STP Timișoara Forum: Oradea - Nagyvárad - Großwardein - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (23 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Oradea - Nagyvárad - Großwardein jud. Bihor

#301 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 ianuarie 2012 - 12:39

Deci...
Autobuzele sun in proportie de 60% Ikarus, si 40% Raba. Ikarus face caroseriile, componentele interoare si unele mecanizme. Raba vine cu sasiul, si celelate elemente de rulare, mai putin motorul care vine din USA.

Se zice ca firma a scapat in mare de Irisbus, este cam de sine statatoare, si ca productia de viitor se bazeaza in principal pe comenzile ministerelor de interne, + fiirmelor de Volan kft. (Un fel de Autotim, Transdaram Atlassib, etc. impartite pe regiuni)
0

#302 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 11 ianuarie 2012 - 21:42

Ramane intrebarea de ce sa le montezi in Oradea. Hai, Arad (Astra); Brasov (Roman), insa la OTL?
0

#303 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 ianuarie 2012 - 09:59

Are OTL oameni, scule, dispozitive, spatiu, experienta, tot ce e nevoie pentru o asemenea lucrare? :up_arow:
0

#304 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 12 ianuarie 2012 - 12:43

Spatiu si experienta au... Oameni? Aia numai stiu...
0

#305 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 12 ianuarie 2012 - 14:56

Dpdv. legal OTL nu are voie sa fabrice autobuze. Vezi cazul URAC. Aia "reconditioneaza" Tatre (=Bucur), insa n-au dreptul sa construiasca un tramvai de la zero.
0

#306 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2363
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 12 ianuarie 2012 - 16:48

Vezi postareaWegmann, la 12 ianuarie 2012 - 14:56, a spus:

Dpdv. legal OTL nu are voie sa fabrice autobuze. Vezi cazul URAC. Aia "reconditioneaza" Tatre (=Bucur), insa n-au dreptul sa construiasca un tramvai de la zero.

Normele in domeniu sunt stricte si clare. Dar..putem face "studii de fezabilitate" pentru fabricatie..si sa mai tocam niste sute de mii de euro in buzunarele baietilor destepti. Ca nu se va concretiza nimic..alta mancare de peste.
0

#307 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 ianuarie 2012 - 21:42

Vezi postareacseh_17, la 12 ianuarie 2012 - 12:43, a spus:

Spatiu si experienta au... Oameni? Aia numai stiu...

Pai oameni cu experienta au nevoie, mecanici, electricieni, etc. Nu de contabili cu experienta era vorba. Si pe astia de unde i-ar avea, ca doar nu au produs MTC-uri niciodata.
0

#308 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2363
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 12 ianuarie 2012 - 23:00

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 12 ianuarie 2012 - 21:42, a spus:

Pai oameni cu experienta au nevoie, mecanici, electricieni, etc. Nu de contabili cu experienta era vorba. Si pe astia de unde i-ar avea, ca doar nu au produs MTC-uri niciodata.

Ma indoiesc ca vor produce vreodata. Un "balon de sapun" ca sa se cheltuie fondurile pentru studii de fezabilitate...daca nu a fost in stare Rocar sa ramana pe piata (care totusi a fost o rfirma cu traditie)...ce poti sa speri de la amatori...asa si Tehnomet-ul din Timisoara care facea custi de iepuri putea visa sa construiasca vagoane de metrou..
0

#309 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 12 ianuarie 2012 - 23:10

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 12 ianuarie 2012 - 21:42, a spus:

Pai oameni cu experienta au nevoie, mecanici, electricieni, etc. Nu de contabili cu experienta era vorba. Si pe astia de unde i-ar avea, ca doar nu au produs MTC-uri niciodata.


