STP Timișoara Forum: Stiri despre transportul in comun din Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • Ultima »

Stiri despre transportul in comun din Timisoara

#1021 Useril este offline   George1000 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 21 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Braila

Postat 10 februarie 2012 - 15:18

Pai si fabrica de la Arad de ce mai exista daca tot nu obtin licitatii? Pentru cine mai fabrica ei tramvaie? Sa inteleg ca le fabrica doar pentru ei? E singurul oras de provincie care are aproape la fel de multe linii de tramvai ca Bucurestiul.
0

#1022 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 10 februarie 2012 - 15:27

In lume mai sunt si orase care mai au inca tramvaie cu ecartament mic ca cel de la Arad.
0

#1023 Useril este offline   George1000 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 21 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Braila

Postat 10 februarie 2012 - 18:00

Si oare de ce nu fabrica si tramvaie cu encartament mare?
0

#1024 Useril este offline   Goldmember 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 259
  • Inregistrat: 10 decembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 februarie 2012 - 18:48

Un articol din Tion prin care liberalii il vor pe Naslau (fostul director adjunct al RATT) in consiliul de administratie al regiei:

http://www.tion.ro/s...oarelor/1055046
0

#1025 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 februarie 2012 - 19:36

Vezi postareaGeorge1000, la 10 februarie 2012 - 18:00, a spus:

Si oare de ce nu fabrica si tramvaie cu encartament mare?

Eu nu cred sa fi fabricat mai mult de o bucata (probabil si acela asamblat cu componente venite de afara). Poate ma insel, dar nu am auzit sa fi vandut cuiva vre-un tramvai.
0

#1026 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 februarie 2012 - 19:52

Vezi postareaGeorge1000, la 10 februarie 2012 - 15:18, a spus:

Pai si fabrica de la Arad de ce mai exista daca tot nu obtin licitatii? Pentru cine mai fabrica ei tramvaie? Sa inteleg ca le fabrica doar pentru ei? E singurul oras de provincie care are aproape la fel de multe linii de tramvai ca Bucurestiul.


Fabrica de la Arad nu e de tramvaie, e Astra Vagoane Arad daca imi aduc bine aminte, ei fac material rulant pentru calea ferata (sunt responsabili si pentru ramale de metrou din Bucuresti), ce au acum e doar inca o sectie de productie, care se va ocupa de tramvaie. Fabrica din Timisoara in schimb era una exclusiv pentru tramvaie.
0

#1027 Useril este offline   George1000 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 21 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Braila

Postat 11 februarie 2012 - 09:18

Dar e ceva ciudat. Troleibuzele de la Galati acele 3 ikarusuri verzi, in interior aveau un afis pe care scria: Asamblat la Astra Vagoane Arad. Deci ei se ocupa si cu asamblarea troleibuzelor, aduse pe piese din tari straine, din cate am inteles eu din acel anunt. Pe langa materialul rulant de cale ferata, si probabil construind si vagoane de tren pentru CFR. Si inca ceva, din cate imi dau seama tu spui ca eu si-au facut o sectie de contruit tramvaie, nu sunt exclusiv de contruit tramvaie Dar tare mult as vrea sa vad si eu tramvaie construite la Arad, circuland pe strazile Romaniei. Oare ce sanse ar fi?

Aceasta postare a fost editata de George1000: 11 februarie 2012 - 09:19

0

#1028 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 11 februarie 2012 - 17:53

Un tramvai a luat foc la Timisoara
La Timişoara iau foc tramvaiele în mers… Două autospeciale de pompieri au intervenit, sâmbătă după-amiaza, pentru a stinge un incendiu izbucnit la un vagon de pe linia 8 în zona AEM.
Vatmanul a povestit că mergea şi a văzut că iasă puţin fum din spate, şi-a anunţat colegii, mai ales că erau călători în tramvai, şi, după ce i-a lăsat să coboare pe oameni într-o staţie, s-a retras pentru a putea fi stins incendiul pe o linie din intersecţia de la AEM. Nimeni nu a fost rănit. Pompierii au intervenit cu două maşini pentru a stinge incendiul. „Din primele date, se pare că a fost un scurtcircuit la niște cabluri. 20 de minute a fost afectată circulația pentru că am fost debranșați pentru a putea interveni pompierii. Circulaţia tramvaielor a fost reluată ulterior”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Timişoara, Cosmin Bradu.

Reprezentanţii Inspectorului pentru Situaţii de Urgenţă Banat şi specialiştii RATT urmează să stabilească exact din ce cauză a izbucnit incendiul.


http://www.tion.ro/u...misoara/1055446
0

#1029 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 11 februarie 2012 - 21:28

Vezi postareaVali, la 11 februarie 2012 - 17:53, a spus:

Un tramvai a luat foc la Timisoara
La Timişoara iau foc tramvaiele în mers… Două autospeciale de pompieri au intervenit, sâmbătă după-amiaza, pentru a stinge un incendiu izbucnit la un vagon de pe linia 8 în zona AEM.
Vatmanul a povestit că mergea şi a văzut că iasă puţin fum din spate, şi-a anunţat colegii, mai ales că erau călători în tramvai, şi, după ce i-a lăsat să coboare pe oameni într-o staţie, s-a retras pentru a putea fi stins incendiul pe o linie din intersecţia de la AEM. Nimeni nu a fost rănit. Pompierii au intervenit cu două maşini pentru a stinge incendiul. „Din primele date, se pare că a fost un scurtcircuit la niște cabluri. 20 de minute a fost afectată circulația pentru că am fost debranșați pentru a putea interveni pompierii. Circulaţia tramvaielor a fost reluată ulterior”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Timişoara, Cosmin Bradu.

Reprezentanţii Inspectorului pentru Situaţii de Urgenţă Banat şi specialiştii RATT urmează să stabilească exact din ce cauză a izbucnit incendiul.


http://www.tion.ro/u...misoara/1055446


Si 2502 a avut un "foc de tabara" la boghiul 2 la o izolatie de impamantare, ca sa-l citez pe vatman, joi, nu mai zic ca inauntru era "ceata" si tramvaiul a venit in libertatii cu o dara de fum dupa el. La Conti vatmanul a stins focul cu zapada si a plecat mai departe, eu unul nu m-am riscat si am asteptat un 4.

Vezi postareaGeorge1000, la 11 februarie 2012 - 09:18, a spus:

Dar e ceva ciudat. Troleibuzele de la Galati acele 3 ikarusuri verzi, in interior aveau un afis pe care scria: Asamblat la Astra Vagoane Arad. Deci ei se ocupa si cu asamblarea troleibuzelor, aduse pe piese din tari straine, din cate am inteles eu din acel anunt. Pe langa materialul rulant de cale ferata, si probabil construind si vagoane de tren pentru CFR. Si inca ceva, din cate imi dau seama tu spui ca eu si-au facut o sectie de contruit tramvaie, nu sunt exclusiv de contruit tramvaie Dar tare mult as vrea sa vad si eu tramvaie construite la Arad, circuland pe strazile Romaniei. Oare ce sanse ar fi?


Da am uitat sa mai spun ca acolo se mai asambleaza cand e nevoie si troleibuze, acolo s-au asamblat si firobuzele de la Cluj daca nu ma insel. Dupa parerea mea sanse ar fi sa avem tramvaie produse acolo in alte orase, partea proasta e ca au mai fost parteneriate de astea si "upgradeuri" de produse romanesti la standarde dar fara mare succes (vezi autobuzl facut de Roman Brasov, ultimele tractoare de la UTB inainte sa se apuce de imobiliare si sa inchida fabrica), un alt impediment este si pretul dar si costurile de intertinere care ar urma, cam piperate avand in vedere ca in Romania nici un oras nu are o politica pro transport public si nici nu are interes sa aduca vreo regie catre profit si sa scape de subventionare asa cum e in Japonia, din moment ce vad in ziare online si la stiri articole idioate cum ca "regia x are pierderi" pai cum naiba sa nu aiba daca functioneaza pe subventii si isi asigura numai 50% din costuri.

Parerea mea e ca se cam incearca o tehnologizare brusca, de la tramvaie din 60-70 sa treci direct la tramvaie de secol 21, la noi nu exista acea trecere de la tramvaie din generatia 60-70 spre cea din 90 apoi 2000, singurul oras din tara care sa zicem ca are asa ceva este Bucuresti ,dar ei dupa parerea mea sunt cam prin 90 cu "noul Bucur" care seamana al naibii de bine cu NGTW6 din Leipzig (ma intreb care e povestea lui, cel care l-a proiectat nu a spus mare lucru despre aspectul caroseriei :wacko: ). Eu unul cred ca vor mai trece cel putin 5-6 ani pana sa vedem o dezmortire a transportului public in Romania si poate si o schimbare de mentalitate (ca e mai ieftin sa ai un abonament pe o luna decat o masina, si ca de dreptul tau sa ai transport public pana unde vrei in oras), dar pana atunci tramvaie ultra moderne nu vom vedea probabil decat in numar foarte mic si mai mult ca instrument electoral, cumparate doar in loturi mici si muncite la greu dar ingrijite foarte prost.

Oricum nu suntem singurii care aplicam chestia cu electoralul, nu stiu cati stiti ca monorailul din Sidney e defapt rezultatul unor decizi politice luate pentru a impiedica extinderea retelei de tramvai (1 linie), la fel e si in Canada la Toronto, vechiul primar aprobase un amplu proiect de modernizare a retelei si extindere, pe langa asta se aplica acel "right of way" pentru tramvaie... asta a fost inainte de alegeri evident ca primarul s-a schimbat si proiectul aduna praful acuma pe el as putea continua cu exemplele dar ma opresc aici cu offtopicul, las un link aici in schimb pentru cei interesati sa citeasca si despre ce s-a intamplat si in UK My link si SUA My link 2

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 12 februarie 2012 - 00:55

0

#1030 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 februarie 2012 - 22:51

Pai si nemtii cand le-au aruncat pe astea ce sunt la noi, n-au trecut direct in secolul 21? De ce nu au cumparat niste SH-uri din '90? Pur si simplu iei un lucru nou, nu trebuie sa-l cumperi pe cel mai scump, dar sa fie nou, fiabil si sa-i poti monta piese de schimb ce se produc acum, nu sa cauti prin depozitele unor fabricanti "morti" de mult.
0

#1031 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 februarie 2012 - 01:43

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 11 februarie 2012 - 22:51, a spus:

Pai si nemtii cand le-au aruncat pe astea ce sunt la noi, n-au trecut direct in secolul 21? De ce nu au cumparat niste SH-uri din '90? Pur si simplu iei un lucru nou, nu trebuie sa-l cumperi pe cel mai scump, dar sa fie nou, fiabil si sa-i poti monta piese de schimb ce se produc acum, nu sa cauti prin depozitele unor fabricanti "morti" de mult.


Pai da dar cum am primit noi tramvaiele de la ei si cum arata azi, acum depinde si ce vrei sa faci dintr-o retea de tramvai. La noi e evident ca se va apela mereu la achizitii si schimbari dinacestea care au ca scop schimbarea unei imagini peste noapte. Da unele orase din germania nu au mai cumparat tramvaie prin 90, DAR le-au ingrijit si modernizat pe cele pe care le aveau prin 90 asa ca e cam tot una pentru mine. Pe cand noi in 90 ce faceam?! treceam inapoi in 60-70 si ne inchideam fabricile si sectiile care se ochupau de material rulant usor. Nu trebuie sa cumepri cel mai scump tramvai, dar azi se practica standardizarea si asta inseamna, ca daca vrei ceva mai special la tine in oras dai bani la reproiectare, oricum si daca iei ceva ieftin ajungi la inca un impediment pe care l-am mai spus, costurile de intretinere care vor creste subit, pai daca ai 30 de vechituri si le inlocuiesti cu 30 de tramvaie noi automat ai nevoie de facilitati mai speciale, iar piesele vor fi pe piata atata timp cat compania producatoare exista pe urma se duce stocul, si ajungem sa schimbam din nou tramvaiele, mult prea des pentru un buget limitat. In Japonia unde companiile de cale ferata sunt pe profit, exista un acord intre utilizatori si producatori, dupa cum urmeaza: compania de cale ferata cumpara o rama, producatorul o proiecteaza si produce si ii da un termen de folosinta de 5 ani, dupa 5 ani rama e ori modernizata ori inlocuita de una noua tot cu termen de 5 ani, de aceea acolo vedem o gramda de tipuri si modele de trenulete/trenuri pentru ca odata la 5 ani iesie ceva nou si aceasta ramura a industrieie e in continua dezvoltare si productie si poate tine pasul cu industria constructoare de maisini care scoate ceva nou pe saptamana. Eu zic ca la o tara ca a noastra nu ne-ar strica o astfel de industrie, care ar oferii locuri de munca si tramvaie ieftine si la standarde optime pentru tarile in est,oricum tramvaiele care se produc azi au termen de utilizare scurt dar asta avantajeaza producatorul nu utilizatorul, si de aceea cred ca multe chestii care tin de bunastarea oamneilor dintr-o urbe ar trebuii genstionate de oras si detinute de acesta.
Hai sa fim seriosi nemtii sa cumepere SH-uri :wacko: ei care au mesterit la tramvaie dupa razboi in timp ce altii le dadeau la fier vechi ca sa poata face GM bani de pe seama fraierilor de atunci care nu stiau ce pierd.
0

#1032 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 12 februarie 2012 - 07:50

Oricât de rasat sau frumos ar fi un cal, dacă nu este hrănit la timp şi corespunzător, moare de foame. Aşa şi cu tramvaiele noastre. După ce piesele de schimb provenite din dezmembrări (de achiziţionat, nici vorbă) s-au terminat, mentenanţa a devenit un vis, o vorbă golită de sens.
0

#1033 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 februarie 2012 - 10:48

Vezi postareaGygyman6, la 12 februarie 2012 - 01:43, a spus:

oricum tramvaiele care se produc azi au termen de utilizare scurt

Stai linistit ca asa se spunea si despre Logan la inceput, ca nu o sa vezi unul care sa mai mearga dupa 5 ani si in zece vor fi mancate complect de rugina. Totusi primele fabricate au deja 8 ani si asta cu costuri minime de intretinere si fara a cadea tabla de pe ele din cauza ruginei. Ca sa continui comparatia: prefer un Logan nou in locul unui VW din '70-80.
0

#1034 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 12 februarie 2012 - 10:54

Vezi postareaemilut, la 12 februarie 2012 - 07:50, a spus:

Oricât de rasat sau frumos ar fi un cal, dacă nu este hrănit la timp şi corespunzător, moare de foame. Aşa şi cu tramvaiele noastre. După ce piesele de schimb provenite din dezmembrări (de achiziţionat, nici vorbă) s-au terminat, mentenanţa a devenit un vis, o vorbă golită de sens.



Poate ca nu moare de foame dar im mod sigur devine o martoaga...un timp...
Ca si tramvaiele noastre...din frumusete de tramvaie la sosire au ajuns in scurt timp intr-o stare jalnica, incepand cu schimbarea schemei de culori si terminand cu mazgalelilor "artistice" de pe ele, asta numai la exterior, la ceea ce se vede la prima vedere...
0

#1035 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 12 februarie 2012 - 11:27

[quote name='"George1000"]Troleibuzele de la Galati acele 3 ikarusuri verzi' date=' in interior aveau un afis pe care scria: Asamblat la Astra Vagoane Arad. Deci ei se ocupa si cu asamblarea troleibuzelor, aduse pe piese din tari straine, din cate am inteles eu din acel anunt. Pe langa materialul rulant de cale ferata, si probabil construind si vagoane de tren pentru CFR. Si inca ceva, din cate imi dau seama tu spui ca eu si-au facut o sectie de contruit tramvaie, nu sunt exclusiv de contruit tramvaie[/quote']
Astra Vagoane Călători S.A. Arad produce doar vagoane de călători şi, mai nou, tramvaie.
Astra Trinitiy producea vagoane de marfă (dar mi se pare că s-a închis).
Astra Bus Arad, până prin 1997, făcea parte (parcă) tot din Astra Trinity, după aia a ajuns firmă separată şi s-a mutat şi în altă locaţie, deci nu are nicio legătură cu celelalte 2. Ăsta e rezultatul privatizării, fiecare patron a cumpărat câte o bucăţică din fosta Întreprindere de Vagoane Arad, iar altă bucată a fost demolată.
0

#1036 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 12 februarie 2012 - 11:35

Dacă ar fi vorba numai de mâzgăleli, n-ar fi mare bai. În foarte scurt timp vom ajunge să tânjim după tramvaie, aşa pictate cum sunt. Ţi-e şi frică să mai circuli cu asemenea utilaje, care ameninţă cu dezmembrarea în timpul mersului. Cred că, dacă ar fi supuse unei minime inspecţii tehnice, toate ar fi bune de dat la fier vechi.
Să mai amintesc de mult lăudatele macazuri digitale? Am ajuns de râsul Europei. Totuşi, cine va plăti pt investiţiile aruncate cu nonşalanţă pe apa Begăi?

Aceasta postare a fost editata de emilut: 12 februarie 2012 - 11:36

0

#1037 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 februarie 2012 - 13:00

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 12 februarie 2012 - 10:48, a spus:

Stai linistit ca asa se spunea si despre Logan la inceput, ca nu o sa vezi unul care sa mai mearga dupa 5 ani si in zece vor fi mancate complect de rugina. Totusi primele fabricate au deja 8 ani si asta cu costuri minime de intretinere si fara a cadea tabla de pe ele din cauza ruginei. Ca sa continui comparatia: prefer un Logan nou in locul unui VW din '70-80.


Loganul e masina personala cu pret rezonabil. Partea proasta e ca azi nu am vazut nicaieri "tramvaie noi la pret rezonabil" tot ce e acum depaseste milionul de euro lucru care descurajeaza pe multi sa mai cumpere, dupa o investitie colosala in infrastructura. Orasele din vest e normal sa isi permita cate tramvaie vor, acolo sunt inconjurate de fabrici si uzine, lumea nu a trecut de la un sistem la altul in 89, asa ca are o oarecare educatie in ceea ce priveste masina personala si cand sa o foloseasca. Romania se situeaza undeva prin anii 70 acuma, a trecut boomul de masini si a venit recesiunea, iar cu lipsa unui transport public adecvat nu stie ca sa faca.

LE: cateodata ma amuza sa vad de unde pleaca o discutie si unde ajunge, parca vorbeam de automate de bilete :eusa_think: .
0

#1038 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 februarie 2012 - 17:35

A, nu. Subiectul e RATT in presa, nu vorbim doar de automate.
0

#1039 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 februarie 2012 - 14:07

Nu mai avem tramvaie, RATT vrea sa suspende circulatia pe doua linii!

Citeaza

Situaţie fără precedent pentru transportul public din Timişoara. Directorul general al RATT, Ioan Goia, a anunţat că liniile de tramvai 5 şi 7 ar putea fi suspendate din primăvară, fiind înlocuite de autobuze. Motivul principal? „Lipsa de parc”, spune Goia. Tramvaiele vechi primite din Germania sunt bune de casat, se strică sau iau foc, iar alte astfel de mijloace de transport nu avem, susţin oficialii Regiei.


Incepe Distractia !

Langa 3 punem un 7 si facem un 10 :clap:
0

#1040 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 februarie 2012 - 14:13

O stire mai completa :

RATT vrea sa puna autobuze in loc de tramvaiele 5 si 7. Vezi cum se vor schimba traseele acestora din primavara!

Citeaza

“Din primavara, nu s-a stabilit exact cand, aceste linii, 5 si 7, se vor transforma in linii deservite de autobuze, dar nu pe tot traseul. Pe linia 5 vom avea autobuze de la intersectia de unde se desparte 4 de 5, iar tramvaiul 5 va intoarce in Torontalului. Tramvaiul 7 va circula in continuare din Bulevardul Dambovita pana in Piata Balcescu”


Totul din luna Martie . Inca odata tin sa precizez ca nu ar mai trebui sa citesc stiri de pe TiOn niciodata , sunt din ce in ce mai ... varza .
0

Arata acest topic


  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • Ultima »

2 useri citesc topicul
1 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

  1. Pablo