STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#461 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 27 februarie 2012 - 13:57

Din cate am vazut eu, TE-urile vin de la Arad pe vre-un R. Ajunse la Tm formeaza trenul de Caransebes.
0

#462 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 februarie 2012 - 17:15

Eu stiam ca rama electrica vine de la Arad pentru Acc-ul de Resita Sud, si asta parca doar in weekend, in rest circula EA-ul cu 2 vagoane.

Vezi postarea1nt3rp0l, la 27 februarie 2012 - 13:37, a spus:

Pe 9192 Timisoara Nord-Drobeta Turnu Severin sunt Acvilele ( TE modernizate ) vechile TE au depasite termenul de folosinta, numai circula deloc, pe restu sunt vagoane obisnuite, si mai este o rama pana la Caransebes si retur


Cred si eu ca erau "expirate" ultimile luni mergeau fara becuri seara, deci cred ca era si timpul sa bage ceva nou :naughty1:!
0

#463 Useril este offline   1nt3rp0l 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 132
  • Inregistrat: 12 ianuarie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 februarie 2012 - 20:31

Asta nu stiu sa iti zic :-?? Eu stiu ca Ir de Resita o fost tot timpu dormat dintr-un EA sau EC si 2 vagoane...Acuma recent l-am vazut...Da rama nu are cum sa faca pe Ir de Resita ca se intoarce in Tm seara la 21:30..

Aceasta postare a fost editata de 1nt3rp0l: 27 februarie 2012 - 20:35

0

#464 Useril este offline   1nt3rp0l 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 132
  • Inregistrat: 12 ianuarie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 februarie 2012 - 20:45

Vezi postareacseh_17, la 27 februarie 2012 - 13:57, a spus:

Din cate am vazut eu, TE-urile vin de la Arad pe vre-un R. Ajunse la Tm formeaza trenul de Caransebes.

Intr-un timp veneau de la Caransebes si formau un R de Arad....De cand or venit de la expozitia feroviara "Acvilele" fac pe 9192
0

#465 Useril este offline   George1000 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 21 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Braila

Postat 28 februarie 2012 - 08:09

Vezi postareacseh_17, la 27 februarie 2012 - 13:57, a spus:

Din cate am vazut eu, TE-urile vin de la Arad pe vre-un R. Ajunse la Tm formeaza trenul de Caransebes.


Ce inseamna R in exprimarea ta? Rapid sau Regio (personal)? Din cate stiu multa lume inca nu s-a obisnuit si ar putea confunda.

Aceasta postare a fost editata de George1000: 28 februarie 2012 - 08:10

0

#466 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 28 februarie 2012 - 09:21

Din moment ce s-au schimbat rangurile, normal ca regio.
0

#467 Useril este offline   1nt3rp0l 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 132
  • Inregistrat: 12 ianuarie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 februarie 2012 - 10:11

Vezi postareaGeorge1000, la 28 februarie 2012 - 08:09, a spus:

Ce inseamna R in exprimarea ta? Rapid sau Regio (personal)? Din cate stiu multa lume inca nu s-a obisnuit si ar putea confunda.

R-regio
IR-inter-regio
0

#468 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 28 februarie 2012 - 13:00

Aproape de voi găsiţi (încă) încălzire cu abur perfect funcţională:
http://www.trainspo....?list=all#photo
0

#469 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 28 februarie 2012 - 14:29

Hmm, bine de stiut. Traseul care este defapt? Oravita si acest Iam (?! :rad_masa: )


L.E. Acum ca mi-am adus aminte. Un site, sau ceva unde sa gasesc toate trenurile din Romania (CFR) sau si privati, fara sa fiu nevoit sa selectez destinatie si plecare. Ideea ar fi ca eu de exemplu vreua sa vizitez linii de tren mai rare, mai ascunse, insa nu stiu ce localitati leaga.
0

#470 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 28 februarie 2012 - 14:45

Noile Ranguri de la cfr is pentru toti ca sa nu mai intrebe R=regional (inlocuieste numele Personalului) IR=IntelRegional (inlocuieste Acceleratele si Rapidele) si IC=interCity au ramas la fel.
0

#471 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 februarie 2012 - 15:32

Vezi postareaDr2005, la 28 februarie 2012 - 13:00, a spus:

Aproape de voi găsiţi (încă) încălzire cu abur perfect funcţională:
http://www.trainspo....?list=all#photo


Asa a fost si pe Timisoara- Lugoj via Buzias candva, mergeau 2 H-uri, sau pe trenurile mai vechi de distanta lunga stiu ca atunci cand venea locomotiva sa preia vagoanele avea un vagon cu un boiler inauntru. Pe trenul de Iasi stiu ca am vazut asa ceva dar demult.