Nici chiar. Sa nu uitam ca au readus la viata cateva locomotive.
Si fara sa jignesc pe nimeni, am fost acolo cu colegii Raoul si Manu, care pot confirma, ca este alta tinuta si mentalitate decat la noi. Eu ii cred in stare sa faca aceasta asamblare.
0

#310 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 ianuarie 2012 - 23:30

Cristi, chiar daca i-am avea acum pe toti specialistii care au costruit Timisurile (si chiar le-au construit de la zero, nu doar le-au reconditionat), tot nu cred ca am putea construi un Siemens ULF. Pur si simplu nu e aceasi tehnica, tehnica care nu se compara cu ce era la vremea respectiva. Am lucrat putin la noile Conecto si pot sa-ti spun ca nu se compara ca tehnica cu vechile Conecto, sa nu mai vorbim de un Ikarus, DAC sau mai stiu eu ce modele vechi de autobuze. De asemenea am vazut imagini (am pus si pe forum) din uzina unde se asambleaza acestea, in Turcia si sunt sigur ca OTL e departe dar departe de tot, de a avea asemenea dotari. Daca vrei sa-ti faci o idee corecta, compara-i cu turcii nu cu RATT-ul. (am vazut ca faci comparatia asta, intre OTL si RATT, cu toate ca nu are niciun sens in discutia asta, RATT-ul nepropunandu-si sa-si construiasca propriile vehicule)
0

#311 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 13 ianuarie 2012 - 01:26

Timişurile nu erau *ahem* copiate după ceva scheme şi design germane? Nu neg importanţa inginerilor IJTL (sau cum se numea pe atunci RATT), însă nici aici nu s-a lucrat complet de la 0 dacă-mi amintesc bine.

Scuzaţi de offtopic :up_arow:
0

#312 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 13 ianuarie 2012 - 11:12

Nu stiu si nici nu cred ca conteaza dupa ce proiect s-a lucrat, cu toate ca eu stiam ca e proiectul d-lui inginer Bihoi, conteaza ca s-a construit de la zero nu doar s-au asamblat din piese aduse din alta parte. Eram junior si veneam in vizita la maica-mea care lucra la sectia unde se construiau acestea, deci am vazut cu ochii mei cum se construiau Timisurile. Ulterior au trecut la Electro-metal si am vazut cum construiau rulote auto, semiremorci si chiar marmite* pentru armata. :up_arow:

* marmita = bucatarie de campanie
0

#313 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 13 ianuarie 2012 - 11:15

Timis erau partial copiate dupa Tatra, daca tin eu bine minte.
0

#314 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 13 ianuarie 2012 - 11:16

Orice proiect se bazeaza pe ceea ce au facut altii inainte. Ai nostrii au avut la baza tehnologia germana (parca) pe care au dezvoltat-o mai departe. La fel se intampla si in ziua de azi in industria auto, un constructor lanseaza pe piata o tehnologie noua, care ulterior devine un standard si este preluat si de ceilalti constructori (ABS, EPS etc.).
0

#315 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 13 ianuarie 2012 - 11:20

Sa nu mai vorbim de marci diferite dar care folosesc aceasi platforma tehnica. (practic difera putin sau chiar de loc, designul)
0

#316 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 13 ianuarie 2012 - 19:40

Pai aici in TM nici nu stam chiar asa prost. Rathgeber e licenta Hansa, diversele Duewag or fi oarecum diferite, insa totusi construite pe aceeasi platforma, doar Wegmann difera complet - ele initial au fost concepute drept tramvai subteran, un fel de pseudo-metrou.
0

#317 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 13 ianuarie 2012 - 22:56

Vezi postareaWegmann, la 13 ianuarie 2012 - 19:40, a spus:

doar Wegmann difera complet - ele initial au fost concepute drept tramvai subteran, un fel de pseudo-metrou.

Pai si apoi, ce sa intamplat de s-a schimbat proiectul?
0

#318 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 13 ianuarie 2012 - 23:46

Au construit un metrou. In centru mai exista 4 linii clasice de tramvai.
0

#319 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 16 ianuarie 2012 - 07:11

Vezi postareaWegmann, la 12 ianuarie 2012 - 14:56, a spus:

Dpdv. legal OTL nu are voie sa fabrice autobuze. Vezi cazul URAC. Aia "reconditioneaza" Tatre (=Bucur), insa n-au dreptul sa construiasca un tramvai de la zero.


Au, până la urmă... de vreo 2 ani.
0

#320 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 30 aprilie 2012 - 11:58

Au sosit 6 din cele 8 garnituri TATRA T4D din Oradea. Ele sunt din Magdeburg.

Detalii si poze zsizs pe forumul TRAMCLUB
0

Arata acest topic


  • (23 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi