Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#461
Postat 27 februarie 2012 - 13:57
#462
Postat 27 februarie 2012 - 17:15
1nt3rp0l, la 27 februarie 2012 - 13:37, a spus:
Cred si eu ca erau "expirate" ultimile luni mergeau fara becuri seara, deci cred ca era si timpul sa bage ceva nou

#463
Postat 27 februarie 2012 - 20:31
Aceasta postare a fost editata de 1nt3rp0l: 27 februarie 2012 - 20:35
#465
Postat 28 februarie 2012 - 08:09
cseh_17, la 27 februarie 2012 - 13:57, a spus:
Ce inseamna R in exprimarea ta? Rapid sau Regio (personal)? Din cate stiu multa lume inca nu s-a obisnuit si ar putea confunda.
Aceasta postare a fost editata de George1000: 28 februarie 2012 - 08:10
#468
Postat 28 februarie 2012 - 13:00
http://www.trainspo....?list=all#photo
#469
Postat 28 februarie 2012 - 14:29

L.E. Acum ca mi-am adus aminte. Un site, sau ceva unde sa gasesc toate trenurile din Romania (CFR) sau si privati, fara sa fiu nevoit sa selectez destinatie si plecare. Ideea ar fi ca eu de exemplu vreua sa vizitez linii de tren mai rare, mai ascunse, insa nu stiu ce localitati leaga.
#470
Postat 28 februarie 2012 - 14:45
#471
Postat 28 februarie 2012 - 15:32
Dr2005, la 28 februarie 2012 - 13:00, a spus:
http://www.trainspo....?list=all#photo
Asa a fost si pe Timisoara- Lugoj via Buzias candva, mergeau 2 H-uri, sau pe trenurile mai vechi de distanta lunga stiu ca atunci cand venea locomotiva sa preia vagoanele avea un vagon cu un boiler inauntru. Pe trenul de Iasi stiu ca am vazut asa ceva dar demult.
cseh_17, la 28 februarie 2012 - 14:29, a spus:
Poti incepe cu Caransebes-Resita Sud, e destul de frumoasa zona si greu de crezut ca linia aia e inca electrificata, Oravita-Anina ar fi o alta ruta faina, mie unul imi place si Berzovia-Oravita si e tot aproape. Multe trasee izolate gasesti si pe lista aceea cu rutele care vor fi abandonate, deci ar fi cazul sa te grabesti daca mai vrei sa prinzi ceva