Vezi postareacseh_17, la 28 februarie 2012 - 14:29, a spus:

Ideea ar fi ca eu de exemplu vreua sa vizitez linii de tren mai rare, mai ascunse, insa nu stiu ce localitati leaga.


Poti incepe cu Caransebes-Resita Sud, e destul de frumoasa zona si greu de crezut ca linia aia e inca electrificata, Oravita-Anina ar fi o alta ruta faina, mie unul imi place si Berzovia-Oravita si e tot aproape. Multe trasee izolate gasesti si pe lista aceea cu rutele care vor fi abandonate, deci ar fi cazul sa te grabesti daca mai vrei sa prinzi ceva :rad_masa:!
Trasee ca Timisoara Nord- Resita Nord au destul de multe ramuri care se desprind de linia principala, daca gasesti o harta mai veche a CFR ai si localitatile acolo si de obicei acele ramuri sunt destul de parasite, nu prea mai ai calatori si circula 2-4 trenuri pe zii.
0

#472 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 28 februarie 2012 - 18:04

Ca sa ajungi la Oravita-Anina, treci si pe Berzovia-Oravita. Eu planuiesc sa le fac pe amandoua intr-una. Dar cum bine ziceai o harta sau un site m-ar ajuta extrem de mult. Cred ca Doctoru' ne poate ajuta cel mai bine.
0

#473 Useril este offline   George1000 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 21 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Braila

Postat 28 februarie 2012 - 18:14

Vezi postareaGygyman6, la 24 februarie 2012 - 17:39, a spus:

Da sunt maxi taxi pe majoritatea, cel putin din cate stiu eu, pe unele circula chiar si autocare de aia nu prea s-a mai circulat cu trenul, ca deh pe drum poti sa o "dai in blana" ca nu ai semnale ca la tren si nici nu deraiezi.

AOLEU! eu acuma vad ca si linia Timisoara-Radna e pe "lista neagra", de ce?! ultima data (cand era vechiul mers al trenurilor), trenul era destul de plin, circulau motoare, care inlocuisera garnitura cu 3 vagoane si locomotiva. Pacat, mare pacat, acum cu ce se va ajunge pana acolo? numai cu autobuzul?! o prostie nu mai am cuvinte.

Cel mai rau imi pare de Oravita-Anina, sper sa nu o scoata pana la vara sa o pot filma. De ce nu se scoate Acceleratul de Resita, ca doar nu circula nimeni cu el, sau trenurile fantoma aduc profit iar cele cu pasageri nu?!


Ba se poate deraia in decor si pupa copacii si stalpii daca exagerezi prea mult cu datul in blana.

Dar uite ca japonezii "o dau in blana" cu trenul. Acele trenuri racheta care ating viteze peste 500 km/h.

Oare noi cand vom avea asa ceva? Sa facem de la Galati la Timisoara 2 ore?

Aceasta postare a fost editata de George1000: 28 februarie 2012 - 18:17

0

#474 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 februarie 2012 - 19:31

Vezi postareaGeorge1000, la 28 februarie 2012 - 18:14, a spus:

Ba se poate deraia in decor si pupa copacii si stalpii daca exagerezi prea mult cu datul in blana.


Iti dai seama ca am fost ironic, stiu ca se poate si mai rau in ceea ce priveste accidentele, mai ales pe sosea. Si imi era groaza cand trebuia sa folosesc maxi taxi cand mergeam la mare in ultimul timp.

Vezi postareaGeorge1000, la 28 februarie 2012 - 18:14, a spus:

Dar uite ca japonezii "o dau in blana" cu trenul. Acele trenuri racheta care ating viteze peste 500 km/h.


Shinkasen e o inventie a anilor 60 (greu de crezut ca atunci ,cand la noi deabea se inlocuiau aburoasele cu LDE-uri ,la ei centrele de cercetare proiectau trenuri mai rapide decat un avion de linie de la acea vreme).
Si nu e neaparat vorba de viteza aici, e vorba si de serviciile oferite de o companie feroviara, "trenul glont" e detint de JR (caile ferate japoneze), dar nu sunt numai ei pe piata.

