da, limba romana este o limba cu multe nuante...dar totusi ideea de "protezare" implica adaugarea..si nu "extractia completa sus si jos"....din putinul care mai ramane la o varsta inaintata. Oricum formularea este foarte funny...si eu am gandit asemanator cu dumneavoastra mai ales ca in urma cu cativa ani am avut prilejul sa citesc pe net un anunt formulat in genul "absolventa de conservator, clasa de flaut, caut melomani generosi"

#1623
Postat 04 aprilie 2012 - 19:03
Revenind: nu se poate pune mereu, la fiecare tramvai, foaie din aia cu numar+traseu si pe partea laterala a vagonului? Pentru ca vezi tramvaiul din lateral si nu stii daca sa grabesti pasul ca e cel care-ti trebe sau nu, mai ales ca vagoanele se tot schimba. Eu am patit des la conti spre 700 sa pierd tramvaiul [venind de la posta] pentru ca stiam cum arata vagonul tramvaiului dorit, dar era schimbat si na, il ratam, ca nu grabeam pasul/alergam sa prind verde la pietoni.
#1624
Postat 04 aprilie 2012 - 19:18
#1626
Postat 04 aprilie 2012 - 20:56
Viktor, la 04 aprilie 2012 - 20:01, a spus:
Lateral stanga sau lateral dreapta?
Mai corect: lateral stanga sau lateral dreapta privind din fata sau din spatele tramvaiului?...
Si din acest punct de vedere nemtii sunt nemti, au pus afisaje pe toate partile tramvaiului, numai noi (abia) le avem in fata si lateral dreapta (fata de directia de mers, pe partea cu usile) eventual. ligia, ai dreptate, afisajele cu numarul liniei ar trebui puse pe toate laturile tramvaiului ca sa vezi "linia" indiferent din ce directie vi. Numai ca la RATT "se gandeste" cu un creier mai micut decat al neamtului si nu se mai aplica "teoria" germana, desi tramvaiele (germane) au prevazut din constructie locul pentru astfel de afisaje ...
Am patit si eu astfel de ... anomalii ...
#1627
Postat 07 aprilie 2012 - 04:10
#1628
Postat 07 aprilie 2012 - 19:15

Citeaza
La Timisoara (cel putin) multe lucruri dau de gandit, numai ca cei care sunt pusi acolo ca sa le gandeasca, sunt preocupati cu tot felul de "alte probleme"...
#1629
Postat 07 aprilie 2012 - 20:01
Dr2005, la 07 aprilie 2012 - 04:10, a spus:
Ciudat, pentru un oras care dorea sa isi scoata tramvaiul, sunt uimit ca spui asta.
Eu nici Brasovul nu il consider nu stiu ce mare buric al targului, o fi el frumos si "machiat" acuma, dar sa stii ca existat tramvai si s-a scos, lasa o pata neagra pe "cazierul" orasului. Chiar saptamana trecuta am primit un biblioraft cu campania de promovare a Judetului Brasov, si a municipiului, inghiteam cu amar frumusetea din imagini

#1630
Postat 08 aprilie 2012 - 04:54
- puncte de vânzare a biletelor şi abonamentelor deschise inclusiv în week-end (32 chioşcuri, din care 24 lucrează şi în week-end, 15 dintre ele având în WE program până la 21 sau 22 restul până la 18!) + diverşi privaţi care vând bilete
- GPS pe tot parcul de autobuze şi troleibuze; repartizările se dau tot prin GPS (şoferul când iese din garaj nu ştie unde va lucra, ci doar pe ce traseu îşi face prima cursă... după aia poate să lucreze tot schimbul acolo sau să se ducă pe alte trasee, după cum decide dispecerul). În felul ăsta se economiseşte cu personalul (există un dispecer la sediu care stă cu ochii pe GPS şi unul la capătul comun al liniilor de tramvai), iar orice blocaj la transportul electric face să apară imediat autobuze în locul lor (chiar şi blocările reduse, cum ar fi un 15 minute din cauza unui bou parcat prea aproape de linie)
- programul tuturor traseelor pus pe site (nu doar la autobuze)
- intervale de succedare mici pe majoritatea liniilor centrale (1, 2, 30, 44, 202, 101, 102, 35, 35b, 101, 102, 40)
- staţii ,,de transbordare" pe unde trec multe trasee (de ex. la Hale Coreco opresc 1, 5, 7, 22/22b, 25, 30, 35, 35b, 44, 202, iar pe sensul opus, în dreptul staţiei ,,mari" e staţie pentru 4b, 30b, 32, 39b, 40, 40b), staţii comune tramvai-autobuz
- majoritatea traseelor au prima cursă în jurul orei 5:00 şi ultima după 23:30 chiar 24:00.
- vehicule bine întreţinute şi curate: interioarele tramvaielor arată ca noi, deşi tot vehicule second hand sunt; se acordă o deosebită atenţie şi aspectului ,,estetic", în sensul că se înlocuiesc pernele distruse de la scaune, pe unele tramvaie chiar s-au montat radiatoare suplimentare pentru încălzirea salonului, s-au montat mai multe perforatoare pentru ca toţi călătorii să poată perfora biletul fără să se îmbulzească
- gard la depoul de tramvaie :-)
Minus: vehicule vechi, mulţi călători se plâng de asta... cum îi aud, cum le recomand să meargă la Bucureşti, să vadă că acolo 1300 de autobuze vechi au fost înlocuite cu 1000 de autobuze noi, din care circulă doar vreo 750.
#1631
Postat 08 aprilie 2012 - 08:46
Inca exista multi timisoreni care nu umbla nici macar prin tara si ca atare n-au cu ce face o comparatie si astfel cred in continuare ca suntem (inca) buricul Romaniei. Cum nu se poate mai fals. Iar altii chiar daca umbla prin tara, nu "vad" nimic, sunt "orbi".
O alta categorie de timisoreni umbla prin strainatate si chiar daca observa diferentele, isi spun din start ca "noi nu ne putem compara cu aia ca ei au ... si sunt ... si ... etc.,...", chiar daca ar fi vorba de tari vecine foste comuniste sau orase (mai mari) doar dincolo de granita precum Szeged-ul ... Timisorenii se complac cu ce au la ora actuala, chiar daca totul este in decadere, au abandonat de mult lupta pentru progres, pentru curatenie, pentru civilizatie, lucruri cu care din inertie ne mandrim dar care (fizic) nu mai exista ...
#1632
Postat 08 aprilie 2012 - 09:20
BogdanTm, la 06 octombrie 2011 - 22:19, a spus:

La Braila e o practica a tramvaielor si acum a autobuzelor care inlocuiesc tramvaiele din cauza lucrarilor.
La statia de la Bulevardul Independentei colt cu Strada Scolilor, e un semafor. mtc-ul are ca practica: Ajunge in statie taman cand semaforul se pune pe rosu si cum se da unda verde, a pelcat. Am observat ca semaforul are timpi de asteptare. 40 secunde de rosu. Atat sta mtc-ul in statie. Adica nu ajunge pe verde cand tb sa opreasca pt statie. Ar insemna pierdere de timp sa piarda un semafor intreg sau chiar 2. Asa ca practic e corelata statia cu rosu. E economie de timp.
Aceasta postare a fost editata de George1000: 08 aprilie 2012 - 09:21
#1633
Postat 08 aprilie 2012 - 09:27
Daca intervalele de succedare sunt atat de mici nu vad sensul afisarii graficelor pe site. Pur si simplu sti ca ai de asteptat doar 5 minute si vine tramvaiul. Oricum, faptul ca avem in 60 de statii (si foarte curand in inca 8) panouri de afisare, face mai mult decat afisarea pe web a graficelor. Sa nu uitam si de faptul ca RATT ofera datele achizitionate de la GPS (vezi aplicatiile dezvoltate de pasionati pentru mobile). Tot parcul RATT este prevazut cu GPS.
#1634
Postat 08 aprilie 2012 - 11:29
Dr2005, la 08 aprilie 2012 - 04:54, a spus:
Bun, nu mai neg acum rezultatele lor, probabil ca au ajuns unde trebuia si Timisoara sa fie daca nu o lua in jos prin 2008-2009. Totusi pana sa te si gandesti sa scoti tramvaiul din oras da de gandit, iar opinia asta nu mi-o poate schimba nimeni indiferent de exemple sau rezultate.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 08 aprilie 2012 - 11:30
#1635
Postat 08 aprilie 2012 - 13:28
Florin.B RATT, la 08 aprilie 2012 - 09:27, a spus:
Daca intervalele de succedare sunt atat de mici nu vad sensul afisarii graficelor pe site. Pur si simplu sti ca ai de asteptat doar 5 minute si vine tramvaiul. Oricum, faptul ca avem in 60 de statii (si foarte curand in inca 8) panouri de afisare, face mai mult decat afisarea pe web a graficelor. Sa nu uitam si de faptul ca RATT ofera datele achizitionate de la GPS (vezi aplicatiile dezvoltate de pasionati pentru mobile). Tot parcul RATT este prevazut cu GPS.
Si avem atat de muuulte linii cu 5 minute interval! Si care fac ataaat de putin de acasa la destinatie si inapoi ca merita tot timpul sa te duci la nimereala in statie si sa le astepti dupa cum ti-o fi norocul.
#1636
Postat 08 aprilie 2012 - 16:51
#1639
Postat 28 aprilie 2012 - 23:15
Cu designul asta modular, totul depinde de "botul" tramvaiului, acela da practic identitate produsului, in rest daca excluzi partea frontala, tramvaiul asta e tot una cu Citadis, Combino, Greenmover Max etc. Ca si concept e foarte simplu, mai ales cand se lucreaza cu 5 segmente, ai 3 boghiuri, 2 puse la capete si unul central, capetele sunt identice pentru a reduce din costul de productie, de aceea ma mir ca la noi nu s-a putut face un tramvai din asta, nu cred ca era necesar sa vina Siemens cu un proiect dealor mai vechi si sa il ofere Astrei, cred ca inca mai avem oameni care stiu sa se foloseasca de ce li se ofera si sa creeze ceva practic pentru Romania, sau macar o parte din ea.
#1640
Postat 29 aprilie 2012 - 14:06