Trasee ca Timisoara Nord- Resita Nord au destul de multe ramuri care se desprind de linia principala, daca gasesti o harta mai veche a CFR ai si localitatile acolo si de obicei acele ramuri sunt destul de parasite, nu prea mai ai calatori si circula 2-4 trenuri pe zii.
#472
Postat 28 februarie 2012 - 18:04
#473
Postat 28 februarie 2012 - 18:14
Gygyman6, la 24 februarie 2012 - 17:39, a spus:
AOLEU! eu acuma vad ca si linia Timisoara-Radna e pe "lista neagra", de ce?! ultima data (cand era vechiul mers al trenurilor), trenul era destul de plin, circulau motoare, care inlocuisera garnitura cu 3 vagoane si locomotiva. Pacat, mare pacat, acum cu ce se va ajunge pana acolo? numai cu autobuzul?! o prostie nu mai am cuvinte.
Cel mai rau imi pare de Oravita-Anina, sper sa nu o scoata pana la vara sa o pot filma. De ce nu se scoate Acceleratul de Resita, ca doar nu circula nimeni cu el, sau trenurile fantoma aduc profit iar cele cu pasageri nu?!
Ba se poate deraia in decor si pupa copacii si stalpii daca exagerezi prea mult cu datul in blana.
Dar uite ca japonezii "o dau in blana" cu trenul. Acele trenuri racheta care ating viteze peste 500 km/h.
Oare noi cand vom avea asa ceva? Sa facem de la Galati la Timisoara 2 ore?
Aceasta postare a fost editata de George1000: 28 februarie 2012 - 18:17
#474
Postat 28 februarie 2012 - 19:31
George1000, la 28 februarie 2012 - 18:14, a spus:
Iti dai seama ca am fost ironic, stiu ca se poate si mai rau in ceea ce priveste accidentele, mai ales pe sosea. Si imi era groaza cand trebuia sa folosesc maxi taxi cand mergeam la mare in ultimul timp.
George1000, la 28 februarie 2012 - 18:14, a spus:
Shinkasen e o inventie a anilor 60 (greu de crezut ca atunci ,cand la noi deabea se inlocuiau aburoasele cu LDE-uri ,la ei centrele de cercetare proiectau trenuri mai rapide decat un avion de linie de la acea vreme).
Si nu e neaparat vorba de viteza aici, e vorba si de serviciile oferite de o companie feroviara, "trenul glont" e detint de JR (caile ferate japoneze), dar nu sunt numai ei pe piata.
Fiecare oras din Japonia are cate 2-3 companii de cale ferata (exceptie Tokyo, care e un fel de "rai" al pasionatilor de trenuri) care opereaza in mare parte trenuri urbane si metrouri. Toate aceste companii, inafara de serviciul local (opresete in toate staile de pe ruta) oferit, mai inculd o gramada de servicii express (cam cum era la noi rapidul si acceleratul), acestea oprind doar in anumite statii, deci timp de calatorie mai scurt, si trenul nu trebuie sa mearga neaparat cu 300 Km/h ,merge cu 100, 80 si ajunge la timp la destinatie.
Rute din acestea mai mici, deservite de material rulant inlocuit odata la 5-8 ani aduc foarte multi bani, acolo nici nu s-a pomenit vreodata de subventii pentru caile ferate, fie ele usoare sau grele. Pe langa asta companiile feroviare au construite peste si langa gari adevarate malluri, cu facilitati comerciale si ele aducand la randul lor bani foarte multi.
Iar lucrul cel mai important la Japonezi este mentalitatea, la ei exista practic o intreaga cultura a trenului, lumea respecta trenul ca pe un simbol al societatii de acolo, un simbol al modernitatii si al consolidarii civilizatiei in locuri care nu puteau fi strabatute inainte de aparitia lui.
George1000, la 28 februarie 2012 - 18:14, a spus:
Oare noi cand vom avea asa ceva? Sa facem de la Galati la Timisoara 2 ore?
In viitorul apropiat, dar din pacate doar cu astfel de linii mari vom ramane. Tot in anii 60 in Regatul Unit, un domn ministru al transporturilor de acolo a realizat un plan masiv de restructurare a cailor ferate, pentru "a le salva" de la faliment ele nu mai aducand profit de ceva timp.
Reteaua de cai ferate din UK de la sfarsitul WW2, era una impresionanta, avand in vedere ca tara a fost locul de unde a pornit a 2a revolutie industriala.
In ce consta planul de restructurare, pai mai mult de 2/3 din sistem urma sa fie pur si simplu abandonat, asta insemna multe linii locale de navetisti, unele construite inainte de razboi, si care au fost folosite pana la epuizare.
Evident acele rute urmau sa fie inlocuite de autobuze, s-au isi lua lumea masina. Unele din rutele mici au fost luate fie de privati fie de pasionatii care aveau bani de dat,in rest totul s-a dus la fier vechi.
L-a noi se aplica intr-un fel tot aceasi stratagema, se va salva doar ce e mare si are calatori ceva mai multi, in rest ori la fier vechi ori la privat, ori cine stie poate castiga unul dintre noi la loto si cumpara vreo linie.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 29 februarie 2012 - 00:29
#475
Postat 28 februarie 2012 - 22:17
#476
Postat 03 martie 2012 - 13:01
http://www.myvideo.r..._de_Romania_2_2
Cam tarziu totusi , s-au prins ziaristii ca exista o legatura intre prospera afacere de maxi-taxi si caderea deliberata a CFR.
#479
Postat 16 martie 2012 - 06:16

#480
Postat 13 aprilie 2012 - 15:31


Printre piesele de rezistenta ale colectiei mele, o sa reintalniti macar o parte din locomotivele voastre preferate: LDH 70, LDE 125, L 45 H, LDE 3000, 1 C, dar si modele din fostele tari socialiste, provenite din fosta Cehoslovacie, Polonia, Uninunea Sovietica si Cuba. Nu-mi ramane decat sa va invit si pe voi sa vizionati intreaga colectia accesand linku de mai jos .
Transporturile in Filatelie