Fiecare oras din Japonia are cate 2-3 companii de cale ferata (exceptie Tokyo, care e un fel de "rai" al pasionatilor de trenuri) care opereaza in mare parte trenuri urbane si metrouri. Toate aceste companii, inafara de serviciul local (opresete in toate staile de pe ruta) oferit, mai inculd o gramada de servicii express (cam cum era la noi rapidul si acceleratul), acestea oprind doar in anumite statii, deci timp de calatorie mai scurt, si trenul nu trebuie sa mearga neaparat cu 300 Km/h ,merge cu 100, 80 si ajunge la timp la destinatie.
Rute din acestea mai mici, deservite de material rulant inlocuit odata la 5-8 ani aduc foarte multi bani, acolo nici nu s-a pomenit vreodata de subventii pentru caile ferate, fie ele usoare sau grele. Pe langa asta companiile feroviare au construite peste si langa gari adevarate malluri, cu facilitati comerciale si ele aducand la randul lor bani foarte multi.

Iar lucrul cel mai important la Japonezi este mentalitatea, la ei exista practic o intreaga cultura a trenului, lumea respecta trenul ca pe un simbol al societatii de acolo, un simbol al modernitatii si al consolidarii civilizatiei in locuri care nu puteau fi strabatute inainte de aparitia lui.

Vezi postareaGeorge1000, la 28 februarie 2012 - 18:14, a spus:


Oare noi cand vom avea asa ceva? Sa facem de la Galati la Timisoara 2 ore?


In viitorul apropiat, dar din pacate doar cu astfel de linii mari vom ramane. Tot in anii 60 in Regatul Unit, un domn ministru al transporturilor de acolo a realizat un plan masiv de restructurare a cailor ferate, pentru "a le salva" de la faliment ele nu mai aducand profit de ceva timp.
Reteaua de cai ferate din UK de la sfarsitul WW2, era una impresionanta, avand in vedere ca tara a fost locul de unde a pornit a 2a revolutie industriala.
In ce consta planul de restructurare, pai mai mult de 2/3 din sistem urma sa fie pur si simplu abandonat, asta insemna multe linii locale de navetisti, unele construite inainte de razboi, si care au fost folosite pana la epuizare.
Evident acele rute urmau sa fie inlocuite de autobuze, s-au isi lua lumea masina. Unele din rutele mici au fost luate fie de privati fie de pasionatii care aveau bani de dat,in rest totul s-a dus la fier vechi.
L-a noi se aplica intr-un fel tot aceasi stratagema, se va salva doar ce e mare si are calatori ceva mai multi, in rest ori la fier vechi ori la privat, ori cine stie poate castiga unul dintre noi la loto si cumpara vreo linie.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 29 februarie 2012 - 00:29

0

#475 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 februarie 2012 - 22:17

Similar erau sa pateasca si Statele Unita in anii '80. A fost nevoie de Staggers Rail Act of 1980 (cred că doar infrastructura a rămas "de stat") pentru ca piaţa să re-devină funcţională, ea fiind sufocată de regulamentele federale legate de preţuri până atunci.
0

#476 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 03 martie 2012 - 13:01

http://www.myvideo.r..._de_Romania_1_2
http://www.myvideo.r..._de_Romania_2_2

Cam tarziu totusi , s-au prins ziaristii ca exista o legatura intre prospera afacere de maxi-taxi si caderea deliberata a CFR.
0

#477 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 14 martie 2012 - 16:23

Evolutia retelei de Cale Ferata intre anii 1854 si 2011

Citeaza

1854 - 1918:
Imagine postata

1918 - 1947:
Imagine postata

1947 - 1989:
Imagine postata

1989 - 2011:
Imagine postata

By V. T.
0

#478 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 martie 2012 - 22:05

Da. Din pacate titlul corect este "Evolutia si involutia ...." :up_arow:
0

#479 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 16 martie 2012 - 06:16

Totusi foarte interesant. Banatul la un moment dat avea o retea feroviara demna de invidiat pana si in Europa de vest. ...Avea Imagine postata
0

#480 Useril este offline   zofei.2006 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 29 septembrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Linia CF 700 km 11+400

Postat 13 aprilie 2012 - 15:31

Salutari! M-am decis sa va prezint si voua cela cateva timbre cu tematica feroviara si de transport in comun, pe care le-am redescoperit recent in timp ce faceam curat prin podul casei.

Imagine atasata: EO1.jpgImagine atasata: RES 1979.jpg


Printre piesele de rezistenta ale colectiei mele, o sa reintalniti macar o parte din locomotivele voastre preferate: LDH 70, LDE 125, L 45 H, LDE 3000, 1 C, dar si modele din fostele tari socialiste, provenite din fosta Cehoslovacie, Polonia, Uninunea Sovietica si Cuba. Nu-mi ramane decat sa va invit si pe voi sa vizionati intreaga colectia accesand linku de mai jos .

Transporturile in Filatelie
0

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi