Aceasta postare a fost editata de MHN: 18 septembrie 2011 - 21:41
Bulevardul BEGA ...prea lung si prea lat pentru primaria Timisoara
#143
Postat 05 octombrie 2011 - 08:40
Baraje executate pentru devierea temporara a Begai prin ecluza...
Inca se mai vad "semafoarele" de la intrarea in ecluza dinspre amonte (prima poza) si dinspre aval (cea de-a doua poza)... Ele seamana oarecum cu cele vechi de la CFR si erau actionate de la distanta prin cablu otelos precum barierele CFR. Aveau sistem luminos pe timp de noapte, respectiv rosu si verde...Acum sunt in paragina si si vor fi inlocuite...
Iata si o galerie care, cred ca a fost construita pentru o turbina...Nu stiu daca a si fost montata vreodata o turbina sau nu... insa in mod cert celelalte ecluze de pe Bega aveau turbine pentru producerea energiei electrice cel putin pentru consumul propriu (casa cantonierului + ateliere de intretinere si iluminatul local), pentru ca la acea vreme reteaua electrica nu era asa de raspandita ca si acum...
Poze de pe "insula"...
Doua dintre portile vechi...
...iar acestea sunt portile noi, aduse de multa vreme la fata locului, insa am auzit ca nu se potrivesc la dimensiuni si in consecinta vor trebui facute altele (eventual acestea modificate daca se va putea asa ceva)....
Aceasta postare a fost editata de mile: 05 octombrie 2011 - 19:37
#144
Postat 05 octombrie 2011 - 19:08
Am inteles ca va sta asa vreo 3 luni de zile urmand ca dupa aceasta perioada de timp sa se constate cat de "adanc" trebuie intrat pentru reparatii...Vom vedea daca asa stau lucrurile...








#145
Postat 05 octombrie 2011 - 19:16
Bine ati facut ca v-ati marcat pozele.
#147
Postat 06 octombrie 2011 - 01:06
mile, la 05 octombrie 2011 - 08:40, a spus:
#148
Postat 09 octombrie 2011 - 08:42
#150
Postat 09 octombrie 2011 - 18:50
mile, la 09 septembrie 2011 - 09:23, a spus:
Cu rosu am marcat traseul pe unde am umblat iar pozele vor fi postate in aceasta succesiune.
Piste de biciclete vechi (adica de niste ani buni) iar semafoarele pentru biciclisti sunt si ele vechi. Vreau sa spun ca la noi abia acum se fac aceste lucruri iar la ei acusi trebuie reparate, adica le au de mult timp.
Sub acest platou se afla o parcare subterana. In poza a doua se vede locul scarii pentru coborare in parcare. Si o mentiune; cred ca numarul "artistilor" imbecili este mai mare decat la noi. Mazgaleli peste tot.
Voi posta pozele fara prea multe explicatii pentru ca dureaza mult iar pozele sunt elocvente.
Se vede panta bentru biciclisti...
Ar fi interesnta o colaborare cu Zrenjanin pe Bega plus ca la 100 de km distanta se va putea colabora si turisic cu vecinii nostrii ca sa nu mai vorbim de avantajul de tranzit al gustoaselor legumele si fructe de la sarbi si nu coapte in tir pe drum de la turci.
#151
Postat 09 octombrie 2011 - 19:14
sorintm, la 09 octombrie 2011 - 18:50, a spus:
Ideea ar fi minunata. Dar depinde de integrarea Serbiei in uniune..pentru rezolvarea problemelor de frontiera..si desigur depinde si de voia alesilor locali..ceea ce in cazul nostru e cel mai mare obstacol.
#152
Postat 09 octombrie 2011 - 20:45
BogdanTm, la 09 octombrie 2011 - 19:14, a spus:
Un picut de rabdare si problema cu UE va fi rezolvata. Obstacolul mai mare este din partea Serbiei, ca vin si ei cu niste "conditii"...
#153
Postat 09 octombrie 2011 - 21:18
mile, la 09 octombrie 2011 - 20:45, a spus:
Intotdeauna am avut un mare respect pentru tara vecina. Sunt oameni deosebiti, si care intotdeauna au avut vointa si liderii care sa ii duca inainte. Le doresc tot binele...dar ma tem ca la problemele cu care se confrunta momentan uniunea (si care din pacate sunt pe termen lung...arata defecte..structurale)...aceasta nu va mai rezista mult timp. Nu stiu sa fac "predictii" dar vad ca si probabilitate mai mare "dezmembrarea"..intr-un viitor nu foarte indepartat. Atata timp cat pui la un loc sisteme sociale asemanatoare..si majoritati cu acelasi "background" cultural..sunt sanse sa functioneze...cand amesteci "lumi"(si imi asum deplin acest termen) total diferite..ca si mentalitati..educatie..credinte..stil de viata...mergem "full speed" spre Turnul Babel...care nici el nu a functionat prea bine..nu?
#154
Postat 10 octombrie 2011 - 20:17
Germania are foarte multe credite acordate altor tari in moneda Euro - daca acele tari revin la moneda lor veche (pe care-si permit sa o devalorizeze) este foarte posibil sa asistam la o intarire a Euro, ducand multe din respectivele state in incapacitate de plata pe moneda europeana. Or Germania are interes sa-si recupereze banii (chiar daca la valoare mica) decat sa ramana fara ei complet. Similar Franta, alt creditor.
#155
Postat 10 octombrie 2011 - 21:58
dAImon, la 10 octombrie 2011 - 20:17, a spus:
Germania are foarte multe credite acordate altor tari in moneda Euro - daca acele tari revin la moneda lor veche (pe care-si permit sa o devalorizeze) este foarte posibil sa asistam la o intarire a Euro, ducand multe din respectivele state in incapacitate de plata pe moneda europeana. Or Germania are interes sa-si recupereze banii (chiar daca la valoare mica) decat sa ramana fara ei complet. Similar Franta, alt creditor.
Ai perfecta dreptate. Germania prefera sa obtina active in tarile datornice decat sa stearga datoria celor care au luptat contra lor si care acum se tarasc in genunchi pentu 1 Deutche Mark...sau euro. Este fascinant sa vezi cum dupa 60 ani au realizat economic ceea ce nu au implinit militar..Roata istoriei se invarteeee...
#157
Postat 19 octombrie 2011 - 17:22
Pentru cine o fi dedicatia?...
Ai si ceva informatii despre locatie si despre vaporas?...
#160
Postat 19 ianuarie 2012 - 21:00
In schimb la vecinii sarbi, care inca n-au inceput lucrarile de decolmatare a canalului, se organizeaza (mai nou) si regate, tocmai in ideea atragerii atentiei asupra starii canalului si asupra perspectivelor de dezvoltare post-decolmatare, printre care este pomenita (in material, filmulet) si navigatia pana la Timisoara, precum a fost odata.
Astfel, in data de 18 septembrie 2011, a fost organizata PRIMA REGATA VESELA DE PE BEGA. Au participat peste 130 de persoane cu 26 ambarcatiuni, mai mici sau mai mari.
Imagini (mai) interesante se gasesc pe al doi-lea filmulet de la min 2:44.
Regata a avut loc intre ecluza Srpski Itebej (situata la 2 Km de granita cu Romania) si ecluza Klek (in stare de functionare). Ambele ecluze le-am prezentat cu material foto in paginile anterioare.

Ajutor












